Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Even terzijde - maar ik was dus in Amerika voor mijn 21ste. Zoals ik al verteld heb dronk ongeveer elke highschool-student die ik daar kende, ook allemaal onder de 21 - daarvoor maakte het dus niets uit. Zelf ging ik hier in Nederland, zowel daar voor als daarna niet uit, en ik drink eigenlijk nooit. Maar het drama dat daar gemaakt werd van alcohol, en dat ongelofelijk botte verbieden riep bij mij toch echt de neiging op om het toch te willen. Het is zo buiten proportie. Alcohol is niet gezond, maar laten we wel wezen: van hier een daar een weekend doorzakken of zelfs van dagelijks een glaasje hebben de meeste mensen geen last. Het is, als je het met mate doet, gewoon geen uitzonderlijk groot gevaar. Er zijn talloze risico's in het leven, en ik vind die strenge verboden onzinnig. Laat mensen gewoon lekker.
En de kans op het doorslaan is zo groot. Zo mocht ik in diezelfde tijd geen lucifers kopen omdat die mogelijk gebruikt zouden kunnen worden om een sigaret mee aan te steken. Dat we ze nodig hadden voor kaarsen omdat de stroom regionaal was uitgevallen, deed er niet toe. Het is bizar om in zo'n rigide, overdreven maatschappij te leven, en ik vind het dan ook ontzettend treurig dat wij diezelfde kant op gaan: steeds meer regels, steeds meer repressie, terwijl het leven er niet veiliger of beter op wordt. Heel zonde. Ik zou al die energie liever gestoken zien in het ontwikkelen van gewoon gezond verstand.
lifaya schreef:Dat is dan weer overdreven