De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:57

Volgens mij zit Lucassen in die fractie :?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:02

Ach het maakt ook niet uit, het topic ging allang niet meer over Lucassen. Andere partijen hebben ook zo hun dubieuse figuren binnen de groep en dat mag best ook besproken worden.
Ik ben wel blij met het besluit dat Wilders het (voorlopig) alleen voor het zeggen houdt binnen de PVV.

sarabande

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:11

Het moet alleen niet zo uit zijn verband getrokken worden.
Het gaat over de huidige samenstelling van de 2e kamer, als er dan figuren aangedragen worden die tientallen jaren terug in de kamer zaten en vermeende misstappen gemaakt hebben lijkt me dat weinig bijdragen aan hetgeen er nu aan de gang is.

In dat kader ben ik wel benieuwd of de actie van RTL wat op gaat leveren.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:34

Het zou wel eens zo kunnen zijn dat dingen uit het verleden kunnen leiden tot de tegenwoordige toestand binnen en buiten het kabinet. Een toestand (wat voor een dan ook) heeft altijd te maken met het verleden, dat kun je niet los van elkaar zien. En dán doet het verleden er opeens wel weer toe.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:42

Toevallig stond gisteren een artikel over partijdemocratie binnen de PVV in het regionaal dagblad.
Daarin stond ook een conclusie van de Hond:' de PVV is voor de PVV-kiezers Wilders, Wilders en nog een keer Wilders. En zolang zijn geloofwaardigheid niet fors is aangetast. zal de positie van de PVV electoraal sterk blijven.
Die geloofwaardigheid komt onder druk te staan als leden de leider tot een andere koers kunnen dwingen.'

Dat zou natuurlijk ook kunnen verklaren waarom Wilders nog even niet trekt aan partijdemocratie.

Die actie van RTL is misschien ook niet helemaal waterdicht. RTL vroeg de kamerleden open te zijn over veroordelingen toch? Hoe zit dat met aanklachten? En hoe zit het dan met het uitvoeren van handelingen die leiden tot het vullen van eigen zakken van kamerleden of die leiden tot het verdwijnen van belastinggeld?

Om nog even terug te komen op het straffen. Ik las nav. dit topic een interessant artikel hierover. Het is een lang artikel en ik heb het snel doorgelezen, maar ik vond er een aantal logische zaken instaan.
http://www.blikopdewereld.nl/Ontwikkeli ... ffen-.html

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:29

kanniet schreef:
Ja, het is eigenlijk een gek gegeven dat je helemaal democratisch kan besluiten om geen democratie te worden.

Ja dat is inderdaad en grappige gedachte. Al doet het democratische gehalte van de stemuitslag 23 tegen 1 voor wel een beetje denken aan de "democratische" monsteroverwinningen van bijvoorbeeld Mugabe in Zimbabwe of de junta in Birma.

Je kunt wel de volgende conclusie over Wilders trekken denk ik: Herkennen van mensen met korte lontjes/losse handjes kan hij absoluut niet, want die korte lontjes/losse handjes zijn duidelijk oververtegenwoordigd in zijn partij. Herkennen van loyale mensen kan hij veel beter.

@Insun
Misschien is een apart topic maken over lange straffen wel beter dan hier de discussie voeren, want eigenlijk gaat de vraag over Lucassen meer over rehabilitatie dan de zwaarte of duur van een straf. Als het onderwerp je interesseert zou je je er in kunnen verdiepen waarom de conservatieven in Engeland helemaal terug zijn gekomen van alleen maar lang straffen. In jouw link worden pakkans en duur van de straf een beetje teveel op één hoop gegooid, ik vind dat twee verschillende dingen. Ik heb ook nog nooit een politicus waar dan ook ter wereld horen zeggen dat hij een voorstander is van lage pakkans, misschien met uitzondering van Silvio Berlusconi maar dan heeft het alleen betrekking op hemzelf. ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:33

:D
Er zijn wereldwijd wel meer politici te vinden die opteren voor een selectieve lage pakkans volgens mij. :+

@Insun: samenvatting van De Hond: PVV-ers willen geen democratie, ze willen een Sterke Leider.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:06

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:54

Heino schreef:
Iemand haalde aan dat er meerdere politici een crimineel verleden hebben. Dat klopt. Maar even over het hier en nu gesproken: is dit toeval? Of verhullen overige criminelen hun verleden?
http://www.nu.nl/politiek/2386762/zeven ... deeld.html

7 Kamerleden met een veroordeling en er zitten er 5 bij de PVV. Beste medebokkers die steeds maar riepen dat het bij de andere partijen even erg is, dat is dan nu ontzenuwd. Dit is een significant verschil. Kortom van alle partijen zet de PVV zich veruit het meeste in voor de rehabilitatie van criminelen. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:00

En Hero Brinkman, die zo bij P&W zit, had als enige kamerlid niets ingevuld :D

Dus laten we hopen dat we nu van die eeuwige zin, het komt overal voor, af zijn en dat er gewoon weer een fatsoenlijk gevoel komt van Dit kan niet voor een kamerlid, waarbij Lucassen de overtreffende trap is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:10

Je hebt alleen niet zoveel aan Hero, want die is monddood.
Alleen de Grote Leider heeft recht van spreken, alleen die komt nergens.
Conclusie: Geert hoeft nergens verantwoording af te leggen.
Lijkt een beetje op Noord-Korea.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:34

Hermelientje:
Citaat:
Kortom van alle partijen zet de PVV zich veruit het meeste in voor de rehabilitatie van criminelen.

_O- _O-

Geef die partij een lintje...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:44

De volgende PVV-er: Jhim van Bemmel.
Hij mag 6 weken nergens het woord over voeren, maar volgens mij deed hij dat toch al niet ;).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:48

Hij ging over de rijksbegroting
Wilders weet ze wel te plaatsen he.
Lucassen over wonen en wijken, Van Bemmel over geld _O- _O-

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:44

Ik denk gewoon, dat de PVV een landelijke Bananesplit grap is, en dat dat binnenkort bekend gemaakt gaat worden..

:')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:55

Ik kan haast niet wachten tot ook dit weer wordt goedgepraat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:00

Ja haha, bananesplit; hangt er bij elke huishouding een verborgen camera in huis! :D Het zou zo maar kunnen! Ik hoop dat het zo is! De grap heeft wel lang genoeg geduurd (en genoeg gekost).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:30

... en Wilders is eigenlijk de medewerker van een anti-discriminatiecentrum die zijn collega's wel eens goed wilde foppen... :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:00

Het is allemaal wel grappig, maar voorlopig kost het een hoop geld al die onzin. Maximaal 4 jaar, als het kabinet het vol maakt en dan nog eens een x aantal keer wachtgeld.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:45

Hermelientje schreef:
@Insun
Misschien is een apart topic maken over lange straffen wel beter dan hier de discussie voeren, want eigenlijk gaat de vraag over Lucassen meer over rehabilitatie dan de zwaarte of duur van een straf. Als het onderwerp je interesseert zou je je er in kunnen verdiepen waarom de conservatieven in Engeland helemaal terug zijn gekomen van alleen maar lang straffen. In jouw link worden pakkans en duur van de straf een beetje teveel op één hoop gegooid, ik vind dat twee verschillende dingen. Ik heb ook nog nooit een politicus waar dan ook ter wereld horen zeggen dat hij een voorstander is van lage pakkans, misschien met uitzondering van Silvio Berlusconi maar dan heeft het alleen betrekking op hemzelf. ;)

Rechtseconomisch is een lage pakkans gecombineerd met een hoge straf wel te verantwoorden. Dan reken je puur vanuit kosten/baten analyse, zo min mogelijk kosten maken om daders zoveel mogelijk terug te laten betalen. (Moet je alleen wel een bedrag zetten op/een bepaalde waarde hechten aan een jaar (of dag) cel - omdat iemand met een jaarsalaris van 15.000 een vastgestelde boete van 30.000 niet kan betalen.). Zoiets is nuttig bij weloverwogen, economische delicten (die daders wegen de pros en de cons af en besluiten de misdaad niet te plegen), maar niet voor irrationele daders.

Ontopic: Van de LPF was niks over toen Pim overleed en als Geert morgen door een bus wordt overreden, valt, denk ik, de PVV uit elkaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:40

http://www.kranten.com/a/8127448/64120/

Van Bemmel heeft nog meer op zijn kerfstok en Hernandez wil opeens schikken, vreemd als je eerst zegt dat er op de bewaking camera's niets te zien is.

Wilders zou in plaats van zich met van alles in het buitenland te bemoeien beter wat meer tijd, geld en mensen ingezet hebben om behoorlijke kamerleden te vinden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:40

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:49

Ook wel boeiend:

Citaat:
'een politieke beweging die niets anders doet dan ressentiment exploiteren'; die was bezig 'met het stimuleren van boosheid, niet werkelijk geïnteresseerd in oplossingen en zonder ideeën. Een beweging die ook geen oplossingen wil, omdat ze de misstanden nodig heeft om te kunnen blijven schelden en haten (...) Het maatschappelijk ressentiment wordt botgevierd op een zondebok die de schuld krijgt van alles. Tegelijk beschouwt deze beweging zichzelf als het eeuwige slachtoffer van 'links' of 'de elite', en koestert ze een diepe weerzin jegens intellectuelen, kosmopolieten en iedereen die en alles wat 'anders' is...'

Goh, lijkt dit over de PVV te gaan? :\ Nee, want het is al in 1937 geschreven...... :x
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... zi-s.dhtml

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:58

Ja ik las het.

Als iemand hier op NM de PVV vergeleek met de wijze waarop Hitler begonnen is, werd men diep verontwaardigd, er werd getemd en zo.

Als je deze tekst leest uit 1937 zonder te weten door wie en wanneer het geschreven is is die pasklaar van toepassing op de huidige PVV en zijn leider.

Intussen begint het CDA zich dus ook meer te roeren en blijken er niet maar 2 dissidenten te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:18

sarabande schreef:
Wilders beklaagd zich nu over een heksenjacht.
Ik vraag me af of hij nu begrijpt hoe de Marokkaanse gemeenschap zich voelt

Was het maar waar...