Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:36

purny schreef:
Bovendien zal dit ook geregistreerd worden bij het BKR dus een hypotheek afsluiten zal zoiezo een probleem worden.

Is dat zo? Is dat nieuw dan? Nu is een studieschuld niet BKR-geregistreerd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:38

stef schreef:
Alleen tja, de kinderbijslag in zijn huidige vorm ben ik niet zo happy mee geloof ik. Want nu krijgt iedereen hetzelfde bedrag, en ma koopt er fijn een nieuwe laptop voor haarzelf van... Ik zou daar graag een ander soort constructie voor zien :j

Ach zo weet ik nog een leuke, de alimentatie die mama vaak opmaakt en waarvan de kinderen niks zien. Geloof dat die juist ook voor de kinderen bestemd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:38

Een BKR notering is helemaal geen probleem voor een hypotheek, zolang je je aan de betalingsafspraken houdt.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:39

@winged: Dat ligt er aan.. je hebt kinderalimentatie en partneralimentatie..
Laatst bijgewerkt door Figaro op 24-04-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:39

sarabande schreef:
Ik zou zeggen lees de partij programma's, Samson heeft al gezegd dat het domste dat je kan doen de middenklasse aanpakken, dat is het hart van je economie.
Het gedoog kabinet was dat wel van plan en ook daar ging Wilders mee akkoord.

niet aanvallend bedoeld hoor maar je kunt het dus niet even benoemen?
de partij programma`s ga ik ergens in augustus lezen als alles is bijgewerkt en aangepast.

oja en voordat je dezelfde fout blijft maken: de man heet samsom ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:40

Daar wilden ze toch ook naar toe... O ik zie net dat het geen probleem is maar dat je het wel moet aangeven... Sorry

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:40

parner alimentatie vind ik ook weer zoiets geks... Je kiest er sámen voor (meestal) om te gaan scheiden, en dan kan de een nog voor de ander gaan betalen ook...

Als dat NIET zo was, zouden er sowieso een hoop mensen meer moeite voor hun relatie doen IMO

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:42

blazelover schreef:
sarabande schreef:
Ik zou zeggen lees de partij programma's, Samson heeft al gezegd dat het domste dat je kan doen de middenklasse aanpakken, dat is het hart van je economie.
Het gedoog kabinet was dat wel van plan en ook daar ging Wilders mee akkoord.

niet aanvallend bedoeld hoor maar je kunt het dus niet even benoemen?
de partij programma`s ga ik ergens in augustus lezen als alles is bijgewerkt en aangepast.

oja en voordat je dezelfde fout blijft maken: de man heet samsom ;)

Bedankt voor de correctie, zal het nooit weer doen

Maar alle partijprogramma's weergeven lijkt me een beetje te veel van het goede
Daarbij komt er binnenkort vast weer een actuele kieswijzer :)*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:42

Quellian schreef:
_Yasmine_ schreef:
Maar hoe zit het dan als er juist veel kinderen worden geboren?
wat krijg je dan over 65 jaar?

Maak je geen zorgen, er worden -naar hun zin :P - al te weinig baby's geboren.
Grote gezinnen zijn vandaag de dag niet meer zo gebruikelijk.

Nou ik kom uit een echt refo-dorp

Het is bij de wet zo als je 6 of 7 kinderen heb dan betaal je namelijk geen belasting je hele bruto inkomen is dan bijna netto en vergeet die achterlijk kerk niet

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:43

stef schreef:
parner alimentatie vind ik ook weer zoiets geks...

Totaal offtopic.. maar een partneralimentatie is alleen van toepassing als er een significant verschil is in inkomen tussen beide partners. Als moeder de vrouw er altijd voor gekozen heeft om thuis voor de kinderen te zorgen en de warme prak te koken voor manlief de snelle manager met dikke BMW.. Dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat vrouwlief na een scheiding een bepaalde periode recht heeft op een vorm van financiële steun van ex-manlief. En als zij daar vervolgens haar nagels van laat doen.. moet zij weten toch?
Maar goed, dit heeft weinig te maken met stemmen, bezuinigingen en politiek denk ik.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:48

Winged schreef:
stef schreef:
Alleen tja, de kinderbijslag in zijn huidige vorm ben ik niet zo happy mee geloof ik. Want nu krijgt iedereen hetzelfde bedrag, en ma koopt er fijn een nieuwe laptop voor haarzelf van... Ik zou daar graag een ander soort constructie voor zien :j

Ach zo weet ik nog een leuke, de alimentatie die mama vaak opmaakt en waarvan de kinderen niks zien. Geloof dat die juist ook voor de kinderen bestemd is.

hahaha heeft niets met de politiek te maken, maar je hebt ZOOOOOO gelijk!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:49

tita schreef:
Het is bij de wet zo als je 6 of 7 kinderen heb dan betaal je namelijk geen belasting je hele bruto inkomen is dan bijna netto en vergeet die achterlijk kerk niet

Echt???? *ziet kansen*

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:50

@figaro: moet er wel even bijzeggen dat ik het een bezopen regel vind als vrouwlief even heeft gecheckt hoe het bed van de buurman ligt

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:53

KellyG schreef:
@figaro: moet er wel even bijzeggen dat ik het een bezopen regel vind als vrouwlief even heeft gecheckt hoe het bed van de buurman ligt

Ik ga hier verder maar niet te diep op in, omdat dat heeel erg offtopic is.. Maar het lijkt me niet zo'n strak plan om de reden van een echtscheiding te laten meewegen in wel of geen (of hoogte van) de alimentatie. Dan zouden veel mannen nu blut zijn denk ik.. Grapje

KellyG

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:55

was ook niet van plan hier verder over uit te wijden hoor, maar ken mensen waar dit bij speelt en vind het belachelijk (al sta ik met haar op betere voet dan met hem, vind het van de zotte)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:55

Quellian schreef:
tita schreef:

Echt???? *ziet kansen*

Fokkeeeeennn! :')

Goed en terug ontopic.

Ik stem toch echt op de partij die mij de beste voorwaarden geeft. Op uitzondering PVV, SGP en Pvdd dan. :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:58

tita schreef:

?? dat is echt niet zo..
Het aantal kinderen heeft niets met je bruto/netto inkomen te maken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:59

Figaro schreef:
KellyG schreef:

Ik ga hier verder maar niet te diep op in, omdat dat heeel erg offtopic is.. Maar het lijkt me niet zo'n strak plan om de reden van een echtscheiding te laten meewegen in wel of geen (of hoogte van) de alimentatie. Dan zouden veel mannen nu blut zijn denk ik.. Grapje

Nou, dat lijkt me helemaal nog niet zo'n verkeerd plan....

Als hij nou de hoofdverdiener is, en zij duikt met een ander het nest in, dan is dat toch haar probleem?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:01

tita schreef:
Quellian schreef:
Maak je geen zorgen, er worden -naar hun zin :P - al te weinig baby's geboren.
Grote gezinnen zijn vandaag de dag niet meer zo gebruikelijk.

Tita,
Wil jij dit even uitleggen? De werkgever houdt de loonbelasting in op het salaris en die houdt geen rekening met het aantal kinderen van de werknemer. :)
Waarschijnlijk bedoel jij: kinderbijslag, zorgtoeslag e.d. Of heb je het over gemoedsbezwaarden? Maar dat heeft weer niets te maken met het aantal kinderen. Je kan ook gemoedsbezwaard zijn met 1 kind :D

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:04

stef schreef:
Nou, dat lijkt me helemaal nog niet zo'n verkeerd plan....

Als hij nou de hoofdverdiener is, en zij duikt met een ander het nest in, dan is dat toch haar probleem?

En wat als hij dat al eerder had gedaan met zijn secretaresse? Wat als hij haar sloeg, of teveel dronk? Wat als zij de aardappelen een paar keer heeft laten aanbranden? Wat als hij zweetvoeten heeft?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:05

hahahaaa

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:08

Nieuwe leuze van Geert: Henk senior :D :D

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:09

Haha, ja ik hoorde het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:11

Helaas zit ik in een call en kan ik dit deel niet volgen :(. Vanavond zie ik het wel weer langskomen in het nieuws denk ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:19

Lovely schreef:
Helaas zit ik in een call en kan ik dit deel niet volgen :(. Vanavond zie ik het wel weer langskomen in het nieuws denk ik.

Nou, het vergt best veel van je geduld :D :D