moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:24

volgens mij zijn het alleen de extremisten die ons 'dwars' zitten...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:30

wie bedoel je met ons?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:30

CtjeLief schreef:
Nee, moslim is geen geloof, het is iemand die gelooft in de Islam, en net zo goed menselijke eigenschappen bezit zoals een ieder van ons... ;) Ze hebben ook gevoelens, emoties, humor, verdriet[knip]

Als je bedenkt dat ze bij Ground Zero een moskee willen bouwen en die ook nog willen openen op 9/11 2011, precies 10 jaar na de aanslag, dan zou je daar nog echt oprecht aan kunnen gaan twijfelen!

jameyskatje schreef:
grappig janesmith dat jij denkt dat er in de moslimgemeenschap een complot heerst haha, terwijl er vele bewijzen zijn dat er een nwo order op gang wordt gezet door oa westerse wereldlijders, amerikanen en israeliers, de illuminitie etc..

Nee, ik denk niet dat het een complot is onder de gewone moslims, maar onder de bovenlaag. De leiders schijnen er op de een of andere manier belang bij te hebben om maar zoveel mogelijk te verzinnen waardoor ze echt iedereen tegen zich in het harnas jagen. Wist je dat er tot vorige maand in Amerika nog nooit geprotesteerd was tegen de bouw van welke van de vele moskeeën in het hele land? Maar sinds het plan om die bij Ground Zero te bouwen, is er ineens protest tegen vele plannen. Niet alleen New York, maar door het hele land. Hoe komt dat, denk je? Komt het nooit bij je op om in te zien dat er echt belachelijke beslissingen genomen worden door de leiders? Beslissingen die de moslimgemeenschap in zin algemeen niet helpen, maar juist het tegendeel bewerkstelligen.
jameyskatje schreef:
maarja, zoals ik iemand gisteren op tv hoorde zeggen:
'de gaskamer uit de 2e wo hebben nooit genoeg aandacht gekregen maar de moorden in sebrinica vielen allemaal wel mee'.
en die uitspraak vind ik momenteel erg bij jou passen. het ene verdenken en het andere prijzen. eigenlijk ben jij zo'n slachtoffer van de nwo.. besef je wel hoe bang jij bent voor de islam? hoe erg jij de islam haat? ik vind het steeds zieliger worden voor jullie allemaal. ik lees dit topic steeds mee. de reden dat ik niet reageer lijkt me simpel, ik trap er niet meer in. dat bokt hier niets aan doet laat maar zien dat bokt er zelf ook achter staat.. wat daarom ook weer erg jammer is voor bokt.nl op zijn beurt, want veel mensen klagen.

Ik heb geen haat tegen de islam en ben er zeker niet bang voor. Bij jou is het zwart of wit. Een tussenweg is er niet. Wij stervelingen noemen dat radicaal!
jameyskatje schreef:
en nu komt vast mijn ban eraan. laat maar komen.
dit is ook een manier van vrijheids van meningsuiting.
want mijn berichten worden vaak verwijderd om onbelangrijke zaken. terwijl dit soort topics vrijspel krijgen.

Mijn berichten worden ook regelmatig verwijderd, heb je mij één keer zien klagen?
jameyskatje schreef:
VERDEEL EN HEERS!
de strijdkreet van de nwo ;)

Dat was de strijdkreet van de Romeinen, om preciezer te zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:32

jameyskatje schreef:
wie bedoel je met ons?

degene hier die tegen extremisten zijn....jij bent toch ook tegen moslim-extremisten mag ik hopen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:32

Citaat:
Wij stervelingen noemen dat radicaal!

kan je dat nader toelichten?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:33

geerke schreef:
jameyskatje schreef:
wie bedoel je met ons?

degene hier die tegen extremisten zijn....jij bent toch ook tegen moslim-extremisten mag ik hopen?

ligt er maar net aan wat jij onder extremistisch beschouwt ;)

het zijn allemaal mediawoorden

'het is zij tegen ons'
de fundamentalisten tegen de beschaving
de extremisten tegen de beschaving
de radicalen tegen de beschaving
enz enz enz

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:34

Ik heb niet heel het topic gelezen alleen de eerste en laatste p.

Mijn mening.. Ik heb er een beetje dubbel gevoel bij. Aan de ene kant vind ik het *piep* respectloos om zoiets te doen. Aan de andere kant, er zijn ook christenen en joden en weet ik veel die moorden in "de naam van god". Dat 1 iemand een "fout" maakt wil niet zeggen dat iedereen fout is. En het zou mooi zijn als iedereen het een keer zo zou zien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:35

jameyskatje schreef:
grappig janesmith dat jij denkt dat er in de moslimgemeenschap een complot heerst haha, terwijl er vele bewijzen zijn dat er een nwo order op gang wordt gezet door oa westerse wereldlijders, amerikanen en israeliers, de illuminitie etc..

Het is volkomen off topic wat ik nu ga zeggen, maar (ik vel geen oordeel of uit mijn mening niet over wel/ geen NWO) als jij gelooft in een NWO, ga je er maar goed in verdiepen zou ik zeggen, want dan staat elke Allah of God ook goed op de tocht, want we stammen dan af van alienachtige hagedissen!
Die stenen met info daarover zijn ook gevonden, daar waar ze de bijbels hebben gevonden- zegt men.

janesmith schreef:
Komt het nooit bij je op om in te zien dat er echt belachelijke beslissingen genomen worden door de leiders? Beslissingen die de moslimgemeenschap in zin algemeen niet helpen, maar juist het tegendeel bewerkstelligen.

Ik ben het hier helemaal eens met Jane, en er zijn mensen die dan niet WILLEN lezen dat het mij óók kwetst als er door dit soort beslissingen en uitingen, moslimmensen meegenomen worden hierin, die gewoon NIET hiermee geconfronteerd willen worden.
Niet élke moslim wil altijd maar een pure moslim zijn en als ze dat niet zijn, vervolgens aangesproken worden door de gemeenschap en imams die nu veel meer vertegenwoordigd zijn hier dan vroeger.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:35

ik vind mensen die met een vliegtuig in een flatgebouw vliegen bijvoorbeeld vrij extremistisch

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:37

geerke schreef:
jameyskatje schreef:
wie bedoel je met ons?

Moslim extremisten, Wilders extremisten, links extremisten. Alles waar angst, haat en een daaropvolgende inbreuk op mensenrechten aan te pas komt is imo afkeurenswaardig.

De ene extremist is het spiegelbeeld van de ander.

jameyskatje

extreem in wat?

Nic

janesmith schreef:
Nee, ik denk niet dat het een complot is onder de gewone moslims, maar onder de bovenlaag.

Aanvulling van mijn persoonlijke mening:

... en ze richten zich op de onderlaag. De mensen met achterstand, lagere opleiding, mensen die het idee hebben minder kansen te hebben gekregen in de samenleving, mensen die hen blind volgen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:38

ik vind mannen die zich alvorens bezatten en seks hebben met onbekende vrouwen (de zaak 9/11) en vervolgens onschuldige burgers vermoorden (absoluut NIET van de islam en dat wordt ook NIET onderwezen maar juist VERWORPEN!) vind ik niet extremistisch en ik zie hun dus ook niet als extremisten in de islam ;). eerder als afvallige moslims :) zo komen we niet verderr he

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:39

Mijn antwoord staat hierboven JK of jij ze nou moslims vindt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:40

geerke schreef:
ik vind mensen die met een vliegtuig in een flatgebouw vliegen bijvoorbeeld vrij extremistisch

Blijkbaar geloven sommige nog steeds dat het gewoon slechte piloten waren die toevallig allemaal op dezelfde dag in dezelfde torens vlogen en toevallig allemaal hetzelfde geloof hadden.

Sweet dreams, toeval bestaat niet!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-10 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:41

Hihi al aangepast je post ;)
Laatst bijgewerkt door Nic op 12-08-10 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:41

jameyskatje schreef:
extreem in wat?

in het 'rechts' zijn ,in het moslim zijn,in het 'links' zijn bijvoorbeeld....een extreem christen is ook geen pretje :D

ik heb toch begrepen dat ze het in de naam van de islam deden...het WTC invliegen....

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:42

geerke schreef:

Mwahhh....wat een understatement

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:43

jameyskatje schreef:
extreem in wat?

Extreem in de zin van dat een ideologie ver buiten het normale politieke spectrum valt maar ook extreem in de zin dat men tot het uiterste wil gaan om zijn standpunten waar te maken. Dit was de woordenboek definitie van extremisme.

Ik zou er aan toe willen voegen: Geen compromis mogelijk. Geen oog voor nuances meer.
En als die ideologie zich richt tegen mensen dan kom je al snel aan anderen hun grondrechten, hun vrijheid.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:47

geerke schreef:
ik heb toch begrepen dat ze het in de naam van de islam deden...het WTC invliegen....

dus omdat ze dat zeggen.. hebben laten weten. is het dus ook 'uit naam van de islam'?

ook als je weet wat ze allemaal hebben gedaan? (alcohol en seks met vreemde vrouwen. terwijl dat van de islam niet mag)
ook als je weet dat de islam terrorisme veroordeeld en men geeeen onschuldige burgers mag vermoorden?

ook als je weet dat er ook moslims in het wtc waren en zijn omgekomen?

ze kunnen het wel bepleiten. maar dat betekent niet dat het zo is!

dus omdat het zogenaamd 'uit de naam van de islam' zou zijn.. moet de islam boeten?
terwijl de islam hun daad verwerpt? (nee dat heeft niet met interpretatie te maken. dat is gewoon basis jurispundentie)
en ondanks dat...

zouden alle andere moslims nu ook moeten boeten?
zijn ineens monster?
terroristen
extremisten
radicalen
fundamentalisten
orthodoxen
en blabla

mediaterreur dat is het!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:48

Ik heb niet zo'n zin om weer als bokt-imam neergezet te worden, ik discussieer hier en zet mijn mening neer.

Maar, het is wel makkelijker om er afstand van te nemen en oordeel over te vellen als je (als moslim/ moslimgemeente) deze mensen toch niet erkent als moslims.

Dat maakt de discussie zo moeilijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:51

jameyskatje schreef:
zouden alle andere moslims nu ook moeten boeten?
zijn ineens monster?
terroristen
extremisten
radicalen
fundamentalisten
orthodoxen
en blabla

mediaterreur dat is het!

Lekker makkelijk, je gebruikt nu naar mijn mening hetzelfde populisme en dezelfde onderbuikgevoelens.
Boeten? Niemand hoeft hier te boeten.
Een Cordoba House op deze manier neerzetten op G 0 is iets anders dan boeten of niet welkom zijn.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:52

jameyskatje schreef:
Citaat:
Wij stervelingen noemen dat radicaal!

kan je dat nader toelichten?

Als je alleen maar tussen 2 uiterste kunt kiezen noem je dat radicaal dat hoef je verder niet toe te lichten dat
is de inhoud van de term..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:54

Het jammere in iedere discussie hier op Bokt over de islam is telkens weer dat er gesuggereerd word dat er mensen aan mee doen die gelijk roepen dat "wij" alle islamieten willen laten boeten.
Waar komt dat idee toch vandaan?
Kan iemand die voor de bouw is ergens een qoute plaatsen waar een tegenstander van die bouw dat beweert???

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:56

Ik zie hier niemand die iemand ergens voor wil laten boeten hoor onassa..