Lovely schreef:Maar Gummie, als mensen je stelling niet begrijpen en bovendien steeds minder lijken te begrijpen naar gelang je het probeert uit te leggen, aan wie ligt dat dan? Ligt dat dan aan al die anderen of heb je zelf verzuimd je vraag en uitleg af te stemmen op je discussiegenoten. Dat betekent geen J&J taal of Alfred J Kwakniveau, maar betekent dat jezelf en je vraag begrijpelijk maakt voor anderen zodat er ook een discussie kan ontstaan. Het enige wat jij nu doet is dat het alelmaal niet is wat je bedoelt en dat al die anderen er niks van begrijpen. En je bent ook redelijk onbeschoft om te insinueren dat het vooral aan die anderen ligt dat jij je niet begrijpelijk kan uitdrukken in de teksten die je schrijft. HB is niet altijd iets om trots op te zijn hoor.
Je bent nu zelf degene die er een waardeoordeel aan verbindt. Ik heb op dat andere forum de vraag gesteld waar mijn redeneren spaak loopt. Op dat andere forum loopt het volgens die mensen niet spaak. Ik deel vervolgens hier mee dat ik dan op dat andere forum verder ga discussieren omdat dat voor mezelf en jullie prettiger is.
Je doet nu toch zelf hetzelfde? Dat sommigen hier mijn redeneren NIET begrijpen schrijf je toch ook automatisch aan mij toen??? Dan wil je toch ook automatisch zeggen dat het niet aan jou kan liggen?
Het is precies zoals ik bedoel, en in het topic richt ik me op die mensen waarop het topic gericht is, namelijk te achterhalen wat mogelijke opvattingen/ houding en mentaliteit zijn van mensen met vooroordelen. Dat kun je ook ZIEN aan mijn posts. Het werd ook voor mij zeer nuttig op het moment dat bijvoorbeeld Nicolletje het UWV, de artsen en deskundigen noemde.
Daar wilde ik graag verder op in gaan, omdat dat mij inzicht zou geven in hoe mensen dus bijvoorbeeld denken over de oordelen van die instanties en personen. Omdat dat een verklaring zou kunnen zijn voor de mogelijke vooroordelen.
Als mensen zich in al hun beweringen steeds blijven baseren op de mensen die niet WILLEN werken, terwijl daar het topic niet over gaat! Hoe kan ik dan ooit verder discussieren over de werkelijke vraag! daarom kwamen we uiteindelijk bij dat mensen hun vraagtekens hebben over het niet kunnen werken. En vervolgens wat daar de reden van is. DAT is zinvol. Zo had ik het nog niet bekeken.
Maar ook dat is weer gestopt doordat er dan weer iemand een vooroordeel an sich doorheen flikkert en ik weer probeer uit te vinden waar dat vooroordeel vandaan komt!
Ik word hier inmiddels ook wel een beetje pissig van. Maar goed, jullie willen dit topic openlaten om te bewijzen wat ik voor persoonm ben misschien.
Ik heb WEL heel veel opgestoken van dit topic. Ook dat wordt niet gezien kennelijk.
Ik vind het super irritant dat sommigen hun eigen aannames en vooroordelen ook niet herkennen. Ik heb inmiddels 1 vooroordeel van mezelf door jullie weten op te sporen. Voor mij was dat nuttig!