Prrrr schreef:Omdat een individu beledigen onder de noemer 'de man spelen, niet de bal' valt en niet binnen bereik van de vrijheid van meningsuiting komt. Sinds Wilders het immigratiebeleid in de politiek aan de orde heeft gebracht is het praten over groepen in denigrerende termen onderdeel geworden van het politieke debat - en dat raakt wel aan de vrijheid van meningsuiting.
Toen ik een keer een bericht postte dat het mij leek dat het door de Boktmoderators niet getolereerd werd dat mensen individueel beledigd werden maar dat het kennelijk wel werd toegelaten om een hele groep collectief te beledigen werd mijn bericht onmiddellijk verwijderd. Maar jij zegt nu toch eigenlijk hetzelfde of begrijp ik je verkeerd?
En mogen er dan nu alleen zulke misselijke dingen gezegd worden over de groepen die Wilders op de politieke agenda heeft geplaatst of mag dat bijvoorbeeld ook over alle joden of alle vrouwen of alle Duitsers of alle zwarte voetballers?
Er was trouwens laatst een topic waarin woonwagenbewoners collectief flink op de korrel werden genomen. Is deze groep al door Wilders op de politieke agenda geplaatst? Misschien heb ik dat dan even gemist. En mogen we nu president Sarkozy het Roma-probleem op de politieke agenda heeft geplaatst voortaan op Bokt ook Roma beledigen?
Hoe moet ik dit alles zien in het licht van de Boktregels:
Boktregels schreef:Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.