Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:55

nicole3939 schreef:
Krips schreef:
Tuurlijk zijn er misstanden in Nederland. Dat ontken ik ook niet. Maar we zijn wel een van de meest welvarende landen ter wereld. Die welvaart hebben we onderandere te danken aan het buitenland. Ook aan minder welvarende en zelfs derde wereld landen. Ik vind het niet meer dan logisch dat we daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor nemen. Daar ben ik trots op. Snijden in de hulp die wij geven aan landen waarin mensen het zo veel minder hebben dan wij vind ik dan ook geen goed idee. Dat is niet de enige manier waarop we meer geld kunnen vrijmaken voor de zorg.

Waar wil jij het extra geld dan vandaan halen?

Dat is nu naar Griekenland :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:56

Lovely schreef:
Sterker nog, dat geld is gereserveerd voor ontwikkelingshulp en was dus gewoon al beschikbaar voor zulke dingen. Ontwikkelingshulp kun je niet afschaffen :n.

Wat wel kan is dat mensen die hier niet tevreden zijn, zelf gewoon het vliegtuig nemen naar Canada :)*.

Bedoel je dat een nederlander die niet tevreden is in eigen land, maar naar Canada moet verhuizen?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:58

Ja ook zo'n strak plan Griekenland.... en een reddingsplan voor de euro, die heeft in 17 maanden nog nooit zo laag gestaan.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 18-05-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:58

hypotheekrenteaftrek langzaam aan veranderen. De AOW leeftijd versoepelen. Hoge inkomens belasten. Zorgen dat iedereen kan meedraaien in de economie waardoor de beroepsbevolking en dus de inkomsten van belastingen stijgen. Afname van de kosten van het ambtenarenapparaat. Geen JSF. En bovendien zorgen dat de zorg efficienter wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:01

nicole3939 schreef:
Ja ook zo'n strak plan Griekenland.... en een reddingsplan voor de euro, die heeft in 17 maanden nog nooit zo laag gestaan.

De reden dat de euro steeg was omdat de dollar viel, maar dat wordt wat te vaak vergeten.

Krips, dat klinkt doordacht, heb je het al doorgerekend :D.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:01

Waarom weer de hoge inkomsten?? Deze mensen betalen al het meest en hebben vaak werkweken van meer dan 80 uur.
Dan heb ik het niet over de bonussen van de banken etc.

Afname van de kosten van de ambtenaren vind ik een strak plan evenals de zorg.

AOW leeftijd omlaag of omhoog, sorry maar dat is mij niet duidelijk wat jij bedoelt.

Anoniem

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:03

Nicole, het terugbrengen van de kosten van de ambtenaren betekent in de praktijk dat er ambtenaren ontslagen moeten worden, waar moeten die mensen naartoe?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:03

Lovely schreef:
nicole3939 schreef:

De reden dat de euro steeg was omdat de dollar viel, maar dat wordt wat te vaak vergeten.

Krips, dat klinkt doordacht, heb je het al doorgerekend :D.

Nee maar het is wel een feit dat de euro nu op het laagste peil staat in 17 maanden tijd, terwijl ook de aandelenbeurs in Amerika omlaag gaat.
Dus toeval?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:05

Lovely schreef:
Nicole, het terugbrengen van de kosten van de ambtenaren betekent in de praktijk dat er ambtenaren ontslagen moeten worden, waar moeten die mensen naartoe?

Ik ben zelf 12 jaar Rijksambtenaar geweest, dus weet dat het veel efficienter kan.

Ik zeg niet dat er gedwongen ontslagen moet komen, maar geen nieuwe mensen meer aannemen.
Dus natuurlijk laten afvloeien.
Verder de gratificatie's aan het eind van het jaar niet meer uitdelen.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 18-05-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:06

Wij zijn een export land dus je hoort hier weinig klagen over het feit dat de euro wat meer bij de dollar komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:08

Zo, dat zijn Griekse maatregelen, mensen hun gratificatie afpakken. Je zal maar een ambtenaar met 4 jongen kinderen zijn, daar gaat je breedbeeldteevee :D.
Het ambtenarenapparaat kan zeker efficienter, maar het kost dus concreet banen en die moeten dus elders wel weer gecreeerd worden.

De euro begon ooit 1:1 tegen de dollar en vergeleken daarmee staat de euro dus nog steeds hoog. Meelij moet je hebben met de pond.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:09

sarabande schreef:
Wij zijn een export land dus je hoort hier weinig klagen over het feit dat de euro wat meer bij de dollar komt.

Ja voor de bedrijven die exporteren.
Maar de mensen die hun geld in aandelen/obligaties hebben krijgen wel een probleem.

En het gaat mij ook om het geld wat hiermee weggegeven is.
Wij hadden het, vind ik beter kunnen gebruiken om hier de zorg voor de oudere mensen etcte verbeteren.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:11

Lovely schreef:
Zo, dat zijn Griekse maatregelen, mensen hun gratificatie afpakken. Je zal maar een ambtenaar met 4 jongen kinderen zijn, daar gaat je breedbeeldteevee :D.
Het ambtenarenapparaat kan zeker efficienter, maar het kost dus concreet banen en die moeten dus elders wel weer gecreeerd worden.

De euro begon ooit 1:1 tegen de dollar en vergeleken daarmee staat de euro dus nog steeds hoog. Meelij moet je hebben met de pond.

Nee de gratificaties worden hier uitgedeeld als ze vinden dat iemand zijn of haar werk met extra inzet heeft gedaan.
En dat vind ik dus onzin, je wordt betaald om je werk goed te doen dus waarom nog extra geven?

En ik zeg natuurlijk afvloeien, dus dat kost geen banen.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 18-05-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:12

Krips schreef:
hypotheekrenteaftrek langzaam aan veranderen. De AOW leeftijd versoepelen. Hoge inkomens belasten. Zorgen dat iedereen kan meedraaien in de economie waardoor de beroepsbevolking en dus de inkomsten van belastingen stijgen. Afname van de kosten van het ambtenarenapparaat. Geen JSF. En bovendien zorgen dat de zorg efficienter wordt.

We hebben dat geld straks wel nodig voor de vergrijzing, had je daar ook rekening mee gehouden. Constant wordt er over tekorten gepraat, waaarom dan ook niet op ontwikkelingssamenwerking gaan korten, waarom geld inversteren in onderontwikkelde landen als je je burgers alles laat betalen en voor hen de lasten maar blijft verhogen, dat je eigen mensen bij de voedselbank moeten aankloppen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:12

nicole3939 schreef:
Lovely schreef:

Ik ben zelf 12 jaar Rijksambtenaar geweest, dus weet dat het veel efficienter kan.

Ik zeg niet dat er gedwongen ontslagen moet komen, maar geen nieuwe mensen meer aannemen.
Dus natuurlijk laten afvloeien.
Verder de gratificatie's aan het eind van het jaar niet meer uitdelen.

Ik denk dat die ambtenaren naar dezelfde plek moeten als al die mensen die ontslagen worden in het bedrijfsleven omdat er bezuinigd moet worden :) ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:14

Lovely schreef:

Naar canada?
Tja er worden genoeg anderen ontslagen, waar moeten die naartoe?
Laat ze het wachtgeld voor ambtenaren maar afschaffen en wat minder bureaucratie en idd wat minder ambtenaren, kunnen die mooi asperges steken, maar misschien dat dat te min is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:18

Krips schreef:
hypotheekrenteaftrek langzaam aan veranderen.

Welke kant op en hoe wil je dan de stagnerende markt opvangen?
Krips schreef:
De AOW leeftijd versoepelen.

Naar boven laten glijden, neem ik aan? Voor alle bevolkingsgroepen?

Krips schreef:
Hoge inkomens belasten.

Dat kan een rem zetten op de groei die mensen doormaken in hun inkomen (net als vroeger bij de loongrens) en dat heeft weer invloed op de uitgaven, huizenmarkt, besparingen.
Krips schreef:
Zorgen dat iedereen kan meedraaien in de economie waardoor de beroepsbevolking en dus de inkomsten van belastingen stijgen.

Melkertmodel?
Krips schreef:
Afname van de kosten van het ambtenarenapparaat.

Zie vorige posts :D
Krips schreef:
Geen JSF.

Die JSF werd ook niet voor niets aangeschaft toch? Het was wel grappig laatst bij Nova dat dit plan uit de hoed van Pim Fortuin kwam, daar heeft niemand het meer over.
Krips schreef:
En bovendien zorgen dat de zorg efficienter wordt.

Door marktwerking of moet de interactie tussen zorgleveranciers en zorgverzekeraars gunstiger uit gaan werken naar de consument. De premiedruk is nu al heel erg hoog, daar moet wel iets tegenover gaan staan en de voortdurende versobering is geen goede belofte.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:18

Goh, ik moest weer aardig bijlezen :D .
Ik vind sommigen in dit topic maar "enge" gedachten hebben, die heb ik eerder gehoord in de jaren 30.
Ik zie op mijn werk en in de stad, dat het meeste "vuile"en laagstbetaalde werk gedaan wordt door de buitenlanders.
En ik ken ook aardig wat Nederlanders die te beroerd zijn om te werken (en lekker zwart bijklussen).
Het is jammer dat deze topics altijd op dezelfde manier verlopen.
Ik denk dat iedereen het wel met elkaar eens is, dat er vervelend (buitenlands) tuig loopt op straat, maar ik zag vanavond een reportage over Elburg ! en daar hadden ze ook heel veel last van (vooral nederlandse) hangjongeren.
Het grootste probleem is denk ik de politie, daar heeft bijna niemand respect meer voor en soms kan ik dat ook nog begrijpen als ik sommige agenten zie.
Een oplossing zou kunnen zijn, (militaire) dienstplicht, de ettertjes leren daar discipline.
En die onzin, terug naar eigen land, als het vaak al 3e-generatie is, en aanpassen aan de nederlandse cultuur, normen en waarden vind ik ook bull-oliebol. Mensen in het buitenland (ook de Nederlanders in Canada, Verenigde Staten enz) blijven altijd wel een hang naar hun vaderland houden. Ook Nederlanders vieren in het buitenland Sinterklaas met mede-Nederlanders, laten stroopwafels en drop overvliegen en als Nederland straks voetbalt, kijken ze ook met elkaar in een oranje shirt. Ik zie dat niet als een probleem.
Iedereen moet werken/studeren en zich aan de wet houden. En voor iedereen moet dezelfde straf gelden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:19

Hihi. Dat asperges steken voortdurend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:21

Het is inderdaad de derde generatie misschien, maar waarom gedraagt een groot gedeelte zich er niet naar?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:21

Mindim schreef:
Lovely schreef:

Naar canada?
Tja er worden genoeg anderen ontslagen, waar moeten die naartoe?
Laat ze het wachtgeld voor ambtenaren maar afschaffen en wat minder bureaucratie en idd wat minder ambtenaren, kunnen die mooi asperges steken, maar misschien dat dat te min is?

Wist je dat de overheid de grootste werkgever is voor mensen die wat minder goed bedeeld zijn met verstand of uiterlijk. Als je het hebt over ambtenaren, dan gaat dat niet alleen over de slimmerikken die de wetten en regels bedenken, maar ook die aardige portier van het gemeentehuis die altijd met de rolstoelbus gebracht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:25

Lovely schreef:
[Wist je dat de overheid de grootste werkgever is voor mensen die wat minder goed bedeeld zijn met verstand of uiterlijk. Als je het hebt over ambtenaren, dan gaat dat niet alleen over de slimmerikken die de wetten en regels bedenken, maar ook die aardige portier van het gemeentehuis die altijd met de rolstoelbus gebracht wordt.

Dat soort mensen bedoel ik niet, ik kijk een stukje hoger op de ladder. En het wachtgeld afschaffen, sommige ambtenaren vangen daar behoorlijk veel van en soms maar na een zeer korte periode van werk, gewoon de ww in, net als een ander. Er wordt door de overheid veel geld over de balk gesmeten en er moet worden bezuinigd overal op en bij iedereen. Laat men bij zich zelf maar eens beginnen dan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:25

Mindim schreef:
Het is inderdaad de derde generatie misschien, maar waarom gedraagt een groot gedeelte zich er niet naar?

Misschien omdat ze van huis uit, nog opgevoed worden naar het land van herkomst.

Je ziet/hoort vaak dat de ouders of grootouders die toch al lang in ons land zijn, amper de taal machtig zijn.
Ik denk dat bij een groot deel van deze jongeren, het bij de opvoeding al mis gaat.

Hoe vaak zie je niet bv op de tv dat de jongeren voor hun ouders/grootouders aan het vertalen zijn wat er gezegd wordt.

NicoleWHS

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:29

Lovely geloof mij, ik heb er 12 jaar gewerkt voor een behoorlijk salaris. Was gewoon een middenmoot ambtenaar.

Krijg ik op het eind van het jaar een gratificatie van 1200 gulden.
Ja toen was er nog de gulden. Omdat ik mijn werk goed gedaan had. Dit soort dingen bedoel ik. Er wordt daar zoveel met geld gesmeten. Externe die ingehuurd worden om een afdeling opnieuw op poten te zetten, in een hotel overnachten omdat ze anders reistijd van meer dan een uur hebben etc. Als zij eens beginnen met dit soort dingen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:31

Electra63 schreef:
Goh, ik moest weer aardig bijlezen :D .
Ik vind sommigen in dit topic maar "enge" gedachten hebben, die heb ik eerder gehoord in de jaren 30.
Ik zie op mijn werk en in de stad, dat het meeste "vuile"en laagstbetaalde werk gedaan wordt door de buitenlanders.
En ik ken ook aardig wat Nederlanders die te beroerd zijn om te werken (en lekker zwart bijklussen).
Het is jammer dat deze topics altijd op dezelfde manier verlopen.
Ik denk dat iedereen het wel met elkaar eens is, dat er vervelend (buitenlands) tuig loopt op straat, maar ik zag vanavond een reportage over Elburg ! en daar hadden ze ook heel veel last van (vooral nederlandse) hangjongeren.
Het grootste probleem is denk ik de politie, daar heeft bijna niemand respect meer voor en soms kan ik dat ook nog begrijpen als ik sommige agenten zie.
Een oplossing zou kunnen zijn, (militaire) dienstplicht, de ettertjes leren daar discipline.
En die onzin, terug naar eigen land, als het vaak al 3e-generatie is, en aanpassen aan de nederlandse cultuur, normen en waarden vind ik ook bull-oliebol. Mensen in het buitenland (ook de Nederlanders in Canada, Verenigde Staten enz) blijven altijd wel een hang naar hun vaderland houden. Ook Nederlanders vieren in het buitenland Sinterklaas met mede-Nederlanders, laten stroopwafels en drop overvliegen en als Nederland straks voetbalt, kijken ze ook met elkaar in een oranje shirt. Ik zie dat niet als een probleem.
Iedereen moet werken/studeren en zich aan de wet houden. En voor iedereen moet dezelfde straf gelden.

Maar nu zien de 'buitenlanders' liever dat we de nederlandse traditie maar aanpassen en gekleurde pieten nemen, anders is het discriminatie. Was er gesteggel om een kerstboom op de universiteit.

Ik ben ook helemaal niet tegen suikerfeesten en dergelijke, harstikke goed, ramadan geen probleem. Maar als je als derde generatie nederlander nog steeds beroept op discriminatie, de nederlandse vrouwen prutsmutsen noemt omdat ze met een man naar bed zijn geweest en daarom ongeschikt voor het huwelijk, maar wel met de nederlandse vrouwen het bed in duiken. Het constante afgeven op nederland en daar alle schuld telkens bij leggen, prima, als je het zo een poedersuiker vind, dan ga je toch. Het eigen land is schijnbaar zoveel beter?