Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:18

Nou heb het even opgezocht.
Het is 1979 jaar geleden.
Gelukkig zijn gelovige er ook niet zeker van welk jaar het was. :+

Edit
En die laatste opmerking geeft aan dat gelovige dus kunnen doen wat ze willen dat ze toch de hemel in mogen.
En dat ze je in de geschiedenisboeken ook vele hebben zich niet aan de regels van hun geloof gehouden.
Laatst bijgewerkt door cam op 15-09-12 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:20

Het is hoogstwaarschijnlijk geen 1979 jaar geleden. Jezus is op zijn 33ste vermoord, maar ergens is in de jaartelling een foutje gemaakt, al in de 4e eeuw ofzo. Waarschijnlijk leven we nu in het jaar 2019 :+ en is het dus 1986 jaar geleden. Maar zoals gezegd: Details, details :+

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:23

Ach wat maakt het uit.
Hij mocht gelukkig de hemel in dus echt dood is hij niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:24

Dat zeg ik ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:26

En die laatste opmerking geeft aan dat gelovige dus kunnen doen wat ze willen dat ze toch de hemel in mogen.
En dat zie je in de geschiedenisboeken ook,vele hebben zich niet aan de regels van hun geloof gehouden.

Ik zou me daar best bezwaard door voelen dat je er zo makkelijk vanaf kan komen.
Maar waarschijnlijk zien gelovige dat anders.
Laatst bijgewerkt door cam op 15-09-12 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:29

En zo makkelijk IS het dus niet. Als jij oprecht (!!! sleutelwoord!) gelooft dat Jezus dat voor jou gedaan heeft, wil je Hem volgen en dan leef je dus maar volgens 1 regel: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf. En dat houdt in dat je altijd het beste zoekt voor de ander en er dus zeker niet zomaar op los kunt leven.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:31

Dat klopt, want als een dutroux zich tot het geloof richt mag hij ook gewoon de hemel in. Maar ongelovige pietje, die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, mag dat niet.

Daarom heb ik een hekel aan kerken en de bijbel. Geloof wel in een almachtig iets, en een paradijs voor een ieder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:58

cam schreef:
En dat zie je in de geschiedenisboeken ook,vele hebben zich niet aan de regels van hun geloof gehouden.

Ik zou me daar best bezwaard door voelen dat je er zo makkelijk vanaf kan komen.
Maar waarschijnlijk zien gelovige dat anders.

Het is niet zo simpel als te zeggen; 'ik geloof in God' Mooi, is mijn leven na de dood ook veilig gesteld, kan ik nu leven zoals ik wil.
Als je in God gelooft en daar ook op terug wilt vallen zal dat wel oprecht moeten zijn. En als het oprecht is, dan wil je graag doen wat Hij van je vraagt.
Het is als een liefdesrelatie, je bent bij elkaar omdat je dat wilt, omdat je niet zonder elkaar kunt. Als de liefde van een van beide niet oprecht is zal de ander dat merken en zal het na verloop van tijd zelfs duidelijk worden voor omstanders.

En zou je je berichten iets meer willen nuanceren? Ik vind je wat 'agressief' overkomen, kan ik ergens wel inkomen want christenen zijn ook maar rare mensen als je er zelf geen bent, maar bij deze :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:59

Lauren_ schreef:
Dat klopt, want als een dutroux zich tot het geloof richt mag hij ook gewoon de hemel in. Maar ongelovige pietje, die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan, mag dat niet.

Hoe weet jij dat nu? Sta je geregeld naast God soms?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:02

Volgens de bijbel is dat zo ja. En anders moet je misschien eens goed gaan lezen ;-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:16

Ik ben blij dat jij wel goed hebt, dan hoef je hier ook niet meer mee te praten, je weet immers alles al? :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:21

In mijn berichten zit geen agressie. Hoog uit ongeloof.
Als ik agressief zou willen zijn zouden mijn berichten heel anders zijn geformuleerd.
Ik weeg mijn berichten op een weegschaal voor ik ze verstuur.
Dus vind ik het zeer onterecht dat je mij agressief vind overkomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:25

Agressief zou ik het ook niet willen noemen, de toon die uit je berichten spreekt. Maar respectvol zeker ook niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:28

cam schreef:
In mijn berichten zit geen agressie. Hoog uit ongeloof.
Als ik agressief zou willen zijn zouden mijn berichten heel anders zijn geformuleerd.
Ik weeg mijn berichten op een weegschaal voor ik ze verstuur.
Dus vind ik het zeer onterecht dat je mij agressief vind overkomen.

Daarom staat 'agressief' tussen aanhalingstekens, ik wist niet hoe ik het moest uitdrukken.
Je klinkt alsof je voor jezelf al bepaalt hebt hoe het zit en je eigenlijk de mening van iemand die wel gelooft niet wilt horen. Vat het niet verkeerd op.
Hoe dan ook, ik vind de toon niet fijn overkomen.
Ik vind het wel fijn om te horen dat je je berichten weegt :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:29

Lauren_ schreef:
Volgens de bijbel is dat zo ja. En anders moet je misschien eens goed gaan lezen ;-)

Nee hoor, misschien zelf even goed lezen. Er zit zoals al gezegd zeker wel een nuancering aan het zomaar in de hemel komen. :j

Lange tijd al niet gereageerd hier, gaat ook zo hard.
Had wel een vraag aan Blokje; je gaf aan dat je in de kerk geen stemrecht had? Waar stemmen jullie over dan? Ik heb nog nooit hoeven stemmen in onze kerk.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:31

Blue_Eyes schreef:
Als je er niet meer bent, hoef je jezelf ook niet meer in de spiegel aan te kijken :+ Verder: broers, zussen?

Smiley edit. Vind de nieuwe knipoog toch niet zo duidelijk...

En deze opmerking vind je wel respectvol.
Ik niet namelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:41

cam schreef:

Ik doelde hierop cam, dit heb je de laatste pagina al 3x herhaald.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:44

Daar sttat toch duidelijk een :+ achter; grapje dus tussendoor, om de toon wat luchtiger te maken. Bedtijd wellicht? Welterusten! :z

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:45

2 keer. Jij bent de gene die het de 3e keer quote

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:46

Tuurlijk dus als we er een smilie tussen zetten mag zo'n opmerking wel.
Nou slaap zacht hoor

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:47

stef schreef:
Ooit in een musical gehoord en us me bijgebleven. Beschrijft ook wel hoe ik erover denk:

Tot voorbij het jaar 2000
Zeg maar tot in eeuwigheid
Zal religie tweedracht zaaien
Haat en onverdraagzaamheid

Met dit gedeelte van het gedicht ben ik het wel eens, met het tweede gedeelte niet. Ik denk dat religie inderdaad tweedracht zaait, maar puur omdat er slechts een klein gedeelte van de mensheid in staat is om te leven en laten leven, en een ander niet te (ver)oordelen om wat hij wel, of juist niet, geloofd.

haat en onverdraagzaamheid, in 1000 en 1 richtingen, van de ene religie naar de andere, maar haast nog maar van gelovers naar-niet gelovers EN van niet-gelovers naar gelovers.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:03

cam schreef:
Tuurlijk dus als we er een smilie tussen zetten mag zo'n opmerking wel.
Nou slaap zacht hoor

Niet meteen zo beledigd zeg.
Ik heb er toch duidelijk bij gezegd dat ik het ook wel kan begrijpen als je zelf niet christelijk bent.
Zelfs nog verduidelijkt daarna.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:11

Het gaat over de opmerking.
Iemand geeft aan dat deze zich zeer veel zorgen zou maken hoe het met de verzorging zal gaan als zij er niet meer is. En dat zij er moeite mee zou hebben en zich zelf niet recht in de spiegel zou kunnen aan kijken en dan komt er in mijn ogen en zeer respectloze opmerking als " als je er niet meer bent hoef je je zelf ook niet meer in de spiegel aan te kijken . Alsof dat dus de oplossing is.
En de smilie maakt het dan een grapje volgens hoor.
Nou dat maakt de opmerking in mijn ogen alleen nog maar respectlozer. Alsof je je dus niets aantrekt van de gevoelens van de ander en het eigelijk zo belachelijk vind dat je er een grap van mag maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 03:46

TS de SGP is wel apart te noemen, ik kan me niet vinden in de SGP te conservatief, ik ben juist progressief, ik stem op de CU niet op de CDA.
CDA is zo vaag die hangt maar in het veilige midden en durft niet duidelijk te profileren.

Maar goed, bij de CU mag je als vrouw je eigen verkiesbaar laten opstellen, bij de SGP is dat ondenkbaar want zij vinden dat de vrouw ondergeschikt dient te zijn aan de man, de Man is het hoofd van het gezin etc.

Verder wat geloof betreft..iedereen kan in de hemel komen er zijn maar twee voorwaarden en dat zijn geloof en vergiffenis(als ik me niet vergis) kan je zelfs op je sterfbed nog in de hemel komen als je maar oprecht berouw hebt vergeffinis vraagt/schenkt..

Wat overigens niet betekend dat je maar raak kan leven, dat is nogal ongeloofwaardig.

Het is onzin om op zondag niet te werken, of geen ijsje te mogen eten, Jezus zei dat niemand een dier of medemens laat liggen dat hulp behoeft.

Wat mij overigs wel verbaasde was dat er een grote vrouwelijke achterban is bijde SGP..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 03:54

Blue_Eyes schreef:
cam schreef:
Ingrid het feit dat de bijbelgeleerde met alleen de vrouw kwamen en de man waarmee ze het heeft gedaan ongemoeid laten geeft mij de bevestiging dat de bijbel de vrouw dus anders behandeld dan de man.

Niet specifiek de bijbel, maar dat was nou eenmaal de cultuur in die tijd. Had het vreemder gevonden als het anders was geweest...

Het gaat veel dieper...Jezus oordeelde namelijk niet, omdat de man in kwestie er niet bij was, er is nooit een schuldige maar altijd twee in geval van vreemdgaan! bovendien niemand was zonder zonde dus niemand had het recht om de vrouw in kwestie te veroordelen...

Het was ook een voor opgezet plan om Jezus te grazen kunnen nemen, Jezus had meer vijanden dan alle politieke leiders bij elkaar, men wilde in die tijd maar wat graag van Jezus af!