Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:23

zigranta schreef:
Ons product staat er.. Mogelijkerwijs gaat het ons juist weer geld opleveren.. :o ( Wij verhuren nml units, dus kunnen binnen no time een giga kantoor neerzetten :o )

O dat is dan een geluk bij een ongeluk ;) .
Had al visioenen dat je werkgever faiiliet zou gaan ,maar daar is dus geen sprake van![/quote]

Sorry hoor, maar nu om je eigen geld denken terwijl het een RAMP is.. :r

Pluttersput

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:24

Er werd naar gevraag, dus daar was het antwoord ;)

_Miistral_

Doe mij maar omroep brabant, daar is nog een leuk muziekje :)

LadyMadonna

Nessa schreef:
had niks meegekregen, net tv aangedaan, en zie een enorme brand...
heftig zeg!!!

wind draait naar het zuiden? kan nergens vinden of het gevaarlijk is voor breda/tilburg
is dat het? zou zo gaan paardrijden in dorst

Vooralsnog niet, wind gaat ietsje draaien, en dat de windrichting zuid is, houdt in dat het vanuit het zuiden komt he, dus wind vanuit het zuiden, is rookpluim naar het noorden :j

Baileys_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:25

hopen op flinke wind de goede kant op zou ik zeggen. die stof komt hoe dan ook weer een keer naar beneden, of met koude lucht of met regen.
ze willen nu niet echt gaan blussen. Het vuur moet heet blijven zodat de kankerverwekkende stof verbrandt en goed hoog de lucht in gaat. als ze nu blussen zit heel de randstad in een gifwolk omdat die stoffen dan minder hoog de lucht in worden meegenomen door de hitte van het vuur.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:25

Ik ben nu in Barendrecht en daar ruik je nu soort verbrand rubber.. Ik blijf lekker thuis vanavond. Paarden staan okee.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:26

Kim90 schreef:
Schafstall schreef:
Weet je wat ik nou zo jammer vindt.........zo'n brand is vreselijk, maar helaas zijn er altijd mensen die zoiets aangrijpen om dramatisch te gaan doen. Veel van mijn familie woont in H.I.Ambacht (en mijn man is op dit moment ook daar) en ik heb ze al een paar keer gesproken, maar daar is echt (nog) niets te ruiken. Geen luchtalarm oid.
Ik onderschat 't absoluut niet en zeker niet met die chemicalien die vrijkomen, maar straks beweren we nog dat we 't in zweden ruiken :+

De wind staat deze kant op en je gaat mij niet vertellen dat ik het verzonnen heb of dramatisch doe. Mijn vriend kwam net binnen met de mededeling dat het buiten branderig rook, en hij wist nog niet eens dat deze brand er was. triest dat je zo oordeelt over mensen terwijl je geen enkel feit hebt dat het hier niet naar de brand ruikt. Kom maar ff langs anders hoor, ruik je het zelf ;)

Allereerst noem ik geen namen, dus blijkbaar voel je je persoonlijk aangevallen ;)
Ik weerleg alleen een feit, dat mijn familie en mijn man op dit moment in H.I.Ambacht zijn en daar niks te ruiken is en geen alarm afgegaan is. De laatste berichten (leg net de telefoon neer met hubbie) van TV-rijnmond zijn dat de wolk via Dordrecht/Zwijndrecht richting Hoeksche Waard vertrekt.
Het is al vreselijk wat daar gebeurd en 't is alleen jammer dat het door sommigen (noem weer geen namen) zo aangedikt wordt.
Laatst bijgewerkt door Schafstall op 05-01-11 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:26

ah ok, dan waag ik me wel buiten
maar wel onwijs vreselijk voor de mensen die er wel last van hebben.
jemig zeg, ben er echt stil van

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:28

Ik hoop dat het dan hier net langs trekt...

eenitraM

Winged schreef:
eenitraM schreef:
Binnenblijven. Alles sluiten.

Man, alsof er een oorlog is uitgebroken?! (Bekijk het eens van de andere kant)

Edit: Die brandweermannen hebben het tenminste lekker warm :=

Geen oorlog, maar waarschijnlijk wel een zeer giftige stof die nu in de lucht hangt waar mensen flink ziek van kunnen worden.

Over die stofdeeltjes die naar beneden komen: Ik denk dat het dan alleen maar schadelijker wordt. Zal beter zijn als het gewoon 'oplost' de ruimte in denk ik :o

Dit onderstaande heb ik bij iemand uit een topic gevist. Past hier precies in.

Citaat:
Roken is niet dodelijk. Roken KAN dodelijk zijn. Net zoals autorijden dodelijk kan zijn. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En fietsen. Levensgevaarlijk dat fietsen. Meteen verbieden. Of hooguit buiten in aparte ruimten achter glas. Alles wat leuk is in het leven is paasei dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. Honderd procent zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: Van leven ga je dood. - Kluun

Het is het lot.

Wat een panisch gedoe zeg.

Gewoon binnenblijven en ramen+deuren dichthouden.

Daihyo

Schafstall schreef:
Allereerst noem ik geen namen, dus blijkbaar voel je je persoonlijk aangevallen ;)
Ik weerleg alleen een feit, dat mijn familie en mijn man op dit moment in H.I.Ambacht zijn en daar niks te ruiken is en geen alarm afgegaan is. De laatste berichten (leg net de telefoon neer met hubbie) van TV-rijnmond zijn dat de wolk via Dordrecht/Zwijndecht richting Hoeksche Waard vertrekt.
Het is al vreselijk wat daar gebeurd en 't is alleen jammer dat het door sommigen (noem weer geen namen) zo aangedikt wordt.

HW oost tot nu toe. Rest is nog niet gealarmeerd.
Strijen, Strijensas, Mookhoek, die kant.
Puttershoek, Maasdam nog niet en dat is ook oostkant.

Tallie1979

StillAngel schreef:

Nou, nou, rustig maar!! Wartsila is een klant van het bedrijf waar ik werk.. Er staan producten van ons BUITEN het bedrijfspand aldaar, onze producten zijn dus voor 100% zeker afgebrand.. Ik dacht alleen maar aan de klant en onze verloren waar.. En dan word er een vraag gesteld en is het ineens erg als ik daar antwoord op geef?

Was het maar mijn eigen geld trouwens.. :')

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:29

Jemig. Zit nu al een uur voor de tv, aandachtig te kijken.. Zou bijna me paard vergeten(Nee grap, ga zo erheen)
Me vriend zit in de kost, die zit er een half uurtje vandaan. Die heb ik eerst maar eens gebeld.
Heeft er geen last van. Geen luchtje te ruiken..
Ik zit in Twente.

Jeanine93

Het gaat uiteindelijk ook deze kant op komen hoor ik net..

Kim90

Schafstall schreef:
Ik weerleg alleen een feit, dat mijn familie en mijn man op dit moment in H.I.Ambacht zijn en daar niks te ruiken is en geen alarm afgegaan is. De laatste berichten (leg net de telefoon neer met hubbie) van TV-rijnmond zijn dat de wolk via Dordrecht/Zwijndecht richting Hoeksche Waard vertrekt.

Omdat ik samen met 1 ander wat verder van de brand zit en postte dat ik het rook, daarom voel ik me misschien aangesproken???

O dus als je man het niet ruikt op die plek dan kan ik het ook niet ruiken? wat een Bullsh*t

Ik zei al, je bent van harte uitgenodigd hier om te komen ruiken... of moet ik soms een luchtmonster naar je opsturen 8)7

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:30

Zullen we elkaar maar niet in de haren vliegen? :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:30

stef schreef:
eenitraM schreef:
Binnenblijven. Alles sluiten.

Man, alsof er een oorlog is uitgebroken?! (Bekijk het eens van de andere kant)

Edit: Die brandweermannen hebben het tenminste lekker warm :=

onder welke steen kom jij vandaan?

Pardon?

En zijn wel duizenden dingen erger dan dit. Bekijk het eens positief!!!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:31

Kim90 schreef:
Schafstall schreef:

Omdat ik samen met 1 ander wat verder van de brand zit en postte dat ik het rook, daarom voel ik me misschien aangesproken???

O dus als je man het niet ruikt op die plek dan kan ik het ook niet ruiken? wat een Bullsh*t

Ik zei al, je bent van harte uitgenodigd hier om te komen ruiken... of moet ik soms een luchtmonster naar je opsturen 8)7

Grow up......lezen is blijkbaar lastig.....waar heb ik geschreven dat jij 't niet kunt ruiken???????

StillAngel

Tallie1979 schreef:
StillAngel schreef:

Nou, nou, rustig maar!! Wartsila is een klant van het bedrijf waar ik werk.. Er staan producten van ons BUITEN het bedrijfspand aldaar, onze producten zijn dus voor 100% zeker afgebrand.. Ik dacht alleen maar aan de klant en onze verloren waar.. En dan word er een vraag gesteld en is het ineens erg als ik daar antwoord op geef?

Was het maar mijn eigen geld trouwens.. :')

Had het ook niet tegen jou :P

Rintah

hehe, ze hebben nu pas bedacht dat het pas echt rampzalig wordt wanneer het gaat regenen...

Tallie1979

Tallie1979 schreef:
Zullen we elkaar maar niet in de haren vliegen? :P

KylaLover

Whis_

Lief doen mensen.. :(:)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:32

eenitraM schreef:
stef schreef:

onder welke steen kom jij vandaan?

Pardon?

En zijn wel duizenden dingen erger dan dit. Bekijk het eens positief!!!

Hoe wil je dit positief bekijken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:32

eenitraM schreef:
Winged schreef:
Geen oorlog, maar waarschijnlijk wel een zeer giftige stof die nu in de lucht hangt waar mensen flink ziek van kunnen worden.

Over die stofdeeltjes die naar beneden komen: Ik denk dat het dan alleen maar schadelijker wordt. Zal beter zijn als het gewoon 'oplost' de ruimte in denk ik :o

Dit onderstaande heb ik bij iemand uit een topic gevist. Past hier precies in.

Citaat:
Roken is niet dodelijk. Roken KAN dodelijk zijn. Net zoals autorijden dodelijk kan zijn. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En fietsen. Levensgevaarlijk dat fietsen. Meteen verbieden. Of hooguit buiten in aparte ruimten achter glas. Alles wat leuk is in het leven is paasei dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. Honderd procent zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: Van leven ga je dood. - Kluun

Het is het lot.

Wat een panisch gedoe zeg.

Gewoon binnenblijven en ramen+deuren dichthouden.

Tot zoverre ik weet doe ik niet panisch, Ik zeg 'waarschijnlijk.' :7 (uiteraard mag je van mij aangeven waar ik in hemelsnaam panisch doe :Y) vooral omdat ik in DRENTHE woon en er dus geen ene hol mee te maken heb, maar het nieuws erover wél volg.)

Maar om dit te gaan vergelijken met oorlog vind ik te ver gaan, maargoed dat is compleet offtopic.