Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sayangki schreef:hmmmm en dat de media alleen de gevallen beschrijft die misgaan en al de andere niet dat vind je geen volksverlakkerij? Het is natuurlijk vele malen MINDER interessant om te vertellen dat het goed gaat. De krantekop: "TBSer al 2 jaar lang succesvol met verlof" nodigt minder uit dan "Wederom TBSer ontsnapt en pleegt delict. Het uitbuiten van de gevallen die misgaan is natuurlijk kaasje voor de media.
Daarnaast kost een longstay plaats in een TBS kliniek net zoveel als een plaats in een gevangenis. Er vindt namelijk geen behandeling (dat is het duurste) plaats alleen beveiliging net als in de PI. Waarom dan niet terug plaatsen in de gevangenis? Dat is een wettelijk ommetje: iemand die zijn gevangenis straf erop heeft zitten en aan TBS begint kun je zonder nieuw delict niet terugplaatsen in een gevangenis. Je kunt ze wel levenslang in de TBS houden want die maatregel kan oneindig verlengd worden.
JessAndHope schreef:En hoe komt dat, dat TBS en gevangenis net zo duur zijn? Omdat de gevangenis gewoon achtelijk luxe is!!!
Als je helemaal terug zou gaan naar de basis, dan is de gevangenis vele malen goedkoper én heb je niet de kans op slachtoffers...
Vjestagirl schreef:JessAndHope schreef:En hoe komt dat, dat TBS en gevangenis net zo duur zijn? Omdat de gevangenis gewoon achtelijk luxe is!!!
Als je helemaal terug zou gaan naar de basis, dan is de gevangenis vele malen goedkoper én heb je niet de kans op slachtoffers...
Ja, alleen wil niemand er meer werken omdat je vele malen grotere kans hebt om aangevallen te worden door iemand die de hele dag niets beters te doen heeft.
Je kunt mensen niet voor jaren en jaren afsluiten van alles wat beschaving heet, omdat die mensen ook weer terug moeten de maatschappij in...
JessAndHope schreef:Dat vind jij misschien 'gelukkig', ik noem het 'ziekelijk'. Aangezien de kans er is dat ze terugvallen in de oude gewoonte...
JessAndHope schreef:Nououou, ik vind er een wezenlijk verschil tussen zitten of jij 1x een lipstick jat, of een kind verkracht
JessAndHope schreef:Sorry hoor, maar iemand die kinderen verkracht (of uberhaupt iemand verkracht), iets in de hens steekt, diefstal pleegt oid is in mijn ogen zéker minder waard dan iemand die zich netjes aan de wet houd...