Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:24

Jodie_: Pakketdienst en post zijn 2 hele aparte afdelingen! Dus kwijtgeraakt omdat er bij de post wordt gestaakt kan niet! Het kan wat langer duren, ik heb ook eens een week moeten wachten op een pakket. Vergeet niet dat het druk is, iedereen gaat nu nog kerst-pakketjes bestellen, en alles moet verwerkt en weggebracht worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:40

Ik schrok me gister wel wezenloos, ze waren nog aan het vossen toen ik kwam, echt overal blauwe bakken. uiteindelijk viel mijn eigen post nog wel mee. 8 blauwe bakken terwijl dat normaal variërt van 3 tot 5/6 op drukke dagen. Een collega baalde wel even, hij was al begonnen met zetten toen bleek dat er nog 2 rode bakken stonden van een andere dag. Toen hebben we dat maar even voor hem samengevoegd en mee gezet, anders was hij nog wel even bezig. En we moesten door de drukte eergister onze eigen huis aan huis zetten. Maar het viel verder wel mee.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:14

Anneert schreef:
Nu mag t staken van mij wel stoppen, heb gister van 7:00 tot 17:00 gewerkt. Dat doe ik dus niet nog eens.

Zolang het niet iedere week gebeurd vind ik het nooit zo erg om zo lang te werken. Zeker als dan mijn salaris binnenkomt, dan vind ik het helemaal niet meer erg.

Gisteren was het best wel een chaos. Veel wijken hadden veel post. Ik hoefde uiteindelijk niet te lopen en heb alleen binnen gewerkt en was daardoor op tijd klaar (rond 14 uur).

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:45

Focussed schreef:
Anneert schreef:
Nu mag t staken van mij wel stoppen, heb gister van 7:00 tot 17:00 gewerkt. Dat doe ik dus niet nog eens.

Joh wat een mentaliteit bij de TNTers _O-

Geintje, maar zo'n mentaliteit hangt er ook bij ons op de vestiging. Mijn vorige baas was een Japanner en daar ging gewoon de zweep overheen. 6.00 uur beginnen als het druk was en met een beetje geluk was je dan 19.00 klaar. Verdiende wel lekker :)

T valt wel mee hoor :P Bij ons is die mening er vooral bij de full timers, de mensen die dus hebben gestaakt. Terwijl wij dan als zaterdagwerkers de dupe ervan zijn. Vind gewoon als anderen pas om 10:00 uur beginnen en dan om half 3 klaar zijn, dat ze dan de anderen ook wel eventjes mogen helpen. Maar dat blijkt moeilijk te zijn. De jongen die ik gisteren opleiding gaf, had beter niet kunnen komen. Die durft nu waarschijnlijk helemaal niet meer komen werken :+ ;)

Edit: bij zijn ze meestal wel zo lief om tussendoor voor broodjes oid te zorgen. En alle wachttijd die we hadden, krijgen we gewoon betaald :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:21

Wat ik mij dus afvraag he.. waarom al dat gestaak als er toch niks mee gedaan word? Ze hadden al veel eerder moeten staken. Wij worden gewoon de dupe van het staken. Zit al 3 dagen te wachten op belangrijke post...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:49

purny schreef:
Wat ik mij dus afvraag he.. waarom al dat gestaak als er toch niks mee gedaan word?

Omdat iets doen nog altijd beter is dan niks doen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:43

Sleeper schreef:
Omdat iets doen nog altijd beter is dan niks doen!

lekker dubbel die zin :Y)

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 23:04

Haha, idd. Ze doen nu min of meer niks :)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:57

monica08 schreef:
jetla schreef:
Heb er wel begrip voor maar vind het niet netjes dat rouwpost en medische post niet bezorgt wordt

Dat wordt wel gewoon rond gebracht hoor! Heb bij de vorige staking dit ook moeten rondbrengen ;)

Zal zo maar eens naar het depot, ben benieuwd hoeveel tassen we hebben!

Hier werd dat ook gewoon rond bezorgd :j
Die week ervoor moest ik dat rondbezorgen ;)
had ik een aantal kaarten en voor trombosebrieven, en dat waren in flats (had toen maar 7 brieven/kaarten in 'mijn' wijk)
Dus elke keer moest ik voor 1 brief naar 14 hoog dan weer naar beneden en weer naar de volgende flat en dan naar 6 hoog dat soort dingen.

Afgelopen donderdag had ik 6 (die grijze) tassen met post. Zat ook wel aardig wat kerstkaarten bij.

Iedereen begint echt vroeg maar jullie sorteren dan zeker ook ?
Ik ben altijd om 11 uur (dan staat me post er pas) bij de garage waar mijn post staat. Staat er altijd rond een uurtje of 11

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:06

Hmm nou vaag dan van die pakketjes. Ik bestel een heleboel online en heb ook wel eens lang moeten wachten, maar 2,5 week op een gewoon pakketje wachten lijkt me wel erg lang!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:07

Jodie_ schreef:
Hmm nou vaag dan van die pakketjes. Ik bestel een heleboel online en heb ook wel eens lang moeten wachten, maar 2,5 week op een gewoon pakketje wachten lijkt me wel erg lang!

Waar heb je het besteld? Ik heb bij H&M wel eens bijna 3 weken gewacht..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:08

Ik ben benieuwd voor straks. Ik heb op de maandag 4 wijken en normaal gesproken zijn dat zeg maar 3 brieven per straat. :P Vorige week was dit al heel wat meer en heb ik er ipv 1,5-1,75 uur al 2 uur en een kwartier over gedaan. Afgelopen vrijdag met de borrel werd er al gezegd dat ik hulp ga krijgen, want anders krijg ik het nooit voor 5 uur weg... Jammer dat er op maandag pas laat word begonnen, want voor half 2 kan ik dus niet mijn wijken lopen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:09

purny schreef:
Wat ik mij dus afvraag he.. waarom al dat gestaak als er toch niks mee gedaan word? Ze hadden al veel eerder moeten staken. Wij worden gewoon de dupe van het staken. Zit al 3 dagen te wachten op belangrijke post...

En dat is zo!
Ik ben dat gestaak onderhand meer dan zat.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:11

Dus...er wordt vandaag nog steeds gestaakt? *zucht.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:14

Focussed schreef:
Jodie_ schreef:

Waar heb je het besteld? Ik heb bij H&M wel eens bijna 3 weken gewacht..

Dit is wat ze juist willen.
Klachten kmen binnen TNT en medewerkers hopen dus ergens egwoon de full-timers nog zullen blijven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:16

kensha jij hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt geloof ik.

De pakketservice staat NIET. de POST service staakt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:24

H&M dingetjes komen heel vaak met de gewone post mee... ligt er natuurlijk aan hoeveel er in het pakket zit..
maar inderdaad, de pakketdienst staakt niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:28

lees net op tntpost/update dat er woensdag wéér gestaakt wordt (had ik gemist), maar ben het nu zo onderhand wel zat hoor. Kennelijk wordt er niks mee bereikt, dus wellicht tijd voor andere acties? (waar de consument geen last van heeft)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:32

stef schreef:
lees net op tntpost/update dat er woensdag wéér gestaakt wordt (had ik gemist), maar ben het nu zo onderhand wel zat hoor. Kennelijk wordt er niks mee bereikt, dus wellicht tijd voor andere acties? (waar de consument geen last van heeft)

Ik dacht dat er alleen dinsdag gestaakt zou worden?
Ik (en vele partimers met mij) werk iig woensdag, dus omgeving Mijdrecht/Ronde Venen krijgt gewoon post :))

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:34

Woensdag gaan ze volgens mij zelfs weer met bussen naar Den Haag om daar te gaan staken. Een paar postbodes bij mij op de vestiging wilden daar naar toe gaan. Ik moet iig woensdag en vrijdag werken.
Er is al wel iets bereikt. TNT heeft aangeboden om 500 postbodes minder te ontslaan, maar niet alle bonden zijn het daar mee eens.
Citaat:
Staking woensdag 15 december
De vakorganisaties AbvaKabo FNV en CNV hebben ons vrijdag 10 december officieel laten weten dat zij op woensdag 15 december een landelijke staking organiseren. Deze staking start op dinsdagavond 14 december 2010 om 23:00 uur en duurt tot woensdag 15 december 2010 23:00 uur.

De driedaagse staking van afgelopen week eindigt op vrijdagavond 10 december om 23:00 uur.

Vanaf zaterdag 11 december tot en met dinsdag 14 december a.s. wordt in heel Nederland de post op de gebruikelijke manier bezorgd. We spannen ons maximaal in om de post snel te verwerken en bij onze klanten te bezorgen. U kunt uw post gewoon blijven aanbieden.
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klanten ... gen-031210

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:23

staken ze vandaag ook ? Want hier geen postbode gezien vandaag :x loop al een week op mijn frontriem te wachten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:46

Yvank_ schreef:
staken ze vandaag ook ? Want hier geen postbode gezien vandaag :x loop al een week op mijn frontriem te wachten.

Op maandag wordt er over het algemeen weinig bezorgd. Dat is al zo sinds de postwet in 2008 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:47

Nouja als je 3 dagen gestaakt hebt en weer gaat staken lijkt het mij toch vrij normaal om de post dan ook op maandag te bezorgen... Maar dat zal dan wel aan mij liggen....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:53

Yvank_ schreef:
Nouja als je 3 dagen gestaakt hebt en weer gaat staken lijkt het mij toch vrij normaal om de post dan ook op maandag te bezorgen... Maar dat zal dan wel aan mij liggen....

Alle post is gewoon verwerkt en rondgebracht op zaterdag, dus blijkbaar was er weinig over voor vandaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:54

Hier is zaterdag ook geen post geweest :n en we verwachten meerdere belangrijke poststukken.