Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:02

quera schreef:
Rowdine schreef:
En wat als iemand geen normale baan kan vinden?

Dan gaat diegene maar een baan zoeken die hij of zij niet leuk vind :) of wat verder weg is..

Wellicht moet jij je wat meer inlezen in de economische situatie van ons land en de bijbehorende werkeloosheid.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:03

Op nu.nl staat dat deze mensen hem alleen maar hebben vastgehouden, en geen geweld hebben gebruikt.
Misschien had ie wel een zwak hart of zo, nou ja, stelen doet ie in ieder geval niet meer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:03

@Lifaya, dat zeg ik ook niet, ik reageer puur op het hele verhaal van 'dan moet je maar een baan zoeken'.
Jij werkt in de gehandicaptenzorg, quera, dat ligt ook niet iedereen. Maar goed, is wel een lichtelijk off-topic discussie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:04

Wellicht heb ik dat ook gedaan :) maar waar een wil is is een weg. Want ook in het buitenland zijn banen. En ja ook banen die je misschien niet zo leuk vind horen daarbij. Maar geld is geld en vanuit daar kan je altijd nog verder zoeken naar een baan die je misschien meer past.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:05

quera schreef:
Wellicht heb ik dat ook gedaan :) maar waar een wil is is een weg. Want ook in het buitenland zijn banen. En ja ook banen die je misschien niet zo leuk vind horen daarbij. Maar geld is geld en vanuit daar kan je altijd nog verder zoeken naar een baan die je misschien meer past.

Ik zou niet naar het buitenland verhuizen voor een baan die ik niet leuk vind, wat ook logisch is want je "gooit" je leven hier weg. Al zou ik voor Amerika of Engeland wel een uitzondering maken als de baan me wel ligt :P

maar dit is offtopic

Anoniem

lifaya schreef:
Blue_Eyes schreef:
Beetje kort door de bocht, de werkloosheid in ons land ligt op moment boven de 5% en dat betekent dat er gewoon niet voor iedereen werk is.
Dat wil niet zeggen dat je hier van de honger om hoeft te komen, maar 'dan ga je maar een baan zoeken' is makkelijk gezegd voor iemand die niet zonder zit.

Ik heb ook geen baan, maar geen haar op mijn hooft die er aan denkt om ook maar in te breken hoor :=

HoofD.
Wat als je in de bak hebt gezeten voor enige tijd? Je kan niet aan een baan komen, de samenleving verafschuwt je en je kan van de uitkering net rond komen? Je hebt geen computer, geen tv etc. Ik zou nooit inbreken maar ik snap wel dat deze mensen snakken naar een beetje luxe.

Bumba01

Sorry, vind het erg voor de nabestaanden van de inbreker, maar ook bij mij komt er niet zomaar iemand s'nachts het huis in...

Ik lees reacties dat sommige bokkers walgen van de reacties hier? Het is een openbaar forum, iedereen heeft een andere manier van denken en handelen, zullen we elkaar respecteren? Ookal ben je het niet eens met de antwoorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:06

quera schreef:

Oja ga allemaal maar in het buitenland werken. Haha zo werkt het dus niet. Anders was hier ook geen werkeloosheid he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:07

lifaya schreef:
quera schreef:

Ik zou niet naar het buitenland verhuizen voor een baan die ik niet leuk vind, wat ook logisch is want je "gooit" je leven hier weg. Al zou ik voor Amerika of Engeland wel een uitzondering maken als de baan me wel ligt :P

maar dit is offtopic

Ja en waar betaal jij je ticket naar Amerika van zonder baan?

Rennie89

fijn dat het verbeteren altijd in het topic moet ;) Ik ben een dyslecticus en met hoofd maak ik regelmatig de fout, vooral nu ik migraine heb ;)

Als je in de bak hebt gezeten heb je daar al voor een reden gezeten. Je hebt toch ook van die reclasseringsbureaus ofzo die ex-gedetineerde aan een baan helpen?

Mousmous

Dan kan je bijv in de kassen gaan werken, daar is hier nog werk in te krijgen.
Maar een crimineel doet het liever makkelijk/snel, levert waarschijnlijk toch meer op, als ie er ook niet nog een uitkering bij op na houdt.
Gelukkig maar dat niet ook nog die hele 5 procent gaat inbreken. Zouden we mooi klaar mee zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:08

Alsof er in het buitenland geen werkloosheid is... :')
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 29-09-12 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:08

Rowdine schreef:

Sommige mensen sparen ;) Ik ben ook net 3 maanden in Amerika geweest zonder vaste baan
Ik heb 2 maanden daarvoor gewerkt en dat was voldoende voor een ticket en de rest in Amerika :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:09

Blue_Eyes schreef:
Alsof er in het buitenland geen werkeloosheid is... :')

in Amerika is het inderdaad ook een trieste bedoening :') Daar komen zelfs Amerikanen niet makkelijk aan een baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:10

lifaya schreef:
Rowdine schreef:

Sommige mensen sparen ;) Ik ben ook net 3 maanden in Amerika geweest zonder vaste baan
Ik heb 2 maanden daarvoor gewerkt en dat was voldoende voor een ticket en de rest in Amerika :)

Ik bedoel dus, als je werkeloos bent, en nauwelijks rond kan komen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:10

Rowdine schreef:
quera schreef:

Oja ga allemaal maar in het buitenland werken. Haha zo werkt het dus niet. Anders was hier ook geen werkeloosheid he.

Nou ken er zat die net over de grens werken in België werkt prima want in de sector waar zij werken is in Nederland weinig werk te vinden. Maar in België meer.

Zoals ik al zei waar een wil is is een weg.

En zoals je al zegt. Luxe....
dit heb je dus niet nodig. En ja dan krijgt tie van mij een mep met wat ik voor handen heb. Ik zal niet door blijven slaan. Maar van andermans spullen heb je af te blijven.

En in Noorwegen is er minder werkeloosheid dus niet alle landen hebben zoveel werkeloosheid hoor... Kijk dat je er niet naartoe wilt verhuizen is een ander punt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:11

Dat is het typische hier in Nederland, wat is het erg als je geen tv of pc hebt. Dan maar in de bajes blijven, daar hebben ze die wel.

Anoniem

lifaya schreef:
fijn dat het verbeteren altijd in het topic moet ;) Ik ben een dyslecticus en met hoofd maak ik regelmatig de fout, vooral nu ik migraine heb ;)

Als je in de bak hebt gezeten heb je daar al voor een reden gezeten. Je hebt toch ook van die reclasseringsbureaus ofzo die ex-gedetineerde aan een baan helpen?

Ja want jij maakt nooit fouten in je leven? Die reclassering is ook niet wat het lijkt.

Rennie89

Rowdine schreef:
Ik bedoel dus, als je werkeloos bent, en nauwelijks rond kan komen.

Dan ga je niet naar Amerika, simpel is dat :')

Rowdine schreef:
lifaya schreef:

Ja want jij maakt nooit fouten in je leven? Die reclassering is ook niet wat het lijkt.

geen fouten die me in de gevangenis brengen ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 29-09-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:12

Sammyoo schreef:
Ik las pas een berichtje over een paar inbrekers die het leven hadden gered van een oude vrouw die woonde in het huis waar zij inbraken. De vrouw lag met een gebroken heup in de badkamer. Toen de inbrekers vertrokken hebben ze de vrouw een telefoon gegeven zodat ze hulp kon inroepen.

Ook voor deze inbrekers de doodstraf?

Ik denk dat een aantal mensen die hier reageren serieus moeten overwegen om te emigreren naar een land waar de doodstraf nog wordt toegepast zonder een eerlijk proces vooraf.

Dát vind ik nog erger, arme vrouw ligt in de badkamer, kan niks, en nog die lui die het huis even doorneuzen... Dát vind ik niet normaal.. Dat ze een telefoon hebben gegeven voor hulp, ala, maar vind dit toch wel erg..

Anoniem

Mousmous schreef:
Dat is het typische hier in Nederland, wat is het erg als je geen tv of pc hebt. Dan maar in de bajes blijven, daar hebben ze die wel.

Heb jij een tv en een pc?

quera

Rowdine schreef:
Mousmous schreef:

Nee die heb ik hier niet. Heb m'n iPad gehad maar verder heb ik hier niks hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:14

quera schreef:
Rowdine schreef:

Nee die heb ik hier niet. Heb m'n iPad gehad maar verder heb ik hier niks hoor :)

Daar niet. Dat betekent niet dat je geen tv en pc thuis hebt. Oftewel, tijdelijk?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:15

Probeer zonder computer nog maar eens aan een baan te komen... Want als je al een handgeschreven sollicitatiebrief durft in te leveren, komt die gelijk op de stapel 'nee'. Maar goed, dan nog - werkloosheid en wat je daaraan kunt doen is verder aardig off topic. Het ging hier over geweld tegen inbrekers.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:16

Dus omdat er werkloosheid is en de mensen die geen baan hebben, mogen maar gaan stelen?

Er zijn zat uitzendbureaus waar je zo binnen kan lopen.