Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:46

xx_Horsiex schreef:
Vrijheid van meningsuiting is alleen geoorloofd als je andere er niet mee kwetst i.m.o.

Vrijheid van meningsuiting gaat niet voor op respect en fatsoen voor een ander.

Goed gezegd. En het zou heel mooi zijn als meer mensen eens volgens dat principe gingen leven, niet alleen in woord mar zeker ook in daad.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:13

Blue_Eyes schreef:
Tycho schreef:
Ik gun mensen die moeite hebben met homo's van harte een openlijk homosexueel kind.

Ik gun homo's daarintegen warme hartelijke ouders en een fijn leven waarin ze zichzelf kunnen zijn !

En volgens mij gaan die twee niet helemaal goed samen. Dus gun je mensen die moeite met homo's hebben een homoseksueel kind, dan wens je voor dat kind eigenlijk ouders die moeite met hem hebben...

Hangt dus op het woord daarintegen . Niet verwacht dit nog uit te moeten leggen. Als die christelijke dame nu geconfronteerd wordt met een zoon die uit de kast komt zou ze zo maar toleranter kunnen worden.

En verder moet je het maar een paar keer lezen misschien .

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:24

Sammie schreef:
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen die moeite hebben met een hsx-kind die dat ‘gegund’ moeten krijgen. Je ‘gunt’ dus beide kanten iets verschrikkelijks, de ene kant iets waar ze moeite mee hebben (en echt niet opeens gaan veranderen) en de andere een mogelijk identiteitsprobleem?

Als iemand ergens iets van vindt is prima, kan alleen maar iemand mijn mening duidelijk maken maar dat gedwing dat iedereen iets op x manier moet vinden.

Ik begrijp de strekking van de opmerkingen, maar waarom soms niet gewoon leven en laten leven. Je kan niet alles controleren, checken en dwingen. Maak je meer druk om je eigen leven en hoe jij dat ingericht wil zien dan dat van een ander. Krampachtig roepen en afdwingen dit moet je normaal vinden werkt zelden. Gewoon normaal vinden en normaal doen en zo handelen werkt veel beter. Je kan mensen niet dwingen iets ‘te vinden’. Iemand iets opleggen werkt alleen maar averechts. Sterker nog, vaak duw je ze nog in de andere richting ook.

Op pagina 2 van dit topic meldt iemand dat ze christelijk is en moeite heeft met praktiserende homo's ( val ik dus onder ) .
Ben bijna 40 en nog steeds doen zulke meningen zeer. Dan denk ik inderdaad, ik wou dat ik jouw kind was geweest .

Familie die tegen mijn moeder zegt "als het mijn zoon was geweest dan..."
Dan denk ik , dan had ik je helemaal geestelijk naar de klote geholpen met je intolerante hoofd !

Mevrouw Orban of hoe ze ook mag heten trekt ten strijde tegen homo's maar heeft zelf sex voor het huwelijk gehad en de pil geslikt.
Ja dus vind ik het tijd dat mensen eerst naar zichzelf kijken !

Je kan mensen niet contoleren en dwingen idd . Maar het feit dat ik me aangevallen voel als het weer eens over homo's gaat steek ik niet weg .

NWDynamite

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 03:09

Ik ben een kind verloren. Als iemand zo een stuk had geschreven in de krant en mij direct of indirect de schuld had gegeven van de dood van mijn dochter. Had ik de man zelf opgezocht en dingen met hem gedaan die ik maar beter niet op internet kan zetten... Wie ben JIJ om je smoel open te trekken en zulke gemene dingen te schrijven gericht aan mensen die net hun kind kwijt zijn. HOW DARE YOU, SHAME ON YOU.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:17

Blue_Eyes schreef:
svdijk schreef:
Wel begrijp ik het punt dat Luuk wilde maken, en ik denk dan ook dat er meer aandacht moet gaan naar de ideeën en standpunten van mevr. Orban.
Want Nederland is een vrij land, en juist de standpunten die mevr. Orban uitdraagt, zorgt voor een soort discriminatie, pesterijen en uitsluiten van veel mensen.
Een vrij land in de zin van vrijheid van meningsuiting, maar ook vrijheid van geloofsovertuiging en vrijheid van leven, of je nu homo, lesbo, christelijk, moslim etc bent.
Ik dacht dat het christendom zijn naasten lief had, maar blijkbaar ben je dus geen naaste als je niet in de pas loopt volgens mevr. Orban, en dat vind ik dan weer schrikbarend.

Als Nederland een vrij land is op gebied van geloofsovertuiging, leven, en meningsuiting, waarom zou er dan meer aandacht besteed moeten worden aan de denkbeelden van mevr. Orban? Want die vrijheid heeft zij dan toch ook?

Begrijp me niet verkeerd: ik sta niet achter haar standpunten. Maar zoals eerder gezegd - iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Of je die altijd moet uitdragen is een tweede.

Ik was vergeten erbij te zetten dat haar standpunten discriminerend zijn, en volgens mij is discriminatie strafbaar http://nl.wikipedia.org/wiki/Discrimina ... _Nederland

xx_horsiex heeft het beter vertaald dan ik: Vrijheid van meningsuiting is alleen geoorloofd als je andere er niet mee kwetst i.m.o.

Vrijheid van meningsuiting gaat niet voor op respect en fatsoen voor een ander.

En naar mijn mening kwetst mevr. Orban vele mensen, Luuk heeft enkel een verhaal gemaakt van uitspraken van mevr. Orban, helaas wel over de rug van Tim is mijn mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:35

Nee, als ze ernaar zou handelen, dan zouden ze strafbaar zijn, maar niet als ze die standpunten alleen maar 'heeft'.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:41

Daar heb je ook weer een punt ja, maar ze hangt een geloof aan die de feiten wel pleegt, of gepleegd hebben en zij is het spreekpunt naar ik meen, zij is iig degene die het zo open naar buiten brengt.
Ik ga me eens wat verdiepen in haar zelf en haar geloof/standpunten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:43

Dat geloof pleegt niets. Er zijn mensen die dat geloof aanhangen die dat soort feiten plegen. Zij is een van de mensen die er iets hardop over zeggen inderdaad. Maar goed, de ene christen/katholiek/protestant/boeddhist/moslim/humanist/agnost/etc is de andere niet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 03:19

Citaat:
[u]Vrijheid van meningsuiting is alleen geoorloofd als je andere er niet mee kwetst i.m.o.

Maar als mijn beste vriendin een hele dure jurk koopt en vraagt wat ik er van vind en ik eerlijk zeg dat ik de jurk niet mooi vind
dan is mijn vriendin ook gekwetst.

De graad is alleen minder erg.

Persoonlijk vind ik dat iedereen zijn eigen mening mag uiten, hoe lelijk deze ook mag zijn.
Er zit wel een verschil tussen een mening uiten en iemand persoonlijk aanvallen.

Hoewel ik de gedachte gang van de brief in de OP vreselijk vind, moet de schrijver van deze brief wel het recht hebben om deze mening te hebben.

Het publiceren van deze brief dan wel of niet geschreven namens een ander vind ik geheel onnodig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:03

Nou, nee hoor want je vindt de jurk niet mooi, je maakt geen opmerking over je vriendin zelf :+ Het wordt anders als je zegt nou jij hebt wel een hele lelijke kop zo.. Dan kun je je ook nog eens afvragen wat het nut zou zijn van zo’n opmerking, anders dan ‘zo ik heb gezegd wat ik vind’.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:59

Ik heb anders heel wat vriendinnen kwaad gekregen door te zeggen dat ik sommige kleding niet mooi vind.
Of "wat heb jij nou weer voor kleur op je muur geschilderd?".

Duurde een week voor ik weer langs mocht komen. :')