Rowdine schreef:
Dat vind ik onredelijk omdat het ten koste gaat van de hele maatschappij.
Hoe draaien wij op voor alle ouderen straks als wij minder kinderen krijgen?
Wie gaat straks de maatschappij draaiende houden? En ja, winkels leegstelen en dergelijk zorgt ook voor werkgelegenheid. Politie/gevangenissen en dat soort dergelijke zaken.
Ik snap niet dat dit als oneerlijk wordt beschouwd. Zijn jullie echt allemaal zo egoïstisch ingesteld?
Mij lijkt het juist ten gunste van de hele maatschappij, als degene die de kosten veroorzaken, deze ook voor het grootste deel op zich nemen zodat de rest er niet voor op hoeft te draaien
Helemaal mee eens; maar dat betekent ook dat ik ook minder belasting wil betalen omdat ik toevallig meer verdien. Ik maak namelijk niet meer kosten dan een ander?Geloof jij echt dat er heel veel minder kinderen geboren zullen worden als er een bijdrage in hun eigen verzekering bij komt, en de kinderbijslag er af gaat?
Ja; dat geloof ik echt. Omdat het namelijk gewoon niet te betalen is.Vind jij het dan een goede zaak, dat deze kinderen nu wel geboren worden, bij ouders die ze niet hadden gewild als ze geen geld ervoor hadden gekregen

Daarbij komt ook altijd het verhaal van de druppel op de gloeiende plaat, dat de kinderbijslag lang niet genoeg is om je kind van te onderhouden (vaak nog iets verontwaardigd ook, dat het niet meer is

) en daaruit kun je dan weer opmaken dat het dus puur gezien wordt als een aardigheidje, een zakcentje, dat niet doorslaggevend zou zijn.
Ja, een bijdrage, omdat het anders niet te betalen is
Dus waarom is het er dan

- niet doorslaggevend om aan kinderen te beginnen
- de enkeling wiens bestaan er wel aan te danken is, was wellicht beter af als het er niet was geweest

En in de praktijk is het vaak gewoon een leuk zakcentje waar de kinders lekker van kunnen sparen of leuke kleren van mogen kopen

Hartstikke leuk als je dat krijgt natuurlijk, en ik gun echt iedereen dat pleziertje
Maar niet ten koste van veel belangrijkere zaken waar nu op bespaart wordt en waardoor mensen het dus echt moeilijk krijgen.
Zoals?Die enkeling die het geld van en kinderbijslag en zorgpremie echt nodig heeft, kan ook wel op een andere manier geholpen worden.
Hoe dan?Afschaffen dus die handel, en dat geld beter verdelen zodat het naar plekken gaat waar het harder nodig is

Voor mij valt dit soort zakgeld verstrekken echt in de categorie zwaar overtrokken topsalarissen en gouden handdrukken, allemaal cadeautjes die gewoon niet meer van deze tijd zijn.