Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:42

mijn famillie heeft ook geleden aan de 2e oorlog gezien die ook joods waren. Ik heb dus een hekel aan dit rassenhaat gebeuren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:45

Ik ben wel eens benieuwd. Het verschil met de jodenhaat in de WOII was dat het gericht was tegen het Joodse ras en niet tegen het Joodse geloof. Is deze haat en angst nu gericht tot alleen de Islam? Of tegen iedereen met Islamitische wortels? Ik kan me zelf moeilijk inleven in deze angst en ken ook niemand in mijn directe omgeving die die angst heeft. Dus ik ben wel benieuwd of een van jullie hier een idee over heeft?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:46

ik heb eigenlijk geen idee gezien ik er zelf zo niet over denk :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 04:17

Krips schreef:
Ik ben wel eens benieuwd. Het verschil met de jodenhaat in de WOII was dat het gericht was tegen het Joodse ras en niet tegen het Joodse geloof. Is deze haat en angst nu gericht tot alleen de Islam? Of tegen iedereen met Islamitische wortels? Ik kan me zelf moeilijk inleven in deze angst en ken ook niemand in mijn directe omgeving die die angst heeft. Dus ik ben wel benieuwd of een van jullie hier een idee over heeft?

Vind ik ook moeilijk te bedenken.. er is gewoon een algemene angst (en niemand hoeft zich verder aangesproken te voelen ofzo) naar alles wat te maken heeft met moslims en de islam.

Wat me vandaag ook opviel. Bij het journaal was er een reportage over het feit dat katholieken nogal geleden hebben onder de kerkschandalen van het afgelopen jaar. Dat dat echt heel naar was en dat ze zich vaak moesten verdedigen ten opzichte van hun geloof. Die reportage verbaasde me echt, waarom wordt er dan geen reportage gehouden over de vele moslims die leiden onder de angst van mensen voor terrorisme...

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 04:24

Ach het zal wel overwaaien, na weer een oorlog of zo.
Ik heb niet het idee dat mensen leren van hun fouten.
Toen waren het Joden, nu Moslims en straks.. boeddhisten misschien?
Een bekrompen geest is altijd eng, zeker als je je laat meesleuren met de huidige hysterie en je jezelf vast klampt aan een verleden dat jezelf nooit hebt gekend, maar ook maar van horen vertellen hebt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:27

Electra63 schreef:
jaantsje schreef:
Mensen kunnen zich een mening vormen, ja.
Mensen kunnen ook hun hoofd in het zand steken, heb je nergens last van.

Folle lok en seine in 2011

Kan je dit vertalen?

Ik spreek geen Fries, maar uit mijn kennis van andere Germaanse talen zou ik op kunnen maken dat het "veel geluk en gezondheid in 2011" betekent.

On-topic: mensen in nood zoeken altijd steun aan iets wat hun een moreel houvast kan geven. Religie wordt dus bijna door iedereen misbruikt als een middel om hun feitelijke doel te bereiken. Voor de ongelovigen onder ons wordt dat een stapje moeilijker, want dan moeten ze naar de filosofische basis onder het geloof gaan zoeken. Voor velen is het niet echt weggelegd om dat te begrijpen, want dat zit nogal wat moeilijker in elkaar dan het gemiddelde geloof.

Anti-geloof zit ook zo in elkaar. Men ziet een probleem en probeert dat te generaliseren door te kijken uit welk geloof het grootste deel van de mensen komt die dat geloof aanhangen. Daarna verklaar je het geloof tot foute ideologie en begin je met verbieden van het geloof, misschien zelfs tot vervolging van de aanhangers. Voor de vervolgers is het dan een enorm voordeel dat je het geloof niet mag afvallen, want dat geeft een prima excuus om allen die het geloof ooit hebben aangehangen (of wiens voorouders dat geloof hebben aangehangen) te vervolgen. Hierin wordt volledig voorbijgegaan aan de sociaal-economische omstandigheden van degenen die problemen veroorzaken (een klein deel van de "doelgroep").

De enige reaktie op dat anti-geloof verhaal is dat mensen verder in nood komen en nog meer naar een religieus houvast gaan zoeken. Onder verdrukking floreert een geloof altijd op zijn best. En daar komen dan het idee voort om een politieke groepering rondom hun geloof te gaan zoeken. Er zijn maar weinig voorbeelden van geloven die echt door repressie om zeep zijn geholpen. Meestal doet repressie precies het omgekeerde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:41

gohya schreef:
Ik heb het trouwens vaker gehoord van moslims,die jongen zei letterlijk: "wacht maar tot wij in de meerderheid zijn".Je hoeft het natuurlijk niet te geloven,maar ik geloof het wel.

Jahaha, het enige dat we daartegen kunnen doen is meer kinderen krijgen. Op zijn minst een stuk of 6. Of tzt emigreren :D :D :D :D
In de grote steden zie je het aantal allochtonen groeien en omdat die nu eenmaal vaak meer kinderen krijgen dan wij autochtonen zullen ze over een X aantal jaren in de meerderheid zijn.
Maar alle gekheid op een stokje: denk je nu echt dat alle moslims de sharia (want daar hebben we het over) willen volgen? En dat alle 2e, 3e, 4e, 5e generatie allochtonen moslim willen zijn? Die zijn allang blij dat ze in de vrije westerse samenleving wonen. Maak je geen zorgen: dit zijn echt uitspraken van een stelletje extremisten en die heb je overal.
Overigens is Nederland vanuit historie een land van immigranten. Zelf ben ik van Frans/Duitse afkomst. Mijn oma van moederskant stamt af van de Franse hugenoten en mijn opa van vaderskant was een kind van een Pruisisch officier. Een liefdesbaby uit een buitenechtelijke relatie met het kamermeisje. Hij kreeg wel de naam maar niet de erfenis.... (Familie van mij heeft ooit onze stamboom uitgezocht van vaderskant).
Wat ik er maar mee wil zeggen: ik ben blij in Nederland te wonen (je zal maar in Afghanistan geboren zijn) maar vind ook dat niemand het recht heeft om te zeggen dat een ander er niet mag wonen. Als ik in een land zou wonen, waar de omstandigheden zo slecht waren (menselijke maar ook economische) en je kunt weg, wie zou dat dan niet doen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:51

@Joost,
Mijn mening is dat religie en Staat gescheiden moet zijn.
Tot mijn grote genoegen zie ik politieke woordvoerders van partijen met een religieuze overtuiging vaak enorm worstelen met uitspraken die ze eigenlijk vanuit hun religieuze overtuiging niet kunnen doen. En dan heb ik het vooral over de ChristenUnie en de SGP (die wat extremer zijn dan het CDA) Geen politieke partijen met een religieuze inslag, maar met een goed programma zou een hele vooruitgang zijn haha.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:43

Ninx schreef:
jaantsje schreef:
Mensen kunnen zich een mening vormen, ja.
Mensen kunnen ook hun hoofd in het zand steken, heb je nergens last van.

Folle lok en seine in 2011

Waarom kun je je mening dan niet funderen? Je zult op basis van gedegen onderzoek (krant/ nieuws/ achtergrond-informatie) je mening gevormd hebben (in Friesland stikt het namelijk al helemaal niet van 'nieuwe Nederlanders'... dus 1 op 1 ervaringen zul je wellicht niet hebben... ja, ik kom uit Friesland van oorsprong), waarom deel je die informatie niet met ons?

Kun je begrijpen dat mensen het een beetje 'dommig' (en dat bedoel ik niet banketstaaf) vinden wanneer iemand extreme dingen roept en verkoopt als de waarheid, maar dit niet kan funderen met een beetje achtergrondinformatie?

Wanneer je wil dat mensen je aantijgingen serieus nemen, zorg dan dat je iets beter geïnformeerd bent/ raakt.

Waar roep ik dan extreme dingen?
Waar zeg ik dat het over een hele groep gaat?
Lees mijn berichten er nog eens op na zou ik zeggen
Waar haal jij weg dat ik geen 1 op1 ervaringen heb?
De vertaling van Joost klopt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:08

Babootje schreef:
@Joost,
Mijn mening is dat religie en Staat gescheiden moet zijn.

Zeg ik ergens dat dat niet zo moet zijn? Ik denk dat er een groot verschil zit tussen partijen op godsdienstige grondslag en het Iraanse systeem, waar de president een soort van stroman is voor de Mollas

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:35

Grapje: ik versta geen Fries en ook geen Turks etc., dus Jaantsje beetje aanpassen aan die hollanders hier :D , maar iedereen een gezond en gelukkig 2011.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:00

jaantsje schreef:
In mijn ogen is het de te grote tolerantie geweest die tegen gaat werken.
Door persoonlijke ervaringen gaan mensen harder terug slaan en pikken niet meer alles.
Dat heeft niets met Geert Wilders te maken in mijn ogen, uitzonderingen daar gelaten.
Ik vorm mijn eigen mening en niet door wat er overal geroepen wordt en geschreven.

De nieuwe regering zal het ze een stuk moeilijker maken, maar buitenlanders zullen in de rij blijven staan om in Nederland te komen wonen. Nog niet eens zo lang geleden was het andersom. In 1948 dacht een op de drie Nederlanders aan emigratie en al gauw was een op de twintig ook daadwerkelijk weg. Ruim 550.000 mensen – naar Canada, Australie en Nieuw Zeeland omdat het daar zo leeg en rijk leek en hier zo vol en arm. Reden voor Andere Tijden om het landverhuizen weer eens van de andere kant te bezien.

Wat als nu die 2,5 - 3,5 Miljoen "Nederlanders" kinderen kleinkinderen etc.. terug moeten komen ??

http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... n/6921011/

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:29

Daar heb je in mijn ogen een goed punt ceasario. Persoonlijk zie ik het niet zo gauw gebeuren daar hier een grote werkloosheid heerst en op alles bezuinigd wordt. Pensioen leeftijd die omhoog gaat zal alleen maar meer werkloosheid veroorzaken. Verder zijn er ook veel mensen in Nederland die nu willen emigreren maar dat is niet zo gemakkelijk. Bijv. Canada heeft strenge eisen als je daar wilt wonen en werken.
Geeft dat eigenlijk niet aan dat de regels in Nederland te soepel waren en zijn?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:40

Ik geloof niet dat de regels soepel zijn om in Nederland te kunnen komen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:49

Op een ander forum las ik de term: Gerelicapten, voor extremistische aanhangers van een bepaald geloof.

En zulke groepen heb je overal. En die krijgen echt geen voet aan de grond zolang de meerderheid dit niet laat gebeuren. De maatschappij...dat zijn wij...

Maar tegenwoordig wordt er zo'n nadruk gelegd op moslims...alsof alleen zij extremistisch kunnen zijn en anderen de wet willen voorschrijven...
Zo ken ik er wel meer.

Hier vind je een ander voorbeeld van een hele enge extremistische groep. Lees maar eens wat die schrijven over Nederland:

http://www.godhatestheworld.com/netherlands/index.html

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:51

Jaantsje: Waarom vind jij dat op dit moment de regels te soepel zijn?
En nee, in de toekomst zal er geen sprake zijn van werkloosheid, maar van een arbeidstekort. Door de vergrijzing hebben wij alleen nog maar meer beroepsbevolking nodig, waar waarschijnlijk een te kort aan gaat ontstaan. (Een probleem dat mij persoonlijk meer de kriebels geeft dan de Islam)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:55

Electra63 schreef:

Dat ook niet, absoluut niet. Je komt hier niet zo makkelijk meer binnen :n

@Polly2: ik als christen durf te zeggen dat ik deze groepering geen christenen meer vind :=

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:16

Krips schreef:
Jaantsje: Waarom vind jij dat op dit moment de regels te soepel zijn?
En nee, in de toekomst zal er geen sprake zijn van werkloosheid, maar van een arbeidstekort. Door de vergrijzing hebben wij alleen nog maar meer beroepsbevolking nodig, waar waarschijnlijk een te kort aan gaat ontstaan. (Een probleem dat mij persoonlijk meer de kriebels geeft dan de Islam)

Persoonlijk weet ik niet hoe de regels nu zijn, vandaar mijn vraagteken.
Ik weet dat als je naar Canada wou emigreren dan moest je kunnen aantonen dat je in je eigen levensonderhoud kon voorzien. Ook werd er verwacht dat je de taal machtig was.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:40

Blue_Eyes schreef:
Electra63 schreef:

Dat ook niet, absoluut niet. Je komt hier niet zo makkelijk meer binnen :n

@Polly2: ik als christen durf te zeggen dat ik deze groepering geen christenen meer vind :=

Dat is nou precies wat ik duidelijk probeerde te maken! :D
Dat als moslims heel extreem zijn, dit zeker niet door te trekken is naar alle moslims.

Net zo min als jij je verbonden voelt met deze "christenen", voelen de meeste moslims zich ook niet verbonden met de extremisten in hun geloofsgroep.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:11

Daarom zei ik het ook ;)

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:27

Weet je wat ik zo vervelend vind aan dit soort nieuws, is dat (bijna) iedereen ook wel kan bedenken dat dit geld voor een handjevol extremisten en dit helemaal niet opgaat voor de meeste islamieten die in Nederland wonen. Maar toch om één of andere reden, doet het onbewust veel met je perceptie.

Voorbeeldje: Ik ben geen voorstander van de PVV, om zowel de ideologie als persoonlijke redenen: ik ben dan geen Islamiet, maar ik lijk er wel op één, en ik heb geen zin dat mensen mij in hetzelfde nu negatieve hokje proppen. (het is dus niet geheel onbaatzuchtig, haha). Toch na al de negatieve nieuwsberichten word je langzamerhand beetje bij beetje wel wat geindoctrineerd. Toen ik gisteren naar de AH ging stond daar een meisje met hoofddoek te praten met een Marrokaanse jongen achter de kassa. Ik werd niet meteen geholpen en had al meteen in mn hoofd t oordeel klaar. Toen ze me zag, verontschuldigde ze zich direct en vertelde dat ze er niet helemaal bij was, want de winkel was net overvallen. We hebben bijna 5 minuten staan kletsen, het bleek een hele spontane en lieve meid. Bij het verlaten van de winkel schaamde ik me heel erg. Zo anti-veroordeling...betrap ik mezelf er toch op!!

Het is niet het feit dat er extremisten bestaan, maar het is door exploitatie van dit gegeven dat mensen toch langzamerhand hun oordeel onterecht wijzigen, dat is de kracht stereotypering.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:29

Toevallig had ik het daar gisteren nog over met mijn broertje; we zijn allebei van mening dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld dient te worden, en dat mensen beoordeeld dienen te worden -if ever- op hun eigen gedrag en niet op wat we in de media horen, maar dat je jezelf daar soms toch op betrapt. Vervelend genoeg.