zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:07

HindaFree schreef:
janesmith schreef:
Het gerucht gaat dat Elvis ook nog leeft. _O-

jaja samen met MJ en Andre hazes op een onbewoond eiland :P

edit: 2Pac vergeten :P

En Notorieus BIG dan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:09

Mindim schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel vind dat nederlanders enorm worden afgezeken hier, maar men is zelf schoon van alles zeker? Als je zo de pest hebt aan de intolerante klootzakkerige nederlanders, als nederland zo bekrompen is, wat doe je hier dan nog, ga gezellig verhuizen naar een prachtig buitenland, naar een islamitisch land bijvoorbeeld.

Het schijnt dat wij ons daar nog veel erger misdragen _O-

http://www.nrcboeken.nl/recensie/het-la ... en-vreemde

Kiwipitje

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:17

Ik ben niet door Geert Wilders gaan denken dat er ernstig iets gedaan moet worden aan het immigratiebeleid van Nederland. Doordat ik denk dat er iets gedaan moet worden aan het immigratiebeleid van Nederland heb ik op de PVV gestemd.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:19

Ik vind de titel van dit topic totaal nergens op slaan!
Er is nog niet eens een kabinet gevormd en nu al [voor] oordelen over de PVV.Wacht nu eerst eens af wa't er gaat gebeuren en wie er gaan regeren.
Een hoop geschreeuw [word wilders daar ook niet van beschuldigd?] en niemand weet wat er gaat komen.
Word er moe van steeds dat gezeur en ge-oordeel over Wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:24

Brainless schreef:
@Mindim
Nee hoor, ik betrap mij er zelf ook regelmatig op dat ik een bepaald vooroordeel heb en dat ik soms moeite moet doen om naar mezelf te kijken.
Met de reactie van: er zijn ook staphorsters die met stenen gooien en stiekem tv kijken..... dat bedoel ik met mijn stukje... laat ze toch als ze daar gelukkiger van worden (niet van dat stenen gooien... dat mag absoluut niet,, ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt.)
En dat de pinautomaten het niet doen op zondag (wat is het probleem?).

Hoezo moet ik naar een islamitisch land verhuizen??

Oh sorry, de tweede alinea bedoelde ik in het algemeen. Nederlanders die andere nederlanders bekrompen en intolerant vinden en nederland als land zijnde ook, waar verkassen die dan niet als het hier allemaal zo belabberd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:27

Brainless schreef:
jameyskatje schreef:
heb ik even pech :+

Ze is Nederlander en moslim... dus ze wordt dubbel gediscrimineerd... ;)

Ah op die manier :o? Maar ze vind het gelukkig grappig aan het clowntje te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:30

Nicolletje schreef:
Mindim schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel vind dat nederlanders enorm worden afgezeken hier, maar men is zelf schoon van alles zeker? Als je zo de pest hebt aan de intolerante klootzakkerige nederlanders, als nederland zo bekrompen is, wat doe je hier dan nog, ga gezellig verhuizen naar een prachtig buitenland, naar een islamitisch land bijvoorbeeld.

Het schijnt dat wij ons daar nog veel erger misdragen _O-

http://www.nrcboeken.nl/recensie/het-la ... en-vreemde

Die mogen zich idd schamen.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:31

Vind het een beetje raar zowiezo bestaat het kabinet uit meerdere partijen en de pvv kan niet alleen beslissen...snap niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken...1 persoon kan niet voor heel nederland beslissen hoor...en de pvv heeft ook goede punten die niet op de allochtonen slaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:32

Teddy321 schreef:
Mindim, ik ben het in grote lijnen met veel van je eens. Vind het alleen jammer van je dat je persoonlijk wordt. Zo wordt het topic snel getemd.

Dat was niet zo bedoeld, heb de post aangepast. Wilde niet perse Brainless daarmee aanspreken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:35

@Mindim
Geeft niet hoor ;) , ik begreep die opmerking naar mij al niet, maar nu je het algemeen bedoeld wel....!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:37

Mindim schreef:
Teddy321 schreef:
Mindim, ik ben het in grote lijnen met veel van je eens. Vind het alleen jammer van je dat je persoonlijk wordt. Zo wordt het topic snel getemd.

Dat was niet zo bedoeld, heb de post aangepast. Wilde niet perse Brainless daarmee aanspreken.

+:)+ toppie meis..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:12

Na dit hele topic te hebben doorgelezen, is het betoog van seren mij het meeste bij gebleven. Ik ben het dan ook volledig met haar eens.

Overigens vind ik het jammer dat het topic een tijdje werd gedomineerd door 'bepaalde personen' die met erg gevaarlijke en slecht onderbouwde argumenten gingen strooien. Respect voor de mensen die de discussie er weer zo mooi in hebben gekregen +:)+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:29

Ulrika schreef:
Vind het een beetje raar zowiezo bestaat het kabinet uit meerdere partijen en de pvv kan niet alleen beslissen...snap niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken...1 persoon kan niet voor heel nederland beslissen hoor...en de pvv heeft ook goede punten die niet op de allochtonen slaan

Hier ben ik het ook mee eens
Ik probeer er meestal in het dagelijks leven ook nooit zoveel aan te denken gewoon lekker naar werk school paarden en dan savonds weer naar bed :P Alleen deze keer vond ik het even spannend heb nu voor het eerst gestemd en ben blij met de zetel verdeling .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:48

Ik heb ook pvv gestemd. Als ik de openingspost lees, krijg ik gelijk de gedachte : die heeft haar ogen dicht, of kop in t zand.. Ik probeer al jaren lang niemand te veroordelen, maar het lukt niet meer. Als je zowat dagelijks ziet hoe 1 bepaald volkje hier alles naar de vernieling helpt dan word je echt kwaad van binnen.
Wilders steekt tenminste niet zijn kop in het zand, die is niet bang om er wat van te zeggen! Niet zoals onze geniale burgemeester hier die maar gewoon het advies gaat om s' avonds niet meer over straat te gaan!!
Ik ben het zo beu, dat zielige gedoe, maar ook beu dat de marokkaanse buurman van mijn ouders moet lijden onder zijn eigen volk omdat die zich niet kunnen gedragen. Want hij is een prima vent die zijn kinderen wél heeft opgevoed.
Maar de ouderen van de gemeenschap hebben niks meer te zeggen hier over al dat tuig.

Constant waren er overvallen, veenendaal elke x in het nieuws. Maar dit was niks nieuws hoor, want zo ging het al jaren!!! Nu zijn er wel een paar gepakt, want ja nu waren we in het nieuws dus dan moet je wel he..

Ik heb al zo veel meegemaakt hier wat dat betreft, mijn vertrouwen is gewoon weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:53

Ik denk persoonlijk dat je het beter bij je geloofsgenoten kan zoeken en dáár bedenken waar het mis is gegaan, dan naar wilders te wijzen. Hij heeft soms achterlijke opmerkingen, maar hij doet wel iets wat niemand anders durft.. Nederland wakker schudden!!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:18

Brainless schreef:

Het probleem is dat de gelovigen daarmee hun normen opdringen aan niet-gelovigen. Dat dit invloed heeft op het leven van iemand die niet gelooft, en zo hoort het niet te zijn. Geloven is ok, maar het houdt op zodra je daarmee invloed op het leven van een niet-gelovige hebt. Als niet gelovige heb je je dus verplicht te schikken naar de wil van gelovigen. Andersom willen de gelovigen dat toch ook niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:48

Staphorst is van oudsher een heel gelovig dorp, is hun cultuur........ kan je je daar niet in vinden moet je er niet gaan wonen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:51

janesmith schreef:
Brainless schreef:

Het probleem is dat de gelovigen daarmee hun normen opdringen aan niet-gelovigen. Dat dit invloed heeft op het leven van iemand die niet gelooft, en zo hoort het niet te zijn. Geloven is ok, maar het houdt op zodra je daarmee invloed op het leven van een niet-gelovige hebt. Als niet gelovige heb je je dus verplicht te schikken naar de wil van gelovigen. Andersom willen de gelovigen dat toch ook niet?

Maar in dat dorp is dat al decennia hun cultuur, moeten ze die veranderen voor een ander??
Hun dorp was perfect aangepast aan hun gelovig cultuur, dan komt er een niet gelovige wonen en dan moeten ze hun "hele " cultuur omgooien?

Daar ging het in dit voorbeeld om: als je ergens anders gaat wonen heb je je aan te passen aan de cultuur daar (zoals de buitenlanders zich hier moeten aanpassen), maar binnen Nederland geldt dat blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:56

KiWiKo schreef:
Staphorst is van oudsher een heel gelovig dorp, is hun cultuur........ kan je je daar niet in vinden moet je er niet gaan wonen!

Het flauwe van Staphorst is, dat er mensen zijn die met de vinger naar een ander wijzen vanwege zondig gedrag, terwijl ze stiekum thuis achter gesloten deuren hetzelfde gedrag vertonen. Dat is niet zo netjes.
Niet allemaal hoor, maar er zitten mensen tussen. Volgens mij zijn in het tegenwoordige Staphorst de staphorster mensen, zwaar in het geloof en met klederdracht in de minderheid aan het raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:11

Men respecteert het daar ook wel hoor, anders stonden de stoplichten op zondag wel aan en deed de pinautomaat het.
De 'oude' staphorsters wonen veelal in de boerderijen aan een heule lange weg, de import woont meer in de woonwijken. Maar het is daar ook geen probleem hoor. Ze hebben een kroeg en die gaat zaterdagavond om 24 uur dicht, doet niemand moeilijk over. In Staphorst zijn er geen problemen bij mijn weten.

Je moet elkaar accepteren, je moet je proberen aan elkaar aan te passen, niet de een aan de ander. Onoverkomelijkheden kun je dan binnen je vier muren houden.

Met de islam net zo. Ik heb niets tegen hoofddoeken, maar wanneer er gewenst wordt dat je bij een bepaalde gelegenheid je hoofddeksel afneemt, vind ik dat een ieder dat moet doen. Geen uitzonderingen op basis van geloof of overtuiging, dat geeft wrijving en irritatie.

Ik heb niets tegen de islam,, maar men mag het niet een excuus vinden om misstanden goed te praten. Men moet zelf de verantwoording voor diens acties nemen en zich niet verschuilen achter allah of god. Christenen kunnen er ook een handje van hebben trouwens. Ze noemen mij rustig heiden, omdat ik niet met mijn kont een kerkbank inschuif. Maar ik doe doordeweek niet alles wat god verboden heeft en zit niet zondag met een uitgestreken smoel in de kerk vergeving te vragen. Maar zo iemand mag wel een waardeoordeel over mij vellen.

Maar wil je met zijn allen hier leven moet een ieder water bij de wijn doen, evenveel, als het onevenredig gebeurt, krijg je ontevredenheid en daar is nederland nu in beland.

Het is frustrerend als je een nieuwe fiets nodig hebt en je moet er hard voor werken en sparen, dat bij de asielzoekerburen, 5 fietsen van de gemeente worden afgeleverd en dan nog klagen en zeuren om atb's, die er dan ook fijn komen ook. Want nederland wil het niet fout doen.
De gemiddelde nederlander voelt zich inmiddels gepasseerd, geintimideerd. Als je ziet hoeveel geld er gaat naar de allochtonen in nederland middels allerlei projecten, dan is het heel zuur dat je opa de godganze dag in zijn pyama in bed ligt, omdat daar geen geld voor is.

De allochtoon is echt niet de enige schuldige in het verhaal, de overheid evengoed. Men moet niet steeds toegeven aan een schuldgevoel naar allochtonen toe, daar wordt schromelijk misbruik van gemaakt. Pak die criminelen maar eens superhard aan. Wat was er ook al weer in Utrecht, het was in ieder geval heftig daar, erg vind ik dat. Oudere mensen durven niet meer boodschappen doen, de hele buurt hebben ze naar de knoppen geholpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:13

maar dat is overal zo mindim :) echt!

Ik draaide vroeger turkse bruiloften in de houtrusthallen...... gelovig genoeg om de vrouwen links in de zaal af te zonderen, maar niet gelovig genoeg om de wisky te laten staan :D :D

Katholieke kerk ook, gelovig genoeg om misdienaartjes te hebben, maar niet gelovig genoeg om er met je tengels vanaf te blijven.......

Bij ALLE groeperingen waarbij gedragingen van bovenaf opgelegd worden zullen mensen rondlopen die het opgelegde stiekum omzeilen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:15

Zo hypocriet, maar wel op een ander neerkijken, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:20

Het was trouwens culemborg, molukkers vs marokkanen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:26

janesmith schreef:
Brainless schreef:

Je kunt het ook andersom zien; wél pinnen op zondag = je niet-geloof opdringen aan mensen die wel geloven. Waarom zou niet-geloven meer waarde hebben dan wel geloven? Waarom moet je je geloof aanpassen aan mensen die niet-geloven? :) Zomaar een gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:28

Sunrise_ schreef:
Je kunt het ook andersom zien; wél pinnen op zondag = je niet-geloof opdringen aan mensen die wel geloven. Waarom zou niet-geloven meer waarde hebben dan wel geloven? Waarom moet je je geloof aanpassen aan mensen die niet-geloven? :) Zomaar een gedachte.

Laten ze die pinautomaten en stoplichten daar maar weg halen en ook uit Rouveen, wil men pinnen gaat men maar naar Meppel, ziezo dat euvel opgelost.