Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Ik ben wel eens benieuwd. Het verschil met de jodenhaat in de WOII was dat het gericht was tegen het Joodse ras en niet tegen het Joodse geloof. Is deze haat en angst nu gericht tot alleen de Islam? Of tegen iedereen met Islamitische wortels? Ik kan me zelf moeilijk inleven in deze angst en ken ook niemand in mijn directe omgeving die die angst heeft. Dus ik ben wel benieuwd of een van jullie hier een idee over heeft?
Electra63 schreef:jaantsje schreef:Mensen kunnen zich een mening vormen, ja.
Mensen kunnen ook hun hoofd in het zand steken, heb je nergens last van.
Folle lok en seine in 2011
Kan je dit vertalen?
gohya schreef:Ik heb het trouwens vaker gehoord van moslims,die jongen zei letterlijk: "wacht maar tot wij in de meerderheid zijn".Je hoeft het natuurlijk niet te geloven,maar ik geloof het wel.
Ninx schreef:jaantsje schreef:Mensen kunnen zich een mening vormen, ja.
Mensen kunnen ook hun hoofd in het zand steken, heb je nergens last van.
Folle lok en seine in 2011
Waarom kun je je mening dan niet funderen? Je zult op basis van gedegen onderzoek (krant/ nieuws/ achtergrond-informatie) je mening gevormd hebben (in Friesland stikt het namelijk al helemaal niet van 'nieuwe Nederlanders'... dus 1 op 1 ervaringen zul je wellicht niet hebben... ja, ik kom uit Friesland van oorsprong), waarom deel je die informatie niet met ons?
Kun je begrijpen dat mensen het een beetje 'dommig' (en dat bedoel ik niet banketstaaf) vinden wanneer iemand extreme dingen roept en verkoopt als de waarheid, maar dit niet kan funderen met een beetje achtergrondinformatie?
Wanneer je wil dat mensen je aantijgingen serieus nemen, zorg dan dat je iets beter geïnformeerd bent/ raakt.
jaantsje schreef:In mijn ogen is het de te grote tolerantie geweest die tegen gaat werken.
Door persoonlijke ervaringen gaan mensen harder terug slaan en pikken niet meer alles.
Dat heeft niets met Geert Wilders te maken in mijn ogen, uitzonderingen daar gelaten.
Ik vorm mijn eigen mening en niet door wat er overal geroepen wordt en geschreven.
Krips schreef:Jaantsje: Waarom vind jij dat op dit moment de regels te soepel zijn?
En nee, in de toekomst zal er geen sprake zijn van werkloosheid, maar van een arbeidstekort. Door de vergrijzing hebben wij alleen nog maar meer beroepsbevolking nodig, waar waarschijnlijk een te kort aan gaat ontstaan. (Een probleem dat mij persoonlijk meer de kriebels geeft dan de Islam)
Blue_Eyes schreef:Electra63 schreef:Ik geloof niet dat de regels soepel zijn om in Nederland te kunnen komen.
Dat ook niet, absoluut niet. Je komt hier niet zo makkelijk meer binnen![]()
@Polly2: ik als christen durf te zeggen dat ik deze groepering geen christenen meer vind :=