Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:38

Electra63 schreef:
Zo, ik moest even een paar bladzijden bijlezen.
Als je Wilders wil stemmen, hoef je je bij mij niet te verantwoorden hoor, ik ben alleen wel benieuwd waarom mensen zeggen dat ze bijv. zoveel last hebben van buitenlanders en ik dan zie dat ze bijvoorbeeld in een heel klein dorpje wonen ergens bijv. op de Veluwe.

Thats me :D
Persoonlijk heb ik hier, waar ik nu woon weinig last.
Maar een paar dorpjes verder, in Dieren is het steeds schering en inslag op een winkelplein (Calunaplein) met groepjes Marokkanen die winkeliers het leven bijna onmogelijk maken.
Mensen en vaste klanten gaan dit plein ontwijken en elders hun boodschappen doen.
Ook kwam hier wel wat ouderen en eenzame mensen bij elkaar als het mooi weer is/was en zaten dan op een paar bankjes die er staan wat te praten en een sigaartje of sigaretje te roken.
Zowel de winkeliers als deze ouderen hebben hier zo veel last van en dat vind ik niet moeten kunnen.
Ook een kapsalon, met 3 leuke jonge kapsters kunnen nog nauwelijks normaal hun werk doen.
Ze worden uitgedaagt en uitgescholden.
opgewacht als de salon dicht gaat en er worden dreigementen naar die jonge kapster geroepen.
De ouderen durven er al niet meer te komen, want ook zij werden lastig gevallen door deze groep.
En dan heb je het over een groep Marokkanen in de leeftijd van zo 15 / 16 jaar.
Dit maak ik dus in zoverre van dichtbij mee omdat ik er zelf ook graag winkelde, nu niet meer.
Ik hoor en lees in het plaatselijk krantje dat er nu wel camera bewaking is.
Maar jeetje....hiermee haal je de lol van de winkelier en de ouderen niet mee terug.
En ja....ook Dieren is maar een dorp aan de Veluwe en ook hier gebeuren zulke dingen.
Dus het gaat echt niet alleen "stadse" mensen aan, zoals dat jaren geleden begon.
Het word nu van kwaad tot erger en daar moet toch echt eens iets concreets gebeuren vind ik.
Maar het is ook heel moeilijk, want als je het beestej bij zijn naam noemt (en het gaat helaas wel over Marokkaanse jongeren) dan ben je aan het discrimineren of word meteen als racist gezien.
Ik vind het gewoon zo dood jammer en zonde....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:39

Insun: maar jij gaat er van uit dat Moslima's hoofddoekjes dragen uit onderdrukking, ik ervaar dat bij de meeste Moslima's helemaal niet zo. En zelfs al zou dat zo zijn, wat dan nog? Waarom een probleem maken van iets waar die mensen zelf geen probleem van maken??

Ik vind het jammer dat het continu om Wilders moet draaien, ik zou graag ook inhoudelijke discussies over belangrijke punten zien ipv dat eindeloze gezwets heen en weer. Wat mij dan weer opvalt is dat best veel PVV-ers niet precies weten wat hun partij nu precies wil. Niet weten wat voor uitspraken hij gedaan heeft etc.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:41

Onassa schreef:
Maar het is ook heel moeilijk, want als je het beestej bij zijn naam noemt (en het gaat helaas wel over Marokkaanse jongeren) dan ben je aan het discrimineren of word meteen als racist gezien.

Daar heb ik dan weer geen problemen mee want ik zie ook de problemen rondom Marrokanen. Alleen vind ik dat niet de afkomst centraal moet staan bij de straf maar de daad. Er wordt in mijn ogen te veel gefocust op de nationaliteit en te weinig aan daadwerkelijk straffen en "heropvoeden" en begeleiden gedaan.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:42

Heino schreef:

Volgens mij begrijp je me niet, vind het ook lastig duidelijk te maken
Ik vind het onzinnig om te zeggen "hoofddoekjes verbieden in openbare functies" als je net zo goed "alle hoofddeksels in openbare functies verbieden". Het komt op hetzelfde neer en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Je hebt alleen niet zo die enorme focus op Moslims wat ook helemaal niet nodig is. Als regels gewoon voor iedereen gelden roep je ook geen (of in elk geval minder) weerstand op bij groepen.
Ik heb zelf geen moeite met hoofddoekjes en petten etc. Maar de "kopvoddentax" stuit me wel enorm tegen de borst terwijl dit niet zo zou zijn wanneer gewoon alle hoofddeksels verboden zouden worden.[/quote]

Hierin ben ik het volledig met je eens.
Géén hoofd deksels in welke vorm dan ook in openbare gelegenheden.
Ik stoor me nog erger eigenlijk aan die gastjes met die capuchons tot ver over de ogen getrokken dan aan een hoofddoekje.
Dit geeft mij meer een gevoel van zo iemand die denk", ik duik weg achter mijn capuchon en heb lak aan de hele wereld", zo komt dat op mij een beetje over althans.

Ahum edit, de quote staat niet in het balkje zie ik net :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:53

Dit is een oneindige discussie.
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting (wel met respect), iedereen mag geloven wat hij wilt (ik doe dat niet, maar vind het prima als anderen dat wel doen).
Iedereen mag dragen wat hij wil (hoofddoekjes, piercings, tatoeages, hanekammen, het maakt mij allemaal echt niets uit, als ik maar geen hoofddoek of hanekam hoef ;) ).
En ik ben voor euthenasie en abortus.

In het kort komt het er dus bij mij op neer:
iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar val anderen niet lastig. En heb respect voor elkaar en een beetje meer solidariteit.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:09

Daar kom je ook niet uit...zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende meningen.
Maar ik ben ook zeker voor euthenasie en abortus!

M_ariskaa

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:12

100% Cohen, zeker weten. :))

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:35

Heino, ik vind de achterliggende gedachte bij de hoofddoek idd. vrouwenonderdrukking, het wáárom.
Het feit dat sommige moslima's zeggen helemaal achter die keuze staan en het dus eens zijn met dat waarom stuit mij dan misschien nog meer tegen de borst dan de niet geemancipeerde moslima die niet beter weet dan dat die hoofddoek zo hoort, net zoals ze niet beter weet dat ze af en toe geslagen mag worden door haar niet geemancipeerde man.
Maar nogmaals, daar gaat dit topic niet over. Dan moeten we daarover verder discussiëren in het andere topic.
Ik vind het positief dat er discussies gevoerd worden door tegenstanders en aanhangers van Wilders ideeën. Door een discussie kun je iets meer begrip kweken voor elkaar.
Volgens mij zijn veel Wilders aanhangers (dat heb ik al eens gezegd) vooral emotionele stemmers die het zat zijn (de criminaliteit, korten op zorg, het falende integratiebeleid). En als je emotioneel reageert vergeet je het redelijke wel eens.
Maar ik ben het ook wel eens zat (het gediscussieer). Ik heb het hele verkiezings-topic gevolgd in de hoop dat dat me iets wijzer zou maken, waardoor ik eindelijk wist op wie ik wilde stemmen. En alles wat je daar vindt is een gehakketak op PVV stemmers. (Uiteindelijk weet ik nu op wie ik wil stemmen, maar iig. niet mbv. dat topic. :D

Electra63, ik heb een aantal "buitenlanders" in mijn kennissenkring. Ontzettend fijne mensen waarmee ik veel praat. Zeer goed geïntegreerde mensen ook (en dat terwijl er eentje niet zo bijzonder goed Nederlands spreekt :D ). Allemaal vinden ze zichzelf een goed Moslim (ik ook trouwens, maar ik hecht dan ook niet zoveel waarde aan het opvolgen van 100.000 regeltjes binnen een geloof), maar waarschijnlijk denken diegenen die een hoofddoekje dragen daar héél anders over.
En dat is nu juist mijn punt, respect en tolerantie. Als jij je hoofddoek wil dragen is dat prima, maar niet als je daardoor een ander veroordeelt (want dat getuigt in mijn ogen dan weer niet van respect.)

Sarabande: wat voor jou slechts een futiliteit is, is voor een ander misschien véél meer dan een futiliteit.
Ik denk niet dat Wilders de mensen uit elkaar drijft, hij maakt slechts handig gebruik van het feit dat die tweedeling er al was.

Ik ben ook voor euthanasie en abortus. Maar het lijkt me wel héél, héél, héél moeilijk om daar goede regels voor op te stellen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 02:59

Heino schreef:
Onassa schreef:

Daar heb ik dan weer geen problemen mee want ik zie ook de problemen rondom Marrokanen. Alleen vind ik dat niet de afkomst centraal moet staan bij de straf maar de daad. Er wordt in mijn ogen te veel gefocust op de nationaliteit en te weinig aan daadwerkelijk straffen en "heropvoeden" en begeleiden gedaan.

Ze hebben allemaal de Nederlandse nationaliteit ;).

Ik vind het wel erg leuk om indd in het tweede kamer verkiezingen topic eens een wat bredere discussie te houden. Nu lijken er wel twee meningen te zijn. Maar ik weet zeker dat we Ook tussen 'links' om het even duidelijk te zeggen ook veel dicussies te kunnen houden. Maar dat is nu offtopic :P

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 03:48

Ik ga niet over nationaliteiten of wat dan ook.

Wat betreft mijn persoon mag een ieder met een hoofddoek lopen en ook met een burka, ik heb daar geen probleem mee omdat ik nog steeds uit ga van het goede van de mens.

Als ik moet kiezen tussen Cohen of Wilders, kies ik voor Cohen. Ik schat de capaciteiten van Cohen dan toch wel hoger in dan die van Wilders op het gebied van het neutraliseren van hetgeen zich nu afspeeld in ons land.

Ik weet dat Wilders zaken aanspreekt wat betreft de cultuurverschillen in nedeland, geheel terecht denk ik zo maar daarachteraan denk ik dat Wilders niet de juiste persoon is om deze problematiek op te lossen.

Ik ben blij met de geluiden die een ieder brengt, Wilders moet dus ook zeker wel naar geluisterd worden maar enige nuancering behoeft dat geluid wel en de vertaling daarvan leg ik toch zeker niet in handen van de PVV.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:49

ik denk dat de irritaties en eventuele tweedeling zich alleen oplost als we van die bepaalde groepen geen last meer hebben....dan pas herstelt het gevoel zich.....ik heb het nu alleen even over de overlast van jong marokkanen.

En dat kun je geen incidenten meer noemen.

Een harde aanpak is gewoon nodig om te zorgen dat we niet nog meer de pest krijgen aan dit soort gasten.
Het gevaar is namelijk dat er mensen zijn die een hekel krijgen aan alle marokkanen....

Wilders heeft niets tegen marokkanen die zich gewoon gedragen.
Maar het is op het moment een feit dat juist deze groep heel veel overlast veroorzaakt.

In amsterdam is niet veel verbeterd....volgens cohen wel,maar volgens politicie/b&w gaat het al snel in hun ogen veel beter.

1 incident in een ziekenhuis minder per week en ze roepen dat het al veeeel beter gaat.

De mensen die in die wijken wonen zijn het zat.

En de PVDA en cohen staan nu niet echt bekend om hun harde aanpak....het is nu wel duidelijk dat een buurthuis geven,praten,theedrinken niet helpt.

Dus mijn visie is....juist om de tweedeling die er al is...maar voorkomen dat het nog erger wordt...aanpakken die hap!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:58

insun schreef:
Sarabande: wat voor jou slechts een futiliteit is, is voor een ander misschien véél meer dan een futiliteit.

O ik ben er van overtuigd dat voor heel wat meiden die gedwongen zijn het te dragen het geen futiliteit is. Maar het zou goed zijn als mensen die dat niet aangaat, zich eens serieus afvroegen waar ze zich nu eigenlijk druk om maken.
Ik lees zelfs van dat men het vies vindt.
Nu er zijn ontelbare haar en hoofdversiersels te zien die er een stuk smeriger uitzien.
Het is maar waar je je aan wilt ergeren.

Indien mensen bij zichzelf zouden zeggen, het is mijn zaak niet en ik zit er niet mee, of daar tegenover er niet direct een groep jonge vandaaltjes bij bedenken, zou het voor iedereen zowel de meiden met als de mensen zonder hoofddoekje al een stuk relaxter leven zijn.
Vandaar dat ik dat futiliteit noem binnen een samenleving waar zoveel veel belangrijker dingen aan de hand zijn.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 02-04-10 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:05

Ik weet van mijn moslima buurvrouw (die toevallig geen hijab draagt) dat zij twee keer per dag haar haren wast ('s ochtends en 's avonds) om schoon te blijven.

Hygiëne staat in de Islam heel erg voorop (denk aan het handen en voeten wassen voor het bidden) dus ik kan me haast niet voorstellen dat een hijab echt onhygiënisch is.

Ik zie de vrouwen hier in de buurt ook nooit twee dagen met dezelfde hijab, soms zelfs twee keer een andere op een dag!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:09

Ik vind sommige punten van Wilders echt heel erg goed! Ik vind het alleen zo ontzettend jammer dat hij nogal doorslaat in zijn ideeën. Ik heb dus gekozen voor Cohen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:11

Rock schreef:
Ik weet van mijn moslima buurvrouw (die toevallig geen hijab draagt) dat zij twee keer per dag haar haren wast ('s ochtends en 's avonds) om schoon te blijven.

Hygiëne staat in de Islam heel erg voorop (denk aan het handen en voeten wassen voor het bidden) dus ik kan me haast niet voorstellen dat een hijab echt onhygiënisch is.

Ik zie de vrouwen hier in de buurt ook nooit twee dagen met dezelfde hijab, soms zelfs twee keer een andere op een dag!

jee...2x per dag je haren wassen?
Waar wordt ze zo vies dan van? Heeft ze ook paarden? :D
1x per dag is toch genoeg?.....maar goed dat was een beetje off-opic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:14

geerke schreef:
jee...2x per dag je haren wassen?
Waar wordt ze zo vies dan van? Heeft ze ook paarden? :D
1x per dag is toch genoeg?.....maar goed dat was een beetje off-opic

Ze wast 's avonds haar haar om de viezigheid van de dag eruit te wassen, en 's ochtends om het in model te brengen vertelde ze :D

Misschien vinden mensen het trouwens wel interessant... Leila Aboulela is een Sudaans-Britse schrijfster. Zij heeft de roman Minaret geschreven. Dat is een enorm leerzaam boek over de positie van de vrouw in de Islam.

Ik heb hem zelf in het Engels gelezen, maar ik denk dat hij er ook wel in het Nederlands is. Enorm leerzaam in ieder geval.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:30

In het licht van dit topic was het wel leuk vanochtend in de Limburger te lezen dat Cohen in Maastricht verklaarde dat PVV stemmers gelijk hebben :D

Kunnen jullie weer eens over het topic praten ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:10

Om dat in een begrijpelijk kader te plaatsen zou een link naar het artikel wellicht nuttig zijn joost :P

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:56

Tja, helaas staat het (nog) niet in de internet krant. Daar staat dat je het in de papieren versie kan lezen

Wel dit: http://www.limburger.nl/article/2010040 ... Maastricht

is ook een link naar een filmpje :)

Soms is het goed om op een goeie lokale krant geabboneerd te zijn :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:15

Wat ik begrepen heb is dat hij Wilders gelijk geeft in het feit dat de politiek veel te laat de problemen in de achterstandswijken onderkent heeft.
Lijkt me een open deur dat vindt iedere partij

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:52

Electra63 schreef:
Zo, ik moest even een paar bladzijden bijlezen.
Als je Wilders wil stemmen, hoef je je bij mij niet te verantwoorden hoor, ik ben alleen wel benieuwd waarom mensen zeggen dat ze bijv. zoveel last hebben van buitenlanders en ik dan zie dat ze bijvoorbeeld in een heel klein dorpje wonen ergens bijv. op de Veluwe.
Dan vraag ik me af, waar heb je dan last van? Daarom denk ik dat veel mensen zich gek laten maken door de media.
En vraag ik me af, of sommigen van jullie, wel eens met buitenlanders echt praten of werken?
Bij mij werken heel veel buitenlanders, ook bijv. een marokkaanse man van 45 als boekhouder, is gewoon een aardige vent, neemt af en toe een marokkaans brood of koekjes mee en daar kan ik prima mee overweg.

Tuurlijk zijn er (veel) problemen met sommige buitenlandse rotjochies of criminelen, maar dat wil niet zeggen dat je allen over één kam moet scheren. Ik probeer iedereen te beoordelen op hoe hij is of zich gedraagt. Er zijn ook nederlanders die ik liever niet als mijn buren heb.

En ik vraag me af, waarom sommigen zich storen aan hoofddoekjes wel of niet in publieke ruimtes. Als zij bij de gemeente werken bijvoorbeeld, goed nederlands praten en er netjes uitzien, en hun werk goed doen, so what?
Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon. :D
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.

Ten 1e, denk je dat alle buitenlanders in alleen een stad zitten? Ten 2e, waarom zou iemand zeggen er last van te hebben als je er geen last van hebt? Dat is natuurlijk een aanname van likmeversje...
Dat is een beetje het afdoen van het probleem en dat is nu juist het probleem. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die deze hints afgeven... Als het daadwerkelijk de media zou zijn zouden toch heel veel mensen er anders over denken, er zijn nog zoveel overige partijen die iedere dag hun relaas geven...

Dat jij die hoofddoeken niet ziet komt idd waarschijnlijk omdat je er woont.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:08

Electra63 schreef:
Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon. :D
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.

Nou Wilders ziet opeens, geschrokken van de opiniepeilingen, die hoofddoekjes ook niet meer _O- _O- .

Over draaien gesproken, hij heeft nog niet eens enige regeringsbevoegdheid en begint nu al terug te krabbelen, dat belooft nog wat

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:11

Nee, Cohen moeten we blij mee zijn! _O- _O-

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:19

Idd...als je al niet eens de ballen hebt om op 30 april 2009 de verantwoordelijk te nemen om een feest wel of niet door te laten gaan en het dan voor het gemak maar aan de DJ overlaat........dat gaat nog leuk worden.
Spreekt niet echt van daadkracht.
En dan hebben we het alleen nog maar over een muziek festival.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:19

joostvangestel schreef:
In het licht van dit topic was het wel leuk vanochtend in de Limburger te lezen dat Cohen in Maastricht verklaarde dat PVV stemmers gelijk hebben :D

Kunnen jullie weer eens over het topic praten ;)

Ik las het ook Joost. :j Nu moet ik eerlijk bekennen dat m'n eerste gedachte hierbij was dat de PvdA hard bezig was verloren zieltjes terug te winnen. Maar als dat nu eens niet zo is, als hij nu echt z'n hand uitsteekt naar Wilders (en daarmee naar de stemmers van Wilders)? Misschien komen we dan ergens in dit land. Misschien is dat het begin van de brug die er gebouwd moet worden. Ik hoop, ik hoop, ik hoop dat Wilders het niet ziet als een aanval, maar idd. als uitnodiging en dat hij de hand aanneemt.

Sarabande, waarom reageer jij altijd zo? Neem eens een voorbeeld aan de man die je zo bewonderd. Die probeert nader tot elkaar te komen. Jij reageert op een manier die je zelf veroordeelt.