Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:35

Sterkte voor iedereen die nu niet op vakantie kan, naar een belangrijke gebeurtenis kan of gewoon naar huis kan... Ik hoop dat de vliegtuigen snel weer gaan vliegen.

Verder hoop ik dat de andere IJslandse vulkanen zich vanaf nu gaan gedragen. Heb net een anderhalve maand geleden, na het al 10 jaar gewild te hebben, een vakantie IJsland geboekt... Zal toch niet gebeuren dat er een hele grote vulkaan nog gaat uitbarsten en ik straks niet naar IJsland kan...Gekkenhuis...

Ben benieuwd wanneer er weer gevlogen gaat worden. Het is in ieder geval een economische domper.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:36

Ik denk dat de NASA vanaf grote hoogte de boel in de gaten houdt met sattelieten.
Ik heb een hard hoofd in mijn vlucht van zondag morgen...
Maandag is er overleg gepland met de grote verkeersleiding om over lange termijn planning te hebben, en het gaat alleen maar verder richting het zuiden.

joyce2

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:40

De dochter van mn collega zou gister naar Buenos Aires vertrekken voor een half jaar stage, ze hoopt nu zondag te kunnen vliegen, maar alles is nog onzeker... Wel sneu hoor, heb je van iedereen afscheid genomen, helemaal klaar voor je half jaar weg van huis en opeens moet je maar afwachten wanneer je weg kan. Maar goed, beter dat je dan nog thuis bent ipv dat je ergens op een luchthaven vast zit!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:43

De NASA houdt de aarde in de gaten met satelieten inderdaad en vrezen voor een uitbarsting van de vulkaan Katla.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:47

Dat zou helemaal een bizarre situatie worden, als die andere ook nog eens uitbarst.... Ben heel benieuwd wat het allemaal gaat doen en wanneer er weer gevlogen kan worden!
Had het er vandaag met iemand over, je kan je gewoon bijna niet voorstellen wat dit wereldwijd kost... Dat loopt heel flink in de miljarden!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:49

Ik zei dat idd ook Renee.. Zo'n klein land als IJsland houdt gewoon de hele wereld bezig en de legt de halve wereld plat..

Ongelovelijk eigenlijk..

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:58

Bizar he...
Iceland we told you to send Cash, not Ash....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:00

Ja inderdaad.. Eerst nemen ze ons geld, nu onze vliegtuigen.. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:05

IJsland toch :')

Nou mijn zus en zwager zijn hier dus wel aangekomen... Cancelled ryanair de vluchten tot 13:00 maandag.... Handig gezien ze maandag terug horen te vliegen om 11 uur. Denk dat ik maar even ga bellen! :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:08

A_lette schreef:

Nou mijn zus en zwager zijn hier dus wel aangekomen... Cancelled ryanair de vluchten tot 13:00 maandag.... Handig gezien ze maandag terug horen te vliegen om 11 uur. Denk dat ik maar even ga bellen! :=

Maar, ze zijn vandaag aangekomen op schiphol ?!

Ik hang weer in de Holt, ga toch ophangen na weer een uur.. wil me rekening niet zien na in totaal 5 uur gebelt te hebben ;(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:12

nou slecht nieuws ;(
de vlucht van morgen is ook geannuleerd ;( |(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:13

Amber_ schreef:
A_lette schreef:

Maar, ze zijn vandaag aangekomen op schiphol ?!

Ik hang weer in de Holt, ga toch ophangen na weer een uur.. wil me rekening niet zien na in totaal 5 uur gebelt te hebben ;(

(werpt blik op eigen plaatsnaam :)) )

Nee, gister aangekomen op Tampere vanaf Bremen. Maandag horen ze vanaf Tampere terug te vliegen... Maar gezien heel Scandinavië en West-Europa plat ligt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:24

Nanne schreef:
De NASA houdt de aarde in de gaten met satelieten inderdaad en vrezen voor een uitbarsting van de vulkaan Katla.

Aaah, op die manier! :j
Duimen, de aarde is behoorlijk in beweging, je zou haast gaan geloven in al die conspiracy's :P

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:35

Je krijgt er inderdaad haast het idee bij dat het einde nadert..

Gelukkig ben ik zeer nuchter en kan ik mezelf daar dus niet druk om maken.. Als het maar gebeurt als ik lig te slapen. _O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:36

Wederom is mijn vlucht gecancelled. Ik ga nu snel mijn bedje in aangezien ik morgenochtend om 5 uur al moet gaan rijden om op tijd bij de ferry in Duinkerken te zijn. Kan ik gelukkig toch nog naar mijn gesprek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:10

laura1987 schreef:
@sizzle voor je vriend is het inderdaad heel sneu.... Heb je hem al gesproken? wat vind hij er zelf van?

Tja, hij doet gewoon de dingen die je anders met z'n tweeen zou doen en geniet wel van het mooie weer in iedergeval :D
Voor de thuisblijver is het natuurlijk ook heel frustrerend die ziet al 2 dagen vluchten aan zich voorbij gaan (zoals iedereen hier eigenlijk). Het rotte was dat hij eigenlijk al aan het boarden was vrijdag en terwijl ze door de slurf gingen werd de vlucht afgeblazen. De vlucht van 25min eerder is nog wel aangekomen. Maar ja, beter zo dan neerstorten door een aswolk.

Een begravenis missen zoals een paar pagina's eerder gezegd werd is natuurlijk veel erger...

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:12

Wat zullen die mensen die bij schiphol wonen voor het eerst geen vliegtuigen horen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:16

Heb je gelezen over de radar van schiphol: die geeft een error omdat hij geen vlliegtuigen kan vinden en denkt dat hij dus kapot is :))

Ik had in Basel inmiddels ook geen vliegtuigen meer verwacht maar toen ik net bij mijn paard was (staat zo ongeveer in het vliegveld) kwam er toch af en toe een vliegtuig over, maar wel minder als anders. Ik had ook het idee dat het enkel cargo vluchten waren.
Ik zat vandaag een geboorte kaartje naar iemand te schrijven maar bedacht dat het momenteel een beetje zinloos was, die post vliegt natuurlijk ook niet :+

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:18

nou ik baal behoorlijk zou vandaag naar singapore vliegen vanaf dusseldorf om mijn vriend na een half jaar weer te gaan zien... heb mijn vlucht om kunnen boeken naar zondag middag dus ik hoop dat dusseldorf dan weer open is. Ik vind het echt heel spannend allemaal
maar ja als de vliegtuigen niet kunnen landen dan kunnen ze ook niet verder vliegen beetje balen ik zag dat morgen al weer vluchten gecancelled zijn

Dorus

Ik woon onder de rook van Eindhoven Airport. Ik zie of vliegtuigen overvliegen of ik hoor ze opstijgen. Hier is het ook heerlijk rustig :D

Mijn baas zit alleen vast in Barcelona. Die zou vandaag terug vliegen, maar dat zit er nu niet meer in. En alternatieve reisopties hoef ik niks over te zeggen. Schijnt dat het niet eens zeker was dat hij in zijn hotel kon blijven :=
Maar een Spaanse collega riep al meteen dat daar wel een mouw aan te passen was.

de radar is kapot _O-

Karin

Casper heeft het deze dagen ook rustig: http://casper.frontier.nl/ ;)

Zo'n hemel zonder vliegtuigstrepen is ook een apart gezicht.

Maar voor iedereen die het aangaat hoop ik dat alles weer snel normaal is.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:19

ja ben echt hard aan het hopen en idd hoop ook voor iedereen anders mee!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:24

Hier nog iemand die bij de club wilt...

Ik heb hemel en aarde bewogen om zondagavond naar een universiteit in het noorden van Zweden te kunnen, tot donderdagavond workshops enzo volgen en vrijdagmiddag vlucht terug...zoals het er nu naar uit ziet is het niet rooskleurig (zeg maar askleurig). Mijn maatschappij (sas) heeft alles al geannuleerd tot zeker morgenavond 4 uur.

Mijn schoolbegeleider zei dat we dan eventueel een dag later vertrekken, maar ik weet niet of ik dat zie zitten. Ik vraag me af hoe ze de mensen anders daar gaan krijgen die dit weekend op deze vluchten hebben zitten wachten, en of het wel de moeite is om de hele trip te maken naar het Noorden van Zweden, om zowat 3 dagen later mijn koffers alweer te kunnen nemen...

Maar waar ik mij eigenlijk nog zorgen over maak, stel dat ik geluk heb en zondag is de lucht zuiver genoeg om te vertrekken. Zou het kunnen dat er in de loop van de week opnieuw een grote uitbarsting is met stofwolk, en dat ik misschien dagenlang vast kom te zitten in Zweden? Heeft iemand hier een idee van?
Als dat zo zou zijn, dan ga ik heel hard twijfelen...en huilen waarschijnlijk ook ;( .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:27

Ik zie dat je in België woont, maar is met de auto geen optie? Of zit je ver naar boven in Zweden?
Je had vandaag met Anky mee gekund :P

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:27

nou daar vast zitten maakt mij niet zoveel uit dan zie ik mijn vriendje weer :)

weet iemand hoe je zondag contact op moet nemen met je vliegmaatschappij, ik vlieg met emirates en die zijn op zat en zon niet bereikbaar, wat dan?