Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Hahaha, lichamen die om vlees smeken???? Tjongejonge, vraag me af wat er die dagen op jullie borden gelegen had dan, want ik eet al meer dan 20 jaar vegetarisch en ik heb echt nergens last van, hoor.![]()
Ben blij dat ik die dode kadavers niet meer eet, bleeeeeh....
Met wat creativiteit kun je de lekkerste maaltijden maken. Maar goed, veel mensen hebben die creativiteit niet en hebben sowieso de klemtoon op het vlees in hun maaltijden. Tja, dan wordt het lastig.![]()
Ik voel me fysiek veel lichter en gezonder dan toen ik dat nog wel at (en ik heb het nooit erg veel gegeten eigenlijk in mijn jeugd. Mijn moeder maakte toen al een paar keer per week heerlijke vegetarische maaltijden, dus de klemtoon lag ook niet op het vlees). Maar goed, ik eet in het algemeen ook redelijk gezond. Ik hou veel meer van groenten en fruit en van echt puur eten zonder chemische toevoegingen, zonder zwaar vet en troep.
Je ziet bij zoveel mensen enorme stukken vlees er door gaan. Is echt niet gezond, die hoeveelheden, dat is inmiddels een feit. Met mate vlees eten kan ik nog inkomen, maar kies dan voor bewust vlees en niet voor vlees uit de bio industrie e.d. Want daar is wat mij betreft geen enkel excuus voor!
Twiggy2008 schreef:Je ziet bij zoveel mensen enorme stukken vlees er door gaan. Is echt niet gezond, die hoeveelheden, dat is inmiddels een feit. Met mate vlees eten kan ik nog inkomen, maar kies dan voor bewust vlees en niet voor vlees uit de bio industrie e.d. Want daar is wat mij betreft geen enkel excuus voor!
Brainless schreef:Gearl schreef:De oermens at geen vlees.
Bovendien zijn wij intelligente wezens die keuzes kunnen maken en een rationeel denkwezen hebben ipv slechts een instinct - de vergelijking mens vs dier mag je imo dan ook niet maken. De noodzaak van het vlees eten is verdwenen, we zijn wijs genoeg om onze eigen keuzes te maken en er is een enorm scala aan voedingsmiddelen die dezelfde dan wel betere voedingsstoffen verschaffen dan vlees of vis. Een ecosysteem op basis van planteneters had nooit gewerkt, want dan was de aarde binnen no-time leeggevreten. En als iedereen op deze manier vlees blijft consumeren, wordt de aarde binnen no-time leeggevreten. (zie de docu, die voorspelt dat de natuurlijke visvoorraad tegen 2050/2070 OP zal zijn. WEG. uitgeroeid!)
Wat mij betreft zijn de argumenten die je aandraagt niet geldig.
De oermens was een jager en verzamelaar en at wel vlees.
Hij at geen zuivel en granen.Citaat:Deze verre voorouders waren jagers en verzamelaars, die leefden van wat ze in de natuur konden vinden. Dat was in die tijd best veel: wild, vis, groenten, fruit, eieren, zeewier, insecten en noten. De oermens at verrassend gezond, zo bleek uit een literatuurstudie van het InnovatieNetwerk. Uit opgravingen blijkt bijvoorbeeld dat oermensen niet klein of ondervoed waren. Er zijn zelfs vrouwelijke skeletten van ruim 1,80 meter aangetroffen!
Onze huidige voeding is compleet anders dan die van de oermens. De oermens dronk geen zuivel (wilde koeien lieten zich niet melken), at geen granen (de landbouw was nog niet uitgevonden) en al helemaal geen industrieel bereide producten als gedroogde soep, drop, chips of diepvriesmaaltijden.
F_Orumster schreef:Geheel suikerloos eten is niet goed, idd.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat je jezelf ook een verslaving kan aanleren, zoals men tegenwoordig veelal verslaafd is aan suiker.
AppelQueen schreef:Ja de veehouderij kwam dus later. Maar de oermens was wel een jager en doodde en at wilde dieren.shadowflower schreef:de oermens at noten, vis en vruchten ... dus geen vlees, het vangen en handtam maken van dieren kwam later pas
LuvdaTossa schreef:F_Orumster schreef:Geheel suikerloos eten is niet goed, idd.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat je jezelf ook een verslaving kan aanleren, zoals men tegenwoordig veelal verslaafd is aan suiker.
Jawel hoor, ik leef nu al een paar maanden zonder suiker. En ik krijg alleen suikers binnen door fruit, vers fruit. Voor de rest krijg ik geen enkele suikers binnen uit voedsel of drinken. Ik heb er ook niet aan hoeven wennen dat ik geen suikers meer binnen kreeg. Ik voel me juist veel prettiger