http://pvv.nl/index.php/component/conte ... e-aow.html
http://www.vvd.nl/actueel/485/inkoopreg ... astinggeld
http://www.elsevier.nl/web/10155628/Art ... t-plan.htm
Jane

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:
PVV-link schreef:Het aantal onvolledige AOW uitkeringen verdriedubbelde de afgelopen 20 jaar. Het gaat om maar liefst 464.000 gevallen (17%). Dit allemaal dankzij de grootscheepse immigratiegolf die nog steeds doorgaat.
VVD-link schreef:Mensen die in Nederland komen wonen, tussen de 15 en 65 jaar zijn en op dit moment korter dan vijf jaar in Nederland wonen of werken, kunnen zich inkopen voor de AOW om zo op hun 67ste toch aan een volledige AOW-uitkering te komen.
Elsevier-link schreef:Een volledig recht op AOW heeft iemand die van zijn 15de tot zijn 65ste in Nederland heeft gewoond, dan wel voor de ontbrekende jaren apart premie heeft betaald. Veel immigranten hebben niet aan die voorwaarden voldaan en krijgen een gedeeltelijke AOW
Electra63 schreef:Als je toch een link neerzet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Ouderdomswet
Dat is iets onafhankelijker.
PVV-link schreef:Het aantal onvolledige AOW uitkeringen verdriedubbelde de afgelopen 20 jaar. Het gaat om maar liefst 464.000 gevallen (17%). Dit allemaal dankzij de grootscheepse immigratiegolf die nog steeds doorgaat.
VVD-link schreef:Mensen die in Nederland komen wonen, tussen de 15 en 65 jaar zijn en op dit moment korter dan vijf jaar in Nederland wonen of werken, kunnen zich inkopen voor de AOW om zo op hun 67ste toch aan een volledige AOW-uitkering te komen.
Elsevier-link schreef:Een volledig recht op AOW heeft iemand die van zijn 15de tot zijn 65ste in Nederland heeft gewoond, dan wel voor de ontbrekende jaren apart premie heeft betaald. Veel immigranten hebben niet aan die voorwaarden voldaan en krijgen een gedeeltelijke AOW
janesmith schreef:Was je per ongeluk of expres vergeten te melden dat al die onvolledige AOW's aangevuld worden middels 'n speciale regeling?
Alane schreef:janesmith schreef:Was je per ongeluk of expres vergeten te melden dat al die onvolledige AOW's aangevuld worden middels 'n speciale regeling?
Moeilijk he om je ongelijk toe te geven?![]()
Er is geen speciale regeling..
Komt ie nu voor de 3e keer:
er dan even van uitgaande dat je geen andere inkomsten hebt (precies zoals ze je vertellen in de 3e door jou aangehaalde linkjes)
Met AOW onder het minimuminkomen
De AOW voorziet in een basisinkomen voor mensen boven de 65 jaar. Als uw AOW wordt gekort omdat u een aantal jaren in het buitenland heeft gewoond, kan uw inkomen dalen tot onder het sociaal minimum. Als u daarnaast geen andere inkomsten heeft (zoals een aanvullend pensioen of een lijfrente) kunt u een beroep doen op de Wet werk en bijstand. Deze wet voorziet in een aanvulling van uw AOW en/of pensioen tot het sociaal minimum. Werkt u met een AOW-pensioen en heeft u een bijstandsuitkering? In dat geval mag u altijd 25 procent van uw inkomen uit werk houden, met een maximum van 183 euro per maand. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw gemeente en de SVB.
en vwb onafhankelijkheid van wikipedia, daar staat letterlijk de regels in zoals die nu gelden...... iets neutraler dan een link van de PVV of VVD. :(:)
Alane schreef:en vwb onafhankelijkheid van wikipedia, daar staat letterlijk de regels in zoals die nu gelden...... iets neutraler dan een link van de PVV of VVD.
joostvangestel schreef:Volgens mij staat er in die links van PVV, VVD of Elsevier nergens dat je dat geld krijgt als je al veel AOW uit het buitenland krijgt. Als je geen AOW uit het buitenland krijgt (natuurlijk heel erg mogelijk met Amerikaanse immigranten), dan kan het gat wel erg groot worden. En dan kan je je afvragen of dat die mensen wel in een verblijfsvergunning mogen krijgen die tot boven de pensioengerechtigde leeftijd uitkomt. Maar dat is een andere discussie.
Ik denk niet dat iemand ook maar wil dat er mensen in dit land wonen die onder het sociale minimum vallen, tenzij we echt Amerikaanse toestanden willen en letterlijk overal over de daklozen heen willen vallen.
Dus wat dat betreft is de discussie redelijk fout gesteld. Leuke discussie, maar niet echt actueel zou ik denken. Hij is ook nogal oudbakken. Het zou goed kunnen dat de CDA geregeld heeft dat we niet helemaal onmenselijk gaan worden, maar het is niet ondenkbaar dat zelfs de PVV en de VVD wat dat betreft ook wel een sociaal hart hebben.
janesmith schreef:Tot de dag van vandaag kan Nederland op zn kop gaan staan maar informatie uit Turkije en Marokko krijgen ze niet.
Dus als iemand zegt niets te ontvangen en geen bezit te hebben in een van beide landen dan kan Nederland niets anders dan betalen.
janesmith schreef:Alane schreef:en vwb onafhankelijkheid van wikipedia, daar staat letterlijk de regels in zoals die nu gelden...... iets neutraler dan een link van de PVV of VVD.
Ik zie hem nu meerdere keren voorbij komen maar hij blijft leuk. Faluwekul, dat wel, maar toch leuk.
Wikipedia weet er meer van dan PVV en VVD...haha, nu nog lig ik in een deuk als ik het lees.
Was het niet wikipedia waar de 'waarheid' over Mabel in stond inzake De Dominee?
.Citaat:Om mee te schrijven aan Wikipedia is geen aanmelding nodig, u kunt meteen aan de slag! Maar wie dat wil kan in een paar seconden een gebruikersnaam aanmaken
Electra63 schreef:Ach, dan hierbij de volgende link:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... wonen.html
En ik snap niet dat de discussie weer gaat over Turken en Marokkanen, er zijn heel veel Nederlanders die (tijdelijk) in het buitenland wonen/werken en ook zij bouwen dan geen recht op AOW op. Maw ieder jaar dat zij in het buitenland wonen verliezen zij 2%.
janesmith schreef:Tot de dag van vandaag kan Nederland op zn kop gaan staan maar informatie uit Turkije en Marokko krijgen ze niet.
Dus als iemand zegt niets te ontvangen en geen bezit te hebben in een van beide landen dan kan Nederland niets anders dan betalen.
Janesmith schreef:Moet je in Nederland als autochtoon mee aankomen dat je een bijstand wilt terwijl je een huis bezit. Ze lachen je uit. Ga eerst je huis maar opvreten zeggen ze dan.
Citaat:Uw pensioen wordt aangevuld als dat nodig is
De AOW voorziet in een basispensioen. De hoogte van dit pensioen
is het voor u geldende sociaal minimum.Wanneer bij het ingaan van
uw AOW-pensioen blijkt dat u een aantal jaren niet verzekerd was
voor de AOW, krijgt u minder dan dit sociaal minimum. Hebt u
daarnaast geen andere inkomsten? Dan kunt u een beroep doen op
de Wet werk en bijstand. Deze wet voorziet in een aanvulling van
uw pensioen tot het sociaal minimum. Hebt u naast uw AOW een
aanvullend pensioen of een eigen vermogen? Dit wordt bij uw
AOW-pensioen opgeteld op het moment dat u een bijstandsuitkering
aanvraagt. Als het totaal van uw inkomsten gelijk of hoger
is dan het sociaal minimum komt u niet in aanmerking voor een
aanvulling op uw AOW-pensioen.
kanniet schreef:Tekst Wiki-snelcursus:.Citaat:Om mee te schrijven aan Wikipedia is geen aanmelding nodig, u kunt meteen aan de slag! Maar wie dat wil kan in een paar seconden een gebruikersnaam aanmaken
Ik kan me erg goed voorstellen dat deze teksten gekleurd worden door de schrijvers, en dat kan iédereen zijn. Ik denk dat je daardoor van Wiki niet kan zeggen dat het onafhankelijker is dan welke andere site ook.
waarschijnlijk reed hij weg in een Mercedes, en droeg Nike's...Citaat:Één van de ‘July-bombers’ in Londen kon het Verenigd Koninkrijk waarschijnlijk ontvluchten door een boerka aan te trekken.