Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:15

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:
Die burka heeft voor de draagster ook een doel.

Dat doen ze maar in hun eigen land waar het normaal is ;)
Nee sorry, maar ik pas me overal aan waar ik kom, zelfs op vakantie.
Als je dan per se naar Nederland wilt....pas je je ook maar aan, bevalt het je niet ga je maar ergens anders heen.

Ik vermoed dat deze mensen niet per se naar een land willen waar ze hun cultuur niet kunnen uiten, maar wel naar een land waar ze de mogelijkheid hebben om binnen een net van bepaalde mensenrechten te kunnen leven.

Het feit dat jij je 'zelfs op vakantie' aanpast aan een andere cultuur getuigd van een hoop inlevingsvermogen, maar mocht jij wegens enorme overstromingen opeens in Polen moeten gaan wonen zal het bij jou ook even duren tot je aangepast bent, zal jij ook liever bij andere Nederlanders zijn dan bij de Polen en zal jij genieten van echt nederlands eten. Of nog erger, je zit ineens in Japan (om een rare reden kan je daar het best gaan leven denk je) en je moet meekomen in die cultuur. Hoe erg jij je best ook gaat doen, uiteindelijk gaat dat heel lastig zijn. De Burkadragende hebben nu eenmaal een traditie wat betreft kleding waar ze zich aanhouden. Ik denk wij een verkeerd Beeld aan de Burka hebben hangen. Dat beeld zou eigenlijk hetgeen zijn wat veranderd moet worden, niet de Burka zelf.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:16

liedje89 schreef:
@heino: in zekere zin hou je toch de hele dag al rekening met mensen die kwaad in de zin hebben: Je zet je fiets op slot, bij bijna alles wat je koop betaal je meer voor mensen die asociaal zijn en niet betalen (in de winkel, voor je treinkaartje, je verzekering), Je laat je kinderen na een bepaalde tijd 's avond niet op straat of buiten de bebouwde kom komen, je neemt iedere dag je ID of rijbewijs overal mee naartoe omdat "nare"mensen het daarna gemaakt hebben etc. etc.

Dat klopt inderdaad ook weer :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:18

MamboBeach schreef:
Heino, ik vind nu eerder jouw post opruiend. Ik probeer alles te beantwoorden en eerlijk te zijn. Wat negeer ik? Wil jij serieus een zonnebril vergelijken met een burka?

Niets :) Waarom ga je er vanuit dat ik op jou doel? Want dat doe ik niet, ik vind juist dat jij je netjes verwoord en volledig aan de discussie meedoet. Terwijl er ook mensen zijn die de helft van de posts die mensen schrijven negeren, terwijl de posters daar hard hun best op gedaan hebben en moeite gedaan hebben om hun mede-discussieërders hun mening duidelijk te maken. Dan vind ik het persoonlijk erg jammer als je inzet beloond wordt met negeren.

Liedje: heb je gelijk in, maar zoals jij het beschrijft vind ik het realistisch. Het liefst een blokje omlopen voor mensen met een burka, piercing of tattoo daarentegen vind ik niet erg realistisch. Tenminste, naar mijn weten worden er nog altijd meer fietsen die niet op slot staan gejat dan mensen in elkaar geslagen door mannen met 'mama' op hun bovenarm :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:19

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:
Meen je dit oprecht? Jij gaat ook in een burka lopen als je naar Afghanistan gaat? Jij doet een hoofddoek op als je naar een Islamitisch land gaat?

Wij hebben hier vrijheid van geloof, moslima's dragen hun hoofddoek/niquaab vanuit geloofsovertuiging. Wie ben jij in godsnaam om te zeggen dat ze zich maar aan moeten passen? Genoeg moslima's met een doctoraal, die uitstekend Nederlands praten. Daarentegen ook genoeg Nederlanders zonder opleiding die nog steeds 'me' in plaats van 'mijn' typen en een vocabulaire hebben van een kind van 10.

Als er iemand problemen heeft met aanpassen, dan ben jij het wel.

Ik meen het oprecht en ik heb me WEL aangepast aan het land waar ik woon!
En wat zou ik in Afghanistan op vakantie moeten????? Nee ik houd wel rekening met waar ik naar toe ga en dat is al jaren Zwitserland.
Ik spreek de taal, pas me aan aan alles, leef met ze mee......en dan woon ik er niet eens ;)

Het gros van de moslims in Nederland doen precies hetzelfde :D. Ze spreken de taal, dragen hun steentje bij aan de maatschappij, betalen netjes belasting.

Alleen dragen ze vanuit hun geloof een hoofddoek, of dus een niquaab of burka. Nou, de horror (wat ik me in het geval van een burka wel kan voorstellen, want geen oogcontact).

Overigens vergelijk je nu op vakantie gaan naar een Westers land met het emigreren van een Islamitisch naar een Westers land.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:23

Heino schreef:
Liedje: heb je gelijk in, maar zoals jij het beschrijft vind ik het realistisch. Het liefst een blokje omlopen voor mensen met een burka, piercing of tattoo daarentegen vind ik niet erg realistisch. Tenminste, naar mijn weten worden er nog altijd meer fietsen die niet op slot staan gejat dan mensen in elkaar geslagen door mannen met 'mama' op hun bovenarm :P

Een blokje om willen lopen is heel erg reëel. Ik ben behalve voor scooters, ook nog bang voor mensen die in de nacht in een auto zitten. Waarschijnlijk luisteren die gewoon een liedje op de radio af of zoiets, maar ik fiets er met een ruime boog omheen (ik onderdruk alle neigingen om dan om te fietsen).

Om dit weer terug te brengen op het onderwerp: Burka's een beetje eng of vreemd vinden is helemaal niet gek. Burka's daarom willen verbieden vind ik wel een vreemde reactie :) Dat lost niets op denk ik zomaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:24

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Heino, ik vind nu eerder jouw post opruiend. Ik probeer alles te beantwoorden en eerlijk te zijn. Wat negeer ik? Wil jij serieus een zonnebril vergelijken met een burka?

Niets :) Waarom ga je er vanuit dat ik op jou doel? Want dat doe ik niet, ik vind juist dat jij je netjes verwoord en volledig aan de discussie meedoet. Terwijl er ook mensen zijn die de helft van de posts die mensen schrijven negeren, terwijl de posters daar hard hun best op gedaan hebben en moeite gedaan hebben om hun mede-discussieërders hun mening duidelijk te maken. Dan vind ik het persoonlijk erg jammer als je inzet beloond wordt met negeren.

Ik ging er op in omdat ik op dat moment mee deed aan de discussie, vandaar! :)

Vice-versa vind ik dat ook wel een beetje als ik eerlijk ben, dus begrijp wel wat je bedoelt. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:26

Fenn schreef:
Heino schreef:

Een blokje om willen lopen is heel erg reëel. Ik ben behalve voor scooters, ook nog bang voor mensen die in de nacht in een auto zitten. Waarschijnlijk luisteren die gewoon een liedje op de radio af of zoiets, maar ik fiets er met een ruime boog omheen (ik onderdruk alle neigingen om dan om te fietsen).

Om dit weer terug te brengen op het onderwerp: Burka's een beetje eng of vreemd vinden is helemaal niet gek. Burka's daarom willen verbieden vind ik wel een vreemde reactie :) Dat lost niets op denk ik zomaar.

Nou, dat denk ik dus wel, in elk geval komen er dan niet meer bij en kunnen we elkaar in de ogen kijken. Kijk, als de mensen thuis zo willen lopen, prima hoor. :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:26

_San87_ schreef:
Overigens vergelijk je nu op vakantie gaan naar een Westers land met het emigreren van een Islamitisch naar een Westers land.

Ik bedoelde er mee dat ik bewust ook naar zo'n land ga, omdat ik me (heel makkelijk) kan aanpassen aan de mensen daar, hun cultuur etc. :D
Ik heb daar gewoon respect voor......

Hier gebeurt dat ook niet hoor en niet zo zeer door Islamitische mensen (maar het ging hier om de boerka ;) ) Maar veelal door de Duitsers, ze verwachten en "eisen" gewoon dat je Duits spreekt. Maar dat is weer heel wat anders :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:29

Fenn schreef:
Een blokje om willen lopen is heel erg reëel.

Waarom is het reëel een blokje om te willen lopen voor iemand met een piercing? En waarom dan wel de persoon met de piercing, en niet voor iemand met een rozenkrans op het hoofd?

MamboBeach: waar vind je dat ik iets negeer? Want da's absoluut mijn bedoeling niet, dus mocht je iets tegenkomen, wijs me er alsjeblieft op :) Ik ga er vanuit dat iedereen hier zijn ding wil zeggen en daar wil ik graag naar luisteren (anders begeef ik me niet in een discussie ;) )

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:30

Fenn schreef:

Was toch nu ook weer die school in het nieuws die gelijk had gekregen, omdat ze een meisje hadden verboden om met een hoofddoek op school rond te lopen. Was een katholieke school, dat vind ik dan zeer zeker terecht. Dat weet je als ouders zijnde van tevoren en petjes enzo mogen meestal ook niet in de klas.

Ik begrijp best dat mensen vinden dat een burka wel kan. Meningen verschillen, maar ik vind het zoals wel is gebleken niet kunnen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:32

Heino schreef:
Fenn schreef:

Waarom is het reëel een blokje om te willen lopen voor iemand met een piercing? En waarom dan wel de persoon met de piercing, en niet voor iemand met een rozenkrans op het hoofd?

MamboBeach: waar vind je dat ik iets negeer? Want da's absoluut mijn bedoeling niet, dus mocht je iets tegenkomen, wijs me er alsjeblieft op :) Ik ga er vanuit dat iedereen hier zijn ding wil zeggen en daar wil ik graag naar luisteren (anders begeef ik me niet in een discussie ;) )

Maar nu had ik het ook niet over jou! :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:33

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Ik bedoelde er mee dat ik bewust ook naar zo'n land ga, omdat ik me (heel makkelijk) kan aanpassen aan de mensen daar, hun cultuur etc. :D
Ik heb daar gewoon respect voor......

Hier gebeurt dat ook niet hoor en niet zo zeer door Islamitische mensen (maar het ging hier om de boerka ;) ) Maar veelal door de Duitsers, ze verwachten en "eisen" gewoon dat je Duits spreekt. Maar dat is weer heel wat anders :D

Negeer je nu bewust de rest van mijn post? Die waarin ik zeg dat Islamitische mensen zich net zo goed aanpassen en belasting betalen e.d..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:34

Winddancer schreef:
Fenn schreef:

Was toch nu ook weer die school in het nieuws die gelijk had gekregen, omdat ze een meisje hadden verboden om met een hoofddoek op school rond te lopen. Was een katholieke school, dat vind ik dan zeer zeker terecht. Dat weet je als ouders zijnde van tevoren en petjes enzo mogen meestal ook niet in de klas.

Ik begrijp best dat mensen vinden dat een burka wel kan. Meningen verschillen, maar ik vind het zoals wel is gebleken niet kunnen ;)

Ik denk dat ze het ook niet op prijs stellen als ik in mijn blote kont een moskee in loop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:35

MamboBeach schreef:
Winddancer schreef:

Ik denk dat ze het ook niet op prijs stellen als ik in mijn blote kont een moskee in loop.

Dat wordt op straat al niet eens gewaardeerd :7.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:36

Heino schreef:
Fenn schreef:

Instinct, gevoel en ervaring?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:36

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Van mij hoeft een angst niet perce rationeel te zijn om hem toch serieus te nemen ;) . Ik ken ook genoeg mensen die dodelijk angstig zijn voor iets als spinnen, kevers, muizen etc totaal irrationeel maar voor die mensen niet minder onprettig. Ik kom in een donker steegje ook liever een sukkelig uitziende nerd tegen dan een grote harley fan tatoo's en leren jack incl, betekend niet dat die nerd perse minder kwaad in de zin heeft of dat hij me fysiek minder kwaad kan doen. Ik denk dat dat er bij heel veel mensen toch wel min of meer ingebakken zit hoor.

Het is trouwens maar net wat je normaal vind, tot een jaar of 10 geleden was het helemaal niet normaal dat de politie gewoon "zomaar" mensen mocht fouilleren of dat je altijd een ID/Rijbewijs bij je moest dragen. Volgens mij draagt dat realistisch gezien ook helemaal niet zoveel bij aan de veiligheid :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:37

_San87_ schreef:
MamboBeach schreef:

Korte rok dan, bikini, geen hoofddoek of whatever. ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:37

Heino schreef:
mika11 schreef:
Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben.

Hier schrik ik oprecht van. De meerderheid van de mensheid heeft geen kwade bedoelingen, dan zou het toch juist raar zijn als je er vanuit gaat dat iedereen wat kwaads in de zin heeft? Daar verpest je je eigen leven toch flink mee, als je continu op je hoede moet zijn voor mogelijke kwade bedoelingen van iedereen????

Dat maak jij ervan. Dat heb ik nergens gezegd, dat ik voor iedereen op mijn hoede ben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:38

Ik heb de helft van de tijd mijn ID niet eens op zak :x.

MamboBeach schreef:
_San87_ schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, hoor ;). Maar dat is gewoon logisch. De Sint Pieter kom je ook niet in met een rok boven de knie en mouwloze shirts :).

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:38

Heino schreef:
Fenn schreef:

Ik heb geen idee, maar er zijn zoveel mensen die de gevoelens hebben, dat ik er maar in geloof dat het reëel is. Voor een Burka loop ik geen rondje om (ik woon in een multiculturele wijk in Utrecht), ik ben een persoon met een piercing en een rozenkrans om een hoofd zou ik misschien ook wel voor omlopen, uit een soort angst voor rare gesprekken waar ik net geen zin in heb. Een rondje om willen lopen is toch geen gek gevoel? Het gevoel doorvoeren in het verbieden van hetgeen dat schijnbaar voor een groep mensen bedreigend lijkt vind ik heel eng.

Op Katholieke scholen verbieden is logisch. In banken riep ik ook al. Ik vind een land alleen niet het type instantie om dit te verbieden. Daar is het net iets te openbaar voor.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:39

_San87_ schreef:
Negeer je nu bewust de rest van mijn post? Die waarin ik zeg dat Islamitische mensen zich net zo goed aanpassen en belasting betalen e.d..

Nee hoor, heb ook wel andere dingen te doen ;)

Hoe wil jij nou weten of zij belasting betalen? Aanpassen? Met een burka? Vind ik geen aanpassen. Nederlands spreken.....ver te zoeken.....werken.....grotendeels ook niet. Ze wonen hier ook hoor en werken allemaal niet, maar wel een vette auto voor de deur, grote TV aan de muur hangen etc. Hoe doen ze dat dan? Vertel het mij, want dat wil ik ook wel met thuiszitten. Ik werk hard voor mijn centen, maar wat zij zich kunnen veroorloven, nou dat kunnen wij echt niet, niet eens met twee inkomens.

Er zijn er inderdaad bij die zich wel goed aanpassen, werken, Westers kleden e.d. dat zeg ik ook niet, maar je ziet teveel in het tegendeel helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:43

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Nee hoor, heb ook wel andere dingen te doen ;)

Hoe wil jij nou weten of zij belasting betalen? Aanpassen? Met een burka? Vind ik geen aanpassen. Nederlands spreken.....ver te zoeken.....werken.....grotendeels ook niet. Ze wonen hier ook hoor en werken allemaal niet, maar wel een vette auto voor de deur, grote TV aan de muur hangen etc. Hoe doen ze dat dan? Vertel het mij, want dat wil ik ook wel met thuiszitten. Ik werk hard voor mijn centen, maar wat zij zich kunnen veroorloven, nou dat kunnen wij echt niet, niet eens met twee inkomens.

Er zijn er inderdaad bij die zich wel goed aanpassen, werken, Westers kleden e.d. dat zeg ik ook niet, maar je ziet teveel in het tegendeel helaas.

Als je andere dingen te doen hebt, moet je je niet mengen in een discussie en dan alleen maar reageren op dat deel van het bericht dat jou het beste uitkomt.

Er zijn ook genoeg Nederlanders die geen belasting betalen, niet werken en lekker op hun stoeltje voor de tv aan hun ballen krabben. Ik zou van jou wel eens cijfers willen zien waarin onderzocht is dat het gros van de Islamieten niet werkt, maar wel een gigantische bak rijdt. Volgens mij kraam je onzin uit :).

En hoe weet jij dat die Islamieten in hun eigen land niet een groot vermogen hebben opgebouwd? Kan jij in de portemonnee van een ander kijken? :).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:43

Gaat lekker zo MamboBeach, miscommunicatie holadiejee :D

Instinct, gevoel, mwoah. Dan laat je die ander de dupe zijn van jouw (in 99% van de keren irrationele) angsten :) Dat veel mensen ergens angstig voor zijn kan ook andere redenen hebben. In het geval van de burka denk ik dat media een grote vinger in de angstpap heeft, ik ken in elk geval geen verhalen van burka-dragers die verschrikkelijk crimineel zijn ofzo. En toch overheerst dat gevoel bij velen blijkt :) Verstand, ik weet niet, zijn mensen met tattoo's gevaarlijker dan mensen zonder tattoo's dan?

Invoeren ID-plicht ben ik trouwens ook tegen, gaat helemaal nergens over, ook schijnveiligheid :)

Mika, wat je nu doet is puur een taal-spelletje, en daar heb ik geen zin in :)
Tegenovergestelde: Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben is toch echt Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat iedereen iets kwaad in de zin zou hebben. Maar ik heb het gevoel dat je niet echt met mij wil discussiëren. Prima, stoppen we er bij deze mee :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:45

_San87_ schreef:

MamboBeach schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, hoor ;). Maar dat is gewoon logisch. De Sint Pieter kom je ook niet in met een rok boven de knie en mouwloze shirts :).

Als ik naar de kerk wil met een korte rok, dan doe ik dat. :) Geloven doe je met je hart en niet met je kleding. Als iedereen nu eens zo zou denken zou het allemaal nog veel makkelijker worden. Geen burka's, kruizen, rozenkrans, noem maar op. Gewoon elkaar respecteren, zonder elkaar gek te maken met een godsdienst en elkaar de oorlog te verklaren. Maarja, dat zal wel nooit gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:47

Misschien kijkt men er anders tegenaan als die Burka's een vrolijk bloemetjesmotief hebben :7.

MamboBeach schreef:
_San87_ schreef:

Als ik naar de kerk wil met een korte rok, dan doe ik dat. :) Geloven doe je met je hart en niet met je kleding. Als iedereen nu eens zo zou denken zou het allemaal nog veel makkelijker worden. Geen burka's, kruizen, rozenkrans, noem maar op. Gewoon elkaar respecteren, zonder elkaar gek te maken met een godsdienst en elkaar de oorlog te verklaren. Maarja, dat zal wel nooit gebeuren.

Kan je doen. Maar dan kom je de Sint Pieter dus niet in. Jammer dan.

Als iemand zijn/haar geloof ook met kleding en sieraden uit wil drukken, laat die persoon dan lekker :).