Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:35

Ik ga me ook eens zeer goed inlezen in de programma's. Ben wel benieuwd waarmee ze komen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:17

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:28

Nou niet alleen de ouderen, maar alle gevallen van uitkeringen + inkomens achter een voordeur gelijk behandelen en korten, zodat het jonge mensen onmogelijk gemaakt wordt om een eigen leven op te bouwen. Dat vind ik een schandelijke regeling
En ja er zal best misbruik zijn, iedere vorm van uitkering of subsidie noodt ook tot misstanden, maar bekijk dat dan individueel.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:15

Cer schreef:
gummie schreef:
De vraag "hoe gaat de partij dat verwezenlijken" is volgens mij wat weinig in beeld. Iedereen kan wel roepen "het moet veiliger worden", "de zorg moet goedkoper", etc. Maar een uitwerking van hoe dat dan zou moeten lukken, ontbreekt soms en is kennelijk ook niet voor iedereen interessant genoeg om zich in te verdiepen.

Maar dat hoeft de kiezer dan toch ook niet te bedenken? Dan kunnen we net zo goed zelf een plan schrijven en indienen.. ofzoiets?

Volgens mij interpreteer je mijn post verkeerd. Nee, dat hoeft de kiezer niet te bedenken. Dat moet een partij bedenken voordat die van alles gaat roepen. En een kiezer zou zo verstandig moeten zijn om niet alleen te stemmen op basis van wat een partij roept, maar ook op basis van de uitwerking/ haalbaarheid ervan.

Zou er straks een partij opgericht worden die als doelstelling heeft "het afschaffen van alle belastingen", durf ik te wedden dat daar mensen op gaan stemmen! Ongeacht of dat uberhaupt mogelijk is. Dat is wat ik bedoel. Dat er mensen stemmen op oneliners en poppetjes, in plaats van op gedegen plannen. Dat er gekeken wordt naar een uitkomst, en de weg daarnaartoe door sommige kiezers niet bekeken wordt voordat er gestemd wordt. En dat partijen die niet in staat zijn te verwezenlijken wat ze beloven (omdat dat praktisch niet mogelijk is), toch een schare kiezers achter zich zou kunnen krijgen omdat die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik heb zo het idee dat voor een aantal mensen de samenhang in een partijvisie net zo goed achterwege kan blijven. En in dat geval is het niet zo vreemd wanneer een partij zijn verkiezingsbeloftes helemaal niet kan nakomen.

Dat iemand in crisistijd gaat stemmen op een partij enkel en alleen omdat die bijvoorbeeld pleit voor gratis oordoppen in de disco, om maar iets geks te noemen, is toch triest? (en ja, ook dit is weer een metafoor)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:14

17 september verkiezingen?

Ik vind dit nogal aan de late kant, maar dat komt omdat nog niet alle partijen klaar zijn.
Vreemd.
Regeren is vooruitzien dus de partijen die er nog niet klaar voor zijn kunnen beter ook geen zetels halen. Ik denk dat 85% van de bevolking wist dat dit kabinet niet hun tijd konden uitzitten.

Een eerste vereiste voor een politieke partij is toch dat er vooruitgezien kan worden? En hadden er dus allang klaar voor moeten zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:16

Met name Hero Brinkman kan voor eind juni zijn partij niet rond hebben en ik denk dat men Hero goed kan gebruiken ;)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:18

sarabande schreef:
Met name Hero Brinkman kan voor eind juni zijn partij niet rond hebben en ik denk dat men Hero goed kan gebruiken ;)

Maar ik niet! :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:27

HolyPope schreef:
sarabande schreef:

Maar ik niet! :D

Nee en Geert al helemaal niet, ik kan niet wachten tot die in debat gaan :9

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:25

Ik ben benieuwd of Hero (alleen die naam al :P ) nog wat los laat over de financiers van de PVV :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:27

Reken maar dat Hero er vol in gaat.
Het zit hem hoog hoe Geert de laatste jaren met hem omgegaan is en hij is wel bereid om bij iedereen op TV aan tafel, of op de bank te gaan zitten

Of veel PVV stemmers overlopen valt nog te bezien daar ben ik benieuwd naar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:31

sarabande schreef:
Reken maar dat Hero er vol in gaat.
Het zit hem hoog hoe Geert de laatste jaren met hem omgegaan is en hij is wel bereid om bij iedereen op TV aan tafel, of op de bank te gaan zitten

Of veel PVV stemmers overlopen valt nog te bezien daar ben ik benieuwd naar.

Ik vind Stef Blok ook een vreselijk arrogante vent

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:34

Electra63 schreef:

Tis net een mummy met de uitstraling van niets

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:35

sarabande schreef:
Electra63 schreef:

Tis net een mummy met de uitstraling van niets

Ik vind hem koud en arrogant :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:37

Stefke vind ik ook niks hoor, als ik moet kiezen tussen onze Stefke, Boris of Diederik ga ik toch voor Diederik. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:37

ik denk bij mezelf in ieder geval , kom maar door met die verkiezingen, wat is er nu belangrijker?
zomerreces korten ze dan maar in en gaan met die handel , hoe sneller NL een functionerende nieuwe regering heeft hoe beter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:39

Sonja_vR schreef:
ik denk bij mezelf in ieder geval , kom maar door met die verkiezingen, wat is er nu belangrijker?
zomerreces korten ze dan maar in en gaan met die handel , hoe sneller NL een functionerende nieuwe regering heeft hoe beter.

Ja, maar partijen moeten de tijd krijgen om een kieslijst te vormen en partijprogramma op te stellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:43

tuurlijk, maar lijkt mij dat de meeste partijen daar al ene goed idee van moeten hebben inmiddels,
verschillende partijen roepen al vanaf het moment dat deze coalitie bestond dat ze er alles aan zouden doen om hem onderuit te halen en er van uit gaan dat de coalitie de volle termijn stand zou houden deden ze hoop ik ook niet want het zat er toch wel allemaal een beetje aan te komen dat het vervroegd klaar zou zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:48

Ik denk, dat de "vorige" programma's niet meer helemaal up-to-date zijn door de economische crisis en de recessie? Ik weet het ook niet hoor, maar in de wet staat, dat er een aantal dagen voor staat en dan is het vakantietijd. Het zal i.i.g. niet bijdragen aan het oplossen van de problemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:51

ik heb het ook niet over vorige programma's :) maar over het feit dat het vallen van dit kabinet echt niet als donderslag bij heldere hemel komt, verschillende oppositie partijen hebben aangegeven (vanaf het moment dat dit kabinet gevormd was) er alles aan te willen doen om het kabinet ten val te brengen en er zijn tot het moment van vallen voldoende spanningen geweest om voor die partijen vrij goede signalen te zijn dat het up to date houden van het program en een ruwe schets van welke namen op de lijst achter de hand houden niet meer dan gezond voorbereid zijn zou zijn geweest .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:56

Sonja_vR schreef:
ik heb het ook niet over vorige programma's :) maar over het feit dat het vallen van dit kabinet echt niet als donderslag bij heldere hemel komt, verschillende oppositie partijen hebben aangegeven (vanaf het moment dat dit kabinet gevormd was) er alles aan te willen doen om het kabinet ten val te brengen en er zijn tot het moment van vallen voldoende spanningen geweest om voor die partijen vrij goede signalen te zijn dat het up to date houden van het program en een ruwe schets van welke namen op de lijst achter de hand houden niet meer dan gezond voorbereid zijn zou zijn geweest .

Je bedoelt dat niet Wilders na 7 weken, waar niemand anders zich mee bemoeit heeft, maar de anderen dit gedoog kabinet hebben laten vallen???

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:08

"Nederland valt op door de hoge belastingen voor mensen met hoge inkomens. 'Niet goed voor de competitiviteit van Nederland.'
Uit het onderzoek door UHY, ‘the international accounting and consultancy network’ blijkt dat Nederland de tweede plaats van 19 landen bestrijkt als het aankomt op de hoogte van de belastingen op hoge inkomens."
(http://www.salarisnet.nl/Nieuws/Nederla ... komens.htm)

Nou vraag ik de mensen die hier steeds maar tegen "de rijken" (wat dat dan ook moge zijn) aanschoppen, en eisen dat die meer gaan betalen: vind je dat, gezien de conclusie van dat onderzoek, nog eerlijk en in verhouding?
Wat zijn de kosten en wat zijn de baten van bijvoorbeeld een nog hogere belastingschaal? Houden jullie wel rekening met de gevolgen ervan? En dat die wellicht ten nadele van ook de "armen" zijn? Hebben jullie er uberhaupt over nagedacht?

En dan de volgende link:
http://financieel.infonu.nl/belasting/8 ... ijven.html
Met de vraag: kloppen de beweringen wel die de mensen die tegen "de rijken" aanschoppen, doen uberhaupt?

En tot slot: "Maximaal 70 procent van de totale inkomstenbelasting wordt betaald door de 10 procent hoogste inkomens." Is dat niet genoeg?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:10

Sarabande : waar haal je dat dan uit?? dat heb ik nergens gezegd, is ook totaal niet uit post te halen :+

ik zeg dat de partijen hun programma's als het goed is wel up to date hebben gehouden en echt wel een redelijk idee zouden kunnen hebben wie ze waar willen hebben op hun lijst en ik geef een reden waarom dit zo zou kunnen/moeten zijn.

edit: en die reden is niets meer of minder dan dat ze zelf vanaf het begin dit kabinet hebben willen zien vallen en er ook echt wel van uit hebben kunnen gaan dat dit kabinet echt niet die vier jaar zou vol gaan maken. maar ik link die partijen absoluut niet, nergens , met het mislukken van het catshuis overleg.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-04-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:14

Het goede nieuws nu is dat de bezuinigingen wel doorgaan. Scheelt tenminste. Loopt die schuld misschien niet nog verder op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:16

gummie schreef:
"Nederland valt op door de hoge belastingen voor mensen met hoge inkomens. 'Niet goed voor de competitiviteit van Nederland.'
Uit het onderzoek door UHY, ‘the international accounting and consultancy network’ blijkt dat Nederland de tweede plaats van 19 landen bestrijkt als het aankomt op de hoogte van de belastingen op hoge inkomens."
(http://www.salarisnet.nl/Nieuws/Nederla ... komens.htm)

Nou vraag ik de mensen die hier steeds maar tegen "de rijken" (wat dat dan ook moge zijn) aanschoppen, en eisen dat die meer gaan betalen: vind je dat, gezien de conclusie van dat onderzoek, nog eerlijk en in verhouding?
Wat zijn de kosten en wat zijn de baten van bijvoorbeeld een nog hogere belastingschaal? Houden jullie wel rekening met de gevolgen ervan? En dat die wellicht ten nadele van ook de "armen" zijn? Hebben jullie er uberhaupt over nagedacht?

En dan de volgende link:
http://financieel.infonu.nl/belasting/8 ... ijven.html
Met de vraag: kloppen de beweringen wel die de mensen die tegen "de rijken" aanschoppen, doen uberhaupt?

En tot slot: "Maximaal 70 procent van de totale inkomstenbelasting wordt betaald door de 10 procent hoogste inkomens." Is dat niet genoeg?

Omdat jij zelf altijd graag de discussie zuiver wilt houden: vanaf welke bruto jaarinkomen behoor je tot de hogere inkomens? :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:16

Winged schreef:
Het goede nieuws nu is dat de bezuinigingen wel doorgaan. Scheelt tenminste. Loopt die schuld misschien niet nog verder op.

er gaan bezuinigingen komen, ook met een demissionair kabinet, maar wat en hoe en waar ? , dat zal toch weer net even anders zijn dan ze in het catshuis overleg gepland hadden denk ik