Electra63 schreef:Zo, ik moest even een paar bladzijden bijlezen.
Als je Wilders wil stemmen, hoef je je bij mij niet te verantwoorden hoor, ik ben alleen wel benieuwd waarom mensen zeggen dat ze bijv. zoveel last hebben van buitenlanders en ik dan zie dat ze bijvoorbeeld in een heel klein dorpje wonen ergens bijv. op de Veluwe.
Thats me

Persoonlijk heb ik hier, waar ik nu woon weinig last.
Maar een paar dorpjes verder, in Dieren is het steeds schering en inslag op een winkelplein (Calunaplein) met groepjes Marokkanen die winkeliers het leven bijna onmogelijk maken.
Mensen en vaste klanten gaan dit plein ontwijken en elders hun boodschappen doen.
Ook kwam hier wel wat ouderen en eenzame mensen bij elkaar als het mooi weer is/was en zaten dan op een paar bankjes die er staan wat te praten en een sigaartje of sigaretje te roken.
Zowel de winkeliers als deze ouderen hebben hier zo veel last van en dat vind ik niet moeten kunnen.
Ook een kapsalon, met 3 leuke jonge kapsters kunnen nog nauwelijks normaal hun werk doen.
Ze worden uitgedaagt en uitgescholden.
opgewacht als de salon dicht gaat en er worden dreigementen naar die jonge kapster geroepen.
De ouderen durven er al niet meer te komen, want ook zij werden lastig gevallen door deze groep.
En dan heb je het over een groep Marokkanen in de leeftijd van zo 15 / 16 jaar.
Dit maak ik dus in zoverre van dichtbij mee omdat ik er zelf ook graag winkelde, nu niet meer.
Ik hoor en lees in het plaatselijk krantje dat er nu wel camera bewaking is.
Maar jeetje....hiermee haal je de lol van de winkelier en de ouderen niet mee terug.
En ja....ook Dieren is maar een dorp aan de Veluwe en ook hier gebeuren zulke dingen.
Dus het gaat echt niet alleen "stadse" mensen aan, zoals dat jaren geleden begon.
Het word nu van kwaad tot erger en daar moet toch echt eens iets concreets gebeuren vind ik.
Maar het is ook heel moeilijk, want als je het beestej bij zijn naam noemt (en het gaat helaas wel over Marokkaanse jongeren) dan ben je aan het discrimineren of word meteen als racist gezien.
Ik vind het gewoon zo dood jammer en zonde....