Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:25

Douraque schreef:
Veulen84 schreef:
Weetje over 4 jaar ziet iedereen dat pvv een wassenneus is en dan droppen ze net als de lpf zo van de kaart.

Dat denk ik dus niet, bij de LPF was het zo dat Pim zelf overleed. Als dit niet was gebeurd, was Pim zeker MP geworden. Ik denk dat de komende jaren (maanden?) de PVV zeer groot gaat worden

Dat zullen we nooit weten. Ik vond wel dat na zijn dood zijn partij leden niet allemaal even gekwalificeerd bleken, misschien was hij daar ook wel keihard tegenop gelopen als hij wel was blijven leven.

Veulen84

Pim ging dan wel dood. Maar Wilders is zo'n zelfde persoonlijkheid, dat zijn one-day-fly's. Enige wat Wilders op Pim voorheeft is dat ie neurotisch is. En Wilders heeft z'n grote voordeel behaald aan het feit dat hij uitgevallen was van de lpf op het juiste moment. En het feit dat pim dood ging.

Punt is dat hij zo veel roept wat hij niet kan waarmaken. De helft van z'n wetten en regels worden door de grondwet al tegengehouden. En een grondswets wijziging gaat er niet van komen. Dan gaat er nog is een kwart niet haalbaar door omdat er geen geld voor is...
Hoeveel mensen stemmen er nog op een partij waarvan 3/4 door de wc gaat?

Aranel

Mee eens :j
Ik vond Pim Fortyun een geniale man (met té leuke hondjes uiteraard :)) ), maar de rest van zijn partij was natuurlijk.. nou niet zoals hij, zal ik maar zeggen :+ Zo'n leider als hij was, zat er gewoon niet tussen bij hen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:27

Heb niet gestemt. Geen tijd voor gehad, en vind het ook niks.
Maar als ik zou stemmen was het voor Groenlinks, maar dan alleen vanwege de Studiefinanciering. (wat ik dan gehoord heb)
Maar zeker niet voor de Partij van de Dieren, bij hun heb ik ook gehoord dat ze paardrijden willen afschaffen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:28

Haha dat is een grapje, niet? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:29

Aranel schreef:
Mee eens :j
Ik vond Pim Fortyun een geniale man (met té leuke hondjes uiteraard :)) ), maar de rest van zijn partij was natuurlijk.. nou niet zoals hij, zal ik maar zeggen :+ Zo'n leider als hij was, zat er gewoon niet tussen bij hen.

Het ging mis toen Pim vermoord werd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:30

Cchanny schreef:
Maar als ik zou stemmen was het voor Groenlinks, maar dan alleen vanwege de Studiefinanciering. (wat ik dan gehoord heb)
Maar zeker niet voor de Partij van de Dieren, bij hun heb ik ook gehoord dat ze paardrijden willen afschaffen.

Waarom zou je niet stemmen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:31

Hoe links ik ook ben, Fortuyn vond ik een zeer intellectuele, intelligente en doordachte man
Wilders vind ik slinks en manipulatief.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:32

Heino schreef:
Hoe links ik ook ben, Fortuyn vond ik een zeer intellectuele, intelligente en doordachte man

Dat van Fortuyn is zeker waar, maar waarom is Wilders slinks en manipulatief? Hij verdedigd naar mijn mening alleen zijn standpunten, net zoals elke andere partij

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:33

Veulen84 schreef:
Punt is dat hij zo veel roept wat hij niet kan waarmaken. De helft van z'n wetten en regels worden door de grondwet al tegengehouden. En een grondswets wijziging gaat er niet van komen. Dan gaat er nog is een kwart niet haalbaar door omdat er geen geld voor is...

_/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:34

Cchanny schreef:

Lijkt me goed dat je niet gestemd hebt. Dit waren de verkiezingen voor de Provinciale Staten ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:35

Heino schreef:

Wilders is niet links, niet rechts, maar recht door zee :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:35

Heino schreef:

Dat was ie absoluut :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:36

Veulen84 schreef:
Pim ging dan wel dood. Maar Wilders is zo'n zelfde persoonlijkheid, dat zijn one-day-fly's. Enige wat Wilders op Pim voorheeft is dat ie neurotisch is. En Wilders heeft z'n grote voordeel behaald aan het feit dat hij uitgevallen was van de lpf op het juiste moment. En het feit dat pim dood ging.

Waarom zou een grondwet wijziging er niet van kunnen komen?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:37

tuurlijk gestemd, stem altijd, anders heb je naar mijn idee ook geen recht om commentaar te leveren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:37

_San87_ schreef:

Vrijheid van godsdienst uit de grondwet slopen gaat je denk ik niet lukken in een van oorsprong christelijk land (en een kabinet met CDA) :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:40

Nouks schreef:
_San87_ schreef:

Vrijheid van godsdienst uit de grondwet slopen gaat je denk ik niet lukken in een van oorsprong christelijk land (en een kabinet met CDA) :D

Ik acht die kans ook klein (en ook niet wenselijk) en dit is maar een punt van de helft van de punten die volgens Veulen84 door de grondwet worden tegengehouden. Ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat de grondwet niet gewijzigd zou kunnen worden, want dat kan absoluut wel.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:40

_San87_ schreef:
Heino schreef:

Nee dat was die vrouw met de donkere oog makeup niet de man met het lichte kapsel. Ik vind wilders ook niet altijd helemaal eerlijk bepaalde ideeën die hij heeft zijn ook niet mogelijk, of klinken heel mooi maar denk daar dan eens even over door.
*geen tbs: goed gestoorde en gevaarlijke mensen worden naar enkele jaren gewoon onbehandeld terug op straat gemieterd, die maken vast geen slachtoffers meer hoor.
* mensen die in het buitenland zijn veroordeeld niet toelaten, fijn voor mensen die zijn veroordeeld voor politieke misdrijven juist de mensen die moeten kunnen vluchten (en die worden vaak genoeg verdoezeld met andere aanklachten)
* dierenpolitie: de politie komt nu al nauwelijks als je als mens word mishandeld, misschien zorgen dat ze daar eerst voldoende mankracht en materieel voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:41

Oh de grondwet kan zeker gewijzigd worden, echter zal de gehele Haagse politiek er denk ik niet zo om te springen staan dit uitsluitend vanwege Wilders' overtuiging te gaan doen...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:42

misschien kan wel aan de grondwet worden toegevoegd dat kerk en staat gescheiden dienen te zijn, dit lijkt me voor alle godsdiensten wel een beter idee, politiek moet hier los van staan

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:42

Douraque schreef:
maar waarom is Wilders slinks en manipulatief?

Ik vind dat hij het volk misleidt. Als ik Wilders moet geloven ben ik mijn leven niet veilig in mijn wijk vol Moslims en willen ze me allemaal bekeren en kijken ze op me neer. Terwijl onderzoeken iets heel anders aangeven. En ik me heel veilig in mijn Moslimwijk voel en ze me juist helpen met mijn zware boodschappentassen ipv me bespugen.
Daarnaast heeft hij een heleboel plannen die praktisch gezien gewoon niet haalbaar en/of effectief zijn. Veel dromen en idealen, maar niet allemaal even haalbaar en handig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:47

liedje89 schreef:
_San87_ schreef:

Nee dat was die vrouw met de donkere oog makeup niet de man met het lichte kapsel. Ik vind wilders ook niet altijd helemaal eerlijk bepaalde ideeën die hij heeft zijn ook niet mogelijk, of klinken heel mooi maar denk daar dan eens even over door.
*geen tbs: goed gestoorde en gevaarlijke mensen worden naar enkele jaren gewoon onbehandeld terug op straat gemieterd, die maken vast geen slachtoffers meer hoor.
* mensen die in het buitenland zijn veroordeeld niet toelaten, fijn voor mensen die zijn veroordeeld voor politieke misdrijven juist de mensen die moeten kunnen vluchten (en die worden vaak genoeg verdoezeld met andere aanklachten)
* dierenpolitie: de politie komt nu al nauwelijks als je als mens word mishandeld, misschien zorgen dat ze daar eerst voldoende mankracht en materieel voor hebben.

Jammer dat je de diepere betekenis niet ziet. :) Als je de partij een beetje doorlicht, zie je dat de PVV zowel linkse als rechtse punten heeft. Vandaar dat de partij eigenlijk niet links en ook niet rechts genoemd kan worden, dus daarom maar recht door zee.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:48

liedje89 schreef:
Is afgelopen maand bekend geworden dat de meeste mensen met TBS niet of nauwelijks behandeld worden en eigenlijk ook niet te behandelen zijn, maar 5 % geneest zeg maar
alleen mensen die voor zedenzaken,drugs, moord of veelplegers zijn veroordeeld er word echt wel gekeken naar wat precies, vind dit weer zo zwart wit neergezet
En dus hebben dieren dan maar pech, heel apart, volgens onderzoek is bewezen dat moordenaars en mensen die huiselijk geweld plegen, ook en vaak eerst wreed zijn tegen dieren. Laat die lui bij die flitspalen wat anders gaan doen, wat echt zin heeft.

word altijd zo moe van dat alleen lezen wat je wilt zien en dan maar hard schreeuwen dat een ander fout is, dankzij links heeft Nederland nu enorme schulden en een samenleving die compleet uit balans is
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 02-03-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:48

Nouks schreef:
Oh de grondwet kan zeker gewijzigd worden, echter zal de gehele Haagse politiek er denk ik niet zo om te springen staan dit uitsluitend vanwege Wilders' overtuiging te gaan doen...

Ik denk dat er op bepaalde punten heel goed naar de grondwet gekeken moet worden. Wat Sjorsie bijvoorbeeld aanhaalt, vind ik een hele goede. Kerk en staat dienen gescheiden te zijn. Net als dat de rechterlijke macht gescheiden is van de wetgevende en uitvoerende macht.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:50

Als ie nu ook nog slagzinnen gaat stelen heeft ie in mijn ogen ook helemaal af gedaan. Bovendien heeft recht door zee imo niets met links of rechts te maken maar met gedrevenheid. Dus ik vind dat een beetje een spin docterige zin, die wel leuk klinkt maar nergens op slaat.