Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:14

Menino schreef:
SteffiiY schreef:

hmm.. aha.
Ach misschien uit ze werk gekomen, met laptop erin :+
(ik denk altijd nuchter hihi )

Daar raakt niet een hele herdenkingsdienst door ontregeld...

Maar het was in combinatie met die schreeuw he, ik zou er aardig van gaan stressen...

Stopcontact

Ja maar we vergeten nu een beetje dat een een keiharde schreeuw is gegeven tijdens de minuten stilte. Dat in combinatie met alles, maakt het een "enge" zaak vind ik.

NessaX

Vind het wel erg voor Beatrix. Jullie hebben zo een leuke koningin, ze probeert tussen het volk te zijn. En dan gebeuren er altijd zo dingen die dat verstoren. Vind het zo jammer.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:15

Menino schreef:
dat is waar, zelfs balkenende had het erover dat hij wsl slechte intenties had (maar dat het wel speculeren bleef) en dat er een koffer in het spel was...

Dan moet er toch iets spelen waardoor de autoriteiten een sterk vermoeden hebben dat er slechte intenties bij betrokken waren. En dat vermoeden krijg je denk ik niet als een man slechts begint te schreeuwen, want dan is het eerste wat in je opkomt denk ik toch dat het een paniekreactie van diegene is...
Maar mss speelt het luidruchtig-aan-mobiel-tje daar voornamelijk een rol in.. Maargoed, die koffer....

Dat vind ik dus ook. Ze zullen toch niet zomaar aan de MP vertellen dat er een koffer in het spel is, en slechte bedoelingen, bewuste actie en dergelijke?

Vond het vooral vreemd dat er niets over het koffertje te vinden was, maar wel over de rest.

Vandaar dat mij het wat intrigeerd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:15

kehdra schreef:
ik heb nu twee verhalen; eentje over een man die lange bakkebaarden, lange baard en een houd droeg, en dús een orthodoxe jood is. die 'gewoon' vervelend was, ineens begint te schreeuwen, waardoor er paniek uitbreekt.

dan is er nog het andere verhaal wat mijn (stiekumpjes) een beetje intrigeerd ;)
Een man loopt te brabbelen in het publiek, loopt naar voren en er klinkt een ijzige kille schreeuw, en een eerste knal welke anders klinkt dan de daarop volgende. Balkenende verklaard dat er een koffer in het spel is, over die koffer horen we eerst nog niks. Hoe kan balkiende weten dat er een koffer in het spel was?
als ze dat van tevoren wisten, waarom laten ze de ceremonie dan gewoon doorgaan onder de noemer 'niks aan de hand'?
En waarom ineens zoveel politie op een man, terwijl hij toen nog niks deed. (toch?)

ik wil niet speculeren, maar dit is hoe ik het zie..

Van waar moet het om een orthodoxe jood gaan?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:17

MaaikeMo schreef:
Jacimatho schreef:
Ik vond het wel een gemiste kans voor Balkenende om even een paar geruststellende woorden te spreken voordat hij zijn speech afstak. Mensen waren overduidelijk van streek.

Hoe wil hij geruststellende woorden spreken, als hij zelf nog niet zeker is van de situatie.. Er werd eerst ook geroepen dat iemand onwel was.. Misschien wist Balkenende wel wat er aan de hand was, maar het zou meer ophef geven als hij na het bericht van: iemand is onwel, zou vertellen dat er iets met een koffertje was, en iemand begint uit t niets te schreeuwen...

Hij wist dat ook, omdat hij een goed kwartier later een intervieuw gaf waarin hij vertelde over een koffertje. Daarom vind het zo bizar dat alles gewoon doorgegaan is..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:17

FaberSmid schreef:

omdat alle ooggetuigen tot nu toe zeggen dat zijn uiterlijk daarop wijst... Maar je hebt gelijk dat we het natuurlijk niet zeker weten :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:18

Dat werd genoemd in de ooggetuige-verklaringen FaberSmid, zo werd de bewuste man benoemd :)

Rana

hoe dan ook is het voor de koninklijke familie volgende keer een nog grotere stap om weer in het openbaar te treden. De beelden van de familie die in pure doodsangst weggeloodst worden vond ik verschrikkelijk te zien net. Toch de eerste klap die je hoort lijkt geen dranghek? binnen de 1e 8 sec?

http://www.youtube.com/watch?v=ylbi15P1Mx8

Plaisir

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:19

FaberSmid schreef:
kehdra schreef:
ik heb nu twee verhalen; eentje over een man die lange bakkebaarden, lange baard en een houd droeg, en dús een orthodoxe jood is. die 'gewoon' vervelend was, ineens begint te schreeuwen, waardoor er paniek uitbreekt.

dan is er nog het andere verhaal wat mijn (stiekumpjes) een beetje intrigeerd ;)
Een man loopt te brabbelen in het publiek, loopt naar voren en er klinkt een ijzige kille schreeuw, en een eerste knal welke anders klinkt dan de daarop volgende. Balkenende verklaard dat er een koffer in het spel is, over die koffer horen we eerst nog niks. Hoe kan balkiende weten dat er een koffer in het spel was?
als ze dat van tevoren wisten, waarom laten ze de ceremonie dan gewoon doorgaan onder de noemer 'niks aan de hand'?
En waarom ineens zoveel politie op een man, terwijl hij toen nog niks deed. (toch?)

ik wil niet speculeren, maar dit is hoe ik het zie..

vraag ik me ook af, staat in nieuwsberichten... rond pagina 9... ik werd er nog op aangekeken dat ik daaraan twijfelde...

Kan ook een man, met bakkebaarden, lang haar, zwarte jas en een hoed/pet gaan dacht ik zo...
(of denk ik nu raar?)

Anoniem

Cayenne schreef:
Menino schreef:
Daar raakt niet een hele herdenkingsdienst door ontregeld...

Waarom niet? Er worden wel vaker koffertjes gevonden of achtergelaten die daarna voor de zekerheid worden onderzocht e.d. Men neemt gewoon geen risico, en zeker niet met zo'n menigte.
Tijdens de ontregeling was de koffer nog helemaal niet gespot, dat kwam later pas.

Dan nog is het imo raar als er een verband wordt getrokken (en dat wordt benoemd door onze MP) tussen een man die ineens vanuit het niets begint te schreeuwen (wat een vrij vreemde situatie is.. ) en een meneer die net uit z'n werk komt met z'n laptopkoffertjes en daar al 2 minuten netjes mee staat te herdenken..

Shadow0

kehdra schreef:
Vond het vooral vreemd dat er niets over het koffertje te vinden was, maar wel over de rest.

Er zijn wel meer dingen niet gezegd. Zoals dat de man rechtsachter op het plein een vriend heeft die een neef heeft waarvan de buurman uit Afghanistan komt.

En links stond een vrouw wiens grootouders wel eens iemand uit Duitsland hebben ontmoet - zij staat daar duidelijk om haar schuld af te kopen, en heeft eigenlijk geen respect voor de ceremonie.

Ook is het aantal klinkers op de Dam gedeeld door de laatste drie cijfers van het telefoonnummer van de man die stond te bellen precies 42, en dat is het aantal uur tussen de vorige mogelijke aanslag en deze.

Toeval?

(Moraal is dus: je kunt ook dingen zien die er niet zijn. Als je maar genoeg drama wilt zien, kun je vast wel wat verzinnen. Maar please wacht nou even met al die aannames en toespelingen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:20

Cayenne schreef:
Balkenende staat gewoon in contact met de marechaussee en aanwezige beveiliging. Niets vreemds aan. Hij wordt gewoon op de hoogte gehouden.

Ik word een beetje moe van de complottheorien :o De schreeuwende man heeft denk ik nu wel genoeg aandacht gehad, iets wat hij blijkbaar wilde.
Laten we nu weer teruggaan naar waar deze dag voor is; namelijk het herdenken van de mensen die voor ons hebben gevochten.

precies, ben ik het nu helemaal mee eens. telkes dat gespeculeer over iets waar je niks vanaf weet :S Wacht gewoon het nieuws af dan weet je het. Wie is hier nu in paniek :P heel het topic staat op zijn kop en dan durven er nog mensen te zeggen: ik snap niet waarom er zo gegild en weggerend werd. denk even na...

kehdra

Rana schreef:
hoe dan ook is het voor de koninklijke familie volgende keer een nog grotere stap om weer in het openbaar te treden. De beelden van de familie die in pure doodsangst weggeloodst worden vond ik verschrikkelijk te zien net. Toch de eerste klap die je hoort lijkt geen dranghek? binnen de 1e 8 sec?

Precies wat ik eerder zei.
Die klappen welke je daarna hoorden, dat lijken mijn hekken inderdaad. die eerste knal klinkt anders. maar goed, ik speculeer niet ;)

misslauie

kehdra schreef:
Hij wist dat ook, omdat hij een goed kwartier later een intervieuw gaf waarin hij vertelde over een koffertje. Daarom vind het zo bizar dat alles gewoon doorgegaan is..

je kunt het bizar noemen, en je kunt het ook zien als kracht,
dat zo iemand niet alles zomaar af kan blazen, maar om een soort saamhorigheidsgevoel te versterken juist te laten zien dat we door gaan..
sja ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:21

Shadow0 schreef:
kehdra schreef:

Er zijn wel meer dingen niet gezegd. Zoals dat de man rechtsachter op het plein een vriend heeft die een neef heeft waarvan de buurman uit Afghanistan komt.

En links stond een vrouw wiens grootouders wel eens iemand uit Duitsland hebben ontmoet - zij staat daar duidelijk om haar schuld af te kopen, en heeft eigenlijk geen respect voor de ceremonie.

Ook is het aantal klinkers op de Dam gedeeld door de laatste drie cijfers van het telefoonnummer van de man die stond te bellen precies 42, en dat is het aantal uur tussen de vorige mogelijke aanslag en deze.

Toeval?

(Moraal is dus: je kunt ook dingen zien die er niet zijn. Als je maar genoeg drama wilt zien, kun je vast wel wat verzinnen. Maar please wacht nou even met al die aannames en toespelingen...)

maar dit was wél op het nieuws, begin van het topic. pagina 8/9/10 ongeveer?

[edit] pagna 10, bovenaan.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 04-05-10 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:22

Wij zaten net bij mijn 92 jarige opa te kijken, toen dit gebeurde was hij heel erg van slag.
Opa heeft de oorlog meegemaakt en ook heel veel verschrikkelijks meegemaakt daarin, vooral voor deze mensen vind ik dit iets verschrikkelijks!
Ook al loopt het dan met een sisser af......
Hij kon er maar niet over uit.....

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:23

kehdra schreef:
Rana schreef:

Precies wat ik eerder zei.
Die klappen welke je daarna hoorden, dat lijken mijn hekken inderdaad. die eerste knal klinkt anders. maar goed, ik speculeer niet ;)

ik ook niet..... maar dacht wel het verschil te horen....

verschrikkelijk voor je opa justdiesel.... voor hem komt dan alles naar boven.....

misslauie

Update: dinsdag 4 mei 2010, 21:47

Een man heeft de Nationale Herdenking op de Dam verstoord. In de buurt van Madame Tussauds begon hij tijdens de twee minuten stilte te schreeuwen. Daarna brak er paniek uit. Op tv was te zien hoe de menigte uiteen vloog.

De politie meldt dat de man tijdens de twee minuten stilte zijn armen uiteenspreidde en een onverstaanbare tekst uitsprak. De man werd aangehouden waarna in het publiek een schrikreactie ontstond.

Een tweede man, die een koffertje liet vallen, werd daarop ook aangehouden. Of de beide mannen bij elkaar horen, is niet bekend.

Volgens de politie brak er door de schreeuwende man en de arrestatie paniek uit onder het publiek. In de paniek raakten mensen gewond door valpartijen. De meesten hebben schaafwonden en gebroken ledematen.

bron: NOS.nl

Plaisir

Rana schreef:

Ik hoor geen klap? Maar lijkt wel of ik die 'vreemde babbelaar' hoor roepen, wanneer die jongen wegkijkt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:24

justdiesel schreef:
Wij zaten net bij mijn 92 jarige opa te kijken, toen dit gebeurde was hij heel erg van slag.
Opa heeft de oorlog meegemaakt en ook heel veel verschrikkelijks meegemaakt daarin, vooral voor deze mensen vind ik dit iets verschrikkelijks!
Ook al loopt het dan met een sisser af......
Hij kon er maar niet over uit.....

:(:) Kan ik me goed voorstellen...

Vind het ook het ergste voor de ouderen die op de Dam waren. Ik ben blij dat mijn grootouders deze rare tijden niet meer mee hoeven te maken. Laat deze paniek en dreigingen dan maar de onze zijn...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:25

klopt die hoorde ik ook.... na de eerste schreeuwen hoor je de eerste knal, dan een heleboel gegil en meerdere klappen van de hekken

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:25

Rana schreef:
verschrikkelijk voor je opa justdiesel.... voor hem komt dan alles naar boven.....

ja was echt zielig.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:27

kehdra schreef:
maar dit was wél op het nieuws, begin van het topic. pagina 8/9/10 ongeveer?

Nou en? Het nieuws is ook niet alwetend - ze geven door wat ze voor handen hebben. Omdat iedereen het laatste nieuws wil hebben. De mensen bij het nieuws weten nauwelijks meer dan wij, vertellen wat op dat moment belangrijk lijkt, maar na 5 minuten is dat weer anders. Laat die conclusies, wacht gewoon even af. Dat er niks meer over gezegd wordt kan meerdere oorzaken hebben, maar de meest waarschijnlijke is toch wel dat het bij nader inzien gewoon NIETS interessants was.