Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:30

Debbie schreef:
Wat ik me nu even afvraag.. waar ik tijdens het lezen vooral van schrok was dat verhaal met
die rat! Dat ze hem bij een jongen op de buik zetten in een emmer en dan die emmer gingen verhitten!
Ik vond dat zoiets vreselijks... Zal dit wel waar gebeurd zijn? En hoe komt iemand hier anders bij?

Het komt eigenlijk uit een film.
Maria is over dit gedeelte een jaar geleden ook al eens geinterviewd, en toen gaf ze toe dat ze niet meer zeker wist of dit echt was gebeurd omdat ze zogezegd "onder de dope zat". Waarschijnlijk niet dus.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-05-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:31

Het voorstukje vind ik ook zo mooi van de docu woendag.

Ik ben geen loverboy.
Nee zelfs iedereen die in de bajes zit is onschuldig. Niemand doet ooit wat, het was altijd een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:33

Menino schreef:
wat ik overigens een beetje raar vond was de veronderstelling dat je een 6 uurtjes geen duizenden euro's kon verdienen..

ik heb ook 6 uur op een dag les maar ben va 6.15 tot half 5 iedere dag op de been, en soms zelfs tot kwart over 5/half 6 ... In die tijd kun je wel van zwolle naar rotterdam etc.
Zulke dingen verpesten dan weer voor mij de geloofwaardigheid van zo'n docu... :)

En jij denkt dat de gemiddelde loverboy/neger/whatever om 6.15 opstaat om om 07.00 bij z'n chickie te staan?
Vond het al heel wat dat ze volgens het boek voor schooltijd al bij school stonden, meeste middelbare scholen beginnen toch ook voor half 9.
(ja, aanname klopt, bevooroordeeld misschien ook, maar ken inmiddels wel genoeg uit die wereldjes en vroeg uit de veren zit er over het algemeen niet bij ;) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:34

Debbie schreef:
Wat ik me nu even afvraag.. waar ik tijdens het lezen vooral van schrok was dat verhaal met
die rat! Dat ze hem bij een jongen op de buik zetten in een emmer en dan die emmer gingen verhitten!
Ik vond dat zoiets vreselijks... Zal dit wel waar gebeurd zijn? En hoe komt iemand hier anders bij?

kijk 'too fast too furious' maar, rechtstreekse kopie

[edit] verkeerde film
Laatst bijgewerkt door Qimm op 09-05-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:35

Qimm schreef:
kijk 'the departed' maar, rechtstreekse kopie

En 2 Fast 2 Furious ;) :D

Qimm

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:39

je hebt gelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:39

Indra schreef:

Ik ben geen loverboy.
Nee zelfs iedereen die in de bajes zit is onschuldig. Niemand doet ooit wat, het was altijd een ander.

Dat is echt onzin wat je zegt. Mijn vriend heeft ook vastgezeten en heeft altijd toegegeven dat hi idd fout was geweest. Tijdens het bezoekuur leer je ook wat mensen kennen en 99% van de gedetineerden gaven gewoon toe wat ze hadden gedaan. Natuurlijk niet in de rechtbank want van je advocaat moet je gewoon ontkennen maar voor de rest zijn gedetineerden echt wel eerlijk hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:44

Ik heb em niet gezien, keek andere dingen, maar het valt me op dat er meerdere mensen zeggen "niet het type loverboy" ,,,, loverboys hebben ook geen type, ze proberen zich in het openbaar ook helemaal niet zo te tonen ;)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:59

breezy302 schreef:
Indra schreef:

Ik ben geen loverboy.

Dat is echt onzin wat je zegt. Mijn vriend heeft ook vastgezeten en heeft altijd toegegeven dat hi idd fout was geweest. Tijdens het bezoekuur leer je ook wat mensen kennen en 99% van de gedetineerden gaven gewoon toe wat ze hadden gedaan. Natuurlijk niet in de rechtbank want van je advocaat moet je gewoon ontkennen maar voor de rest zijn gedetineerden echt wel eerlijk hoor.

Ik heb met gedetineerden gewerkt in hun laatste proces voor ze vrijkwamen en daarna meestal een enkelbandje kregen.
Ze waren allemaal onschuldig. Of het was de schuld van de ander. Ik heb maar één iemand horen zeggen; Ja ik heb dan wel iemand vermoord, maar dan moest hij maar van mijn auto afblijven, was zijn eigen schuld.

Achja... verschillende ervaringen dus.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:14

Het overgrote deel van de gedetineerden waarmee ik werk erkent na afgestraft te zijn, het delict gepleegd te hebben.

Verschillende ervaringen dus...

Ik heb de discussie gevolgd en het verbaast me echt dat deze discussie plaats vindt, de argumenten vooral die genoemd worden.

Ieder persoon, met een beetje gezond boerenverstand, die het boek ook daadwerkelijk gelezen heeft, kan z'n conclusies trekken in hoeverre het waar is of niet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 01:44

Hmm, ben nu de uitzending aan het kijken..tegen mn principes in, want ik vind Peter R de Vries een bijzonder irritant mannetje.
Maar dat Maria's verhaal niet klopt, heb ik altijd al gedacht. Ik vraag me wel af of ze echt zo dom is als ze zich voordoet. Ze lijkt me iig niet slim genoeg om op haar 13e een criminele handel te draaien, maar schijn kan bedriegen. Dat mailtje waar aan de politie waar de helft msntaal van lijkt te zijn, maar waar ze woorden als "conclusie" en "therapie" wel goed spelt.. tja.

maar ach, wie weet hebben zij en die Ansou het wel op een dealtje gegooid, hij speelt het spelletje mee en zij geeft hem een deel van de opbrengsten. Je weet nooit..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:11

Qimm schreef:
Debbie schreef:

kijk 'too fast too furious' maar, rechtstreekse kopie

[edit] verkeerde film

Ik zie dat iemand bij al voor was
Verhaal is tot in details van de film overgenomen.
(of andersom? :') )

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:36

ja maar dat staat dan ook in het boek, dat Manou dit in een film gezien had en dat wilde uitproberen.
Maar dát stukje laat meneer de Vries dan weer weg, dat ze dat erbij had geschreven. Want ja, op déze kwam het hem en zijn uitzending beter uit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:55

ik heb hier gisteren samen met een andere bokker de reportage van De Vries gekeken in de herhaling.
Ik was stomverbaad... aar dat hele verhaal... kán niet waar zijn...
die school... al die dingen die niet kloppen...

maar hoiézo verzin je zoiets!

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:26

Er zal best een kern van waarheid inzitten en Maria zal heus geen makkelijke jeugd hebben gehad en er zullen vast verschrikkelijke dingen met haar gebeurd zijn, maar dat boek is naar mijn mening een zwaar aangedikt verhaal.

Niet alleen het feit dat ze volgens dat boek eigenlijk vrijwel nooit op school is geweest en toch (zonder dat er een instantie gewaarschuwd is) haar school zonder blijven zitten kan afmaken.
Ook niet alleen het feit dat dat verhaal met die rat rechtstreeks uit een film komt.
Maar bovenal, volgens maria zat ze vier jaar lang aan de drugs, was ze leider van een georganiseerde bende, is meerdere malen verkracht en was ze continue stoned. Waarom is geen van dit allen haar moeder opgevallen.
Oke volgens haar moeder dacht ze dat maria op school was, en geeft ze school de schuld dat school haar niet ingelicht heeft over het iedere dag spijbelen van Maria.
Maar kom op een meisje dat dit allemaal meegemaakt heeft moet bij iemand opgevallen zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:59

En toen ging ze bij hoge uitzondering eens naar school valt de lerares op dat er iets aan de hand is (nu pas ja?) en haar beste vriendinnetje dan?
Ik kan me ook niet voorstellen dan zo iets, in deze mate, zo lang onopvallend is.
De school hangt ook echt wel aan de telefoon bij zoveel spijbelen, en overgaan terwijl je niet op school komt? Ja daag...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:20

_Hedwig_ schreef:
Maar als dat allemaal verdacht is he, waarom is het dan niet verdacht dat Manou nu pas zelf wil praten?

Dat is heel erg simpel...
Zoals hij gisteravond overkwam, heel volwassen.
Hij wilde een open gesprek met Maria, hij wil het dus blijkbaar niet achter iemands rug om doen, zoals zij heeft gedaan.
Daarnaast zal hij heus wel wat dingetjes hebben gedaan, maar of dit opweegt?

En zoveel spijbelen, om daar even op terug te komen, kan gewoon niet. Er is altijd wel een leraar die de klassenlijst nakijkt, die presentie bijhoudt. Al is het maar eens per week... Daarnaast zou ze waarschijnlijk onverwachte so's missen etc.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:36

En het feit dat ze in het boek en iedere uitzending open is geweest over wat Manou haar zogenaamd aan zou hebben gedaan. Over zijn naam, de namen van die andere jongens is ze heel "eerlijk" geweest en alleen over de stad en wijken heeft ze andere benaming voor verzonnen.

Maar aangifte dat wil ze niet doen ???

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:37

Hoe bedoel je over zijn naam?
Hij heet geen Manou he.... Ze heeft altijd alle namen enzo veranderd volgens mij.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:38

Interessante uitzending van Peter R de Vries.. ik vond vooral de reacties van Maria en haar moeder erg apart.
Ik durf er niets over te zeggen hoeveel de waarheid is.

Ik wil woensdag heel graag kijken, maar ik moet werken .. dan maar gemist kijken!

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:41

_Hedwig_ schreef:
Hoe bedoel je over zijn naam?
Hij heet geen Manou he.... Ze heeft altijd alle namen enzo veranderd volgens mij.

Oke dacht dat hij wel echt manou heette ?? maargoed ze is open over heel het verhaal maar aangifte durft of wil ze niet doen ???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:42

Volgens mij heet hij ook echt Manou, ze heeft aan het eind ook gezworen dat alleen de plaatsnamen niet kloppen..

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:43

Nee hij heet geen Manou, ze heeft van de week zijn echte naam op Youtube bekend gemaakt en snel weer verwijderd, het zijn allemaal schuilnamen. Ik durf over de aangifte gewoon niet te oordelen, er zijn genoeg mensen die geen aangifte doen van bepaalde zaken, niet willen niet durven of geen vertrouwen in.
Ik vind de aangifte een moeilijk argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:44

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:44

Uit de politiestukken van Peter bleek dat ze wel aangifte wilde doen maar dat de politie twijfelde aan haar verhaal. Ze hebben haar duidelijk gemaakt wat de concequenties zijn van een valse aangifte. Daarna heeft ze besloten geen aangifte te doen.