Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
An_J schreef:Ok ik heb niet alles gelezen maar ik begrijp niet waarom je de focus legt op de KB. Enig idee hoeveel het is ? Ongeveer 200 euro in 3 maanden. Sorry maar daar kan je geen kind van onderhouden. In de luiers niet en al helemaal een schoolgaand kind niet. Daarnaast zijn kinderen de toekomst. De nieuwe generatie die straks zelf de eigen broek en die van de samenleving moet ophouden.
Ook ik vind dat sommige potjes volledig overbodig zijn en mensen geld krijgen voor niets. En inderdaad er zijn potjes die absoluut gespekt kunnen worden.
Maar als je al die zinloze subsidies op een rijtje zou zetten zijn er echt veeeeeeeeeeeeel betere die je direct kan schappen zonder dat iemand er iets van merkt. Subsidies tbv cultuur om maar een zijstraat te noemen.
An_J schreef:_sparta_ dat zeg jij, is jou mening. De keuze om kinderen te proberen te krijgen ... die keuze maak je uit je hele wezen.. instinctief heeft de mens behoefte zich voort te planten. Net als elk ander dier ter wereld. Je kan je eigen leven niet compleet maken dmv kinderen dat is onzin. Mensen die denken dat vrouwen kinderen nemen met motto huisje-boompje-beesje klaar... die snappen het niet. Ik heb nog steeds dezelfde behoefte (misschien juist wel meer) om me te blijven ontwikkelen. En ik heb geen dochter gekregen uit egoisme. Ik voelde me prima gelukkig zonder en heb nooit de gedachte gehad dat met een kind mijn leven wel compleet zou zijn. Dat ik gelukkiger zou zijn of wat dan ook. Net zo min als je denkt ... Dan is de aow van de buurman verzekerd.
Feit blijft dat kinderen de toekomst zijn. En investeren in de toekomst is een geheel geaccepteerd fenomeen en een goede zaak.
An_J schreef:Wij (vriend en ik) hebben nu de kinderbijslag niet nodig. Het is een extra, dat is absoluut waar. Maar er zijn wel degelijk gezinnen die het wel nodig hebben. Die net zo ongevraagd in een situatie terecht zijn gekomen dat wat extra centjes het verschil kan maken voor een betere toekomst. Door simpelweg meer geaccepteerde kleding te kopen om te voorkomen dat kinderen op school gepest worden bijvoorbeeld.
Ik geef alleen aan dat er betere manieren zijn om die 3 miljard in de zorg en onderwijs te steken (en ik werk in de zorg dus dat neem ik echt wel serieus). Cultuur subsidies zijn simpelweg een voorbeeld. Dezv gaan echt niet alleen op aan behoud van musea e.d. Nee van dat geld worden ook meerdaagse festijnen georganiseerd waarbij de halve stad lallend over straat gaat .... en geloof me daar heeft, behalve de horeca, niemand wat aan.
Vjestagirl schreef:An_J schreef:_sparta_ dat zeg jij, is jou mening. De keuze om kinderen te proberen te krijgen ... die keuze maak je uit je hele wezen.. instinctief heeft de mens behoefte zich voort te planten. Net als elk ander dier ter wereld. Je kan je eigen leven niet compleet maken dmv kinderen dat is onzin. Mensen die denken dat vrouwen kinderen nemen met motto huisje-boompje-beesje klaar... die snappen het niet. Ik heb nog steeds dezelfde behoefte (misschien juist wel meer) om me te blijven ontwikkelen. En ik heb geen dochter gekregen uit egoisme. Ik voelde me prima gelukkig zonder en heb nooit de gedachte gehad dat met een kind mijn leven wel compleet zou zijn. Dat ik gelukkiger zou zijn of wat dan ook. Net zo min als je denkt ... Dan is de aow van de buurman verzekerd.
Feit blijft dat kinderen de toekomst zijn. En investeren in de toekomst is een geheel geaccepteerd fenomeen en een goede zaak.
Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat die 60 euro gaat naar het kind. En dat is niet te controleren.
Komt bij dat je altijd een kind neemt uit egoisme. Er zijn geen niet egoistische redenen om een kind te nemen. Zelfs de reden dat je wilt dat er over 90 jaar nogsteeds mensen zij is egoistisch. En dat oerwezen zijn gewoon hormonen. Jouw lichaam, jouw kind, jouw keuze, jouw geld.An_J schreef:Wij (vriend en ik) hebben nu de kinderbijslag niet nodig. Het is een extra, dat is absoluut waar. Maar er zijn wel degelijk gezinnen die het wel nodig hebben. Die net zo ongevraagd in een situatie terecht zijn gekomen dat wat extra centjes het verschil kan maken voor een betere toekomst. Door simpelweg meer geaccepteerde kleding te kopen om te voorkomen dat kinderen op school gepest worden bijvoorbeeld.
Ik geef alleen aan dat er betere manieren zijn om die 3 miljard in de zorg en onderwijs te steken (en ik werk in de zorg dus dat neem ik echt wel serieus). Cultuur subsidies zijn simpelweg een voorbeeld. Dezv gaan echt niet alleen op aan behoud van musea e.d. Nee van dat geld worden ook meerdaagse festijnen georganiseerd waarbij de halve stad lallend over straat gaat .... en geloof me daar heeft, behalve de horeca, niemand wat aan.
Hoe kom je ongevraagd in de situatie van kinderen? Als je geen kinderen wilt dan heb je geen seks. Als je seks hebt weet je dat je kans hebt om kinderen te maken. Dus kies je ervoor...
Mindim schreef:Dus het gemeenschapsgeld moet naar failiette ondernemingen en mensen die in schulden raken met hun huis? Waar peil je dat dan aan. Als je naar programma's kijkt als 'geen cent te makken' en dergelijke, dan spenderen mensen meer dan hun beurs toestaat en uiteindelijk komen ze dan niet uit. Daar hoeft om mij geen gemeenschapsgeld heen. Een eigen bedrijf starten, kent ook een risico, je kunt je tegen veel risico's verzekeren.
An_J schreef:De stelling is Kinderbijslag : onzin of nodig? Er wordt gevraagd om te stemmen. Bij het stemmen wordt meestal een motivatie gevraagd. Dat is niet meer dan dat ik gedaan heb. Voor de netheid heb ik aangegeven dat ik niet alle andere 17 pagina's heb gelezen. Dus het lijkt me niet meer dan een duidelijk verhaal. Maar dat terzijde.
Verhalen uit de praktijk zijn er genoeg. Meisjes die onder sociale druk zwanger worden en kind van de familie simpelweg niet mogen aborteren.
Uitgehuwelijkte dames die simpelweg niet toe waren aan man en kind.
Verkrachting (komt meer voor dan je denkt) in combinatie met godsdienst.
Minder begaafde meisjes/vrouwen die de consequenties niet overzien.
En dan heb je nog de dames die eigenlijk stiekum thuishoren in de psycho-sociale hulpverlening...
Om maar wat voorbeelden te noemen... en ja, allemaal in de praktijk tegengekomen.
Twiggy2008 schreef:Vjestagirl, ik vind jouw mening wel erg rechtlijnig, eerlijk gezegd. Word je verkracht en ben je daar zwanger van geraakt en heb je net een religie die abortus niet goed keurt, dan heb je een heel heftig dilemma. Besef jij dat eigenlijk wel? Jij denkt zo vanuit je eigen wereldje, maar zou je in een andere cultuur leven, dan zit het toch wel ietsje anders in elkaar, hoor.
Twiggy2008 schreef:Verder vind je gezeur over 'als je voor een kind kiest, doe je dat uit egoisme' ook wel een beetje bullshit. Mijn kind zit vol levenslust, die is dolblij dat ze bestaat. En geloof me, vanaf het moment dat ze op de wereld kwam, zag je dat al aan haar. Ben ik nou egoistisch geweest, omdat wij haar in en met alle liefde gemaakt hebben? Ik heb best veel opgeofferd voor mijn kind. Wat precies, ga ik hier niet allemaal benoemen, want dat gaat niemand wat aan, dat is prive. Wil een ding wel opnoemen, mijn carriere. Maar daar kan ik prima mee leven, want ik vind mijn kind het allerbelangrijkste in mijn leven. Dat boeiende werk komt wel weer (ik werk nu parttime, veel minder leuk werk, maar ach..... Ik kan mijn kind van school halen en er voor haar zijn, dus geen opvang nodig e.d....).
Maar ach, ik ben zooooooo egoistisch dat ik haar op de wereld heb gezet. Hou toch op effe op, zeg.
Twiggy2008 schreef:We weten nou wel dat jij geen kinderen wil en dat je een hekel aan ze hebt, inclusief de moeders. Blijkbaar weet je ook precies wat er in mensen omgaat die wel bewust voor kinderen kiezen. Nou, bij deze, nee, dat weet je niet dus......
Citaat:omdat wij haar in en met alle liefde gemaakt hebben?