Jongen vermist **update, gevonden**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:16

Mindfields schreef:
Het enige wat ik bedoel Mjetterd, is zou je je broertje van drie ook zelf naar school laten lopen? Dit jochie had volgens alle berichten en volgens kennissen van de familie en omwonenden, de verstandelijke vermogens van een kind van drie. Ook qua gevaar dus. Maar het is altijd zo, of het nou over een paard gaat waar niet goed op gepast is en doodgegaan is in vreselijke omstandigheden, of katten, zolang het op Bokt staat mag je alleen medelijden hebben met de eigenaar, en in dit geval dus blijkbaar ook alleen met de ouders. Shoot me for it.

Dus eigenlijk een verkapte manier om eigen schuld dikke bult te zeggen.

Ja, dat is volkomen ongepast en al helemaal als iemand die de familie niet kent. Zolang je ze niet persoonlijk kent vind ik het zwaar oneerlijk om met een vingertje te gaan wijzen. Wie wordt daar nu beter van dan dat je dit graag wilt zeggen hier? Vertel me dat eens?

Mindfields

Re: Jongen vermist, vrees het ergste..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:18

Niemand wordt er op dit moment meer beter van maar ik vind het gewoon heel simpel heel erg voor dat jochie. Punt, dat is de reden.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:19

Ik begrijp 1 ding niet.

Op het nieuws vertelde opa dat hij bang was voor ijs... En volgens oma is ie er dol op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:20

Geen eigen schuld dikke bult, maar ik dacht het zelfde eigenlijk wel...ouders zullen zich nu ook wel erg schuldig voelen.....wat rot toch altijd weer die kinderen, dat ze daar toch niet van af kunnen blijven...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:20

Creatas schreef:
Ik begrijp 1 ding niet.

Op het nieuws vertelde opa dat hij bang was voor ijs... En volgens oma is ie er dol op?

Dol op ijslollies misschien. Dat ie bang was voor ijs, vuur, open water etc dat had ik idd ook de opa horen vertellen :j

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:21

Gulpje schreef:
Mindfields schreef:
Het enige wat ik bedoel Mjetterd, is zou je je broertje van drie ook zelf naar school laten lopen? Dit jochie had volgens alle berichten en volgens kennissen van de familie en omwonenden, de verstandelijke vermogens van een kind van drie. Ook qua gevaar dus. Maar het is altijd zo, of het nou over een paard gaat waar niet goed op gepast is en doodgegaan is in vreselijke omstandigheden, of katten, zolang het op Bokt staat mag je alleen medelijden hebben met de eigenaar, en in dit geval dus blijkbaar ook alleen met de ouders. Shoot me for it.

Dus eigenlijk een verkapte manier om eigen schuld dikke bult te zeggen.

Ja, dat is volkomen ongepast en al helemaal als iemand die de familie niet kent. Zolang je ze niet persoonlijk kent vind ik het zwaar oneerlijk om met een vingertje te gaan wijzen. Wie wordt daar nu beter van dan dat je dit graag wilt zeggen hier? Vertel me dat eens?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Bovendien is het jongetje geen 3 maar 10. Ook die kan je niet voor eeuwig aan het handje vasthouden.
Behalve collega's van 40 :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:21

Ik snap beide gevallen wel:
- heel rationeel het zou niet gebeurd zijn als er iemand was bij het verplaatsen
- maar spijt komt altijd te laat en het is heel menselijk om fouten te maken.

Dus ik zie waarheid in beide punten, denk dat het nu gewoon belangrijk is dat hij thuiskomt. Wat een nachtmerrie

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:23

Iedereen lijkt er hier vanuit te gaan dat het manneke verdronken is of onder het ijs gekomen is. Maar er kan natuurlijk best sprake zijn van een misdrijf. Ik sluit dat iig niet uit. Dus tot we weten wat er daadwerkelijk aan de hand is, heeft het geen enkele zin om te speculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:24

HIer gaan de kinderen van 10 jaar niet alleen naar school..tegenwoordig kan dat ook niet meer, met al dat verkeer, onverantwoordelijk verkeersgedrag en al die malloten die juist op kinderen van die leeftijd lopen..

Niks geen eigen schuld dikke bult, maar om het maar gewoon te vinden en goed te praten, hoop dat ouders weer even gaan nadenken...

40 jaar en dan zulke streken?? Moet hij zelf weten...zou hij leuk vinden om met een kleuter vergeleken te worden...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:25

Miryamk schreef:
NIEUWS: Ik hoor net dat er een grote groep van de marine komt om het kanaal uit te pluizen..

is er al meer over bekend?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:25

GamblersCup schreef:
Ik vind dat Mindfields gewoon mag zeggen wat ze denkt. Ook al vinden "sommigen" dit ongepast. Daar is een topic voor, punt. Ik vind wel meer ongepast hier op bokt, maar als het via de regels gebeurt, mag het gewoon.
Op andere punten worden de regels ook secúúr nageleefd, hier mag ze volgens de regels gewoon zeggen wat ze te zeggen heeft. Een ider die dat "ongepast" vindt, moet er maar overheen lezen. Eén lijn trekken.

Ja, en dan mogen wij toch ook onze mening geven en zeggen dat het echt ongepast is in deze situatie en dat je sommige dingen misschien dan even uit fatsoen voor deze mensen moet voor je houden.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:26

Volgens mij is het niet echt de bedoeling om in dit topic te speculeren over hoe het voorkomen had kunnen worden, dat heeft toch geen zin.
Het is gebeurd, kan niet teruggedraaid worden. Het enige wat we kunnen doen is allemaal heel hard hopen en duimen dat het kereltje gezond en wel terug word gevonden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:27

mackkwek schreef:
Miryamk schreef:
NIEUWS: Ik hoor net dat er een grote groep van de marine komt om het kanaal uit te pluizen..

is er al meer over bekend?

Ik ben net even wezen kijken maar het is akelig stil..
Het lijkt me ook niet dat ze zo'n actie aan het einde van de middag beginnen :?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:28

Mjetterd schreef:
Mindfields schreef:
Ik vind het nogal kwetsend dat zo'n jochie nu waarschijnlijk dood is door dat er gedacht is: och dat kan wel joh. Ja sorry hoor zo denk ik er echt over.

Mijn broertje van 6 gaat elke dag zelf naar school, kan ook van alles gebeuren. Maar om hem daarom aan de hand elke dag mee te nemen naar school?

Pfuh dat is wel erg jong, dat zou ik niet aandurven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:28

Ik dus ook niet he?? Moet er niet aan denken en ik ken ook niemand die dat wel zo doen...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:29

Creatas schreef:
Ik begrijp 1 ding niet.

Hij is die middag nog weggestuurd van de ijsbaan, lijkt me niet dat ie er zo bang van was..
Ik geloof oma eerder.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:29

Och ja Mir, jij zit er natuurlijk zo'n beetje met je neus bovenop :j

Heb jij hem niet in je schuur zitten? :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:29

Inderdaad Willemlover daar ben ik het mee eens.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:30

russel schreef:
Ik dus ook niet he?? Moet er niet aan denken en ik ken ook niemand die dat wel zo doen...

Daarom wonen wij ook in zo'n gehucht. Mijn kinderen liepen met 4 al alleen over straat, en de sociale controle was groot. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:31

Ik woon in nog een groter gehucht denk ik dan, maar de kinderen hier en dat zijn er veel in de bible belt :D , gaan zeker niet alleen naar school, ook niet samen....

Elk gehucht heeft zijn gekken, of passanten...dan is een kind snel afgeleid, kan verongelukken onder een auto, scooter, maar zeker met het ijs in het vooruit zicht.

Ik verwijt de ouders niets hoor, maar ik denk dat ik veel beschermender ben....toen ik klein was, woonde ook in gehucht, kon het eigenlijk al niet meer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:32

lesilla schreef:
Mjetterd schreef:

Mijn broertje van 6 gaat elke dag zelf naar school, kan ook van alles gebeuren. Maar om hem daarom aan de hand elke dag mee te nemen naar school?

Pfuh dat is wel erg jong, dat zou ik niet aandurven!

Dat is hier vrij normaal :Y), we wonen in een dorp, hij gaat vaak lopend, soms op de step. hoeft geen drukke wegen over en moet 2 straten door :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:32

Miryamk schreef:
Ik ben net even wezen kijken maar het is akelig stil..
Het lijkt me ook niet dat ze zo'n actie aan het einde van de middag beginnen :?

Heel misschien ondervinden ze veel last van het weer en daardoor drukke verkeer!?

(mijn collega weet echt niet dat ik het geplaatst heb, anders is hij vast zo aardig niet meer voor me... :+ :D )

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:33

Ach roepen dat de ouders hier fouten hebben gemaakt vind ik zo ongelooflijk ondoordacht. Mogen kinderen dan ook niet meer buiten spelen? (Zet ze maar lekker achter de computer neer, als iets goed is voor de ontwikkeling.... Maar ja wel veilig ;) ) Moet je ze tot hun 16e maar bij het handje pakken? Wat een onzin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:33

Mjetterd schreef:

Dat is hier vrij normaal :Y), we wonen in een dorp, hij gaat vaak lopend, soms op de step. hoeft geen drukke wegen over en moet 2 straten door :)

Waarom neemt jouw moeder niet de moeite om jouw broertje naar school te brengen? Gewoon een vraag....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:34

Zo gaat dat he, je stelt een vraag, en meteen 'roep je dat de ouders fouten hebben gemaakt'. 8)7