Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:_JL_ schreef:waar kinderen mee mogen komen op oudercontact om alles te vertalen in het arabisch of turks voor hun ouders.
nederlands is hier voor de meeste moslims de 3e taal, wat effectief voor een verlaging van de kwaliteit van het onderwijs zorgt.
Ik moet zeggen dat ik het taalargument wel opmerkelijk vind, van iemand uit Belgie :)
Educatie is trouwens niet alleen maar taalvaardigheden, goed redeneren, onderscheid kunnen maken tussen zaken en omgaan met anderen zijn ook handige kwaliteiten.
xmarliez schreef:Ik zou hier wel moeite mee hebben. Ik van mening dat je als buitenlander je moet aanpassen aan de cultuur van het land waar je te gast bent. Dat houdt dus in mijn ogen in geen hoofddoekjes/burka's en vooral de taal goed leren beheersen. Ik snap dat hier jaren overheen gaat maar de TS schrijft dat ze al enige tijd in Nederland woont en als je lerares bent ben je een voorbeeld en dan vind ik de taal vooral heel belangrijk.
Als mensen zo graag hun cultuur na willen streven moeten ze dat in eigen land doen maar niet in ons land.
_JL_ schreef:excuseer? het taalonderwijs (en de immigranten!) zorgen hier inderdaad wel voor meer problemen,
maar wil dat zeggen dat dat dan geen geldig argument is?
_JL_ schreef:omdat de politiek het hier zoals gewoonlijk laat afweten maakt de rest dus niet meer uit?
dat kabinet is nu enkele dagen geleden gevallen, dat taalprobleem is al jaren aan de orde.
Ayasha schreef:Christenen waren zeer sympathiek voor zij die niet in hun God geloofden ja... Dat moet ik ze nageven....
Omdat het nazisme geen geloof is, als het geen geloof is mag je niet aan massamoord doen.
het Nazisma an sich zorgde niet voor massamoord, de kampen waarin de massamoord gebeurde waren oorspronkelijk nooit bedoeld voor Joden.... Dat is pas later int koppie gekomen.Die waren oorspronkelijk voor deserteurs en landverraders. Daarna hebben ze er een 6tal miljoen Joden en ik geloof ook nog wat homo's bijgestoken.
Ayasha schreef:Dat is in Nederland inderdaad heel anders dan hier.Hier is de groep protestanten een stukje kleiner dan daar...
Jullie hebben geloof ik ook nog echt dorpjes waarin vrijwel alleen protestanten wonen of niet?
phaser schreef:@Blue_Eyes; hier zijn mensen meer vasthoudend aan het Katholieke geloof, er zijn minder Protestanten hier in België denk ik.
Sandeman schreef:Ik als ongelovige ga maar een tattoo laten zetten op een zichtbare plek.... Ik ben een ongelovige. Zou ik nog ergens worden aangenomen???
Krips schreef:Mag dat van het christendom?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Eerst is de Islam verschrikkelijk en dan zijn islamieten ineens slecht omdat ze zich er niet aan houden.. Beetje vreemd. En veel islamieten drinken overigens geen alcohol.