Winddancer schreef:_San87_ schreef:Die burka heeft voor de draagster ook een doel.
Dat doen ze maar in hun eigen land waar het normaal is![]()
Nee sorry, maar ik pas me overal aan waar ik kom, zelfs op vakantie.
Als je dan per se naar Nederland wilt....pas je je ook maar aan, bevalt het je niet ga je maar ergens anders heen.
Ik vermoed dat deze mensen niet per se naar een land willen waar ze hun cultuur niet kunnen uiten, maar wel naar een land waar ze de mogelijkheid hebben om binnen een net van bepaalde mensenrechten te kunnen leven.
Het feit dat jij je 'zelfs op vakantie' aanpast aan een andere cultuur getuigd van een hoop inlevingsvermogen, maar mocht jij wegens enorme overstromingen opeens in Polen moeten gaan wonen zal het bij jou ook even duren tot je aangepast bent, zal jij ook liever bij andere Nederlanders zijn dan bij de Polen en zal jij genieten van echt nederlands eten. Of nog erger, je zit ineens in Japan (om een rare reden kan je daar het best gaan leven denk je) en je moet meekomen in die cultuur. Hoe erg jij je best ook gaat doen, uiteindelijk gaat dat heel lastig zijn. De Burkadragende hebben nu eenmaal een traditie wat betreft kleding waar ze zich aanhouden. Ik denk wij een verkeerd Beeld aan de Burka hebben hangen. Dat beeld zou eigenlijk hetgeen zijn wat veranderd moet worden, niet de Burka zelf.