Antonie Kamerling overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:25

Rock schreef:
Juist Antonie zijn familie en vrienden hebben aangegeven begrip te hebben voor de keuze die hij heeft gemaakt.

Wie is dan bokt/Nederland/de wereld om hem hier wel om te veroordelen?

Ben het met je eens..........!

Maar dat is nou het lastige van mensen die zoiets niet mee hebben gemaakt (depressies enz.), die begrijpen het niet of willen het niet begrijpen............ ;(

Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel begrijpen, (stille hint Rock hahahaha!)

Gaat hier weer een stuk beter, veel lichtpuntjes gehad vandaag, hoe gaat ie met jou? (je mag me ook PB en hoor als je dat wilt)

Anoniem

Re: Antonie Kamerling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:02

Hier gaat het goed hoor ;)

Maar kan me als familie-van-depressief-iemand wel eens druk maken om hoe makkelijk men erover praat.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:05

Rock schreef:
Hier gaat het goed hoor ;)

Maar kan me als familie-van-depressief-iemand wel eens druk maken om hoe makkelijk men erover praat.

Mooi! :D

Ja, ik begrijp je helemaal hoor!!!!!!
En ik kan me er ook druk over maken......!
Mensen die niet depressief zijn moesten eens weten hoe moeilijk het voor de naaste familie is en voor diegene die depressief is, maar dat zullen ze ben ik bang niet begrijpen................

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:22

Om even terug te komen op mijn berichtje van gisteren en de reactie's daarna. Helaas begrijp ik maar al te goed hoe het is om zwaar depressief te zijn en te twijfelen aan de zin van het leven. Ik heb borderline, heb reuma, heb een rugtas die voller zit dan die van menig bejaarden en ken de wanhoop heel goed die mensen er toe drijft om tot een dergelijk besluit te komen. Maar dat maakt niet dat ik het goedkeur dat iemand zichzelf van het leven beroofd. Sterker nog, ik kan er heel erg boos om worden, mensen die kiezen voor de easy way out. Weer een die opgeeft omdat het allemaal niet liep zoals je het graag had gewild en het onmogelijk lijkt te worden. Met dat we op deze aardkloot gezet zijn is er niemand geweest die gezegd heeft dat het makkelijk zou worden, deal whit it en ga niet voor de easy way out. Dat is te makkelijk... Als iedereen dat zou doen zouden we gelijk het probleem van de overbevolking op aarde kwijt zijn, denkend aan de mensen die het zo veel moelijker hebben dan wij met een leven wat met recht uitzichtloos is. Dat zou heel zwart wit gezien wel een hoop problemen oplossen. Sorry voor mijn sarcasme... Jammer dat Antonie niet meer kon relativeren en gezwolgen en vervolgens opgevreten is door zijn eigen zelfmedelijden. Depressiviteit doet rare dingen met je...

Even dit nog. Het is niet mijn intentie mijn bevindingen aan anderen op te dringen, te gaan lopen rellen of de mening van een ander onder te sneeuwen. Dit is de manier waarop ik er tegen aankijk en mijn manier om er mee om te gaan. Bovenstaande is even een onderbouwing van mijn eerder gegeven reactie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:34

Antonie is weg en dat is erg genoeg en erover oordelen lijkt me niet op zijn plaats als je niet hebt gevoeld wat hij heeft gevoeld. Niemand weet wat de ander precies voelt en wat de ander wel of niet aan kan. Hij vertelt erover in dit interview en ik kan alleen diep medelijden hebben en kippevel met hoe hij zich regelmatig heeft gevoeld - levend dood.

http://www.youtube.com/watch?v=hHkE5Hch ... re=channel

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:38

Ik las elders op Bokt een topic van iemand die leeft met een man met deze gedachtes en al lezende realiseerde ik me waar je doorheen moet gaan als je met zo iemand leeft, wachtend op het moment dat de emmer echt vol is en het gebeurt. Tot die tijd leef je in een soort continue spanning. Dat lijkt me ook afschuwelijk en misschien is het ergens dan ook wel rust, opluchting, ook al is het verdriet enorm.
Ik vind oordelen over een gebeurtenis als deze en zeker over de persoon die daar dan achter zit, zwaar ongepast. Zelfmoord is niet zomaar iets dat je even doet als je een dipje hebt, daar gaat heel wat aan vooraf...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:19

Suzanne_18 schreef:
Om even terug te komen op mijn berichtje van gisteren en de reactie's daarna. Helaas begrijp ik maar al te goed hoe het is om zwaar depressief te zijn en te twijfelen aan de zin van het leven. Ik heb borderline, heb reuma, heb een rugtas die voller zit dan die van menig bejaarden en ken de wanhoop heel goed die mensen er toe drijft om tot een dergelijk besluit te komen. Maar dat maakt niet dat ik het goedkeur dat iemand zichzelf van het leven beroofd. Sterker nog, ik kan er heel erg boos om worden, mensen die kiezen voor de easy way out. Weer een die opgeeft omdat het allemaal niet liep zoals je het graag had gewild en het onmogelijk lijkt te worden. Met dat we op deze aardkloot gezet zijn is er niemand geweest die gezegd heeft dat het makkelijk zou worden, deal whit it en ga niet voor de easy way out. Dat is te makkelijk... Als iedereen dat zou doen zouden we gelijk het probleem van de overbevolking op aarde kwijt zijn, denkend aan de mensen die het zo veel moelijker hebben dan wij met een leven wat met recht uitzichtloos is. Dat zou heel zwart wit gezien wel een hoop problemen oplossen. Sorry voor mijn sarcasme... Jammer dat Antonie niet meer kon relativeren en gezwolgen en vervolgens opgevreten is door zijn eigen zelfmedelijden. Depressiviteit doet rare dingen met je...

Even dit nog. Het is niet mijn intentie mijn bevindingen aan anderen op te dringen, te gaan lopen rellen of de mening van een ander onder te sneeuwen. Dit is de manier waarop ik er tegen aankijk en mijn manier om er mee om te gaan. Bovenstaande is even een onderbouwing van mijn eerder gegeven reactie.

Sorry, maar denk jij nou echt dat het the easiest way out is om zelf een einde aan je leven te maken :? :? kan hier wel beetje boos om worden. Mijn broer had ook borderline (hij had een vrij zware vorm van broderline)... ja HAD want hij heeft 5 jaar geleden een einde aan zijn leven gemaakt omdat hij het leven niet meer aan kon. Denk nou maar niet dat het the easiest way out is! Ik denk dat je heel veel moed nodig hebt om zelf een eind aan je leven te maken, moed die ik persoonlijk niet zou hebben denk ik. Ik heb respect voor hun beslissing en het zal ongetwijfeld een hele moeilijke beslissing zijn geweest. Mijn broer zei al vanaf zijn 10e jaar dat hij dood wou en uiteindelijk heeft hij pas op zijn 32e een einde aan zijn leven gemaakt. Ik vind dat mensen niet te snel over een ander moeten oordelen. Je weet niet wat er in zijn hoofd omging, het is al triest genoeg allemaal.

En verder hou ik mijn mond maar dicht want word best boos om dit soort berichten....

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:36

En toch begrijp ik het niet als ik kijk naar mensen om me heen die juist Vechten voor hun leven.. die zo graag willen leven.. en weten dat ze dat niet meer lang kunnen..vanwege een ziekte niet oud gaan worden.. Terwijl ze nog zoveel jaar met hun kinderen/kleinkinderen en echtgenoot willen doorbrengen..
En dat is moeilijk te bevatten voor me (zonder en oordeel te geven of te veroordelen, dat wil ik niet) de een vecht ervoor en de ander geeft het weg...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:43

Daar kan ik heel kort over zijn: de ene mens is de andere niet.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:45

Ik snap wel dat het moeilijk te bevatten is, maar depressieviteit e.d. is OOK een ziekte. Als mensen bijvoorbeeld een gebroken been hebben dan zie je dat ze ziek zijn, mensen met een geestesziekte daar ziet niemand van de buitenkant aan dat ze ziek zijn en die ziekte wordt vaak onderschat. Ik snap het ook dat het moeilijk te bevatten is voor iemand die zelf niet zwaar depressief is of dit van dichtbij heeft meegemaakt. Ik ben blij dat ik niet weet wat het is want het moet echt vreselijk zijn om zo diep ongelukkig te moeten zijn dat je al het mooie in het leven niet meer kunt zien en alleen nog maar 1 uitweg ziet. Het is niet zo dat ze niet meer willen leven, ze willen alleen niet meer op deze manier leven!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:26

Jesser schreef:
En toch begrijp ik het niet als ik kijk naar mensen om me heen die juist Vechten voor hun leven.. die zo graag willen leven.. en weten dat ze dat niet meer lang kunnen..vanwege een ziekte niet oud gaan worden.. Terwijl ze nog zoveel jaar met hun kinderen/kleinkinderen en echtgenoot willen doorbrengen..
En dat is moeilijk te bevatten voor me (zonder en oordeel te geven of te veroordelen, dat wil ik niet) de een vecht ervoor en de ander geeft het weg...

Het verschil met een zware ziekte zoals bv kanker is dat je alsnog mooie momenten hebt, ondanks dat je veel pijn hebt en je weet dat je (snel) dood gaat.
Aan de pijn kunnen ze veel doen (niet altijd) maar veel mensen genieten nog van elkaar en van hun gezin.
Natuurlijk hebben zulke mensen ook zware periodes... maar ze kunnen ook kracht putten uit elkaar/hun gezin.

Iemand die zwaar depressief is, heeft nooit mooie moment, kan niet genieten van zijn gezin en daar kracht uit putten. Ze zien alleen maar hoe zwaar hun gezin het heeft, waardoor ze het nog zwaarder hebben. En dat niet voor een dagje, weekje, maandje... maar vaak maanden en ook jaren.

Zij genieten niet van hun kinderen, genieten niet van hun partner.... en het allerbelangrijkste...
ZE GENIETEN NIET MEER VAN HET LEVEN.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:26

Anneomie en Brainless, ik begrijp verstandelijk ook dat ze down zijn en geen mooie momenten meer uit het leven kunnen halen..
Echter emotioneel zie ik het anders.. Het is namelijk zo dat hij ook weer eruit was gekomen.. diverse keren. Dan ook genoot van het leven.. Had men niet eerder in kunnen grijpen, door anti-depressiva te geven? Of denk ik nu erg gemakkelijk? Mede omdat men zei dat hij niets slikte..

Ik weet het zelf van een vriendin die er weinig aan kan doen die ook meer wel dan niet depressief is.. Sinds ze anti-depressiva slikt voelt ze zich zoveel beter.. er was geconstateerd dat ze een stofje in haar hersenen niet aanmaakte waardoor ze zich altijd lamlendig voelde.. schijnt erfelijk te zijn..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:44

Antidepressiva helpt lang niet bij alle mensen.
Ook wordt (als het werkt) alle gevoel minder, de negatieve maar ook de positieve. Dus ook het houden van wordt minder.... dan hebben sommige nog minder om voor te leven.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:37

Als er overal een oplossing en een medicijn voor was, waarom lopen er dan nog steeds zoveel mensen zwaar psychisch ziek rond in psychiatrsche inrichtingen (of op straat). Antidepressiva werken niet altijd (even goed) bij iedereen en ze moeten dan ook nog op zoek naar de juiste dosering en dat kan soms maanden duren voordat het medicijn goed aanslaat.

Verder klopt het wat Brainless zegt... al het gevoel wordt minder door de antidepressiva, je wordt helemaal afgestompt en daarnaast heeft het heel veel negatieve bijwerkingen (waaronder ook dat mannen impotent kunnen raken etc.). Mijn broer slikte ook geen medicijnen meer. Het is allemaal zo moeilijk uit te leggen aan 'buitenstaanders' omdat het gewoon bijna niet te bevatten is. De psychische zorg schiet ook vaak heel erg te kort en weet zelf niet wat ze met sommige patienten aan moet. Nou ja moeilijk...

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:38

even los van al het bovenstaande

wanneer wordt antonie eigenlijk begraven? ik heb dat in de media gemist? daar zal vast heel bekend nederland bij gaan zijn...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:56

Is geloof ik niet bekend gemaakt! Hij wordt in besloten kring gecremeerd las ik!?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:57

ik neem aan vandaag of eerder.
het is toch zo dat je binnen 5 dagen na overlijden begraven moet worden ? of is dat met zelfmoord anders ?
Inderdaad heb ik ook nog niets vernomen in de media daarover.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:04

jackgirl schreef:
ik neem aan vandaag of eerder.
het is toch zo dat je binnen 5 dagen na overlijden begraven moet worden ? of is dat met zelfmoord anders ?
Inderdaad heb ik ook nog niets vernomen in de media daarover.

tegenwoordig hoeft dat 5 dagen niet meer, er ik laatst nog 1 overleden van dichtbij.. maar die is pas na een week begraven

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:07

Nee hoor een week kan zomaar :j en ik heb begrepen door een sterfgeval in mijn omgeving dat het erg druk is met afscheidsdiensten op het moment

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:32

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:40

Laat dat nou net de begraafplaats zijn waar mijn ouders liggen....

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:14

Ik zag net op tv dat het inderdaad vandaag is...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 00:19

Net wat beelden gezien op shownieuws, hij was bij een plechtigheid opgebaard in de open kist in het Amstel Hotel.
Reinout Oerlemans kwam in Boxershort ;) hij en Antonie gingen op die manier wel vaker naar premieres enzo :)
Ik wacht nog even op de late Boulevard, maar de redding van de mijnwerkers wordt nu live uitgezonden.

fedor666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 00:21

rip hij spelde goed in films

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 01:17

Traantje gelaten bij de compilatie van RTL Boulevard net.

Iedereen heeft het natuurlijk over Isa en de kinderen, maar die arme Liesbeth ook...