Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:13

Vond het ook heel mooi dat de ouders hadden aangegeven dat er stilgestaan moest worden bij iedereen die ooit een dierbare verloren had. En inderdaad, het is een moment om na te denken over je leven en dat van anderen om je heen. Het kan zomaar, zonder waarschuwing, afgelopen zijn.

Pauline

Re: Dodelijk busongeval in Zwitserland met Belgische bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:15

Ik vond onze prins er slecht uitzien..:(:)

Idd kan het zomaar voorbij zijn.
Maar daarnaast vind ik, het is ook goed om mee te leven met de mensen om je heen. Zoiets tragisch verdiend gewoon medemenselijkheid.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:19

Kwanyin schreef:
Je kan het toch niet drooghouden als je zoiets ziet? Of je nu wel of niet meedoet met massagerouw, wanneer je al die kistjes daar ziet liggen moet het toch iets met je doen.

Het is moment om even stil te staan in je leven. Want helaas zijn dat niet de enige kistjes die er zijn. Overal in het land en overal ter wereld zijn er kinderen of volwassenen die veel te vroeg overlijden en hun nabestaanden verscheurd achter laten. Dus als je nog ouders hebt, of kinderen, broer, zus, vriend, man, iedereen die je dierbaar is, knuffel ze dan en koester ze, want ook zij hadden in die kisten kunnen liggen. En dan is het te laat om dankbaar te zijn voor wat je hebt.

heel mooi gezegd, is ook echt zo..

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:22

Pauline schreef:
Idd kan het zomaar voorbij zijn.
Maar daarnaast vind ik, het is ook goed om mee te leven met de mensen om je heen. Zoiets tragisch verdiend gewoon medemenselijkheid.

Dat gebeurt ook en niets minder dan dat. De prachtige dienst is daar boegbeeld van.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:20

Ik heb hem net terug gekeken en ook niet droog gehouden.
Mooi dat Annemijn en Yoelle (dochter van mijn stalgenootje) ook nog even genoemd werden terwijl zij nog in Zwitserland liggen.
Laatst bijgewerkt door Silence op 21-03-12 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:40

Ik zit het ook terug te kijken..
Ben echt aan 't huilen..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:42

Ik kijk het in delen. Vond het binnen dragen van de kisten wel heel mooi respectvol gebeuren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:17

Heb het gister ook terug gekeken.
Was blij verrast met koen en Chris Wouters

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:37

Nu is het de volgende dienst van de kinderen uit Heverlee. Voor mij al een heel stuk dichter bij huis gezien ik op 20 minuten van Leuven woon. Het is de stad waar ik het liefst naartoe ga, en veel van mijn familie woont in Leuven, Heverlee en omstreken. Het had bij wijze van spreken 1 van mijn broertjes kunnen zijn die er had bijgezeten :S Best een enge gedachte.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:40

Ik woon in Leuven en mijn grootmoeder woont naast St. Lambertus, mijn moeder en al haar broers en zussen zijn er naar school gegaan en hebben allemaal dezelfde reis gemaakt...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:42

Wat ik overigens niet begrijp... 28 doden, 22 kinderen, 6 volwassenen.
Die volwassenen zijn de twee chauffeurs, de leraar, de admin medewerkster, en die andere twee dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:43

Leuven wordt trouwens ook uitgezonden, heb het nu aan staan

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:46

Ik heb zelf ook wel sneeuwklassen gedaan, alleen niet in Leuven, en ik weet nog dat ik ontiegelijk veel heimwee had en eigenlijk terug naar huis wilde. En dan gebeurt er zoiets.. (gelukkig niet met mij gebeurd)

En die 2 extra volwassenen waren 2 mensen die mee waren voor iets anders geloof ik..
Edit: Oh nee, dan is dat eerst fout verteld denk ik. Blijkbaar waren dat begeleiders uit Heverlee.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 22-03-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:46

2 leraren (meester Frank van St. Lambertus en meester Raymond van Lommel), een vrijwilligster die ieder jaar meeging, een andere vrouw (leerkracht denk ik?) en 2 chauffeurs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:52

In Lommel meester raymond en Veerle
Wel apart dat er over die andere twee niet gesproken wordt, maar dat is wellicht de keuze van de nabestaanden.

Wat uk gister erg wrang vond is dat een van de chauffeurs eind maart zou stoppen

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:56

Ja inderdaad, dit zou zijn laatste buitenlandreis zijn.

Van wie zijn trouwens de foto's die helemaal links en rechts naast de kisten staan? Zijn dat ook begeleiders?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:58

Ja, dat vond ik ook. Ik heb zelf een vriend die in NL woont en elke keer als hij weer vertrekt ben ik ergens bang dat er wat met hem gebeurt. Wij gaan ontzettend veel met de trein en hoewel daar niet zo vaak wat mee gebeurt hoor je soms toch over treinbotsingen of ontsporingen etc. Het zal maar net jouw vriend/man/kind zijn dat erin blijft ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:02

Ik heb het vermoeden dat dit een hele gelovige dienst gaat worden

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:03

stef schreef:
Wat uk gister erg wrang vond is dat een van de chauffeurs eind maart zou stoppen

Inderdaad, hoe die vrouw verwoordde dat zij ook altijd ongerust was als hij weer moest rijden en dat hij net had besloten ermee te stoppen voor haar ... moet erg hard zijn om die grootste vrees dan toch nog te zien uitkomen met dat in je achterhoofd.

Al die prominenten die weer eerst moeten aankomen vind ik écht wel wat overdreven ... het gaat daar om de kinderen! Ik vind echt dat (zowel vandaag als gisteren) alle prominenten op voorhand al gewoon in de zaal hadden moeten zitten, net zoals alle andere aanwezigen en achteraf kunnen ze dan hun media - toertje nog doen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:05

Dit zal ook in overleg zijn. Ze groeten de kinderen en de ouders. Langdradig is het wel, er waren er ook een stel verlaat.

Nu werd er net gesproken over een uitvaarts plechtigheid, is dit dat wel dan? Want gister was een herdenking.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:06

Dit is echt een uitvaart ja, gisteren was alleen een herdenking en die kinderen worden in besloten kring begraven of gecremeerd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:07

stef schreef:
Ik heb het vermoeden dat dit een hele gelovige dienst gaat worden

België is nog steeds een katholiek land en veel mensen worden zo begraven. Daarom ook dat ze deze begrafenis in de St. Pieterskerk doen. Dit is echt de begrafenisplechtigheid en geen herdenking. Die herdenking gisteren deden ze ipv een begrafenisplechtigheid omdat niet alle families van de slachtoffers gelovig zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:07

Ben ik echt gigantisch fout als ik me afvraag hoe die kinderen uit zien? Ik ben ergens zo benieuwd wat je zou zien als je die kist open zou kunnen doen...

Ik weet dat het niet kan, niet mag en absoluut niet netjes is, maar de nieuwschierige aap in mij is zo benieuwd. Ik ben ergens nieuwschierig wat zo'n impact doet met een lichaam.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:10

Dat zal afhankelijk zijn van waar in de bus ze hebben gezeten. Hoe meer naar voren hoe liever je het niet wilt zien..

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:10

Dit is wel een uitvaartsplechtigheid inderdaad.

Goed dat er zoveel aandacht voor de ouders en nabestaanden is en dat ook mensen van hogerop hun steun betuigen en dergelijke maar ik vind dat dit al op voorhand had moeten gebeuren, niet tijdens de uitvaartsplechtigheid ...