Tallie1979 schreef:Biologisch of niet, halal of niet, het gaat voornamelijk om het niet overleggen de pro moslim/halal/koosjer mensen in dit topic willen zich er maar op blindstaren dat het aan het geloof ligt wat er achter schuilt.. Onder het mom van: Jaja, jullie haten moslims dus daarom vinden jullie het belachelijk.
dat ben ik helemaal met je eens, ik heb zelf al een paar keer gezegd dat het kdv daar in de fout gegaan is.
het had moeten overleggen, of op zijn minst de ouders op voorhand informeren.
alleen zijn er maar weinig mensen in dit topic die dat punt aanhalen
de meesten zijn verontwaardigd omdat 83% zich moet aanpassen, of omdat halal slachten zo slecht is.
Daphna schreef:Ik zag laatst zelfs een kleuter die met papa in de tram zat. Kind legt z'n broodje op de stoel van de metro, en eet het gewoon verder op. Papa zag het, maar ik moest me inhouden om te zeggen tegen het kind, niet eten, het is vies, er zitten hele vieze mensen op die stoelen.. maar goed de papa vond het prima.
als kinderen nooit aan 'vieze dingen' blootgesteld worden, kweken ze helemaal geen weerstand, dus zooo erg is dit echt niet
veel wetenschappers wijten het steeds hogere aantal allergieën aan overdreven hygiëne.
het lichaam leert niet om zich op een normale manier te verdedigen en gaat bij het minste in overdrive.
ik geef mijn kinderen voldoende kans om hun natuurlijke weerstand op te bouwen (en dan heb ik het niet over actimel of yakult voederen
) en ze zijn bijna nooit ziek.
Daphna schreef:Desondanks, als het zo zou zijn, dat dit toch zou gebeuren, bijvoorbeeld op het KDV krijgt mijn kind suiker snoepjes, wat ik dus echt niet vind kunnen. 17% van de kinderen eten gewoon haribo, en omdat ze het zielig vinden voor mijn kind om smakeloze druivensuiker snoepjes te geven, dus het kind deze ook maar geven. Ik zou dus echt nooit de media erbij betrekken!! Suiker is echt niet gezond voor een kind, mocht ik dit systematisch gebeuren, dan zou ik een klacht indienen bij een of ander controle bureau voor KDV, ik zou hoogstens een frustratie topic op bokt zetten. Als het dan nog door zou gaan, zou ik mijn kind simpelweg van dat dagverblijf halen.
ik ben het helemaal met je eens.
alleen is dit in de praktijk echt niet simpel.
je moet je maar eens aan je principes proberen te houden als de rest van de familie daar het nut niet van inziet.
om het leefbaar te houden en de spanningen (zowel met de kinderen als met de familie) niet ten top te drijven, heb ik mijn houding wat moeten bijstellen.
suiker kan af en toe, op een feestje oid, maar ik geef hen wel heel duidelijk mee dat suiker niet gezond is.
ik probeer hen zo bewust mogelijk te maken van alles wat ze eten.
als ze vlees eten weten ze ook donders goed dat dit een stuk van een dier is, en niet gewoon 'iets uit de supermarkt'.
Daphna schreef:Mijn cultuur thuis is, alles zo eerlijk naar de natuur toe te doen als het mogelijk is. Ik ben opgegroeid met biologisch eten, bewust eten, bewust omgaan met dieren en de natuur. Vriendelijk zijn tegen andere mensen, en vooral mensen in hun waarde laten. Als anderen hun cultuur, fastfood, snoep, frisdranken en ander goedkoop eten dit mijn kind opdringen, ga ik daar niet heel moeilijk over doen, zo is het leven. Is het de moeite waard om mij daarover op te winden? Nee, ik vertel wel wat ik ervan vind en dat ik het liever niet vaker zie gebeuren. We leven in een mozaïek van culturen, leef en laat leven, en waar mogelijk leer er iets van, het kan heel leuk zijn, ik ga graag eten bij de thai, turk of indonees, geweldig vind ik dat.
ik vind dit een hele mooie instelling