Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:46

Interessant, ook om straks een mening te kunnen vormen over de wetsvoorstellen die gedaan gaan worden tijdens de verkiezingen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:48

ik kan dan ook gelijk laten zien waar mijn klanten tegenaan lopen.......... dat is nog veel erger eigenlijk :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:02

Ik ga in ieder geval geen VVD en ook geen Christen Unie stemmen!

Citaat:
ChristenUnie wil meer geld voor ontwikkelingshulp

DEN HAAG - Nederland moet de komende jaren meer uitgeven aan ontwikkelingshulp. Maar dat geld moet dan wel naar minder landen.
Dat staat in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie dat de partij dinsdag presenteert.

De ChristenUnie wil dat het geld dat Nederland in de hulp steekt groeit naar 1 procent van het bruto nationaal product, zei Kamerlid Joël Voordewind zaterdag. Nu ligt dit op 0,8 procent.
Het aantal partnerlanden moet wel terug van 38 naar vijftien. In die landen zal Nederland de leidende natie kunnen worden, vergelijkbaar met de manier waarop ons land dat nu is in de Afghaanse provincie Uruzgan.

Terugval
Een van de voorstellen voor bezuinigingen die donderdag het licht zagen, gaat juist uit van een terugval van 20 procent van het budget voor ontwikkelingssamenwerking.

Dit betekent dat Nederland onder de internationale norm van 0,7 procent uit zou komen. Maar volgens Voordewind moet er juist in tijden van crisis meer geld naar arme landen omdat deze de gevolgen dubbel en dwars merken.
De inkomsten uit grondstoffen dalen en de hulp van rijke landen loopt ook terug. ''Ontwikkelingshulp op peil houden is een kwestie van beschaving'', vindt Voordewind. ''Ook als het economisch bij ons even tegen zit.''

Partnerlanden
Nederland zou zich in de vijftien partnerlanden die overblijven moeten richten op vier gebieden waarin ons land een meerwaarde kan hebben, zegt Voordewind.
Dat zijn watermanagement, landbouw, milieu en bestrijding van corruptie en versterking van het justitieel apparaat.

Bij partnerlanden denkt Voordewind aan niet al te grote landen in Afrika, maar ook aan Indonesië, vanwege de historische banden en de problemen die het land heeft met water. Het laatste geldt ook voor een land als Bangladesh.

De ChristenUnie wil aan corruptiebestrijding doen, maar het geld mag niet naar landen waar vrij zeker is dat het in verkeerde handen terechtkomt. Nederlandse begrotingssteun zou naar redelijk stabiele landen moeten gaan.

Bron: nu.nl

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:15

faye schreef:
Maar dat is met politici hetzelfde. Bos zegt nu gewoon ik stop er mee, en krijgt wachtgeld. Hoezo het goede voorbeeld geven???

Gus wat zal jij een afkick verschijnselen hebben nu Bos de politiek uit is, je focust je voortdurend op hem :(:)

Maar wees maar niet ongerust hoor, iemand met Bos zijn bagage heeft zo weer een baan. Kijk anders even naar Nova vanavond dan kan je zien waarom hij opgestapt is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:28

Ik snap de gedachtengang van de CU opzich wel, vind het alleen wel een vrij links standpunt voor een (naar ik dacht) vrij rechtse partij :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:34

Heino schreef:
Ik snap de gedachtengang van de CU opzich wel, vind het alleen wel een vrij links standpunt voor een (naar ik dacht) vrij rechtse partij :)

Kijk naar Nova vanavond en zie hoe "eerlijk" de CU is :r

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:37

Ik ga zometeen nieuwste dvdbox van Bones (tv-serie) kijken, veel leuker :P
Ik was sowieso al niet van plan CU te stemmen maar da's omdat ik vind dat geloof en politiek gescheiden moeten worden :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:39

Heino schreef:
Ik ga zometeen nieuwste dvdbox van Bones (tv-serie) kijken, veel leuker :P
Ik was sowieso al niet van plan CU te stemmen maar da's omdat ik vind dat geloof en politiek gescheiden moeten worden :)

Ja Bones is leuk, veel leuker dan een manipulerende Van Middelkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:43

Bij Rondom 10 wordt ondertussen even de kern bloot gelegd van de dreigende problematiek in de huizenmarkt. Het is eigenlijk iets dat al langer aan de gang is, maar nu wordt het wel heel erg duidelijk.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:49

Als dit er doorgedrukt wordt kan ik mijn huis en mijn paard wel weer verkopen. Dit is toch niet te betalen voor een normaal werkend mens

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:49

Ben inderdaad ook Rondom 10 aan het kijken.
Hoe laat komt Nova?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:53

Na R10 toch?

Nurses, is dat echt waar, ben je afhankelijk van je aftrek?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:16

ThePast03 schreef:
_sparta_ schreef:
Misschien zelfs wel privatesering en wie de klus het goedkoopste maar toch goed kan mag hem doen. Concurrentie, zoals in gewone bedrijven.

De zorg is al geprivatiseerd en daardoor juist zo duur geworden.
Concurrentie kan nooit werken in de zorg, er moet altijd winst gemaakt worden en winst maken betekend altijd meer betalen dan nodig is.

De privatisering op verschillende bedrijven heeft tot nu toe niets goeds gebracht, integendeel.

Ik bedoel dat een ziekenhuis zegt, ik kan die en die zorg voor dat gekd leveren. Een ander zegt, nee ik kan dat goedkoper. Kwliteit blijft een eis. En dat gebeurd nu niet. Tewijl de rest in het bedrijfsleven dat wel doet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:09

[BM] Protesteer mee tegen de plannen voor bezuinigingen

Ik breng het topic nog maar even onder de aandacht ;)

Tot nu toe zijn er nog maar 7 aanmeldingen op de Hyves (de link van Hyves staat in het topic hierboven)
Dat moet toch beter kunnen ;)

Als je nú vind dat je wat te klagen hebt, dan moeten we straks toch ook onze mond open gaan doen!

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:16

Tsja, ik zit niet op hyves en zal me daar dus ook niet aanmelden. Wel heb ik de pol ingevuld in het andere topic.

Zelf heb ik al een paar keer gezegd dat iedereen in Nederland klaagt, maar dat er niet meer net als vroeger grote demonstraties zijn en zo. Dus nu er iets georganiseerd wordt kan ik het ook niet maken om niet te gaan. Heer en weder dienende (lees: of de uiteindelijke datum mij uitkomt) ga ik dus ook mee.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:10

De PVV is een zuinige partij. Wij willen schrappen in de overheidsuitgaven, met name die voor de ‘linkse hobby’s’. De overheid moet op dieet, en de belastingen moeten omlaag. We hebben een Tegenbegroting, door het CPB doorgerekend, waarmee dit lukt. Maar in de zorg moet er geld bij, en ook dit is op onze alternatieve begroting gelukt.
Eén miljard zou er, als wij het dit jaar voor het zeggen hadden, meer uitgegeven moeten worden voor zorg. Voor meer handen aan het bed, meer hulpmiddelen en meer programma’s tegen doorliggen, ondervoeding en uitdroging. We hebben meer zorgprofessionals nodig, en ze moeten beter beloond worden, met name voor overwerk.
Sterker nog, we zien steeds vaker de tot het uiterste opgerekte draadjes knappen, met mensonterende gevolgen voor de allerzwaksten die afhankelijk zijn van onze zorg. En die als geen ander een goede en warme zorg verdienen omdat het bij de alleroudsten van nu gaat om de generatie die ons land na de oorlog heeft opgebouwd, en waaraan wij dus nu onze historisch gezien unieke welvaart te danken hebben.

kijk en hier ben ik het nou mee eens.
we moeten niet gaan bezuiningen op de zorg.
wist je dat immigratierompslop en alles daar om heen ons 6 tot 10 miljard euro kost per jaar! daar zouden ze mee moeten stoppen en de kraan dicht draaien. die mensen kun tijden geen kant op omdat ze hier illegaal zijn en dus niet mogen werken maar wel een uitkering krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:29

Maar... waarom wil de PVV niet bezuinigen op de 'rechtse hobby's'?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:31

welke rechtse hobbies?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:33

En wat zijn linkse hobby's dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:11

lovelucydan schreef:
De PVV is een zuinige partij. Wij willen schrappen in de overheidsuitgaven, met name die voor de ‘linkse hobby’s’. De overheid moet op dieet, en de belastingen moeten omlaag. We hebben een Tegenbegroting, door het CPB doorgerekend, waarmee dit lukt. Maar in de zorg moet er geld bij, en ook dit is op onze alternatieve begroting gelukt.
Eén miljard zou er, als wij het dit jaar voor het zeggen hadden, meer uitgegeven moeten worden voor zorg. Voor meer handen aan het bed, meer hulpmiddelen en meer programma’s tegen doorliggen, ondervoeding en uitdroging. We hebben meer zorgprofessionals nodig, en ze moeten beter beloond worden, met name voor overwerk.
Sterker nog, we zien steeds vaker de tot het uiterste opgerekte draadjes knappen, met mensonterende gevolgen voor de allerzwaksten die afhankelijk zijn van onze zorg. En die als geen ander een goede en warme zorg verdienen omdat het bij de alleroudsten van nu gaat om de generatie die ons land na de oorlog heeft opgebouwd, en waaraan wij dus nu onze historisch gezien unieke welvaart te danken hebben.

wist je dat immigratierompslop en alles daar om heen ons 6 tot 10 miljard euro kost per jaar! daar zouden ze mee moeten stoppen en de kraan dicht draaien. die mensen kun tijden geen kant op omdat ze hier illegaal zijn en dus niet mogen werken maar wel een uitkering krijgen.

Denk je dat de PVV kan bepalen dat er meer mensen aan het bed komen?
Ziekenhuizen nemen echt niet meer verpleegkundigen aan hoor, eerder managers en administratieve krachten, omdat de echte macht ligt bij de Zorgverzekeraars en tegenwoordig alles (tot en met een vel wc-papier) verantwoord moet worden, voordat er door de verzekeraar wordt uitbetaald.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:13

lovelucydan schreef:

Goh, wat praat jij in de "wij"-vorm, zit je in de fractie van de PVV?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:15

Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, waar gaat de PVV alles van betalen? Toch niet van de immigratiestop niet-westerse allochtonen en van het sluiten van moskeeën?
Als hij wil regeren, zal hij toch eerst een sluitende begroting moeten maken.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:17

Electra63 schreef:
lovelucydan schreef:

Goh, wat praat jij in de "wij"-vorm, zit je in de fractie van de PVV?

nee dit stukje komt van de PVV site af ;)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:20

Electra63 schreef:
Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, waar gaat de PVV alles van betalen? Toch niet van de immigratiestop niet-westerse allochtonen en van het sluiten van moskeeën?
Als hij wil regeren, zal hij toch eerst een sluitende begroting moeten maken.

als je die kraan dicht zou draaien komt er meer geld vrij, het kost 6 tot 10 miljard hoor. kan aan veel betere doeleinden gebruikt worden!!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:20

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6491 ... tml?p=27,2

Deze gaan mijn stem krijgen. Ik ben het niet met alles eens, maar wel meer dan andere partijen.
300 euro eigen risico ben ik het niet mee eens. Ga maar eens de zorg goed organiseren, dan blijft er veel meer geld over.
En werken tot 67 vind ik geen goed plan. Maak er gewoon een aantal gewerkte jaren van. Je kunt nu wel zeggen dat een bouwvakker tot de 67 moet, maar dan kun je er donder op gaan zeggen dat ze laatste jaren WAO worden.
Met aantal gewerkte jaren heb je al snel dat de zware beroepen eerder mogen stoppen, want die zijn meestal ook eerder begonnen.