Goh, ik moest weer aardig bijlezen

.
Ik vind sommigen in dit topic maar "enge" gedachten hebben, die heb ik eerder gehoord in de jaren 30.
Ik zie op mijn werk en in de stad, dat het meeste "vuile"en laagstbetaalde werk gedaan wordt door de buitenlanders.
En ik ken ook aardig wat Nederlanders die te beroerd zijn om te werken (en lekker zwart bijklussen).
Het is jammer dat deze topics altijd op dezelfde manier verlopen.
Ik denk dat iedereen het wel met elkaar eens is, dat er vervelend (buitenlands) tuig loopt op straat, maar ik zag vanavond een reportage over Elburg ! en daar hadden ze ook heel veel last van (vooral nederlandse) hangjongeren.
Het grootste probleem is denk ik de politie, daar heeft bijna niemand respect meer voor en soms kan ik dat ook nog begrijpen als ik sommige agenten zie.
Een oplossing zou kunnen zijn, (militaire) dienstplicht, de ettertjes leren daar discipline.
En die onzin, terug naar eigen land, als het vaak al 3e-generatie is, en aanpassen aan de nederlandse cultuur, normen en waarden vind ik ook bull-oliebol. Mensen in het buitenland (ook de Nederlanders in Canada, Verenigde Staten enz) blijven altijd wel een hang naar hun vaderland houden. Ook Nederlanders vieren in het buitenland Sinterklaas met mede-Nederlanders, laten stroopwafels en drop overvliegen en als Nederland straks voetbalt, kijken ze ook met elkaar in een oranje shirt. Ik zie dat niet als een probleem.
Iedereen moet werken/studeren en zich aan de wet houden. En voor iedereen moet dezelfde straf gelden.