Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:44

Ik zeg: controleren op huizen in Marokko om mee te beginnen.
Marokko geeft namelijk geen enkele gegevens vrij, niks.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:46

Nicolletje schreef:

Dan ook geen uitkering. Want in Nederland moet je eerst alles wat je van waarde hebt opeten alvorens je een uitkering kunt krijgen. Dan zou het rechtsongelijk zijn dat je wel een uitkering krijgt terwijl je nog een huis in Marokko hebt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:47

Is het ook en het gebeurt massaal.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:54

janesmith schreef:
Nicolletje schreef:

Dan ook geen uitkering. Want in Nederland moet je eerst alles wat je van waarde hebt opeten alvorens je een uitkering kunt krijgen. Dan zou het rechtsongelijk zijn dat je wel een uitkering krijgt terwijl je nog een huis in Marokko hebt.

Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Maar dat geldt dan voor ieder tweede huis. Volgens mij zijn er wel meer landen die dat soort gegevens niet vrijgeven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:54

:D Als je een Turk echt een hak wilt zetten moet je zijn huis in Turkije afbouwen. Een gebouw wat nog in aanbouw is hoef je geen belasting over te betalen maar als ie klaar is valt ie in Turkijke ook onder de onroerendgoedbelasting. Daarom zijn er ook heel veel huizen permanent in aanbouw.

Zal eens vragen hoe het met de regelgeving in Marokko zit. Misschien een leuke vakantiebestemming voor een fanatieke PVV-stemmer die wil dat iedereen netjes belasting betaald.

Als verrassing een huis afbouwen in Marokko.... :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:56

Anne_GTI schreef:
:D Als je een Turk echt een hak wilt zetten moet je zijn huis in Turkije afbouwen. Een gebouw wat nog in aanbouw is hoef je geen belasting over te betalen maar als ie klaar is valt ie in Turkijke ook onder de onroerendgoedbelasting. Daarom zijn er ook heel veel huizen permanent in aanbouw.

Zal eens vragen hoe het met de regelgeving in Marokko zit. Misschien een leuke vakantiebestemming voor een fanatieke PVV-stemmer die wil dat iedereen netjes belasting betaald.

Als verrassing een huis afbouwen in Marokko.... :D

De echte fanatieke PVV'er kan het weinig schelen of de Marokkaanse staat belasting vangt of niet, denk ik.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:57

janesmith schreef:
noekje schreef:

Natuurlijk zullen nooit alle punten er doorheen komen, je hoort me ook niet zeggen dat dat alleen voor de pvv geldt. Ik zou sowieso al niet stemmen op een partij dat dit als 'aandachttrekkerij' doet, zeg nou zelf. Hard blèren over extreme maatregelen 'die er waarschijnlijk toch niet doorkomen'? Misschien zijn er hier veel mensen die denken dat het er niet door heen komt, maar veel pvv stemmers wel.

Ik heb PVV gestemd en er is niet één punt dat ik belangrijk vind dat er niet door zou kunnen komen. Welke punten denk jij dat onmogelijk te realiseren zijn?

pensioenregeling bijvoorbeeld, uitzetting van niet-Nederlanders, het invoeren van een quotum (je kan geen quotum zetten op mensen in levensgevaar), kopvoddentax, sluiting islamitische scholen.. en zo kan ik denk ik nog wel een tijdje doorgaan.

Natuurlijk vind ik dat de pvv ook goede punten heeft zoals meer blauw op straat, maar dit weegt voor mij niet zwaar genoeg tegenover de andere punten.

Maar bedoel je dat je de extremere punten niet belangrijk vindt, of denkt dat die er wel door zullen komen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:03

janesmith schreef:
Ik heb PVV gestemd en er is niet één punt dat ik belangrijk vind dat er niet door zou kunnen komen. Welke punten denk jij dat onmogelijk te realiseren zijn?

pensioenregeling bijvoorbeeld - Is wel mogelijk, alleen moet je dan prioriteiten anders leggen. Nu hebben de meeste 60+ al geen werk, dus het is een puur papieren oplossing om de A.O.W. van 65 naar 67 te brengen.
uitzetting van niet-Nederlanders - Dat kan zelfs nu. Die wet bestaat namelijk al.
het invoeren van een quotum - Direct niet maar indirect wel
kopvoddentax - belachelijk voorstel.
sluiting islamitische scholen - kan wel degelijk als ze niet voldoen aan de kwaliteitseis, en dat doen ze niet.

noekje schreef:
Maar bedoel je dat je de extremere punten niet belangrijk vindt, of denkt dat die er wel door zullen komen?

Ligt er aan wat jij de extreme punten vindt.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:11

janesmith schreef:
janesmith schreef:

pensioenregeling bijvoorbeeld - Is wel mogelijk, alleen moet je dan prioriteiten anders leggen. Nu hebben de meeste 60+ al geen werk, dus het is een puur papieren oplossing om de A.O.W. van 65 naar 67 te brengen.
uitzetting van niet-Nederlanders - Dat kan zelfs nu. Die wet bestaat namelijk al.
het invoeren van een quotum - Direct niet maar indirect wel
kopvoddentax - belachelijk voorstel.
sluiting islamitische scholen - kan wel degelijk als ze niet voldoen aan de kwaliteitseis, en dat doen ze niet.

noekje schreef:

Ligt er aan wat jij de extreme punten vindt.

Het blijft een feit dat we een enorme schuld hebben opgebouwd de afgelopen jaren en dit moet worden verholpen. Hogere belastingen gaan leiden tot ontduiking en afwenteling, wat stel jij dan voor?

Ik zit altijd in de knoop met niet-Nederlanders en allochtonen. Valt een allochtoon onder een niet-nederlander?

Over de tax waar je het niet mee eens bent, je stemt er wel voor :j

Vind je dat standpunt niet heel erg scheef; 'vrijheid van onderwijs, maar wel sluiting van alle islamitische scholen'. Ik snap het woordje vrijheid hier niet in. Ben het er nátuurlijk mee eens dat er aan kwaliteitseisen moet worden voldaan, maar waarom is dat dan geen punt op zijn programma?

De extremere punten vind ik de net genoemde samen met Turkije erin NL eruit en de volledige immigratiestop uit islamitische landen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:19

noekje schreef:
Het blijft een feit dat we een enorme schuld hebben opgebouwd de afgelopen jaren en dit moet worden verholpen. Hogere belastingen gaan leiden tot ontduiking en afwenteling, wat stel jij dan voor?

Ach, daar zijn 1001 oplossingen voor, maar de politiek moet hard zijn.
noekje schreef:
Ik zit altijd in de knoop met niet-Nederlanders en allochtonen. Valt een allochtoon onder een niet-nederlander?

Dat ligt er aan. Een allochtoon is iemand van wie één van de ouders niet in Nederland geboren is.
noekje schreef:
Over de tax waar je het niet mee eens bent, je stemt er wel voor

Iedere partij zal standpunten hebben waar je het niet mee eens bent. De partij waar alle punten de jouwe zijn, moet nog opgericht worden.
noekje schreef:
Vind je dat standpunt niet heel erg scheef; 'vrijheid van onderwijs, maar wel sluiting van alle islamitische scholen'. Ik snap het woordje vrijheid hier niet in. Ben het er nátuurlijk mee eens dat er aan kwaliteitseisen moet worden voldaan, maar waarom is dat dan geen punt op zijn programma?
Omdat hij wat dat betreft doorgeschoten is. Maar als hij gaat regeren krijgt hij dit er nooit door. Indirect wel omdat er niet één Islamitische school in Nederland is die aan de eisen voldoet. Dus in principe kunnen ze allemaal gesloten worden.
noekje schreef:
De extremere punten vind ik de net genoemde samen met Turkije erin NL eruit en de volledige immigratiestop uit islamitische landen.
Dat is niet zo'n extreem punt want er zijn meerdere landen die Turkije niet bij de Europese Un ie willen hebben. En ook de VVD wil Turkije er niet bij hebben.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:28

janesmith schreef:
Ach, daar zijn 1001 oplossingen voor, maar de politiek moet hard zijn.

Ben wel benieuwd naar andere oplossingen :j
janesmith schreef:
Dat ligt er aan. Een allochtoon is iemand van wie één van de ouders niet in Nederland geboren is.

Ja, maar kan een allochtoon onder een niet-nederlander vallen? Dus iemand die hier geboren en opgegroeid is en dus ook weinig/minder binding heeft met land waarvan moeder vandaan komt en misschien niet eens de taal vloeiend spreekt kan weg worden gestuurd?

janesmith schreef:
Iedere partij zal standpunten hebben waar je het niet mee eens bent. De partij waar alle punten de jouwe zijn, moet nog opgericht worden.

Daar ben ik het mee eens, maar vind dit punt wel erg zwaar liggen.

janesmith schreef:
Dat is niet zo'n extreem punt want er zijn meerdere landen die Turkije niet bij de Europese Un ie willen hebben. En ook de VVD wil Turkije er niet bij hebben.

Dus het gaat zo verder dat we nog 1001 regels verzinnen waaraan Turkije moet voldoen om bij de EU te kunnen horen? Op veel gebieden (nog niet alles) hebben ze zich al flink aangepast, waarom als alles in orde is, mag Turkije er niet bij?

Wat een gedoe met dat quoten :+

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:29

Ik vind ook dat Turkijke zoals het er nu voorstaat niet tot de EU moet toetreden. Behalve de economische standpunten, moet ook de kwestie met de Koerden eerst maar netjes opgelost worden.

Maar.... om daar meteen aan te verbinden dat Nederland alsdan uit de EU stapt vind ik wel ver gaan. Ik denk dat uit de EU stappen in het huidige economisch monetaire stelsel een doodsteek zou betekenen voor de Nederlandse Economie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:36

noekje schreef:
Ben wel benieuwd naar andere oplossingen :j
Dat gaat te ver om die nu allemaal op te noemen. De poliieke partijen hebben daar hele plannen van honderden pagina's voor, dus is dat niet in een paar zinnen uit te leggen
noekje schreef:
Ja, maar kan een allochtoon onder een niet-nederlander vallen? Dus iemand die hier geboren en opgegroeid is en dus ook weinig/minder binding heeft met land waarvan moeder vandaan komt en misschien niet eens de taal vloeiend spreekt kan weg worden gestuurd?
Ja, dat kan nu ook al. De wet heeft die mogelijkheid. Er wordt vaak gezegd van niet, maar dat is napraterij terwijl het tegenovergestelde waar is.
noekje schreef:
Dus het gaat zo verder dat we nog 1001 regels verzinnen waaraan Turkije moet voldoen om bij de EU te kunnen horen? Op veel gebieden (nog niet alles) hebben ze zich al flink aangepast, waarom als alles in orde is, mag Turkije er niet bij?
Nee hoor. Turkije voldoet al heel lang niet aan de eisen die vanaf de eerste dag gesteld zijn. Een van de allerbelangrijkste punten is dat ze Cyprus erkennen als een apart land. Dat doen ze nog steeds niet en ze zijn eigenlijk steeds meer de tegenovergestelde kant aan het op gaan. De ruzie met Griekenland is steeds feller aan het worden. Ook de mensenrechten zijn nog steeds niet voldoende om lid te worden van de Europese Unie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:39

Ptries schreef:
Ik vind ook dat Turkijke zoals het er nu voorstaat niet tot de EU moet toetreden. Behalve de economische standpunten, moet ook de kwestie met de Koerden eerst maar netjes opgelost worden.

Maar.... om daar meteen aan te verbinden dat Nederland alsdan uit de EU stapt vind ik wel ver gaan. Ik denk dat uit de EU stappen in het huidige economisch monetaire stelsel een doodsteek zou betekenen voor de Nederlandse Economie.

Een staat met 25 miljoen Moslims toestaan in de Europese Unie betekent sowieso de dood van de Europese Unie. Maar dat is een punt waar we ons niet druk om hoeven te maken want zelfs al zouden de onderhandelingen over toetreding beginnen, dan nog praat je over dat Turkije pas over 20 jaar daadwerkelijk toe kan treden. Die afspraken liggen er al.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:54

janesmith schreef:
Dat gaat te ver om die nu allemaal op te noemen. De poliieke partijen hebben daar hele plannen van honderden pagina's voor, dus is dat niet in een paar zinnen uit te leggen

Een link voldoet ook :j

janesmith schreef:
Ja, dat kan nu ook al. De wet heeft die mogelijkheid. Er wordt vaak gezegd van niet, maar dat is napraterij terwijl het tegenovergestelde waar is.

Als dat dus allemaal al kan, waarom staat dat dan in het programma?

janesmith schreef:
Nee hoor. Turkije voldoet al heel lang niet aan de eisen die vanaf de eerste dag gesteld zijn. Een van de allerbelangrijkste punten is dat ze Cyprus erkennen als een apart land. Dat doen ze nog steeds niet en ze zijn eigenlijk steeds meer de tegenovergestelde kant aan het op gaan. De ruzie met Griekenland is steeds feller aan het worden. Ook de mensenrechten zijn nog steeds niet voldoende om lid te worden van de Europese Unie.

Dus Turkije kan de EU nog niet in, maar Wilders wil eruit áls ze er wel inkomen en als ze dus aan alle eisen voldoen..
Goh heb nergens gelezen dat er geen moslims in de EU mogen, wat ze wel al degelijk doen. Turkije is een moeilijk te plaatsen land qua geografie, het hoort eigenlijk nergens 'echt' bij.

Goed ga nu toch echt eens slapen! :wave:

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:56

Het innemen van het paspoort kan niet zomaar, dat kan in principe alleen bij mensen die over een dubbel paspoort beschikken, en dat zijn niet alleen Marokkanen.

Mensen die slechts 1 paspoort hebben en/ of alleen in theorie een ander paspoort zouden kunnen aanvragen kan de Nederlandse nationaliteit niet worden ontzegd, omdat zo iemand dan statenloos zou worden, en dat is verboden. Er is een uitzondering op dat internationale verdrag, en die betreft zeer grove oorlogsmisdaden en genocide. In die zeldzame gevallen mag iemand statenloos verklaard worden, in de praktijk gebeurt dat uiterst zelden. Zelfs erkende bananenrepublieken zijn zeer spaarzaam met dat machtsmiddel, en dat is maar goed ook! Na de tweede wereldoorlog is dat middel wel ingezet tegen kampbeulen.

Die regel is ook voor mensen die een buitenlands paspoort zouden kunnen aanvragen op grond van afkomst ouders. Zolang iemand dat potentiele paspoort niet heeft kan het Nederlandse paspoort niet afgenomen worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:58

noekje schreef:
Dus iemand die hier geboren en opgegroeid is en dus ook weinig/minder binding heeft met land waarvan moeder vandaan komt en misschien niet eens de taal vloeiend spreekt kan weg worden gestuurd?

In Amerika doen ze dat ook. Was laatst nog op (Friesland-) tv. Over Friezen in Amerika,
Dat zij op een investment-visum daarheen zijn gegaan met kindjes van 2 en 4 en als die 21 zijn worden ze keurig het land uit gebonjourd tenzij ze zelf een bedrijf op kunnen zetten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:04

noekje schreef:
Een link voldoet ook :j
www.vvd.nl
noekje schreef:
Als dat dus allemaal al kan, waarom staat dat dan in het programma?
Omdat de PVV de standaard omlaag wil brengen, zodat het al bij kleinere vergrijpen kan dan nu.
noekje schreef:
Dus Turkije kan de EU nog niet in, maar Wilders wil eruit áls ze er wel inkomen en als ze dus aan alle eisen voldoen..
Goh heb nergens gelezen dat er geen moslims in de EU mogen, wat ze wel al degelijk doen. Turkije is een moeilijk te plaatsen land qua geografie, het hoort eigenlijk nergens 'echt' bij.
Er staat helemaal nergens dat er geen Moslims de EU in mogen en dat schreef ik ook niet. Turkije gaat nooit aan alle gestelde eisen voldoen, dus komen ze er niet in. PVV is niet de enige, ook VVD denkt er zo over.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:07

Nederland is geen Amerika... En als die kindjes in Amerika waren geboren hadden ze automatisch ook twee paspoorten gekregen: Het Amerikaanse en het Nederlandse. Als een kind van buitenlandse ouders in Nederland geboren word, krijgt het niet automatisch het Nederlands paspoort. Dat kan pas als tenminste een van de ouders al een Nederlands paspoort heeft. Oftewel, als een van de ouders hetzij "etnisch" Hollands is, hetzij genaturaliseerd is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:07

mick75 schreef:
Het innemen van het paspoort kan niet zomaar, dat kan in principe alleen bij mensen die over een dubbel paspoort beschikken, en dat zijn niet alleen Marokkanen.
Mensen die slechts 1 paspoort hebben en/ of alleen in theorie een ander paspoort zouden kunnen aanvragen kan de Nederlandse nationaliteit niet worden ontzegd, omdat zo iemand dan statenloos zou worden, en dat is verboden. Er is een uitzondering op dat internationale verdrag, en die betreft zeer grove oorlogsmisdaden en genocide. In die zeldzame gevallen mag iemand statenloos verklaard worden, in de praktijk gebeurt dat uiterst zelden. Zelfs erkende bananenrepublieken zijn zeer spaarzaam met dat machtsmiddel, en dat is maar goed ook! Na de tweede wereldoorlog is dat middel wel ingezet tegen kampbeulen.
Die regel is ook voor mensen die een buitenlands paspoort zouden kunnen aanvragen op grond van afkomst ouders. Zolang iemand dat potentiele paspoort niet heeft kan het Nederlandse paspoort niet afgenomen worden.

Dat is helemaal correct. Tegenwoordig kan trouwens buiten oorlogsmisdaden ook voor terrorisme een paspoort ingenomen worden.
Maar voor de rest kan dat inderdaad aleen als mensen 2 paspoorten hebben. Toevallig zijn de doelgroep net degenen die over 2 paspoorten beschikken, dus dat komt mooi uit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:11

mick75 schreef:
Nederland is geen Amerika...

Ik wil er alleen mee zeggen dat ze in Amerika ook een streng beleid hebben en dat mag gewoon...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:15

Klopt, maar dat is een middel dat zeer spaarzaam ingezet word, gelukkig maar. Een statenloze is in veel gevallen iemand die niet terugdeinst voor zeer ernstige misdrijven, aangezien je slechts bij veroordeling voor een zeer ernstig delict statenloos gemaakt kan worden. En zo iemand dan dus helemaal vogelvrij is. En dat is per definitie maatschappelijk zeer onwenselijk, hoewel o.a. Brazilie onder andere oogluikend statenlozen toestaat.

Maar niet elk Moslimland geeft standaard een paspoort uit aan ingezetenen die in het buitenland verkeren, dus gaat die grap niet op voor een deel van de doelgroep van de PVV. Tenzij die zich echt enkel beperken tot Marokkanen bijvoorbeeld. Turkije stelt niet verplicht dat iemand met Turkse ouders per definitie het Turkse paspoort krijgt.

Maargoed, als je de kans hebt om een tweede paspoort aan te vragen vind ik het niet zo vreemd dat je daar gebruik van maakt zodra je plannen hebt min of meer regelmatig familiebezoekjes te gaan brengen. Scheelt namelijk ongelooflijk veel administratieve rompslomp. Dat vodje zegt niets over loyaliteit, slechts over reisgemak. Ik heb ook 2 paspoorten, maar ben toch echt Nederlands. Toch geef ik mijn Chinese paspoort niet op, vanwege het eerder genoemde reisgemak. Moet ik nu ook uitgezet worden?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 02:16

Nicolletje, ik weet niet of het is opgevallen, maar in Amerika geldt hele andere wetgeving dan hier, inclusief een hele andere grondwet. Nederland met Amerika vergelijken is appels met peren vergelijken.

Edit: Bovendien is Amerika niet in elk opzicht strenger wat betreft migratie. In heel veel opzichten zijn ze veel soepeler dan hier, je kan er veel makkelijker asiel aanvragen en het wordt ook veel sneller toegekend. Jezelf toegang verschaffen tot de VS is knap lastig, maar als je er eenmaal bent en je hebt een asielverzoek ingediend ben je praktisch verzekerd van een Amerikaans paspoort. Daarom zijn de grenscontroles zo streng, ze willen voorkomen dat men asielaanvragen kan indienen. Ook kent Amerika geen behoorlijk werkend opsporingsapparaat, waardoor het heel simpel is daar de illegaliteit in te gaan en de pakkans zo goed als nihil is. Wat al die mooie TV-programma's ook mogen suggereren.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 06:25

Citaat:
Toch geef ik mijn Chinese paspoort niet op, vanwege het eerder genoemde reisgemak. Moet ik nu ook uitgezet worden?

Waarom u bent niet de enige?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:44

janesmith schreef:
Cowboy55 schreef:
Mwah...snap wel dat PVV stemmers zich aangevallen voelen.

Kijk eens naar deze poll: 41% van de ondervraagden geeft aan te vinden dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme. Als we het erover eens zijn de Wilders het boegbeeld is van de PVV op het niveau PVV= Wilders, dan maakt dit in de beleving van 41% van de stemmers hier de PVV tot een racistische partij.

Dat maakt (voor die 41%, hoewel een deel dat zal nuanceren) PVV-stemmers tot stemmers op een racistische partij. Zou ik ook niet blij van worden, als ik zo gezien zou worden.

En daar ben ik dan EIGENLIJK best blij mee. Het wordt pas echt gevaarlijk als mensen als het mensen niet meer uitmaakt om (voor in dit geval 41% van de ondervraagden) als stemmer op een racistische partij te boek te staan.

Kromme redenering. Je kunt hooguit zeggen dat 41% van de poll-deelnemers geen PVV stemmer is. Want een PVV stemmer zal echt niet vinden dat Wilders racist is.

Ik zie niet in wat daar krom aan is. Jouw redenatie is dat in elk geval wel: er zullen zeker PVV-stemmers zijn die vinden dat Wilders een racist is en blij zijn dat ze eindelijk iemand hebben die net zo racistisch als zij is. Of ze daar gelijk in hebben is deel 2.