Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Ik vind ziek zo'n naar woord...
Wat zouden mensen met een PGB moeten kunnen doen en moeten laten? Bijvoorbeeld dat mensen (ouders) het zien als loon, dat heb ik voorbij zien komen, is dat correct of niet? Puur een vraag, ik ben benieuwd hoe een ieder dat ziet. En ook hoe ieder het PGB ziet.
gohya schreef:Nee het gaat tegenwoordig niet meer over mensen,maar over nummers lijkt het wel.
Ik hoorde vaag bij gesprekken in de kamer dat ze bij demente bejaarden en andere patiënten ook euthanasie willen toestaan.Ze willen het soepeler maken zeg maar.In ieder geval iets in die richting,ze zeiden het natuurlijk niet letterlijk.
Nu mag het alleen als je terminaal bent en er geen enkele kans is op genezing en als het leven geen waarde meer heeft.
Maar ach,laat ze toch inslapen als ze er om vragen,scheelt ze veel geld,personeel heeft minder patiënten[dus minder werk aan] en er is meer plaats in de tehuizen.
Dat zijn 3 opgeloste problemen die er nu zijn.Het is ongelooflijk hoe er met de ouderen,gehandicapte en zieken word omgegaan en hoe er over gepraat word.
Ik sta er echt niet van te kijken als dit mogelijk word gemaakt door de regering.
joenohoe schreef:Jessicajoann, jouw broertje is niet ziek, die is autistisch (als ik het goed onthouden heb), dat is heel wat anders.
gohya schreef:Wil je zien hoe er Fraude word gepleegd met de PGB?moet je nú naar ned. 2 kijken,bij Nieuwsuur.
MamboBeach schreef:Wat zouden mensen met een PGB moeten kunnen doen en moeten laten? Bijvoorbeeld dat mensen (ouders) het zien als loon, dat heb ik voorbij zien komen, is dat correct of niet? Puur een vraag, ik ben benieuwd hoe een ieder dat ziet. En ook hoe ieder het PGB ziet.
Jessicajoann schreef:Voor iedereen die nog steeds denkt dat leven met een 'ziek'(ja lekker tussenaanhalingstekens dan lijkt het wel nep?) kind makkelijk is omdat je pgb krijgt en je mensen in kan huren mag hier wel een weekje of twee komen en de taken van mijn moeder overnemen.
Dan piep je wel anders.
De reden dat je een pgb nodig hebt alleen al is alles behalve leuk.
Diablo schreef:Jessicajoann schreef:Voor iedereen die nog steeds denkt dat leven met een 'ziek'(ja lekker tussenaanhalingstekens dan lijkt het wel nep?) kind makkelijk is omdat je pgb krijgt en je mensen in kan huren mag hier wel een weekje of twee komen en de taken van mijn moeder overnemen.
Dan piep je wel anders.
De reden dat je een pgb nodig hebt alleen al is alles behalve leuk.
Bij bijv. mijn zusje denk ik inderdaad dat het met het ziek zijn wel meevalt, vandaar de aanhalingstekens. En ik denk dat er nog veel meer zijn die een 'ziek' kind hebben, wat eigenlijk helemaal zo ziek niet is en op die manier misbruik van het PGB maken.
Daarmee bedoel ik niet dat jouw moeder niet ziek is.
cherie78 schreef:MamboBeach schreef:Ik vind ziek zo'n naar woord...
Wat zouden mensen met een PGB moeten kunnen doen en moeten laten? Bijvoorbeeld dat mensen (ouders) het zien als loon, dat heb ik voorbij zien komen, is dat correct of niet? Puur een vraag, ik ben benieuwd hoe een ieder dat ziet. En ook hoe ieder het PGB ziet.
Een PGB is een (arbeids)overeenkomst tussen zorgvrager en zorgverlener.
Dus als ouders een PGB voor een kind krijgen, hoort daar ook een arbeidsovereenkomst bij.
Met een uurloon, werktijden etc
Dat is wat een PGB is.
Een bedrag om ZORG in te kopen.
gohya schreef:Volgens mij is niet haar moeder ziek hoor,maar zorgt haar moeder voor een ziek kind.
En jij denkt! dat het ziek zijn van de kinderen van je zusje wel meevalt.
Je weet er dus niet het fijne van en weet dus ook niet wát ze nou mankeren dan.
Weet je ook hoe ze thuis zijn?[heel de dag door].
Diablo schreef:gohya schreef:Volgens mij is niet haar moeder ziek hoor,maar zorgt haar moeder voor een ziek kind.
Ok, dat heb ik dan verkeerd begrepen, dan zeg ik dus niet dat haar zusje niet ziek is.
Nee, ik ben niet de hele dag bij mijn zusje thuis. Maar ik ken mijn zusje wél en haar kinderen ook. Bovendien, als ze zichzelf in gaan huren en vervolgens gewoon fulltime werken, vind ik er al iets niets kloppen, jij wel?
joenohoe schreef:Ouders zijn GEEN zorgverleners dat zijn ouders en die hoeven geen salaris, andere ouders krijgen ook geen salaris om voor hun kind te zorgen, is echt zwaar belachelijk dat dit kan. Ouders MOETEN voor hun kind zorgen want het zijn ouders, daar hoeven ze niet voor betaald te worden.
joenohoe schreef:Ouders zijn GEEN zorgverleners dat zijn ouders en die hoeven geen salaris, andere ouders krijgen ook geen salaris om voor hun kind te zorgen, is echt zwaar belachelijk dat dit kan. Ouders MOETEN voor hun kind zorgen want het zijn ouders, daar hoeven ze niet voor betaald te worden.
Diablo schreef:gohya schreef:Volgens mij is niet haar moeder ziek hoor,maar zorgt haar moeder voor een ziek kind.
Ok, dat heb ik dan verkeerd begrepen, dan zeg ik dus niet dat haar zusje niet ziek is.
Nee, ik ben niet de hele dag bij mijn zusje thuis. Maar ik ken mijn zusje wél en haar kinderen ook. Bovendien, als ze zichzelf in gaan huren en vervolgens gewoon fulltime werken, vind ik er al iets niets kloppen, jij wel?
gohya schreef:Miss. moeten ze wel beide Fulltime werken?om rond te kunnen komen?
Ik begrijp wel wat je bedoelt,er zijn idd. genoeg gevallen die profiteren van de PGB hoor,die eigenlijk helemaal geen PGB nodig hebben.
Maar ja als het geld je in de schoot geworpen word,dan zegt men geen Nee ertegen.[op uitzonderingen na dan].
Ze hadden dit veel anders moeten regelen,ze gaven jan en alleman maar een PGB,zonder eerst goed te controleren óf ze het wel nodig hadden.
Door een fout van de regering zijn nu de echte hulp behoevende mensen de dupe.
Heb je gisteravond Nieuwsuur gezien?die fraude van minimaal 48 miljoen per jaar door die turkse psychiaters?En zo zijn er veel meer van dit soort praktijken.
Toverbal schreef:Dat betekend dat zij niet meer kunnen werken, het gaat niet om niet willen.
Terwijl alle andere uitgaven gewoon doorgaan en meestal ook duurder worden omdat je meer zorgkosten moet maken.
Zonder dat pgb inkomen, waar jij als ouder jouw salaris van betaald, kan je dus simpelweg niet rondkomen, geen huis, boodschappen betalen.
Jessicajoann schreef:Ehm ja m'n zus is dood en m'n zusje is gezond. Het is m'n broertje
Citaat:Diablo,
Mwah, er zijn er zat die gewoon werken hoor en daarbij nog eens salaris van het PGB ontvangen
duChambre schreef:Ik val na 18 pagina's even binnen hoor, heb alleen de OP gelezen en deze laatste pagina ()
Maar de vraag die bij mij opkomt is waarom het zo heel erg zou zijn om het pgb in te ruilen voor zorg in natura? Met het pgb koop je in principe dezelfde zorg in als wanneer je het in natura ontvangt.
tamary schreef:duChambre schreef:Ik val na 18 pagina's even binnen hoor, heb alleen de OP gelezen en deze laatste pagina ()
Maar de vraag die bij mij opkomt is waarom het zo heel erg zou zijn om het pgb in te ruilen voor zorg in natura? Met het pgb koop je in principe dezelfde zorg in als wanneer je het in natura ontvangt.
ZIN gaat via instantie/bedrijf en die hebben vaak niet de kunde, flexibiliteit en genoeg personeel in huis die via een groep particulieren wel te vinden is.