Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:gummie schreef:De vraag "hoe gaat de partij dat verwezenlijken" is volgens mij wat weinig in beeld. Iedereen kan wel roepen "het moet veiliger worden", "de zorg moet goedkoper", etc. Maar een uitwerking van hoe dat dan zou moeten lukken, ontbreekt soms en is kennelijk ook niet voor iedereen interessant genoeg om zich in te verdiepen.
Maar dat hoeft de kiezer dan toch ook niet te bedenken? Dan kunnen we net zo goed zelf een plan schrijven en indienen.. ofzoiets?
sarabande schreef:Reken maar dat Hero er vol in gaat.
Het zit hem hoog hoe Geert de laatste jaren met hem omgegaan is en hij is wel bereid om bij iedereen op TV aan tafel, of op de bank te gaan zitten
Of veel PVV stemmers overlopen valt nog te bezien daar ben ik benieuwd naar.
Sonja_vR schreef:ik denk bij mezelf in ieder geval , kom maar door met die verkiezingen, wat is er nu belangrijker?
zomerreces korten ze dan maar in en gaan met die handel , hoe sneller NL een functionerende nieuwe regering heeft hoe beter.
Sonja_vR schreef:ik heb het ook niet over vorige programma'smaar over het feit dat het vallen van dit kabinet echt niet als donderslag bij heldere hemel komt, verschillende oppositie partijen hebben aangegeven (vanaf het moment dat dit kabinet gevormd was) er alles aan te willen doen om het kabinet ten val te brengen en er zijn tot het moment van vallen voldoende spanningen geweest om voor die partijen vrij goede signalen te zijn dat het up to date houden van het program en een ruwe schets van welke namen op de lijst achter de hand houden niet meer dan gezond voorbereid zijn zou zijn geweest .
gummie schreef:"Nederland valt op door de hoge belastingen voor mensen met hoge inkomens. 'Niet goed voor de competitiviteit van Nederland.'
Uit het onderzoek door UHY, ‘the international accounting and consultancy network’ blijkt dat Nederland de tweede plaats van 19 landen bestrijkt als het aankomt op de hoogte van de belastingen op hoge inkomens."
(http://www.salarisnet.nl/Nieuws/Nederla ... komens.htm)
Nou vraag ik de mensen die hier steeds maar tegen "de rijken" (wat dat dan ook moge zijn) aanschoppen, en eisen dat die meer gaan betalen: vind je dat, gezien de conclusie van dat onderzoek, nog eerlijk en in verhouding?
Wat zijn de kosten en wat zijn de baten van bijvoorbeeld een nog hogere belastingschaal? Houden jullie wel rekening met de gevolgen ervan? En dat die wellicht ten nadele van ook de "armen" zijn? Hebben jullie er uberhaupt over nagedacht?
En dan de volgende link:
http://financieel.infonu.nl/belasting/8 ... ijven.html
Met de vraag: kloppen de beweringen wel die de mensen die tegen "de rijken" aanschoppen, doen uberhaupt?
En tot slot: "Maximaal 70 procent van de totale inkomstenbelasting wordt betaald door de 10 procent hoogste inkomens." Is dat niet genoeg?
Winged schreef:Het goede nieuws nu is dat de bezuinigingen wel doorgaan. Scheelt tenminste. Loopt die schuld misschien niet nog verder op.