Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Laika

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:24

Draaideur criminelen aanpakken roepen ze inmiddels al zo'n 20 jaar, dus dat zie ik niet gaan gebeuren. Maar Wilders heeft misschien wat dat betreft wat ogen geopend. Als zijn plannen voor 1/4 uitgevoerd kunnen worden, zijn we al een heel eind op de goede weg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:42

jameyskatje schreef:
overigens. ik heb een algemene vraag. kennen jullie de 'marokkanen, straatterroriste, nafos, criminelen' alleen maar van het nieuws, de telegraaf, het cbs en andere googlebronnen?

of werken, studeren, leven jullie met marokkanen. kortom kén je ze echt? spreken jullie over dit soort kritische zaken en gaan jullie die discussie eigenlijk wel met de doelgroep zélf aan?

want het klinkt cliché, maar iedereen praat OVER ze maar niemand praat MET ze. en daar licht het probleem. degene die over ze praten zitten elkaar ideeen aan te wakkeren, en degene over wie wordt gesproken voelt zich steeds meer gefrustreerd en ongeliefd raken. sleutel = dialoog.

Ja ja en ja en daarom ben ik ook zo verdrietig. 20 jaar verder en het is alleen maar verergerd.

De bekendste overigens van al mijn plaatsgenoten staat momenteel terecht in het liquidatieproces.
De jongens (vrienden) van zijn (en mijn) generatie zijn allemaal wel wat rustiger geworden inmiddels(of omdat ze af en aan vast zitten maar ook omdat ze getrouwd zijn bijv.), maar een hoop van hun zal niet makkelijk een 'normaal' leven kunnen leiden, ze zijn van jongs af aan gewend om makkelijk en snel (veel) geld te verdienen, als je ze wel een kans geeft in je bedrijf, laten ze je op een dag zomaar zitten of komt de politie aan je deur.
Degene die wel een redelijk normaal leven willen zijn ook weggegaan hier uit het dorp, weg uit de (druk van de) groep, weg van de drugs en de criminaliteit.

Het probleem is vooral dat er een deel echt klootzakkengedrag vertoont (je laat ze binnen en ineens wordt er ingebroken, is er geld weg enz) en de rest houdt ze een hand boven het hoofd ipv. dat ze het aanpakken.
Ze grapten vroeger al dat als zij ergens aan de deur kwamen, dat de gordijnen dicht werden getrokken enz. en dat vond ik heel erg.
Het probleem is alleen dat ze niet optreden tegen hun vrienden die wel de boel leegjatten omdat dat verraad is, en ten tweede profiteerden zij natuurlijk ook van de goedkope scooters of merkkleding enz.
Je kan wel met ze praten (ik heb het geprobeerd) maar er is toch geen dialoog mogelijk, het is jaja en ze zeggen toch niks of wijzen naar 'ja maar het zijn die anderen, ik niet'

Datzelfde geldt voor de islam, ze zijn moslim als het ze uitkomt.

Er is zo ontzettend moeilijk vat op ze te krijgen. Ik heb ooit weleens gevraagd waarom niemand een Marokkaans winkeltje begon hier in het dorp. En toen werd er gezegd, dat dat alleen maar problemen zou opleveren want anderen zouden jaloers (??) worden en de boel terroriseren.

Als ik het alleen maar uit de media of van horen zeggen had, dan had het me allemaal niet zo geraakt. Maar 20 jaar integratie en we zijn nog geen zak opgeschoten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7046 ... buitenland
En hier word ik gewoon ronduit kwaad over :(
Dit is niet zoals wij de Nederlandse maatschappij bedoelen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:26

Macouch gaat dat oplossen door "lokjoden" en een speciale jaarlijkse "Keppeltjesdag" :')
Evenals de speciale homopleinen. :D

Nou dan zouden deze minderheidsgroepen toch echt wel tevreden moeten zijn toch?

Overigens heb ik 44 jaar in Rotterdam gewoond en heb deze stad met eigen ogen naar de kl*te geholpen zien worden door immigranten. En natuurlijk wonen er ook genoeg immigranten die zich wel kunnen aanpassen, maar helaas zie je die niet meer door het uitwas. Als je in je tuin geen onkruid wiedt, zie je op een gegeven moment je planten niet.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:00

de joden kunnen de homo's een handje geven.
wat zal de volgende groep zijn!?.. vrouwen? ongelovigen?
en wanneer gaat er eens iets gebeuren, de maatschappij is het meer dan zat dat bewijzen al die stemmen voor geert wel.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:17

Een uitspraak van een zeer gerespecteerd politicus die absoluut niet bekend staat als radicaal of ultra rechts in Europa.
Guy Verhofstadt is de ex-Premier van België.

Citaat:
Guy Verhofstadt, Tweede Burgermanifest: “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?”

Bron:Tweede Burgermanifest

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:20

Tja, iets met cultuurrelativisme. Ik zal nooit zeggen dat mijn cultuur beter is dan die van een ander, omdat ik altijd vanuit mijn normen en waarden zal kijken.
Of men twee verschillende culturen ("Islamitische" en die van Nederland, wat dat dan ook moge zijn) naast elkaar kan laten leven? Ja, dat denk ik wel, met de nodige grenzen uiteraard (Nederlands strafrecht bvb)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:36

De politiek kan wel tegenstribbelen, maar de opmars wordt bij iedere tegenstrubbeling groter.

PVV IN PEILING WEER DE GROOTSTE

PVV is weer de grootste partij
27 juni 2010, 12:20 uur | FD.nl
9De PVV is opnieuw de grootste partij in de opiniepeiling van Maurice de Hond. De partij van Geert Wilders heeft zes zetels 'gewonnen' sinds de verkiezingen begin deze maand.

De Partij voor de Vrijheid zou 30 zetels winnen als vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, aldus De Hond. Voor het eerst sinds de 'echte' verkiezingen van 9 juni is de PPV daarmee de VVD in de opiniepeiling voorbijgestreefd.

Volgens De Hond komt de winst van de PPV voor vier zetels van de VVD en twee van het CDA. 'De ontwikkelingen bij de formatie hebben een duidelijke invloed op de kiezers,' aldus de opiniepeiler.

Bron: Financieel Dagblad
Bron: Spits

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:03

janesmith schreef:
De politiek kan wel tegenstribbelen, maar de opmars wordt bij iedere tegenstrubbeling groter.

PVV IN PEILING WEER DE GROOTSTE

PVV is weer de grootste partij
27 juni 2010, 12:20 uur | FD.nl
9De PVV is opnieuw de grootste partij in de opiniepeiling van Maurice de Hond. De partij van Geert Wilders heeft zes zetels 'gewonnen' sinds de verkiezingen begin deze maand.

De Partij voor de Vrijheid zou 30 zetels winnen als vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, aldus De Hond. Voor het eerst sinds de 'echte' verkiezingen van 9 juni is de PPV daarmee de VVD in de opiniepeiling voorbijgestreefd.

Volgens De Hond komt de winst van de PPV voor vier zetels van de VVD en twee van het CDA. 'De ontwikkelingen bij de formatie hebben een duidelijke invloed op de kiezers,' aldus de opiniepeiler.

Bron: Financieel Dagblad
Bron: Spits

Dat kan wel zijn maar wat heeft de PVV er nú aan?
Helemaal nix toch?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:18

@Gohya

Zeker wel. Dit soort peilingen hebben direct invloed op de kant die de VVD en CDA op gaan. Verhagen (CDA) heeft vanmorgen gezegd dat hij bereid is om met de VVD en PVV om tafel te gaan zitten indien andere coalitie's niet mogelijk zijn. Dat is precies wat Rutte horen wil, die gaat nu weinig meer toegeven om tot een vergelijk met Paars+ te komen. Zo werkt politiek. En Verhagen wist dat op het moment dat hij dat zei. Die weet ook hoe het werkt. Verhagen ziet ook in dat er steeds meer CDA'ers naar de PVV overlopen, dus rest er nog maar één mogelijkheid om die partij te redden.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:23

janesmith schreef:
@Gohya

Zeker wel. Dit soort peilingen hebben direct invloed op de kant die de VVD en CDA op gaan. Verhagen (CDA) heeft vanmorgen gezegd dat hij bereid is om met de VVD en PVV om tafel te gaan zitten indien andere coalitie's niet mogelijk zijn. Dat is precies wat Rutte horen wil, die gaat nu weinig meer toegeven om tot een vergelijk met Paars+ te komen. Zo werkt politiek. En Verhagen wist dat op het moment dat hij dat zei. Die weet ook hoe het werkt. Verhagen ziet ook in dat er steeds meer CDA'ers naar de PVV overlopen, dus rest er nog maar één mogelijkheid om die partij te redden.

Oke das mooi,dikke kans dus dat het toch VVD,PVV en CDA gaat worden dan.
Ja Rutte wilde sowieso al met de PVV samen werken,alleen alle anderen niet,maar zoals je ziet ze bedenken zich uiteindelijk toch wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:26

janesmith schreef:
@Gohya

En jij gelooft dat :D .
Ze willen helemaal niet met de PVV, maar roepen gewoon maar wat en zeker Verhagen, die zou toch eerst een congres beleggen om naar zijn achterban te luisteren.
En denk je nu echt dat de belangrijke achterban van de VVD, de mensen uit het zakenleven toe staan dat Wilders in een regering komt :n

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:28

@Sarabande

Als ze het niet doen dan zal de PVV de grootste zijn a.s. statenverkiezingen. Die gaan dan heel wat zand in de machine van de dan zittende regering gooien. Maar we zullen zien. Als het zo ver is dan zal ik je reactie nog wel eens als quote aanhalen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 28-06-10 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:28

@sarabande.En jij gelooft dat
Ja ik geloof dat wel hoor.Je zal het zien straks!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:30

@Gohya
e moet op de diverse sites maar eens lezen wat huidige CDA en VVD stemmers schrijven. Niet een paar, maar pagina's vol. Allemaal reactie's in de trant dat ze uit correctheid nog CDA of VVD gestemd hebben, maar nu, uit protest, de volgende keer PVV gaan stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:32

gohya schreef:

VVD wil helemaal niet met de PVV dat is wel duidelijk geworden nadat Rosenthal zijn opdracht beëindigde. VVD praat niet voor niets met partijen waar het eigenlijk helemaal niet mee samen wil, maar er is gen keus.
Partijen als de PVV komen bijna nooit in regeringen, gelukkig, zelfs al zijn ze de grootste.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:33

janesmith schreef:
@Gohya
e moet op de diverse sites maar eens lezen wat huidige CDA en VVD stemmers schrijven. Niet een paar, maar pagina's vol. Allemaal reactie's in de trant dat ze uit correctheid nog CDA of VVD gestemd hebben, maar nu, uit protest, de volgende keer PVV gaan stemmen.

Wie zegt dat dat geen PVV stemmers zijn de partij is bekend om dit soort internet akties.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:35

sarabande schreef:
janesmith schreef:
@Gohya

Wie zegt dat dat geen PVV stemmers zijn de partij is bekend om dit soort internet akties.

Nee zo kinderachtig zijn PVV stemmers niet hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:44

gohya schreef:

Nee mensen met de dood bedreigen vind ik nog een tikkeltje erger, en dat doen ze ook per e mail

Maar goed het maakt voorlopig allemaal niets uit de PVV doet niet mee (dat rijmt :+ )

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:50

sarabande schreef:
gohya schreef:

VVD wil helemaal niet met de PVV dat is wel duidelijk geworden nadat Rosenthal zijn opdracht beëindigde. VVD praat niet voor niets met partijen waar het eigenlijk helemaal niet mee samen wil, maar er is gen keus.
Partijen als de PVV komen bijna nooit in regeringen, gelukkig, zelfs al zijn ze de grootste.

Wat in Italië en Denemarken kon, kan hier ook.
Het protest is nog maar net begonnen. Steeds minder hoog opgeleiden schamen zich niet meer om te zeggen dat ze PVV stemmen. Dat heet sneeuwbaleffect.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:51

sarabande schreef:
gohya schreef:

Nee mensen met de dood bedreigen vind ik nog een tikkeltje erger, en dat doen ze ook per e mail

Maar goed het maakt voorlopig allemaal niets uit de PVV doet niet mee (dat rijmt :+ )

Helemaal niemand doet nog mee, dus wat dat betreft.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:56

sarabande schreef:
gohya schreef:

Dat doen niet alleen PVVers,dat doen ook andere mensen die niet PVVer zijn.
Dus dat slaat nergens op.Zoals bekend is,overal heb je er rotte appels tussen zitten,niet alleen bij de PVV.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:58

@Gohya

De druiven blijken erg zuur te zijn ;-)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:09

janesmith schreef:
@Gohya

De druiven blijken erg zuur te zijn ;-)

Nee hoor, ik ben sinds Rosenthal toegegeven heeft dat er niet met de PVV gepraat wordt erg opgelucht. En Verhagen bedoelt meestal nee als hij ja zegt dus daar ben ik niet van onder de indruk

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:25

Dan is de politiek een corrupt zootje,PVV zit ook in de politiek en is het rechtvaardig als daar óók mee gepraat word.Je mag niet iemand buiten sluiten omdat die andere ideeën heeft.Praten moet altijd,er uitkomen is punt 2.
En Verhagen is dan laf,als je Ja zegt toch Nee bedoelen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:29

wil even een grappig filmpje delen; misschien niet geheeel ontopic, maar toch wel een beetje. hopelijk kunnen jullie het wel waarderen.
het gaat over marokkanen die op de pvv hebben gestemd. omgekeerde wereld. maar het zette mij wel aan het denken en ik vind het ook leuk dat sallahedine(de presentator, hij heet kandoussie op youtube) dit soort zaken altijd op een grappige manier benaderd. hij heeft veel zelfspot met betrekking tot zijn 'marokkaan zijn'

dit is een filmpje over een marokkaanse man uit slotervaart over de marokkaanse jeugd. volgens mij wilt hij hetzelfde als de pvv, hardere aanpak. daarom denk ik dat de pvv nog groter was geworden als hij enkel voor de verandering in den haag was en een hardere aanpak van probleemjongeren. maar omdat de islam er vaak bij is gehaald zijn veel moslims afgeweken.
(hij spreekt berbers; dat is de taal waarin de ouderen zich het beste kunnen uiten. daarom is ervoor gekozen hem in zijn beste taal te laten spreken. in de tijd dat deze man naar nederland kwam lag de prioriteit bij werken, niet bij inburgeren en de taal leren. daar zijn al uitgebreide discussies over geweest op bokt. de 2e generatie spreekt uiteraard beter nederlands dan marokkaans)