Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:06

NatasjavE schreef:
Bij het van een paard vallen verziek ik mogenlijk mijn eigen leven, ongewenst een kind krijgen KAN betekenen dat je het leven van een kind verziekt....dat maakt nogal wat uit.
Moederliefde komt niet bij iedereen zomaar met de placenta mee.

En waarom tegen zijn als het vooral betrekking heeft op een ander.

het zal een leerzame tip zijn voor een ander..

en jawel hoor,,, op dat moment dat je in coma terecht bent gekomen of je bent voor de rest van je leven verlamt..
wat zal dat doen met je ouders ?? je vrienden ?? je vriend of vriendin ??
Laatst bijgewerkt door bello2005 op 20-08-12 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:07

Mag, fijn dat je iig een leuke avond hebt zo!

Maar waarom kun je anderen niet serieus nemen èn gewoon vasthouden aan je standpunt?
Sinds wanneer kan dat niet tegelijk?

Ik hoef niemand te overtuigen, ben te dol op de discussie. Zou saai zijn als iedereen dezelfde mening had natuurlijk. Dan mis ik ook de uitdaging ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-08-12 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:07

Omdat sommige mensen een iets te grote geldingsdrang hebben, en graag willen zien dat de hele wereld zich aan hun bekrompen wereldbeeld vasthoudt.

Respect voor leven betekent ook respect voor de ouders, die leven immers ook geloof ik. Dus wat maakt het leven van een ongeboren kind zoveel belangrijker dan het leven van een reeds geboren volwassene die een fout heeft gemaakt, of gewoon botte pech heeft gehad? Is dat die rare preoccupatie met onschuldige kindertjes die in onze maatschappij heerst?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:11

bello2005 schreef:
NatasjavE schreef:
Bij het van een paard vallen verziek ik mogenlijk mijn eigen leven, ongewenst een kind krijgen KAN betekenen dat je het leven van een kind verziekt....dat maakt nogal wat uit.
Moederliefde komt niet bij iedereen zomaar met de placenta mee.

En waarom tegen zijn als het vooral betrekking heeft op een ander.

het zal een leerzame tip zijn voor een ander..

Lieve help. Sorry...maar er zijn echt meer kleuren in de wereld dan zwart en wit.
Een leerzame tip...laat me niet lachen.

Vala

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:12

Respect voor het leven hebben betekend ook respect hebben voor je medemens!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:14

de medemens heeft ook geen respect voor mij .. waarom ik wel voor hun haha..
de medemens is gek en zwaar gestoord;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:14

bello2005 schreef:
waar zie je dat staan ?? ik zeg alleen dat je weet waar je mee bezig bent;)
en je weet dat er een risico is dat je dik word..

zoals ik het voorbeeld al noemde van het jonge onbeleerde paard waar je het risico loopt om er flink hard van af te donderen
en zo verlamt te raken .. of misschien wel erger.. in coma te raken.. maar toch stap je op het paard

Maar je weet dat het risico er is en daarom gebruik je als het goed is (tenminste, als je voorlopig geen kinderwens hebt) anticonceptie/ voorbehoedsmiddelen. Net als dat er bij het dragen van een bodyprotector en een cap de kans bestaat alsnog een blessure op te lopen, er dan wil je toch ook dat je leven weer zo snel mogelijk op de rails komt en je een gelukkig leven kan leiden? (ik zeg hier niet mee dat je niet gelukkig bent als het kind een 'ongelukje' is hoor ;))

Alsof mijn zorgverzekeraar of behandelende arts tegen mij zegt als ik van mijn paard afgevallen ben en mijn been heb gebroken: "Hé, JIJ ging op dat jonge paard zitten. Dat is het risico hé, daar leer je maar mee te leven dus dat been maken we niet." :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:15

Tsja, jammer dat je zo reageert, zegt meer over jou dan over wie dan ook. Succes in het leven verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:16

bello2005 schreef:

:? :o?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:17

bello2005 schreef:

Tja, je oogst wat je zaait natuurlijk :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:25

_O- _O- Wordt steeds leuker hier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:27

bello2005 schreef:
totaal TEGEN,, mits het van een verkrachting is.
waarom.. als je oud en wijs genoeg bent om sex te hebben,
ben je ook oud en wijs genoeg om voor de concequenties op te dragen!!!

Tenzij hoop ik....

Verder ga ik helemaal niet op jouw berichten in. Ik weet hoe je denkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:29

Ik snap het punt niet. Ja, als je seks hebt loop je een risico. Als je op een paard kruipt loop je ook risico. Maar als er een ingreep was die verlamming door de val van een paard zou kunnen opheffen, wie zou die kans dan niet aangrijpen? Volgens mij niet zo veel mensen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:30

Tsja ik kan in zoverre volgen dat zwanger raken het risico is van de 'sport' om het zo maar te noemen. Ik heb zelf absoluut geen kinderwens, vriend ook niet. Daarom heb ik een hormoonspiraal, een van de veiligste anticonceptie methoden die er bestaat. Ik heb zo gepoogd het risico op zwangerschap zo ver mogelijk te beperken.
Mocht ik toch zwanger raken dan ben ik heel blij dat ik de keuze mag maken voor abortus. Dat we die vrijheid hebben voor het geval de spiraal faalt, wat dus niet mijn schuld is. Waarom zou ik een kind opzadelen met twee ouders die het niet willen en onszelf met een kind waar we niet op zitten te wachten? Wie wordt daar gelukkig van?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:31

En toch ken ik iemand die ondanks spiraal twee kinderen heeft.
Tja

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:39

Adamootje schreef:
bello2005 schreef:
waar zie je dat staan ?? ik zeg alleen dat je weet waar je mee bezig bent;)
en je weet dat er een risico is dat je dik word..

zoals ik het voorbeeld al noemde van het jonge onbeleerde paard waar je het risico loopt om er flink hard van af te donderen
en zo verlamt te raken .. of misschien wel erger.. in coma te raken.. maar toch stap je op het paard

Maar je weet dat het risico er is en daarom gebruik je als het goed is (tenminste, als je voorlopig geen kinderwens hebt) anticonceptie/ voorbehoedsmiddelen. Net als dat er bij het dragen van een bodyprotector en een cap de kans bestaat alsnog een blessure op te lopen, er dan wil je toch ook dat je leven weer zo snel mogelijk op de rails komt en je een gelukkig leven kan leiden? (ik zeg hier niet mee dat je niet gelukkig bent als het kind een 'ongelukje' is hoor ;))

Alsof mijn zorgverzekeraar of behandelende arts tegen mij zegt als ik van mijn paard afgevallen ben en mijn been heb gebroken: "Hé, JIJ ging op dat jonge paard zitten. Dat is het risico hé, daar leer je maar mee te leven dus dat been maken we niet." :')

je hebt zeker een punt.. maar voor zoiets ben je verzekerd.. voor een kind krijgen niet..

zo wou de apotheker mij de 'nieuwe' pil geven.. terwijl ik Microgynon 30 heb.. hiervoor moest ik natuurlijk betalen 30 euro voor een heel jaar..
ik vroeg de apotheker of ze de verantwoording wou hebben over het kind wat er van zou komen ?
ze zei nee,
voor 30 euro kan ik geen kind opvoeden voor 1 heel jaar
de 'nieuwe' pil werkt bij heel veel meisjes niet. zo als dat je gewoon tussendoor bloedingen krijgt.

ook hier begint het risico hebben op.. zoek de juiste pil..
en tuurlijk blijft het niet 100% zeker dat je niet veilig is..
maar 2 veilige dingen kunnen, vind ik, niet op het zelfde moment onveilig zijn...
ook de situatie waar je in leeft heeft veel te maken met het sneller zwanger worden ..
ben je gestresst ?? eet je wel goed ?? heb je drugs/drank gehad ?? neem je de pil op het juiste tijdstip ? gebruik je oude condooms ??
etcetcetc,,

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:39

Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% betrouwbaar maar die discussie is al eens eerder gevoerd op bokt. Als je de meeste risico's wilt uitsluiten moet je dubbele bescherming gebruiken maar zelfs dán heb je geen 100% zekerheid.

Als het chr. geloof klopt heb je zelfs als je niets doet geen 100% zekerheid, aangezien er volgens de heilige schrift al eerder in de geschiedenis een maagd zwanger is geraakt van de heilige geest.

Ik denk eigenlijk ook dat er maar weinig mensen zijn die écht geen kinderen willen en toch tegen abortus zijn.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:40

spiraal vertrouw ik voor geen rooie cent;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:41

Ik zou gewoon helemaal geen seks meer hebben, beste voorbehoedmiddel wat er is ;) . Kan me ook niet voorstellen dat je er nog zin in hebt als je er zo mee bezig bent.
O en die heilige geest niet binnenlaten natuurlijk, das echt een rakker!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:42

Vala schreef:
Ik zou gewoon helemaal geen seks meer hebben, beste voorbehoedmiddel wat er is ;) . Kan me ook niet voorstellen dat je er nog zin in hebt als je er zo mee bezig bent.

Nou misschien dat het voor mensen die niet zo gek zijn op seks wel een goede smoes is :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:43

Vala schreef:

:')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:43

Nee schat, vanavond niet, ik heb 0,001 kans dat ik zwanger raak ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:44

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:45

Vala schreef:

Aan één Maria hebben we wel voldoende :o

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:46

Het gaat wel zonder vlekken(onbevlekte ontvangenis) dus je hoeft iig niet je bed te verschonen :)*