Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:41

Ik ben ook blij dat er gewoon over gepraat kan worden, in mijn mening brengt de stilte juist slechtere situaties naar boven dan het openlijk praten.

We zijn zo bang om te discrimineren dat we soms dingen laten bloeien die helemaal niet mogen bloeien. Of mensen zo eerlijk willen behandelen dat we ze in hokjes duwen.

De onderdrukte vrouwen niet het huis uit, sorry maar dat vind ik wel een vrij naive statement.
Zelfs onderdrukte vrouwen moeten het huis uit om het huishouden te doen, maar dan is het onder vorm van begeleiding vaak.
Dus niet alle burka's die buiten komen zijn eigen keuze, net als ze allemaal onderdrukt zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:26

jantergouw schreef:
Een conclusie van het rapport was dat streng orthodoxe moslims geen gevaar vormen voor de Nederlandse samenleving. Dat komt onder meer door de enorme sociale controle in salafistische gemeenschappen; strenggelovigen nemen elkaar steeds de maat, en bespreken voortdurend wat wel en niet mag.

Het is best interessant hoe hiermee omgegaan wordt. Er staat geen georganiseerd leger salafisten klaar om Nederland aan te vallen dus is het geen direct gevaar voor Nederland, is er geconcludeerd.

Net zoals die hofstadgroep, gisteren op tv werd er gezegd: "er is geen sprake van een terroristische organisatie, het waren gewoon wat jongens die bij elkaar kwamen om gezellig te kletsen"

8)7

Vreemd dan dat dat liquidatieproces zo uitgebreid in de media komt als zijnde een georganiseerde bende, voor zover ik weet bestaat er vrijwel geen enkele criminele organisatie in Nederland, het is altijd een groepje mannen die bij elkaar komt om gezellig te kletsen. Meestal enkele grote criminelen en een deel aanhang.
De echte afspraken worden namelijk afzijdig van de groep gemaakt.

Wat betreft het artikel: ik heb toch echt het idee dat het alleen maar erger wordt voor die meiden, in plaats van minder. Dit is al jaren aan de gang, maar er is naar mijn idee geen verbetering, alleen maar verslechtering. En ik geef o.a. de schuld aan dat ze allemaal bij elkaar komen te wonen, waardoor er eigenlijk een soort apart dorp binnen een stad ontstaat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:02

Jesser schreef:
Nou Alane, ik woon nu in een buitengebied, heb echter ook in een stadswijk gewoond in een flat wat zeer multicultureel was..

Als ik zou opmerken dat zo'n iemand nooit meer buiten zou komen, zou ik daar zeker melding van gaan maken..
Naar wat voor instanties ook...

We hoeven onze ogen namelijk niet te sluiten..

En dan staat de politie daar op de stoep, mevr verteld ze dat er niets aan het handje is en klaar...
Denk je nu werkelijk dat die vrouwen dan tegen welke instantie dan ook vertellen dat ze niet naar buiten mogen? Dat ze onderdrukt worden?
Hoe vaak hoor en lees je niet dat iemand weken, soms maanden dood in huis ligt?

Daarnaast merk je het amper of iemand wel of niet buiten komt, tenzij je ddie persoon 24/7 in de gaten houdt....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:23

Maar nicolletje, bijvoorbeeld molenbeek in belgie. Daar is geweten dat de radicalisering zeer hoog is en dat er enorm geronseld wordt.

Voor de ogen van de mensen wordt het allemaal toegestopt wanneer de hindi daar undercover is gegaan en haar vreselijke bevindingen naar boven bracht was iedereen geschokeerd, maar vanuit de staat was er niks aan de hand en de acties die daar ondernomen worden zijn toch wel hoog voor iets wat er eigenlijk niet is. En de normale islamitische bevolking gaat daar niet tussenlopen wat ze zelf concludeerd en de bevolking ook.

Is er dan niks, of sluiten wij onze ogen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:31

Ik denk niet dat er niets aan de hand is, en ik denk ook niet dat wij (wie zijn 'wij'?) onze ogen sluiten.
Maar het probleem is, dat als je specifiek inzoomt op deze groep/ wijk en deze specifiek wil tegengaan, dan is dat weer discriminatie en komt de geloofvrijheid in het gedrang.
En dat is dan weer tegen de wet.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:34

Dat is niet helemaal waar Alane, je ziet je buren altijd wel eens lopen.. En als je weet dat een vrouw nooit buiten mag komen dan wil je je zelf best wel eens achter de oren krabben..

Tuurlijk zullen die vrouwen niet zomaar gelijk toegeven.. Maar geef het dan eens een voorbeeld als dit..

Wij wonen nu in een vrijstaand huis, maar heb dus vroeger in een flat gewoond..

Als ik dagelijks zou horen dat een vrouw of kinderen mishandeld zouden worden zou ik dat wel aangeven aan instanties.. Net zolang tot er wel controle gaat komen.. Je kunt dit ook anoniem doen..En als er controle gaat komen komt men in gesprek en komt men uiteindelijk ook verder..Je kunt dan niet blijven zeggen, Nee hoor, ik sla mijn vrouw niet als de halve buurt klaagt over het feit dat men hoort dat zo'n vrouw in elkaar geslagen wordt.. (dit is dan een voorbeeld.. )

En nee, ik hou mijn buren niet de hele dag in de gaten.. Maar wij hebben goede omgang met elkaar..

Ander voorbeeld.. Ook een simpelvoorbeeld maar wel wat aan gedaan.. Mijn zoon heeft een Iranees vriendje, zijn vader heeft weinig geld, en voor jaren geleden kwam mijn zoon naar me toe, en zei me.. Mam luister eens.. M. mag niet met schoolreisje mee, want zijn vader kan dat niet betalen.. Dat vond mijn zoon zo vervelend dat hij het wel zelf wilde betalen..
Door dit signaal ben ik naar de leraar gegaan en heb dit ter sprake gebracht.. Die heeft er weer het zijne mee gedaan en uiteindelijk is dat vriendje gewoon mee gegaan..

In een samenleving kun je best signalen opvangen.. En je kunt ook je ogen dichthouden en denken.. Jammer dan.. Maar je kunt er ook wat mee doen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:36

Dat laatste is het makkelijkst, Jesser, want dan is het in elk geval ook niet jouw probleem :z

Jesser

Re: Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:48

Kijk en daar ben ik nu net iets te 'eigenwijs' voor om mijn ogen te sluiten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:54

Jesser schreef:
En als er controle gaat komen komt men in gesprek en komt men uiteindelijk ook verder..Je kunt dan niet blijven zeggen, Nee hoor, ik sla mijn vrouw niet als de halve buurt klaagt over het feit dat men hoort dat zo'n vrouw in elkaar geslagen wordt.. (dit is dan een voorbeeld.. )

Nee hoor, dit is niet waar. Je kan best een melding doen en er wordt onderzoek gedaan, maar als iemand dan niet aangeeft mishandeld te worden in een individueel gesprek houdt het gewoon op..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:04

Jesser schreef:
Dat is niet helemaal waar Alane, je ziet je buren altijd wel eens lopen.. En als je weet dat een vrouw nooit buiten mag komen dan wil je je zelf best wel eens achter de oren krabben..

Tuurlijk zullen die vrouwen niet zomaar gelijk toegeven.. Maar geef het dan eens een voorbeeld als dit..

Wij wonen nu in een vrijstaand huis, maar heb dus vroeger in een flat gewoond..

Als ik dagelijks zou horen dat een vrouw of kinderen mishandeld zouden worden zou ik dat wel aangeven aan instanties.. Net zolang tot er wel controle gaat komen.. Je kunt dit ook anoniem doen..En als er controle gaat komen komt men in gesprek en komt men uiteindelijk ook verder..Je kunt dan niet blijven zeggen, Nee hoor, ik sla mijn vrouw niet als de halve buurt klaagt over het feit dat men hoort dat zo'n vrouw in elkaar geslagen wordt.. (dit is dan een voorbeeld.. )

Onderdrukking hoeft niet gepaard te gaan met fysiek geweld.... geestelijke mishandeling hoef je niet te horen.
en er zijn er vele die wel hun ogen en oren sluiten bij huiselijk fysiek geweld.... en dat staat geheel los van een burka moeten dragen en niet meer naar buiten mogen van de echtgenoot vanwege dat verbod...

Jesser schreef:
En nee, ik hou mijn buren niet de hele dag in de gaten.. Maar wij hebben goede omgang met elkaar..

denk je dat een vrouw die onderdrukt wordt en een burka MOET dragen gezellig bij je op de koffie komt en je verteld dat ze onderdrukt wordt?

Jesser schreef:
Ander voorbeeld.. Ook een simpelvoorbeeld maar wel wat aan gedaan.. Mijn zoon heeft een Iranees vriendje, zijn vader heeft weinig geld, en voor jaren geleden kwam mijn zoon naar me toe, en zei me.. Mam luister eens.. M. mag niet met schoolreisje mee, want zijn vader kan dat niet betalen.. Dat vond mijn zoon zo vervelend dat hij het wel zelf wilde betalen..
Door dit signaal ben ik naar de leraar gegaan en heb dit ter sprake gebracht.. Die heeft er weer het zijne mee gedaan en uiteindelijk is dat vriendje gewoon mee gegaan..
En dat is weer onwetendheid van dat Iranese gezin, niet wetende dat er een potje voor is op school als ene schoolreisje niet betaald kan worden. en ook dat heeft niets te maken met onderdrukking van vrouwen die een burka moeten dragen van hun man en daardoor niet meer nar buiten mogen als er een verbod op het dragen van een burka is.

En nog steeds gebeurd het dat er mensen na weken/maanden dood gevonden worden in hun huis..

en zo'n onderdrukte vrouw willen redden is een nobel streven... maar in hoeverre is ze gered als ze in haar uppie ergens zit zonder familie/vrienden en gezin?
Zou jij dat willen? Dat iemand je komt redden maar dat je daarvoor een zeer hoge tol moet betalen? en dat die redding begint met opsluiting in je eigen huis.. en vervolgens zonder familie/gezin/kinderen ergens in den vreemde te wonen?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:38

Zoals ik schreef is het een voorbeeld van je ogen en oren open houden en ze niet sluiten voor andermansprobleem.. Klopt inderdaad dat die man niet voorgelicht was.. maar als mijn zoon niet naar me toe was gekomen was dat balletje ook niet gaan rollen en bedoelde dus dat het een voorbeeld is..

Als een vrouw fysiek mishandeld wordt, dan zijn er zat mensen in de buurt/omgeving die dat echt wel opvallen.. Al was het maar aan geluidsoverlast.. Ik heb dat soort drama's echt wel gehoord in het verleden.. en ook hier meldingen van gemaakt.. (daarnaast heb ik het zelf meegemaakt en zou het fijn hebben gevonden dat ook mensen hier hun ogen niet voor hadden gesloten.)

Wat die vrouwen betreft.. zonder te bagataliseren.. Er zijn wel degelijk opvangnetwerken...waar een wil is..

Tis niet makkelijk, maar een vrouw die mishandeld wordt of gedwongen wordt om ook maar iets te doen, heeft het zowiezo niet gemakkelijk..

Maar moeten wij dan maar onze ogen ervoor sluiten en dan zeggen.. Oh laat die vrouwen maar.. beter om mishandeld/gedwongen te worden want dan hebben ze hun familie tenminste nog... Tja daar worden ze dan ook niet veel beter van.. lijkt mij...
Dit is dan toch struisvogelpolitiek??

Ik ben geen voorbeeld in deze hoor.. maar heb zelf ook met agressie te maken gehad.. Ben ook totaal op mijzelf aangewezen geweest.. Nee geen familie.. kennisen en vrienden opgebouwd die mij hebben geholpen.. Maar ik ben er uiteindelijk wel gekomen, en heb dat geweld achter mij gelaten..
Terwijl iedereen z'n ogen ervoor sloot.. Waren er maar een paar geweest die dat niet hadden gedaan.. hadden er minder incidenten geweest waar mijn kinderen (ongevraagd) mee geconfronteerd werden..

En vanuit niets moest ik het ook maar weer gaan opbouwen, met twee kinderen.. Zeg dus niet dat het onmogelijk is..

er zijn hier in nederland ook netwerken voor vrouwen vanuit Allochtonenculturen die ook gevlucht zijn..En ik besef dat die vrouwen dan niet gemakkelijk zullen krijgen.. maar beter niet zo gemakkelijk en jezelf kunnen zijn.. als ook niet zo gemakkelijk en niet jezelf kunnen zijn...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:43

Ergens moet een begin zijn inderdaad Jesser.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:43

jantergouw schreef:
Van mij?
Dan zou ik graag die quote zien dat ik het heb over mensen neerknuppelen, want dat heb ik nooit beweerd.

Doe nu niet zo onschuldig.
Omdat deze berichten nu niet meer te lezen zijn, wil dat niet zeggen dat deze berichten niet geplaatst zijn. Ik ga er verder hier niet meer op in, maar ik weet genoeg.
En als je wilt weten wat je precies hebt geschreven, mag je mij PB-en, dan zal ik je de letterlijke tekst toesturen. :D

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:46

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:
Van mij?
Dan zou ik graag die quote zien dat ik het heb over mensen neerknuppelen, want dat heb ik nooit beweerd.

Doe nu niet zo onschuldig.
Omdat deze berichten nu niet meer te lezen zijn, wil dat niet zeggen dat deze berichten niet geplaatst zijn. Ik ga er verder hier niet meer op in, maar ik weet genoeg.
En als je wilt weten wat je precies hebt geschreven, mag je mij PB-en, dan zal ik je de letterlijke tekst toesturen. :D

Waarom hier over door blijven zeuren... wat heeft dit nu voor meerwaarde aan deze discussie.. doe dat dan per pb...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:05

Ik blijf erbij dat het ging om sterker politieoptreden, ik kan me echt niet herinneren dat iemand zei dat je zo in het wilde weg Marokkanen mag neerknuppelen.
Lijk me ook geen goede zaak, dan gaan we richting Zweden:

http://www.nu.nl/buitenland/2361026/zwe ... ingen.html

Ik denk (hoop!) dat niemand hier, dit voor ogen heeft.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:27

Afschuwelijk!!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:30

Jesser schreef:
oals ik schreef is het een voorbeeld van je ogen en oren open houden en ze niet sluiten voor andermansprobleem.. Klopt inderdaad dat die man niet voorgelicht was.. maar als mijn zoon niet naar me toe was gekomen was dat balletje ook niet gaan rollen en bedoelde dus dat het een voorbeeld is..

Nu moet ik dan even putten uit mijn voorbeelden, een soortgelijk geval.... kind ging niet mee op schoolreisje, geld was niet betaald, ouders hadden afgezegd én werden gebeld door school... uitgenodigd voor een gesprek, verteld over het potje enz.... kind wilde nog steeds niet mee, en die ouders, daar was ik er 1 van...
Scholen signaliseren dat zelf ook.. kinderen krijgen (tenminste op de school waar mijn kids opzaten) een brief mee over de mogelijkheden als het finacieel niet haalbaar was enz enz.... als het schoolreisje niet betaald was/werd.

Jesser schreef:
Als een vrouw fysiek mishandeld wordt, dan zijn er zat mensen in de buurt/omgeving die dat echt wel opvallen.. Al was het maar aan geluidsoverlast.. Ik heb dat soort drama's echt wel gehoord in het verleden.. en ook hier meldingen van gemaakt.. (daarnaast heb ik het zelf meegemaakt en zou het fijn hebben gevonden dat ook mensen hier hun ogen niet voor hadden gesloten.)

Wat die vrouwen betreft.. zonder te bagataliseren.. Er zijn wel degelijk opvangnetwerken...waar een wil is..

Hoe moeten ze weten van opvangnetwerken als ze thuis zitten? Als ze onbereikbaar zijn voor de buitenwereld? immers die opening wordt gesloten op het moment dat je de burka verbied (tenminste voor die vrouwen)

Jesser schreef:
Tis niet makkelijk, maar een vrouw die mishandeld wordt of gedwongen wordt om ook maar iets te doen, heeft het zowiezo niet gemakkelijk..

vergeet dan even niet dat je nu die vrouwen ook nog net dat stukje wegneemt, nl buiten kunnen lopen waar dus educatie mogelijk is.

Jesser schreef:
Maar moeten wij dan maar onze ogen ervoor sluiten en dan zeggen.. Oh laat die vrouwen maar.. beter om mishandeld/gedwongen te worden want dan hebben ze hun familie tenminste nog... Tja daar worden ze dan ook niet veel beter van.. lijkt mij...
Dit is dan toch struisvogelpolitiek??
en hoe noem je het dan dat je ipv de onderdrukking weg te nemen, de burka verbied?
Is dat geen struisvogelpolitiek? wat je niet ziet is er niet?

Jesser schreef:
Ik ben geen voorbeeld in deze hoor.. maar heb zelf ook met agressie te maken gehad.. Ben ook totaal op mijzelf aangewezen geweest.. Nee geen familie.. kennisen en vrienden opgebouwd die mij hebben geholpen.. Maar ik ben er uiteindelijk wel gekomen, en heb dat geweld achter mij gelaten..
Terwijl iedereen z'n ogen ervoor sloot.. Waren er maar een paar geweest die dat niet hadden gedaan.. hadden er minder incidenten geweest waar mijn kinderen (ongevraagd) mee geconfronteerd werden..

En vanuit niets moest ik het ook maar weer gaan opbouwen, met twee kinderen.. Zeg dus niet dat het onmogelijk is..

Als niet Nederlandse onderdrukte vrouw, haard en kinderen achterlaten?
Had jij je kids achtergelaten?

Jesser schreef:
er zijn hier in nederland ook netwerken voor vrouwen vanuit Allochtonenculturen die ook gevlucht zijn..En ik besef dat die vrouwen dan niet gemakkelijk zullen krijgen.. maar beter niet zo gemakkelijk en jezelf kunnen zijn.. als ook niet zo gemakkelijk en niet jezelf kunnen zijn...

en de 3e mogelijkheid? wel zo gemakkelijk en jezelf kunnen zijn?
En dan ben je terug bij af.... nl gaan we er dan vanuit dat die vrouwen het tegen hun wil doen en onderdrukt worden....
want wie bepaalt of ze niet zichzelf kunnen zijn als ze een burka dragen? beslissen die vrouwen datzelf of wordt het voor hen beslist als er een verbod op het dragen van die burka is?

want eigenlijk zeg je nu: de overheid beslist dat een vrouw geen burka mag dragen en legt het probleem van constateren van onderdrukking neer bij de buren/burgers... waardoor een ieder dus eigenlijk op z'n tenen moet lopen om op te passen of niet de buren het idee zouden kunnen krijgen dat de allochtone buurvrouw onderdrukt wordt en om de haverklap een of andere instantie aan de deur heeft staan...
Want mischien is het voor hen MET burka wel zo gemakkelijk en kunnen ze zichzelf zijn....
Of moeten we alle burkadragers maar 'ontvoeren' en in één of andere toevluchtsoord moeten stoppen omdat wij vinden dat ze onderdrukt wordt, geen vrijheden heeft etc, ipv die vrouwen zelf te vragen wat ze willen??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:32

Nicolletje schreef:
Ik blijf erbij dat het ging om sterker politieoptreden, ik kan me echt niet herinneren dat iemand zei dat je zo in het wilde weg Marokkanen mag neerknuppelen.

zweedse immigranten. Dat kunnen ook van geboorte nederlanders zijn of duitsers...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:01

Ik denk dat je dan de problematiek van Malmø over het hoofd hebt gezien:
Citaat:
De golf van aanslagen op immigranten begon vorig jaar oktober. Een onbekende schutter opende bij een moskee het vuur op een stel in hun auto.

Er is al jaren een onderliggend probleem
http://www.weeklystandard.com/Content/P ... 5rxhcw.asp

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:16

Alane schreef:
Nicolletje schreef:

zweedse immigranten. Dat kunnen ook van geboorte nederlanders zijn of duitsers...

Mwa... met nederlanders of duitsers hebben ze in Zweden minder moeite. Dit gebeurt echt alleen bij moslims. Maar ik dacht dat dat wel algemeen bekend was? Daar is toen zo'n ophef nog over geweest.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:02

Moderatoropmerking:
Ik heb diverse berichten verwijderd. Zoals in het beleid omtrent NM te lezen is, is het absoluut niet toe gestaan aan te zetten tot haat/haat zaaien. Door allerlei verwensingen te doen worden vervelende reacties bij anderen opgeroepen.
Daarnaast is het ook niet toegestaan de discussie op de man te spelen. Je kunt ook op een genuanceerde manier om opheldering vragen, in de aanval schieten is echt niet de juiste oplossing. Daarbij wil ik er aan toevoegen dat de 'tegenpartij' even goed niet de verdediging hoeft te kiezen. Liever zie ik TEM's zonder dat er in dit topic nog op door gegaan wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:03

Jesser schreef:

Die overvol zitten...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:44

Ik ben het met Jesser eens dat waar een wil, een weg is.

Alleen is er voor vrouwen uit het buitenland, die onze taal niet of nauwelijks beheersen, die niet zijn opgegroeid in een maatschappij waar vrouwen geen inspraak hebben en nauwelijks als zelfstandig individu worden gezien, die gewend zijn aan vernederingen en onderdrukking, en die uit culturen komen die heel controlerend zijn wat betreft de bewegingen van zon vrouw en waar grof geweld soms niet wordt geschuwd in geval van eigen initiatief, wel een enorm sterke wil nodig.

En dan is het nog de vraag of de vrouw, als ze eenmaal die grote stap neemt, wel op de juiste plek belandt waar ze voldoende steun krijgt om haar ontsnapping succesvol te kunnen maken.
Dus de weg is ook niet zeker.

En zoals Heino zegt, opvang zit overvol:
http://www.depers.nl/binnenland/509133/ ... doden.html

Maar het kan, vrouwen ontworstelen zich soms met succes aan dat soort milieus.

De politie bellen bij huiselijk geweld is natuurlijk altijd wat je moet doen. Maar als de vrouw geen aangifte wil doen, kan die verder ook niet veel meer dan de echtelieden uit elkaar halen. Vervolging is dan niet mogelijk.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:27

randalinpony schreef:
Ik ben het met Jesser eens dat waar een wil, een weg is.

Alleen is er voor vrouwen uit het buitenland, die onze taal niet of nauwelijks beheersen, die niet zijn opgegroeid in een maatschappij waar vrouwen geen inspraak hebben en nauwelijks als zelfstandig individu worden gezien, die gewend zijn aan vernederingen en onderdrukking, en die uit culturen komen die heel controlerend zijn wat betreft de bewegingen van zon vrouw en waar grof geweld soms niet wordt geschuwd in geval van eigen initiatief, wel een enorm sterke wil nodig.

En dan is het nog de vraag of de vrouw, als ze eenmaal die grote stap neemt, wel op de juiste plek belandt waar ze voldoende steun krijgt om haar ontsnapping succesvol te kunnen maken.
Dus de weg is ook niet zeker.

Ja, dat is nu precies het probleem.
Ik wil niets liever dan die vrouwen helpen, ze de vrijheid geven die wij als vrouw hebben in dit land.
En als ik dat zou bereiken door elke vrouw de burka af te trekken, trok ik nú m'n jas aan en ging ik op pad.

Ik gruw van een burka; ik zie het als de laatste stap van onderdrukking. Ontneem een vrouw van alle rechten en geef haar een burka. Dan mag ze iig. nog over straat. Hiep, hiep, hoera!
Daarbij vind ik persoonlijk de gedachte achter de burka, en zelfs de gedachte achter de hoofddoek, niet getuigen van respect tegenover iemand die het verkiest zonder te lopen.

Kun je een statement (dat is een verbod op de burka voor mij persoonlijk, een statement; wij accepteren het niet dat er vrouwen onderdrukt worden door achterlijke vrouwonvriendelijke gedachtes binnen de Islam)maken door de burka te verbieden? Misschien wel. Misschien bereiken we hierdoor dat de verlichting binnen de Islam versneld wordt.
Maar misschien bereiken we juist het tegendeel hierdoor.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:04

Ik vind zelf als moslim dat je in nederland geen burka in openbare plaatsen mag dragen óf dat je die af moet doen als de politie etc. ernaar vraagt.
Hoofddoekken vind ik wel kunnen (heb er zelf ook een, was eigen keuze) omdat je dan gewoon indentificeerbaar bent.
In feite is alleen je haar bedekt en ik denk niet dat je per se de kleur/lengte etc. van het haar nodig hebt om te kunnen zien wie iemand is ;)

Maar dat is mijn mening...

En ja het klopt dat SOMMIGE vrouwen gedwongen worden om een burqa/hoofddoek te dragen maar dat spreekt niet voor alle moslimvrouwen, vooral niet hier in Nederland...
Als je nou een meisje/vrouw in een kort rokje+topje over straat ziet lopen denk je toch ook niet meteen o die moet per se van haar fammilie ofzo in die kleding lopen zodat ze er sexy uitziet???
Of als iemand zijn haren paars verft?

Alle moslim vrouwen/meisjes die ik ken mogen zelf kiezen of ze een hoofddoek dragen of niet ;)

En ik snap niet hoe je met een burqa-/hoofddoekjesverbod die onderdrukking wilt tegengaan :?
Wat nou als je het toch blijft dragen? Komt er dan een agent(e) die dat ding van je hoofd trekt??

En wat gebeurt er met al die vrouwen die het voor zichzelf doen, die vrouwen die er zelf voor kiezen, die niet onderdrukt worden??
Want ja die zijn er ook nog, en ik ben er een van, en ik ken nog veel meer vrouwen die het uit zichzelf doen.
Die zelfs van oorsprong geen geloof hadden en daarna moslim werden...

Maar ik had hier ergens gelezen dat politie enz. geen hoofddoek op mochten ofzo?
Geld dit ook voor bereden politie? Want ik wil later namelijk óf dierenarts worden of bij de bereden politie :D