Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:51

er ís gewoon heel veel dierenleed in de wereld en daar is stierengevechten er 1 van en die wordt toevallig nu hier besproken..

maar open een topic over algemeen ernstig dierenleed en je zal versteld staan wat mensen dieren aan doen..

en toch blijf ik erbij dat stierenvechten 1 van de grootste dierenmishandlingsvormen is die er bestaat,het is nl een dier opzettelijk verwonden voor niets meer als vermaak,het heeft geen functie,niets noppes nada...

puur voor de lol en die zogenaamde traditie die dan altijd weer misbruikt wordt...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:52

En wat is erger, een uitstervend ras of stiertje pesten?

Barbulet

Fiffill schreef:
julius_juut schreef:
Ik zou het anders prachtig vinden als die man nooit meer kan bewegen zonder pijn. Laat hem maar eens stevig nadenken over het hoe voelt om pijn te lijden. :)
Nu ben ik zoiezo een type 'oog om oog' (lekker toepasselijk hier :P) maar ik wens inderdaad iedere matador/stierenvechter een gebeurtenis als dit toe.

Triest dat je je medemens zoiets toewenst :n

Dit vind ik inderdaad érg overdreven. Een mens blijft een mens, en een dier een dier. Kun je niet met elkaar vergelijken of iemand iets vreselijks toewensen. Ook die stierenvechter is een mens, alleen dan imo niet zo'n leuk mens. Maar dat betekend niet dat ik diegene zoiets toe zal wensen...

FlyAway

jus schreef:
Citaat:
Stieren zijn van nature namelijk héle lieve beesten

Deze niet hoor dit is een totaal ander ras als een vlees/melkkoe/rund.
Af en toe zit er eentje tussen die ze mak hebben kunnen krijgen maar meestal opgevoed met fles en alleen lief tegen deze persoon en dan nog uitkijken.

Gisteren was hier op het journaal het leed van de beren in China en Tailand en paar maanden terug over een weeshuis in China opgenomen natuurlijk met geheime camara anders laten ze niet filmen er zijn zoveel Spanjaarden met Chinese dochtertjes en heleboel stierenvechters die geld doneren naar goede doelen. Ik probeer niet het stierenvechten mijn goedkeuring te geven mijn dochter is Spaanse en is totaal tegen stierenvechten zoals veel mensen in Spanje, maar vind wel dat er veel erger leed aangedaan word in de wereld tegen kinderen en dieren dan deze stieren.

Jij blijft ook maar aan de gang met iedere keer naar een ander(e situatie) te wijzen hé? Het gaat hier over stierenvechten in Spanje, niet over beren in China en Thailand. Houd nou toch eens op met de duvel en z`n oude moer bij de discussie te betrekken. Als je graag over ander dierenleed wilt discussieren omdat je dat zo erg vind, open er dan een topic over. Ik denk trouwens dat je dan zult ontdekken dat al die mensen die het stierenvechten verschrikkelijk vinden, ook in dat topic aan zullen geven dat ze het leed waar je het topic voor opent verschrikkelijk vinden. Jij maakt onderscheid in dierenleed, de stier moet maar lijden, want de beren in china hebben het erger. Ik snap niet hoe je je daar goed bij kunt voelen. :n

Barbulet

Fiffill schreef:

't is wel iets meer als "stiertje pesten". ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:53

Fiffill schreef:

Stiertje pesten! :j

FlyAway

Fiffill schreef:

Waarom moet het een erger zijn dan het ander? Waarom moet de stier maar pijn lijden omdat er een ander ras aan het uitsterven is?

Edit; volgens mij bedoel je het anders dan ik denk. Hoor het graag, of je het anders bedoelde, want dan is mijn reactie overbodig :D
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 10-10-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

jus schreef:
Citaat:
prachtig en heel fijn voor die stieren,zie alleen het verband niet waarom het dan niet erg is dat zo'n beest zo gruwelijk verwond moet worden voor zijn dood,en dat alleen maar om de mensch te vermaken??

Omdat deze stieren alleen gefokt worden met dit doeleinde ras zou dus uitsterven zonder gevechten

en wat gaat de wereld missen aan een agressief gefokt stieren en koeienras als deze zou uitsterven??

Anoniem

julius_juut schreef:
Citaat:
Het stierenvechten gaat ver, dus moeten de dingen die wij die vent toe wensen ook maar te ver gaan?
En volgens mij zeg ik ook niet dat men medelijden moet hebben met die man, dat heb ik zelf ook niet. Maar hopen dat hij de rest van zijn leven pijn heeft? Dat vind ík ver gaan.

Ik zou het anders prachtig vinden als die man nooit meer kan bewegen zonder pijn. Laat hem maar eens stevig nadenken over het hoe voelt om pijn te lijden. :)
Nu ben ik zoiezo een type 'oog om oog' (lekker toepasselijk hier :P) maar ik wens inderdaad iedere matador/stierenvechter een gebeurtenis als dit toe.

De rest van zijn leven? Jij wenst iemand misschien nog wel 60 jaar pijn toe, vanwege een slechte keuze die iemand vroeger heeft gemaakt?
Elke seconde van elke dag van elk jaar voor de rest van zijn leven pijn? Welke logica zit daarachter als ik vragen mag? Hoe is dat oog om oog?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:54

ElineB schreef:
Fiffill schreef:
Triest dat je je medemens zoiets toewenst :n

Dit vind ik inderdaad érg overdreven. Een mens blijft een mens, en een dier een dier. Kun je niet met elkaar vergelijken of iemand iets vreselijks toewensen. Ook die stierenvechter is een mens, alleen dan imo niet zo'n leuk mens. Maar dat betekend niet dat ik diegene zoiets toe zal wensen...

Dat was ook waar ik het al eerder over had. Iemand hoeft van mij geen medelijden te hebben met deze man, en dat hij gewond is geraakt is risico van de sport, maar om hem nog meer leed en pijn toe te wensen of in dit geval zelfs alle stierenvechters... dat gaat me echt veel te ver.

julius_juut

Dus mensen die pittbull's fokken om het vechten mogen daar lekker mee door gaan? Ze fokken ze er immers voor, anders zouden die bloedlijnen verdwijnen.... En tja, dat die dieren dan eindigen in reclamefilmpjes van de RSPCA met verscheurde koppen, ach, anders zouden ze überhaupt niet geleefd hebben.

Fenrir

FlyAway schreef:
Fiffill schreef:

Waarom moet het een erger zijn dan het ander? Waarom moet de stier maar pijn lijden omdat er een ander ras aan het uitsterven is?

Volgens mij begrijp je me niet helemaal ;) jus zei dat als stierenvechten werd afgeschaft, het ras dat er voor wordt gebruikt zou uitsterven omdat het geen ander gebruiksdoel heeft. Dus vraag ik haar: wat is erger, dat dat ras uit zou sterven of dat er nog stierengevechten zouden zijn?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 10-10-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:55

Jongens, waar gaat deze discussie nou nog over!?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:55

Ik kan er alleen maar om lachen. Wat een idioot :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:56

Ik zou ook niemand zoiets toewensen. Dat geeft mij ook slechte karma en dat is een boemerang.
Ik denk dat iemand die zoiets doet: psychische problemen heeft, of heel vreemde opvoeding heeft gehad, en mogelijk beiden.

Wasbeertjes en berendansen is gruwelijk. Ik zou daar tranen van krijgen als ik dat zie, net zoals stierenvechten. Ik zal ook reageren in een ander topic maar dit gaat over het leed van stieren en daar kan je niet omheen. Bah kan me niet voorstellen hoe groot de paniek is voor de stier.

FlyAway

Fiffill schreef:
FlyAway schreef:

Volgens mij begrijp je me niet helemaal ;) jus zei dat als stierenvechten werd afgeschaft, het ras dat er voor wordt gebruikt zou uitsterven omdat het geen ander gebruiksdoel heeft. Dus vraag ik haar: wat is erger, dat dat ras uit zou sterven of dat er nog stierengevechten zouden zijn?

Ja zie je wel, je bedoelde het anders dan ik dacht. Terwijl jij dit poste, zat ik mijn post te editten met de mededeling dat je het misschien anders bedoelde :D Sorry.

Fenrir

lesilla schreef:
Ik zou ook niemand zoiets toewensen. Dat geeft mij ook slechte karma en dat is een boemerang.
Ik denk dat iemand die zoiets doet: psychische problemen heeft, of heel vreemde opvoeding heeft gehad, en mogelijk beiden.

Wasbeertjes en berendansen is gruwelijk. Ik zou daar tranen van krijgen als ik dat zie, net zoals stierenvechten. Ik zal ook reageren in een ander topic maar dit gaat over het leed van stieren en daar kan je niet omheen. Bah kan me niet voorstellen hoe groot de paniek is voor de stier.

Of gewoon een totaal andere kijk op dit soort dingen omdat het normaal is in zijn cultuur ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:57

FlyAway het ging hier ook ineens wel erg hard :+

Barbulet

Ik snap er ook niet zoveel meer van, pitbulls, beren in China, hmpf. 8)7

jus

Fiffill schreef:
Kom op jus (gaaaan we weer met zo'n reactie!) omdat er erger leed is in de wereld valt stierenvechten wel mee. Pfft.

Zo bedoelde ik het niet ik ben er zeker van dat het stierenvechten over tientallen jaren in Europa bijna of niet meer voorzal komen omdat de spaanse jeugd zich steeds minder aan deze traditie hecht met dingen in Azie , Afrika etc ben ik bang dat dat lang niet zo snel kan gaan.
Stierenvechten in Amerika (Mexico,Colombia etc) lijkt me ook moeilijk daar schieten ze elkaar af dus wat maakt een stiertje uit.
Hoop ook dat ze die Grand Nacional afschaffen

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:58

Guernica schreef:
De rest van zijn leven? Jij wenst iemand misschien nog wel 60 jaar pijn toe, vanwege een slechte keuze die iemand vroeger heeft gemaakt?
Elke seconde van elke dag van elk jaar voor de rest van zijn leven pijn? Welke logica zit daarachter als ik vragen mag? Hoe is dat oog om oog?

Hebben de runderen die hij een trage, pijnlijke dood heeft bezorgt voor zijn eigen gewin niet diezelfde pijn gevoeld? Hij heeft er voor gekozen om voor zijn eigen plezier een ander leven, denken en voelend wezen een marteldood te bezorgen, waarom zou hij iets beters verdienen?

Het feit dat hij menselijk is is naar mijn smaak alleen maar reden om hem zwaarder te bestraffen voor zijn keuzes. Ik vermoed dat hij zijn huisdieren/kinderen prima behandelde, maar er bewust voor koos om deze runderen te mishandelen.

Captain

Oke, weer ontopic..
Als zo'n stier na het gevecht in leven wordt gelaten, hoe leeft dat dier zijn leven verder dan?
Weer op de wei? Zo'n dier heeft toch nauwelijks meer een leven na zo'n trauma en zijn nekspieren zijn toch doorboord? Hoe kan hij dan nog zijn kop ooit omhoog krijgen...?

idefix4

Lekker hoor! Oordeel en je wordt veroordeeld! Sterkte voor de familie van die man. Zo'n cultuur kan je heel hard veroordelen, maar ga voor de lol eens informeren bij de dierenbescherming wat voor leed er hier wordt gedaan. Belachelijk dat hier dan zo fel tegen uitgevallen moet worden.

Nederland staat in de top 10 van dierenmishandeling. Geen woorden maar daden! Laat ieder die hier oordeelt een dier redden en doe dan je mond maar weer een keer open... Stelletje vegetariërs... bah!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:59

Karma boeit me niet, ik zou gewoon iemand zoiets niet toewensen, ik vind dat niet kunnen. :n

Fijn om te horen dat de jeugd daar zich minder hecht aan stierenvechten :) dat is in ieder geval al iets.
De Grand Nacional vind ik trouwens ook vreselijk, dat snap ik al helemaal niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:00

idefix4 schreef:
Lekker hoor! Oordeel en je wordt veroordeeld! Sterkte voor de familie van die man. Zo'n cultuur kan je heel hard veroordelen, maar ga voor de lol eens informeren bij de dierenbescherming wat voor leed er hier wordt gedaan. Belachelijk dat hier dan zo fel tegen uitgevallen moet worden.

Nederland staat in de top 10 van dierenmishandeling. Geen woorden maar daden! Laat ieder die hier oordeelt een dier redden en doe dan je mond maar weer een keer open... Stelletje vegetariërs... bah!

En we hebben er weer een voor de 100ste keer........... :D