Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:56

Cayenne schreef:
Dan ben ik toch benieuwd naar je theorie over wat er met de inzittenden van de vliegtuigen is gebeurd en/of waar ze zijn gebleven :j

Dat is dus ook de vraag, er is ook niets gevonden wat wijst op aanwezigheid van mensen, nog geen draadje of restanten van bagage, alleen een paar vage vliegtuigonderdelen.
Bij elke crash vind je iets terug al is het nog zo klein.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:58

Cayenne schreef:
furious schreef:
Maar hij is wel met grof geschut in het gezich geschoten. Hoeveel is daar nog van over?

Dat dus. Die foto's zullen wel gruwelijk zijn.
En dat ontketent natuurlijk weer woede bij de extremisten met alle gevolgen van dien.
Je moet toch voorzichtig zijn in dit soort situaties.

Hier ben ik t wel mee eens. Ik vind het heel verstandig dat ze t niet laten zien. Ik zou t niet eens willen zien :n Kan niet snappen dat mensen dat wel willen zien omdat ze t anders niet geloven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:33

furious schreef:
Nee tuurlijk gaan die poortjes niet weg. Sowieso zijn het niet alleen leden van Al Qaida die terrorische plannen hebben. Maar er zal nu zeker nog strenger gecontroleerde worden nu hij dood is.

Het zelfgenererende en zelfrechtvaardigende mechanisme van grotere controle van de burger.

Zijn we echt veiliger door meer cameras of gewoon meer onder controle?

Het ´terrorisme´(tussen haakjes want gebruik en definitie van het woord zijn is zoals het uitkomt) wordt dankbaar gebruikt als argument om de rechten van de burger in te perken en met voeten te treden.

De westerse burger wordt een angstcomplex aangepraat en accepteert vrijhiedsbeperking zonder zich daar veiliger door te voelen want die angst blijft aangewakkerd worden.
Ondertussen accepteert die westerling dat er uit diens naam en beurs miljárden aan vernietigen worden uitgegeven hetgeen conflictrisicos creëert.
Het Militair Industrieel Complex aan het werk :)*

De moord op Bin Laden is beschamend bewijs voor het recht van de sterkste; een failliet van normen en waardes, recht en mensenrecht.

Taffje

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:50

Verdeel en heers.....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:03

Huertecilla schreef:
De westerse burger wordt een angstcomplex aangepraat en accepteert vrijhiedsbeperking zonder zich daar veiliger door te voelen want die angst blijft aangewakkerd worden.

Ehm.. spreek je hier voor jezelf? Wel erg zwart wit hoe je alles stelt HC, dus de normen en waarden zijn begraven? Nou, toevallig kwam ik ze vanochtend nog tegen ;)

Door de jaren heen vind ik het zelf helemaal niet onveiliger worden. Ook voel ik me totaal niet beperk in mijn vrijheid. Ik stap nog net zo snel op het vliegtuig en ga nog net zo hard naar wereldsteden toe. Wat stel je dan voor? Een wereld zonder controles? Het zit ook in de psyche van de mensen zelf. Je kan uit angst niet in een vliegtuig stappen, maar de kans dat ik kom te overlijden is groter in het dorpje van 1.500 inwoners waar ik geboren en getogen ben.

Er zijn al foto's gepubliceerd van andere overledenen (zie NOS), best schokkende beelden. Van Bin Laden zal nog wel minder over zijn. Ik snap ook wel dat ze dat niet gaan tonen. Het feit dat (kleine) kinderen ze te zien krijgen, gebruiken materiaal als martelaar en als overwinning op shirts, lijkt me nou niet het meest ideale vorm van het naar buiten brengen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:12

Maar het is wel zo dat door camera's op te hangen ed schijnveiligheid gecreëerd wordt.
De straat waar ze hangen is dan wel veilig, maar om de hoek dan? Waar ze niet hangen? Is het daar dan onveilig?
Veel mensen voelen dat wel zo.
Dit geldt ook voor buitenverlichting en extra (deur)controles bij bv discotheken.
Zo van hier is het nu veilig en zonder dus niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:34

Brainless schreef:
Maar het is wel zo dat door camera's op te hangen ed schijnveiligheid gecreëerd wordt.
De straat waar ze hangen is dan wel veilig,

Nee hoor, het enige verschil is dat de tasjesrover, aanrander een bivakmuts op heeft.
Er is níet meer veiligheid op straat; alleen is het opgenomen dat je aangerand bent.

Mbt de vliegveiligheid is ook onzin. Ik kan je een link geven van ceramisch gereedschap die je gewoon on-line kan en mag kopen.
Je nagelvijltje mag niet mee, maar een ceramisch mes gaat zó door de scanner.
Met elk digitaal horloge, 100 cc. alcohol en wat kunstmestkorrels blaas je een gat in een vliegtuig op hoogte.

Groot geld verdienen met schijnveiligheid en controle over de massa is waar het om gaat. De echte crimineel blijft buiten alle schot.

Hetzelfde met het moeten registreren van je data bij een pre-paid telefoon. Daar registreer je alleen de bona fide gebruikers mee. De criminelen hacken die dingen of gebruiken een gestolen die ingebroken is op een andere of een huisstation.

Oh, die ´veiligheids´cameras trouwnes zijn bijna allemaal onbeveiligd en als ze op een pc met modem staan van buitenaf toegankelijk. Wederom onder je vingertoppe vind je software voor dummies waarmee je de cameras van de supermakrt, de parkeergareae, zelfs de meeste privéhuizen kunt opvragen.
Dat kan niet alleen CSI of NCIS op tv; dat kan ook jij. Veilig?

Slaap kindje slaap.
Niet dat je rustig slaapt want je bent bang voor ´het kwaad en de terroristen....´ toedoedoedoe.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:39

@HC
Dat bedoel ik ook.
Mensen denken dat het veiliger is door de camera's.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:12

Huertecilla schreef:
De executie van Bin Laden en het in zee dumpen zijn het zegevieren van het recht van de sterkste en het failliet van recht en mensenrecht onder regie van Obama.

Dit vind ik idd wel erg vaag, dat dumpen van het lijk. wat is daar de meerwaarde van?

Bovendien is er DNA afgenomen om vast te stellen dat het echt BL was. Maar hadden ze dan al eerder DNA dan? Anders kan je toch niet met recht zeggen dat hij het was?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:25

DNA hebben ze vergeleken met dat van zijn zus, alsof dat wat zegt :?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:27

Taffje schreef:

Ja dat vind ik ook wel wat vreemd, ik dacht dat een zus niet goed was om te vergelijken. Maar misschien zijn er nog meer familieleden die DNA hebben afgestaan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:38

Huertecilla schreef:
Mbt de vliegveiligheid is ook onzin. Ik kan je een link geven van ceramisch gereedschap die je gewoon on-line kan en mag kopen.
Je nagelvijltje mag niet mee, maar een ceramisch mes gaat zó door de scanner.
Met elk digitaal horloge, 100 cc. alcohol en wat kunstmestkorrels blaas je een gat in een vliegtuig op hoogte.

Maar moet alles 100% veilig zijn? Iets keramisch kun je ook gewoon zelf maken, pak klei van 6 euro en een oventje dat tot een graadje of 1000 gaat. Gelukkig weren de poortjes wel het gemak van wapens. Als die poortjes er niet zijn, waren waarschijnlijk al veel meer problemen geweest. Je verkleint absoluut onveiligheid, tot 0 zul je nooit komen. Ik vraag geen volledige vliegveiligheid, want volledige veiligheid is een utopie. Dat bereik je never nooit. Zelfs in je bed blijven liggen geeft geen garantie voor de veiligheid. Zelfs ergens op het platteland in Spanje heb je geen absolute veiligheid.

Ik slaap er geen moment slechter door. Ook niet als ze mijn telefoon oproepen informatie nagaan, als ze mijn vingerdrukken hebben, ik maak mij daar echt niet druk over. Ik leef en geniet van elke dag :D Zonder een zwarte bril van hoe slecht het wel niet is met de wereld.

DNA blijkt met meerdere familieleden trouwens vergeleken te zijn. Als familie hebben ze openlijk afstand gedaan van hem (al zullen een aantal nog wel contacten hebben gehad, lijkt mij) en meegewerkt aan het afgeven van DNA. Daarnaast hebben ze ook gewerkt met gezichtsherkenning en andere herkenningsmaterialen. Hij is veelvuldig op de band geweest, dus ik denk dat het met de juiste apparatuur goed te bekijken is of het om dezelfde persoon gaat. Want elk mens is verschillend.

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:54

furious schreef:
Taffje schreef:

Ja dat vind ik ook wel wat vreemd, ik dacht dat een zus niet goed was om te vergelijken. Maar misschien zijn er nog meer familieleden die DNA hebben afgestaan.

Zijn zoons waren al dood, zullen ze vast wat van opgeslagen hebben. :)*

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:18

Ik ben het volledig met Huertecilla eens. We worden alsmaar meer, alsmaar vaker en op alsmaar meer vlakken gecontroleerd en in het oog gehouden, en dat is een tendens die mij echt héél erg tegenstaat!

Ik begin zelf in mijn dagelijks leven ook te merken dat de maatschappij ons continu kleine stukjes van onze privacy (en daarbij van onze vrijheid afneemt). Hier heb ik ooit op een ander forum een topic over geopend en de helft van de tijd krijg je reacties: 'Gebruik het dan niet! Niemand verplicht je!' of 'Doe dat dan niet zo!' of 'Probeer het te omzeilen!' maar dat zijn dus geen oplossingen. Het hoort niet dat ze onze vrijheid en onze privacy zo proberen in te perken.

Zo zijn er plannen om ons internet compleet te censureren. Wat houdt dit in? Je betaalt voor je internetverbinding, en daarbij krijg je dan een stel 'standaard sites' die je mag gebruiken. Als je dan bijvoorbeeld World of Warcraft speelt moet je een extra 'pakket' kopen zodat je op die sites kunt en toegang krijgt tot die servers. Niet alleen lopen je kosten zo GIGANTISCH op, vrijheid op internet is 0,0 de ballen! Eigen sites oprichten zal niet meer kunnen tenzij onderworpen aan gigantisch veel controles, sites oprichten met informatie op om mensen te waarschuwen en in te lichten zullen dus niet meer kunnen. Het enige wat je nog te zien zal krijgen zullen sites en berichten zijn die de overheden en bedrijven wíllen dat je ziet...

Al deze onzin met die aanslagen en terrorisme leiden simpelweg tot éénzelfde doel: complete controle over alles en iedereen. Elke stap die je zal zetten zal uiteindelijk worden gecontroleerd. Denk maar aan jullie OVpasjes die jullie in NL hebben. Als iemand wil kan die perfect natrekken waar en wanneer en hoe lang jij op de bus hebt gezeten. Je kan je kop dus wel in de grond steken en denken dat er niks aan de hand is, maar de digitalisering alleen al is een groot gevaar voor onze privacy, en geloof maar niet dat het gebruik van nieuwe computers en zogenaamde robots enkel wordt ingevoerd omdat het 'handiger' is. (is wel een leuke bijwerking om de menigte te overtuigen)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:42

EventHorizon schreef:
furious schreef:

Zijn zoons waren al dood, zullen ze vast wat van opgeslagen hebben. :)*

aha, daar hebben ze meer aan voor onderzoek.

edit aan de quote
Laatst bijgewerkt door furious op 05-05-11 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:44

Hee, dat is niet mijn kwoot :?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:10

xHaithi schreef:
Al deze onzin met die aanslagen en terrorisme leiden simpelweg tot éénzelfde doel: complete controle over alles en iedereen. Elke stap die je zal zetten zal uiteindelijk worden gecontroleerd. Denk maar aan jullie OVpasjes die jullie in NL hebben. Als iemand wil kan die perfect natrekken waar en wanneer en hoe lang jij op de bus hebt gezeten. Je kan je kop dus wel in de grond steken en denken dat er niks aan de hand is, maar de digitalisering alleen al is een groot gevaar voor onze privacy, en geloof maar niet dat het gebruik van nieuwe computers en zogenaamde robots enkel wordt ingevoerd omdat het 'handiger' is. (is wel een leuke bijwerking om de menigte te overtuigen)

Ok, maar wat maakt het mij uit dat de OV mensen weten dat ik met de trein reis tussen twee steden? Ze kunnen de informatie ook goed gebruiken om verbeteringen door te voeren. En hoezo controle over mij? Ik ben toch altijd nog degene die controle heeft over wat ik doe en denk? En hoeveel privacy heb je nu werkelijk? Je wordt bij je geboorte al geregistreerd, tijdens ziekenhuis/tandartsbezoeken, scholen, banken en ga zo maar door. Dus lever je nu zoveel in aan privacy? Naar mijn idee niet. Je hebt een deel ook nog altijd nog zelf in de hand door bijvoorbeeld geen accounts te maken bij social media, etc. En áls iemand je echt wilt volgen, dan komt degene er wel achter, al kost het een paar centjes (detective).

Het is maar goed dat we op een gegeven moment een achternaam hebben gekregen, zo kan je ook de 'slechten' eruit halen. Zo kun je processen gaan verbeteren en kun je zaken ontwikkelen. Je moet je niet teveel laten regeren door je angst om alles privé te houden. Dat is het niet en zal het niet worden. Dan leef ik liever zonder angst en mogen ze van mij weten dat ik de bus van dorpje x naar dorpje y neem. De privacy die verheerlijkt wordt, is imo een schijnprivacy. Maar goed, ik denk dat voor dit onderwerp beter bijna een topic aangemaakt kan worden. :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:08

LuvdaTossa schreef:
xHaithi schreef:

Ok, maar wat maakt het mij uit dat de OV mensen weten dat ik met de trein reis tussen twee steden? Ze kunnen de informatie ook goed gebruiken om verbeteringen door te voeren. En hoezo controle over mij? Ik ben toch altijd nog degene die controle heeft over wat ik doe en denk? En hoeveel privacy heb je nu werkelijk? Je wordt bij je geboorte al geregistreerd, tijdens ziekenhuis/tandartsbezoeken, scholen, banken en ga zo maar door. Dus lever je nu zoveel in aan privacy? Naar mijn idee niet. Je hebt een deel ook nog altijd nog zelf in de hand door bijvoorbeeld geen accounts te maken bij social media, etc. En áls iemand je echt wilt volgen, dan komt degene er wel achter, al kost het een paar centjes (detective).

Het is maar goed dat we op een gegeven moment een achternaam hebben gekregen, zo kan je ook de 'slechten' eruit halen. Zo kun je processen gaan verbeteren en kun je zaken ontwikkelen. Je moet je niet teveel laten regeren door je angst om alles privé te houden. Dat is het niet en zal het niet worden. Dan leef ik liever zonder angst en mogen ze van mij weten dat ik de bus van dorpje x naar dorpje y neem. De privacy die verheerlijkt wordt, is imo een schijnprivacy. Maar goed, ik denk dat voor dit onderwerp beter bijna een topic aangemaakt kan worden. :D

Het gaat ook niet over die OVkaart an sich, maar over waar dit op aanstuurt. Nú heb je die keuze nog inderdaad om géén OV chipkaart te gebruiken, om je níet te registreren op sites, etc etc, maar dat blijft niet zo. Daarom wijs ik erop dat je tekenen kan vinden hiervan in ons dagelijks leven, daarom is dat stuk dat ik hierboven schreef over die internetcensuur zo belangrijk. Ik wil gerust filmpjes en bewijzen zoeken voor de mensen die dit willen zien. Het feit dat ze stilaan bezig zijn alsmaar meer privégegevens op te vragen bij registraties, alsmaar meer dingen te doen via internet waarbij je je moet registreren (kan nu niet gelijk een goed/duidelijk voorbeeld bedenken maar er zijn genoeg dingen die je met internet MOET doen omdat het niet anders kan), dit is gewoon alsmaar meer controle, en de mensen 'in de pas houden'. Nu denken wij nog dat we vrij kunnen kiezen, maar dit blijft niet zo. We zullen alsmaar korter gehouden worden tot er van onze vrijheid/privacy niks meer overschiet!

En nu denkt de helft hier dat ik 1 of andere dementerende pessimist ben die denkt het einde van de wereld gezien te hebben, maar goed x) Ik blijf gewoon heel kritisch en zeker als het op beperkingen tot vrijheid of privacy komt, dat zijn net de belangrijkste waarden in onze samenleving. Daarom blijf ik er heel attent op als ze daaraan proberen te raken, want doorgaans is dat geen goed teken.

Maar goed, ik ga hier geen verdere uiteenzetting over houden aangezien het topic nog altijd over Osama gaat maar dit wilde ik nog wel even kwijt eigenlijk. Ik hou er nu in ieder geval over op, zodat we weer wat meer ontopic kunnen blijven :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:12

Ik ben het wel met je eens Haithi :j

En LuvdaTossa, jij zegt wel dat je voor jezelf denkt, maar reken maar dat sommige van jouw gedachtes voortkomen uit wat je op tv gezien hebt ;)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:36

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:42

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:45

furious schreef:
Sieppus schreef:
http://i51.tinypic.com/2yl1p42.jpg

Ik geloof het nog steeds niet mensen. Echt niet....

Dat is allemaal nep. Wat wil je met die plaatjes zeggen?

De plaatjes zijn nep. Ja dat zou zo kunnen. Wie zegt dat Amerika niet liegt? Of geloven we alles wat de media zegt?
Maar Osama is niet dood.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:48

Waarom zou Amerika daar over liegen. Heb jij Osama afgelopen dagen nog gesproken dan? En ik geloof niet alles van de media.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:51

Omdat Amerika wel over meer dingen liegt, maar laten we dat maar ons midden. Er zijn genoeg aanwijzingen dat het niet zo is.
Ik heb hem al jaren niet gezien, hij heeft zijn nummer veranderd, dus bellen ging ook al niet meer. :Y)
Dit gaat tussen jou en mij een zinloze discussie worden aangezien jij het wel gelooft. En net als zoveel burgers wereldwijd, dit zo graag wil dat je blind bent voor alle andere dingen die in een andere kant wijzen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:56

Niemand kan weten wat de waarheid is, hoe hard je ook van jou waarheid overtuigt bent sieppus.
Verder vind ik je erg denigrerend klinken