Ik hoop het ook van harte. Merk aan een kennisje die net terug is dat dit een vreselijke ervaring is geweest, ook al hebben ze relatief weinig meegekregen.
Wij zijn ook intussen thuis. Het avontuur goed overleeft en dankbaar om wat droogs aan te doen. Heftige ervaring dit. En blij dat we in een 'goede' tent stonden die het gehouden heeft.
Mijn gedachten gaan naar de overleden en hun nabestaanden en de gewonden.
Ga nu gaan slapen. Hoop morgen de neef van vriend te kunnen bereiken die daar nog zit. Gelkkig kwamen we onze andere vrienden al vlug tegen na het onweer.
Precious20
Geplaatst: 19-08-11 02:39
Ik ben dan wel niet op Pukkelpop geweest, maar ik zat net met een vriendin in de auto toen de storm losbarstte en ik kan jullie verzekeren: zoiets absurd heb ik nog nooit meegemaakt! Mijn vriendin heeft een soort van wervelwind op ons af zien komen. Het scheelde niet veel of er viel een tak op de auto. Je zag geen 5 m voor je door de heftige regen en wind, aan de kant gaan kon niet want je zag de kant nog niet meer. Op bepaalde plekken stond het water minstens 40 cm hoog. Wat een verschrikking... Mijn gedachten gaan naar de slachtoffers en nabestaanden!
Voor alle mensen die zich hier weer melden en gelukkig nog heel zijn. Heel veel sterkte. Mijn medeleven gaat uit naar familie en vrienden van overledenen en gewonden. En mijn hart gaat uit naar al die mensen die de festivalgangers hebben opgevangen. Ontzettend lief.
Ik ga met zeer gemengde gevoelens naar Lowlands nu. Ik zou anders op Pukkelpop hebben geweest. Nogmaals heel veel sterkte!
Mijn nichten en neef zaten op Pukkelpop, gelukkig ongedeerd. Mijn neef is wel niet meer te bereiken sinds gisteren, maar goed, dat is een volwassen kerel, die redt zich wel. Zijn moeder is wel al twee x doodongerust rondgereden, maar komt wel goed...
Echt verschrikkelijk, zoiets verwacht je toch niet...
Hoorde ook net op het nieuws dat vanochtend is besloten het festival toch af te gelasten. Begrijpelijk. Hopelijk loopt het aantal doden niet nog verder op, maar ik vrees het ergste.
Mijn god, wat een rampweer Hier in huis hebben we al schade genoeg maar het ergste van alles was dat m'n zus op pkp zat Ze heeft enorm veel geluk gehad, ze is vrijwel meteen met al haar vrienden vertrokken & heeft enkel het noodzakelijke meegenomen, de tent,kleren etc heeft ze gewoon daar gelaten.
Echt een horror moest dat daar geweest zijn zeg, verhalen over mensen zonder armen, doden, tenten die instorten en alle kanten uit vliegen, campings die onder water staan, brrr
R.I.P voor alle slachtoffers
BraveSpots
Geplaatst: 19-08-11 09:18
Zo pukkelpop volledig afgelast. Begrijpelijk, maar toch een vreemde gedachte ergens. Schade was ook enorm, zowel menselijk als materiaal.
Las dat er een vijfde dode gevallen is . Heel eerlijk gezien mag het een wonder heten dat er zo weinig slachtoffers gevallen zijn denk ik. Hoop oprecht dat het hierbij blijft nu.
@BraveSpots: vind ik ook, als je weet hoeveel festivalgangers er wel niet naar pkp gaan, valt het aantal doden & gewonden gelukkig nog mee. Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds verschrikkelijk is !
Yasmine
Geplaatst: 19-08-11 09:23
Jammer voor de organisatie dat ze het dan toch hebben moeten aflassen. Ik hoop voor hen dat er überhaupt nog een Pukkelpop komt want nu moeten ze alle bands betalen, slachtoffers vergoeden, schade herstellen. Denk dat er dan niet veel geld meer over blijft voor de volgende edities.
De vriend van mijn zus heeft er gezeten. Hij heeft 9via de telefoon) ons gemeld naar huis te komen. Het schijnt dat je echt letterlijk tot je knieen in de blubber moet lopen om bij de wc te komen!
Een officiële site waar je lijsten kan zien van mensen die hun naam hebben opgegeven als oké: http://www.ikbenok.co.cc/
AapjeAstrid
Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-11 09:28
Ik mag toch hopen dat de organisatie goed verzekerd is. Lijkt me wel dat ze een groot deel van de kosten kunnen declareren bij de verzekering. Al zal dat natuurlijk niet alles zijn.