respect voor gelovigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: respect voor gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:47

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:00

Depende schreef:
Pin me er niet op vast, maar in het verleden heeft de miljardenleeftijd van de aarde voor nogal wat ophef gezorgd. Redelijk goede theorieën en onderzoeken werden totaal verworpen omdat de leeftijd van de aarde dan hoger zou zijn dan 35.000 jaar wat volgens een aantal wetenschappers de enige uitleg kon zijn, gebaseerd op de bijbel.

Waar staat dat geschreven dan, dat 1 dag 1000 jaar duurt? Zo kan je natuurlijk alles wat recht is krom praten en andersom. Ik ben maar een simpel mens en voor mij is een dag een omwenteling van de aarde, niet meer niet minder. Dus ook niet naar eigen inzicht aan te passen als dat mij beter uit komt om bepaalde dingen recht te praten.

Ik heb nog nooit ergens in de Bijbel gelezen hoe oud de aarde is.
De Bijbel zelf is natuurlijk wel heel oud, maar het begrip 'dag' als in 'de tijd die de aarde erover doet om om z'n as te draaien' is volgens mij veel later pas bedacht. Daarom komt die 'dag' niet overeen met de 'dag' uit de Bijbel. Ik geloof ook niet precies dat God de aarde in 6 dagen, als in 6x24 uur heeft gemaakt, omdat die tijdsbeleving die we nu kennen pas van veel later is.
Er wordt in de Bijbel niet zo gesproken over tijd. :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:13

Boeken die bij geloven horen bevatten idd deels ook "wetenschappelijke" feiten zoals ze in die tijd gezien werden.. De bijbel is al behoorlijk oud, net als de Quran en de Thora, maar mythes uit de oudheid zijn soms niet alleen maar verhalen over hun goden, maar ook verklaringen voor waarom bepaalde dingen zo zijn..
De Aeneïs bijvoorbeeld is een verhaal dat verteld hoe Rome ooit begonnen zou zijn en eigenlijk dus een geschiedenis verhaal.. in mijn ogen is 'Aeneas ging weg uit Troje en bouwde uiteindelijk Rome en hij was een halfgod want zijn vader had met de godin Venus geslapen' niet zo heel anders dan 'God schiep de aarde en Jezus is de zoon van god' qua waarheidsniveau..

En als je bijvoorbeeld de mythe over Phaëton die uit de zonnewagen viel neemt, dan kan je dat ook deels zien als een verklarende mythe.. (Het gaat mis, de zonnewagen scheert op bepaalde plekken vlak over het land dat verbrand met de mensen die er leven, voila woestijn en zwarte mensen..)

Het is allemaal geen kloppende wetenschap, maar het geeft wel aan dat mensen een verklaring proberen te geven voor dingen die ze nog niet kunnen verklaren.. En als jou basisaanname is dat de zon een wagen is met een god erin, dan is de manier waarop ze vervolgens woestijn en zwarte mensen verklaren in die tijdsgeest niet zo heel vreemd.. (en in de tijd dat de bijbel werd geschreven draaide de zon nog om de aarde bijv.)

Al die verhalen (ook de bijbel) zijn gewoon lang lang geleden geschreven en dus zullen er dingen instaan die voor ons nu heel duidelijk niet kloppen, maar die in die tijd nog niet uitgezocht/verklaard waren..
Maar zoals volgens mij hierboven ergens ook al is gezegd: het gaat meer om de betekenis van het verhaal/wat je er als wijze les uit kan halen dan wetenschappelijke correctheid..

(Al moet ik toegeven dat dingen als die gedichten van Catullus gewoon poëzie zijn.. en niet altijd even subtiel ook :P Maar er zijn bijvoorbeeld ook verhalen van Plinius die verteld over zijn oom die sterft tijdens de uitbarsting van de Versuvius, Vergilius die verteld over de liefde tussen Dido en Aeneas (en zo een halve verklaring geeft voor de vijandschap tussen Rome en Carthago), Cicero die betogen schrijft, Seneca die filosofische teksten schrijft over bijv de juiste houding tegenover slaven.. etc)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:19

Ondanks dat ik het best wel interessant vind wat hier nu besproken wordt (zij het dat ik heel veel uitspraken werkelijk niet volg omdat het me niet bekend voor komt), krijg ik het vermoeden dat er nu een soort welles-nietes-discussie rondom de bijbel ontstaat tussen bokkers. En dat terwijl TS is gestart met een heeeeeeeeeel andere vraag. ;)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:25

^ Mee eens. Ontzettend interessant, maar niet helemaal ontopic :)

Aan de andere kant is het misschien wel fijn dat je vragen kan stellen over hoe ze bijv de bijbel beleven etc zodat je vervolgens kan concluderen of je misschien wel onbedoeld respectloos bent omdat er in beeld van wat er respectloos is een groot verschil zit?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:26

Tessa_1 schreef:
Boeken die bij geloven horen bevatten idd deels ook "wetenschappelijke" feiten zoals ze in die tijd gezien werden.. De bijbel is al behoorlijk oud, net als de Quran en de Thora, maar mythes uit de oudheid zijn soms niet alleen maar verhalen over hun goden, maar ook verklaringen voor waarom bepaalde dingen zo zijn..
De Aeneïs bijvoorbeeld is een verhaal dat verteld hoe Rome ooit begonnen zou zijn en eigenlijk dus een geschiedenis verhaal.. in mijn ogen is 'Aeneas ging weg uit Troje en bouwde uiteindelijk Rome en hij was een halfgod want zijn vader had met de godin Venus geslapen' niet zo heel anders dan 'God schiep de aarde en Jezus is de zoon van god' qua waarheidsniveau..

En als je bijvoorbeeld de mythe over Phaëton die uit de zonnewagen viel neemt, dan kan je dat ook deels zien als een verklarende mythe.. (Het gaat mis, de zonnewagen scheert op bepaalde plekken vlak over het land dat verbrand met de mensen die er leven, voila woestijn en zwarte mensen..)

Het is allemaal geen kloppende wetenschap, maar het geeft wel aan dat mensen een verklaring proberen te geven voor dingen die ze nog niet kunnen verklaren.. En als jou basisaanname is dat de zon een wagen is met een god erin, dan is de manier waarop ze vervolgens woestijn en zwarte mensen verklaren in die tijdsgeest niet zo heel vreemd.. (en in de tijd dat de bijbel werd geschreven draaide de zon nog om de aarde bijv.)

Al die verhalen (ook de bijbel) zijn gewoon lang lang geleden geschreven en dus zullen er dingen instaan die voor ons nu heel duidelijk niet kloppen, maar die in die tijd nog niet uitgezocht/verklaard waren..
Maar zoals volgens mij hierboven ergens ook al is gezegd: het gaat meer om de betekenis van het verhaal/wat je er als wijze les uit kan halen dan wetenschappelijke correctheid..

(Al moet ik toegeven dat dingen als die gedichten van Catullus gewoon poëzie zijn.. en niet altijd even subtiel ook :P Maar er zijn bijvoorbeeld ook verhalen van Plinius die verteld over zijn oom die sterft tijdens de uitbarsting van de Versuvius, Vergilius die verteld over de liefde tussen Dido en Aeneas (en zo een halve verklaring geeft voor de vijandschap tussen Rome en Carthago), Cicero die betogen schrijft, Seneca die filosofische teksten schrijft over bijv de juiste houding tegenover slaven.. etc)

Hoe dat precies in de Bijbel zit en in andere geschriften weet ik niet precies. Ik weet dat er veel dingen in de Qur'aan staan, die we juist nu pas met de hedendaagse wetenschap kunnen begrijpen en sommige dingen die pas eeuwen later door de wetenschap "ontdekt" zijn. Bijvoorbeeld dat alles uit water ontstaan is:
"Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" "(21:30)

De Big bang theorie is naar wat ik weet pas na 1900 bedacht, omdat ze door middel van de Hubble aan de sterren konden zien dat het heelal zich uitbreidt, wat hier in hetzelfde vers van 1400jaar geleden eigenlijk ook staat. En dat het oorspronkelijk 1 samenhangende massa was....

Ook een "beschijving" van het ontwikkelen van een embryo, dat de zon licht geeft en de maan het reflecteert en nog wel wat dingen zijn erin terug te vinden. Ik heb totnutoe niets gevonden wat "wetenschappelijk" niet klopt. En daarnaast... Wie zegt dat de wetenschap gelijk heeft? Hoe vaak veranderen bepaalde theorieën wel niet door nieuwe bevindingen...

Zoals Einstein zei:

"Science without religion is lame, religion without science is blind."

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:14

Ik geloof best dat er dingen instaan die kloppen; Ik heb de Qur'aan nooit gelezen zelf..
maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat als je wetenschap wil leren dan ga je wetenschapsboeken lezen en als je wil geloven sla je een heilig boek open.. om het andersom te doen zou een beetje vreemd zijn aangezien de focus van het boek op een ander punt ligt, dat is meer wat ik bedoel te zeggen.. het doel van een heilig boek is voor mijn gevoel namelijk meer bedoeld als ethisch leermiddel.. maar ergens hebben ze elkaar natuurlijk wel nodig idd.. (al is het alleen maar om ervoor te zorgen dat wetenschappers over ethische kwesties nadenken, al kan dat natuurlijk ook zonder heilig boek)

En ach, de romeinen wisten ook al hoe je beton maakte, maar dat zijn mensen tijdens de middeleeuwen weer vergeten en daarna is het opnieuw 'uitgevonden'.. het kan best dat de schrijvers van de Qur'aan meer wisten dan achteraf is doorgegeven.. De oude grieken hebben ook behoorlijk wat uitvindingen gedaan bijvoorbeeld, alleen dat is toevallig bewaard gebleven.. (bijv Wiskundige dingen als de stelling v Phytagoras)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:26

nau, om even terug ontopic te gaan.. Als ik heeel eerlijk ben (vergeef me :o ) krijg ik door al deze onzin te lezen idd alsmaar minder respect voor gelovigen..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:50

Milly_ schreef:
nau, om even terug ontopic te gaan.. Als ik heeel eerlijk ben (vergeef me :o ) krijg ik door al deze onzin te lezen idd alsmaar minder respect voor gelovigen..

Dit begrijp ik niet :? Wat heeft het doorlezen van dit topic dan bewerkstelligd dat jij minder respect krijgt? Ik heb binnen dit topic, waarin denk ik heel veel mensen met verschillende opvattingen/ vanuit verschillende achtergronden, nog niemand onrespectvol uit de hoek zien komen. Men wisselt gedachten uit die welliswaar soms een beetje offtopic gaan, maar niemand valt iemand anders aan....en anders is het mij ontgaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:04

Mixje90 schreef:
Zoals Einstein zei:

Nou de wetenschap kan heel erg goed zonder religie. En religie kan de wetenschap missen als kiespijn.

Einstein was overigens erg goed in het verbergen van zijn Atheisme.
In die tijd kon je er echt niet voor uitkomen dat je niet in God geloofde.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:17

NatasjavE schreef:
Mixje90 schreef:
Zoals Einstein zei:

Nou de wetenschap kan heel erg goed zonder religie. En religie kan de wetenschap missen als kiespijn.

Einstein was overigens erg goed in het verbergen van zijn Atheisme.
In die tijd kon je er echt niet voor uitkomen dat je niet in God geloofde.

Toch is dit ook een uitspraak van Einstein:

Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek.

En deze:

Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Albert Einstein

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:20

Hij kon niet anders in die tijd. Als je in die tijd niet tenminste deed of je gelovig was lag je overal eruit.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:27

Ik denk niet dat iemand in staat is om in het hoofd van Einstein te kruipen.
Einstein was geen man die zich veel aantrok van anderen, dat kon hij ook niet want hij was een autist en bovenmatig intelligent ( hij dacht verder en sneller dan ieder andere in zijn omgeving). Ik denk dat hij door zijn vele studies en uitvindingen, waarvan er velen te maken hadden met de natuurwetten( waar komen die eigenlijk vandaan?? :) ) tot de conclusie is gekomen dat er een Grotere Macht moet bestaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:07

Ellie_F schreef:
MHG: Je stukje komt een beetje onsamenhangend over, sorry. Je doelstelling is wel duidelijk dat jij vind dat gelovige de ongelovige onderdrukken en niet open staat voor andere feiten en/of meningen. Hoe jij tot deze conclusie komt, is moeilijk te volgen.

Babootje: ik geloof ook wel in deze gebeurtenis maar dit betekend niet dat het een wetenschappelijk feit is. De bijbel is grotendeels gebaseerd op mondelinge overlevering. In het Christendom wordt algemeen aangenomen dat het opschrijven van deze mondelinge overlevering door God geïnspireerd is. Deze verhalen zijn niet bedoeld als natuurwetenschappelijk werk maar als een morele leidraad voor wie dit wil volgen. Hier komen we weer bij de kern uit, is het wetenschap of willenschap (om er maar even een nieuw woord in te gooien :D ).

Eigenlijk is de Bijbel gewoon een verzameling oude kranten. Die geven in hun tijdsspanne het nieuws weer. Alleen zijn ze vergeten de data er bij te zetten. Ze wisten toen namelijk nog niet wanneer Jezus geboren zou worden. En dat maakt het moeilijk om het in 'onze' tijd weer te geven. :+ En laten we wel wezen. Of je nu de Telegraaf leest of het NRC, dat maakt ook al heel veel verschil in de formulering. Een journalist vertelt je zíjn mening van wat er is gebeurt. Dat is zíjn geschiedschrijving. In veel gevallen was ik er niet bij en moet ik dus maar geloven wat of hij schrijft. Je kan je twijfels ook daarbij plaatsen of het klopt wat ie zegt. Er is in de recente geschiedschrijving al heel wat gesjoemeld. En laten we wel zijn, er zijn zelfs mensen die de WOII hebben meegemaakt, die glashard beweren dat de jodenvervolging met al zijn slachtoffers niet is gebeurd. Heel pijnlijk om te zeggen, maar het is wel zo. Zo kan je dat ook zien met de bijbel. Het is aan ons om dat te ontcijferen. Nadeel is, dat we geen ooggetuigen meer hebben, die kunnen beamen of ontkennen. Dus alles wat voor onze tijd is gebeurt, is in principe geloof. Zo zie ik het. Je moet het maar van iemand aannemen dat het zo was, want je was er zelf niet bij.

Dat neemt niet weg, dat ik het altijd zeer interessant vind, als mensen zich meer gaan verdiepen en dan proberen om hun zienswijze 'wetenschappelijk' te onderbouwen. Probleem is de vraag: "Wanneer is iets wetenschap en wanneer niet." Ik was er ook niet bij toen de evolutie op gang kwam, dus als je daar in gelooft, dan geloof je daar in en dan is het nog steeds geen wetenschap. En zo kun je er heel lang over door blijven bijbelen. Als je iets wil onderzoeken uit die tijd, dan is het handig om een leidraad te hebben voor je onderzoek. Een uitgangspunt en dan is de Bijbel heel handig om een aanknopingspunt te hebben. :j Praktisch gezien is het dan weer prima, dat er meerdere geschiedschrijvingen zijn, zodat je dan toch weer een beetje kan toetsen of iets in de tijdsspanne klopt.

Verootjoo: Ik was er toen te jong voor, maar er wacht nog een boek op mij: "Seth spreekt" Hij was een volgeling van Jezus en hij zei het heel simpel: "Tijd bestaat niet, dat hebben mensen bedacht, om dingen chronologisch voor zichzelf in beeld te hebben.' Maar ik geloof dus ook, dat ik nu in 2012 leef, maar mss wel in een volgend leven leef in 1013. Dat komt simpelweg, omdat tijd niet bestaat. Sommige mensen geloven ook niet in geesten, maar denken dat ze kunnen kijken in een andere tijdsspanne. Best een grappige gedachte.

Het enige wat ik vaststel, is dat wat ik uit de bijbel geleerd heb gekregen, weer is toebedeeld door mensen die er anders naar kijken dan ik. Ik lees dingen, die ik nooit heb gezien. Mss ook, omdat het in mijn jeugd was en ik toen niet zo nadacht over wat er daadwerkelijk stond. Het is echt tijd om me weer eens in te lezen. Nadeel is echter de vertaling. Elke instantie vertaalt natuurlijk zo'n bijbel op een manier, dat andere mensen het geloven en zich aansluiten bij zo'n kerk.

Ik vind toch wel, dat wat Einstein zegt waar is. En dat getuigd ook wel zijn atheisme. :j Die man was gewoon een talent in het mensen om de tuin leiden en laten we wel wezen: Dat was jezus ook! Sommige mensen snappen nog steeds niet waar ie het over had. En die verwoorden dat met het woord: "Onzin".

Hoe mensen met elkaar omgaan heeft idd niets met de bijbel, Koran of wat ook te maken, dat heeft te maken met onze moraal en onze opvoeding. En dat is iets heel anders!

Babootje: Mag ik de titel van dat boek, want je hebt mijn interesse ook!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:35

mirim schreef:
Ik denk niet dat iemand in staat is om in het hoofd van Einstein te kruipen.
Einstein was geen man die zich veel aantrok van anderen, dat kon hij ook niet want hij was een autist en bovenmatig intelligent ( hij dacht verder en sneller dan ieder andere in zijn omgeving). Ik denk dat hij door zijn vele studies en uitvindingen, waarvan er velen te maken hadden met de natuurwetten( waar komen die eigenlijk vandaan?? :) ) tot de conclusie is gekomen dat er een Grotere Macht moet bestaan.

Er zijn ook uitspraken van hem bekend waaruit duidelijk blijkt dat hij niet gelovig was.
Hij was ook geen klassiek autist...dat kan helemaal niet want dat gaat samen met een laag IQ. Hij kon hoogstens ASS (autistisch spectrum stoornis) of PDD-NOS gehad hebben. meest waarschijnlijk(wat men nu weet) is dat hij ADHD had. Maar nu gaan we off topic.
Nogmaals in die tijd was het zeer gebruikelijk dat je in die tijd deed alsof je gelovig was.
Net zoals nu veel wetenschappers in de VS nog doen.

De natuurwetten komen uit de natuur en het universum.

http://richarddawkins.net/articles/2568

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:05

idefix4 schreef:
Babootje: Mag ik de titel van dat boek, want je hebt mijn interesse ook!

Het boek heet: Moderne wetenschap in de bijbel van Ben Hobrink.
Op onderstaande link een aantal recensies die uitnodigen tot lezen. Ga ik zeker doen.

http://www.vergadering.nu/boekhobrinkmoderne.htm

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 02:22

Mensen met asperger zijn vaak juist intelligenter, en dat valt toch echt onder autisme :)

Ik kan me niet voorstellen hoe het is om niet in evolutie of het bestaan van tijd te geloven.. maar evolutie valt wel degelijk onder wetenschap, of je erin geloof of niet. Het is namelijk een theorie op basis van onderzoeken/vindingen. In de wetenschap stel je een hypothese en probeer je vervolgens aan de hand van verkregen data te bewijzen dat die hypothese waar kan zijn.. Dit is wat Darwin heeft gedaan, en daar kwam een 'ja, dit is zeer aanneembaar' uit, dus is het een wetenschappelijke theorie (waar tot op heden nog geen ontkrachtend bewijs voor is gevonden)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 04:58

Tessa_1 schreef:
Mensen met asperger zijn vaak juist intelligenter, en dat valt toch echt onder autisme :)

Ik kan me niet voorstellen hoe het is om niet in evolutie of het bestaan van tijd te geloven.. maar evolutie valt wel degelijk onder wetenschap, of je erin geloof of niet. Het is namelijk een theorie op basis van onderzoeken/vindingen. In de wetenschap stel je een hypothese en probeer je vervolgens aan de hand van verkregen data te bewijzen dat die hypothese waar kan zijn.. Dit is wat Darwin heeft gedaan, en daar kwam een 'ja, dit is zeer aanneembaar' uit, dus is het een wetenschappelijke theorie (waar tot op heden nog geen ontkrachtend bewijs voor is gevonden)

Hoezo? Als ik een chimpansee zie en een orang oetan. Dan kan jij wel zeggen dat ze zoveel op elkaar lijken enzo, maar ik kan het zien als 2 apparte schepsels. Sirvival of de fittest is logisch(maar daar kan ook het een en ander over gezegd worden gezien er ook wel eens met bewijs gespeeld is).
Maar survival of the fittest zorgt er niet voor dat een organisme een chromosoom meer of minder krijgt. Wat bedoel je precies met evolutie?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:16

Tessa_1 schreef:
^ Mee eens. Ontzettend interessant, maar niet helemaal ontopic :)

Aan de andere kant is het misschien wel fijn dat je vragen kan stellen over hoe ze bijv de bijbel beleven etc zodat je vervolgens kan concluderen of je misschien wel onbedoeld respectloos bent omdat er in beeld van wat er respectloos is een groot verschil zit?

Daar ben ik het weer mee eens, maar dan lijkt het me handiger als daar een apart topic voor geopend wordt. :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:45

@ Tessa: ik ben het helemaal met deze uitspraak eens
"Mensen met asperger zijn vaak juist intelligenter, en dat valt toch echt onder autisme".
Maar we gaan inderdaad helemaal offtopic :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:34

Tessa_1 schreef:

Vervolgens moet zo een theorie wetenschappelijk worden bewezen. Maar dat is nooit gebeurd. "Nooit is Darwins evolutietheorie ook maar één keer bevestigd door ook maar één ontdekking of wetenschappelijke vooruitgang sinds 1959." Dat schrijft microbioloog Michael Denton, die het creationisme afwijst, maar tegelijk eerlijk erkent dat voor het darwinisme elke grond ontbreekt."

Het Darwinisme werd populair sinds het zijn intrede deed in 1959. Omdat het mensen bevrijdde van de macht die de kerk destijds over hen had. Hel en verdoemenis bestond derhalve niet meer. Mensen hoefden geen verantwoordelijkheid meer af te leggen aan een God. De invloed van de kerk nam af. De seksuele revolutie deed zijn intrede.
Verbazingwekkend dat mensen zelfs nu nog de evolutietheorie aanhangen als bewezen wetenschap? Nee eigenlijk niet, want wat is het alternatief?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:46

Ik denk dat elkaar proberen te overtuigen van het gelijk aangaande vraagstukken over geloof versus wetenschap niet valt onder respect tonen. Voor mij is respect tonen voor een andersdenkende geïnteresseerd naar de ander luisteren, maar die ander in zijn waarde laten, niet proberen te overtuigen van je eigen gelijk.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:02

Babootje schreef:
Vervolgens moet zo een theorie wetenschappelijk worden bewezen. Maar dat is nooit gebeurd. "Nooit is Darwins evolutietheorie ook maar één keer bevestigd door ook maar één ontdekking of wetenschappelijke vooruitgang sinds 1959." Dat schrijft microbioloog Michael Denton, die het creationisme afwijst, maar tegelijk eerlijk erkent dat voor het darwinisme elke grond ontbreekt."

Het Darwinisme werd populair sinds het zijn intrede deed in 1959. Omdat het mensen bevrijdde van de macht die de kerk destijds over hen had. Hel en verdoemenis bestond derhalve niet meer. Mensen hoefden geen verantwoordelijkheid meer af te leggen aan een God. De invloed van de kerk nam af. De seksuele revolutie deed zijn intrede.
Verbazingwekkend dat mensen zelfs nu nog de evolutietheorie aanhangen als bewezen wetenschap? Nee eigenlijk niet, want wat is het alternatief?

1959? Hoe komt dat jaartal opeens uit de lucht vallen? Darwin is wel wat ouder. Bovendien Babootje, draai je de zaak nu om. Er komt weinig tot niets naar boven wat de theorie ontkracht. Enkel bevestigingen. Die Denton kan wel zo veel schrijven. Daarbij is het een agnost.
Binnen de theologie is het omgekeerde het geval naar mijn mening.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:06

Ik heb uiteraard wel respect voor gelovigen :) maar ze moeten me verder niks opdringen en mij ook in mijn waarde laten :) maar dat ik vrij logisch lijkt me.

Verder heb ik zelf niks met geloof ;) .... Geloof en geld daar komen oorlogen van :P haha.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:40

Das niet waar....geen geld,daar komen oorlogen van