kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:10

Mindim, ik ken mensen die een koophuis hebben en nu in de ww zijn gekomen.
Leeftijd 50+ en komen gewoon niet aan een baan nu. Maar wel hun hele leven gewerkt en premies betaald. Als hun ww voorbij is, hebben ze niets meer. Echt niets. geen bijstand, want je hebt een eigen huis. En om eerlijk te zijn vind ik dat erg raar. Die moeten hun huis maar verkopen, wat nu ook niet gaat. Maar het is toch erg als je een droomplekje moet verkopen omdat je gewoon geen inkomen meer krijgt.
mensen die nooit gewerkt hebben, nooit geen premies betaald komen niet in die problemen, want ze krijgen gewoon bijstand.
Van mij mag geld van KBS echt wel naar een bijstand voor mensen met een eigen huis. Die kunnen er niets aan doen. Kinderen krijgen doe je zelf en wil je graag. Zo in de problemen komen wil je niet.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:21

Ok ik heb niet alles gelezen maar ik begrijp niet waarom je de focus legt op de KB. Enig idee hoeveel het is ? Ongeveer 200 euro in 3 maanden. Sorry maar daar kan je geen kind van onderhouden. In de luiers niet en al helemaal een schoolgaand kind niet. Daarnaast zijn kinderen de toekomst. De nieuwe generatie die straks zelf de eigen broek en die van de samenleving moet ophouden.

Ook ik vind dat sommige potjes volledig overbodig zijn en mensen geld krijgen voor niets. En inderdaad er zijn potjes die absoluut gespekt kunnen worden.

Maar als je al die zinloze subsidies op een rijtje zou zetten zijn er echt veeeeeeeeeeeeel betere die je direct kan schappen zonder dat iemand er iets van merkt. Subsidies tbv cultuur om maar een zijstraat te noemen.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:22

Bijstand zou ook niet moeten zijn voor mensen die nooit gewerkt hebben maar dat heeft niets met KB te maken.

en geloof me ik kan van 2 kanten meepraten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:23

An_J schreef:
Ok ik heb niet alles gelezen maar ik begrijp niet waarom je de focus legt op de KB. Enig idee hoeveel het is ? Ongeveer 200 euro in 3 maanden. Sorry maar daar kan je geen kind van onderhouden. In de luiers niet en al helemaal een schoolgaand kind niet. Daarnaast zijn kinderen de toekomst. De nieuwe generatie die straks zelf de eigen broek en die van de samenleving moet ophouden.

Ook ik vind dat sommige potjes volledig overbodig zijn en mensen geld krijgen voor niets. En inderdaad er zijn potjes die absoluut gespekt kunnen worden.

Maar als je al die zinloze subsidies op een rijtje zou zetten zijn er echt veeeeeeeeeeeeel betere die je direct kan schappen zonder dat iemand er iets van merkt. Subsidies tbv cultuur om maar een zijstraat te noemen.

Als het toch maar 200 euro in de 2 maanden is, dan kunnen we het net zo goed afschaffen toch? Kunnen we de 3 miljard die daarheen gaat stoppen in de zorg en het onderwijs... En het lijkt me logisch dat je geen kind kunt onderhouden op kosten van de staat/belasting betaler. Jij wilt toch kinderen?

En ik zou dus niet gaan snijden in subsidies tbv cultuur, want dat is wat je achterlaat voor de komende generaties...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-03-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:25

An_j niemand kiest voor kinderen voor de toekomst op sociaal gebied. Die kies je om je eigen leven compleet te maken. En daar hoeft een ander niet voor te betalen.
En het is "maar" 60 euro in de maand, maar missen wil niemand dat ondergewaardeerde geld. Dat mis je dan toch niet omdat het zo weinig is en je er toch niks mee kunt. Stoppen dan maar. Het is niet gewaardeerd door veel mensen.
Stop het dan in andere dingen die heel Nederland aangaan, waar net zo goed kinderen van mee profiteren.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:48

_sparta_ dat zeg jij, is jou mening. De keuze om kinderen te proberen te krijgen ... die keuze maak je uit je hele wezen.. instinctief heeft de mens behoefte zich voort te planten. Net als elk ander dier ter wereld. Je kan je eigen leven niet compleet maken dmv kinderen dat is onzin. Mensen die denken dat vrouwen kinderen nemen met motto huisje-boompje-beesje klaar... die snappen het niet. Ik heb nog steeds dezelfde behoefte (misschien juist wel meer) om me te blijven ontwikkelen. En ik heb geen dochter gekregen uit egoisme. Ik voelde me prima gelukkig zonder en heb nooit de gedachte gehad dat met een kind mijn leven wel compleet zou zijn. Dat ik gelukkiger zou zijn of wat dan ook. Net zo min als je denkt ... Dan is de aow van de buurman verzekerd.

Feit blijft dat kinderen de toekomst zijn. En investeren in de toekomst is een geheel geaccepteerd fenomeen en een goede zaak.

Wij (vriend en ik) hebben nu de kinderbijslag niet nodig. Het is een extra, dat is absoluut waar. Maar er zijn wel degelijk gezinnen die het wel nodig hebben. Die net zo ongevraagd in een situatie terecht zijn gekomen dat wat extra centjes het verschil kan maken voor een betere toekomst. Door simpelweg meer geaccepteerde kleding te kopen om te voorkomen dat kinderen op school gepest worden bijvoorbeeld.

Ik geef alleen aan dat er betere manieren zijn om die 3 miljard in de zorg en onderwijs te steken (en ik werk in de zorg dus dat neem ik echt wel serieus). Cultuur subsidies zijn simpelweg een voorbeeld. Dezv gaan echt niet alleen op aan behoud van musea e.d. Nee van dat geld worden ook meerdaagse festijnen georganiseerd waarbij de halve stad lallend over straat gaat .... en geloof me daar heeft, behalve de horeca, niemand wat aan.

_sparta_

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:51

Dus jij hebt je kind echt alleen maar omdat je vind dat er kinderen moeten zijn om later de sociale voorzieningen te betalen?
Helemaal niet omdat je graag met je vriend samen iets speciaals uit jullie liefde voor elkaar willen hebben?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:54

An_J schreef:
_sparta_ dat zeg jij, is jou mening. De keuze om kinderen te proberen te krijgen ... die keuze maak je uit je hele wezen.. instinctief heeft de mens behoefte zich voort te planten. Net als elk ander dier ter wereld. Je kan je eigen leven niet compleet maken dmv kinderen dat is onzin. Mensen die denken dat vrouwen kinderen nemen met motto huisje-boompje-beesje klaar... die snappen het niet. Ik heb nog steeds dezelfde behoefte (misschien juist wel meer) om me te blijven ontwikkelen. En ik heb geen dochter gekregen uit egoisme. Ik voelde me prima gelukkig zonder en heb nooit de gedachte gehad dat met een kind mijn leven wel compleet zou zijn. Dat ik gelukkiger zou zijn of wat dan ook. Net zo min als je denkt ... Dan is de aow van de buurman verzekerd.

Feit blijft dat kinderen de toekomst zijn. En investeren in de toekomst is een geheel geaccepteerd fenomeen en een goede zaak.

Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat die 60 euro gaat naar het kind. En dat is niet te controleren.

Komt bij dat je altijd een kind neemt uit egoisme. Er zijn geen niet egoistische redenen om een kind te nemen. Zelfs de reden dat je wilt dat er over 90 jaar nogsteeds mensen zij is egoistisch. En dat oerwezen zijn gewoon hormonen. Jouw lichaam, jouw kind, jouw keuze, jouw geld.

An_J schreef:
Wij (vriend en ik) hebben nu de kinderbijslag niet nodig. Het is een extra, dat is absoluut waar. Maar er zijn wel degelijk gezinnen die het wel nodig hebben. Die net zo ongevraagd in een situatie terecht zijn gekomen dat wat extra centjes het verschil kan maken voor een betere toekomst. Door simpelweg meer geaccepteerde kleding te kopen om te voorkomen dat kinderen op school gepest worden bijvoorbeeld.

Ik geef alleen aan dat er betere manieren zijn om die 3 miljard in de zorg en onderwijs te steken (en ik werk in de zorg dus dat neem ik echt wel serieus). Cultuur subsidies zijn simpelweg een voorbeeld. Dezv gaan echt niet alleen op aan behoud van musea e.d. Nee van dat geld worden ook meerdaagse festijnen georganiseerd waarbij de halve stad lallend over straat gaat .... en geloof me daar heeft, behalve de horeca, niemand wat aan.

Hoe kom je ongevraagd in de situatie van kinderen? Als je geen kinderen wilt dan heb je geen seks. Als je seks hebt weet je dat je kans hebt om kinderen te maken. Dus kies je ervoor...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:07

Vjestagirl schreef:
An_J schreef:

Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat die 60 euro gaat naar het kind. En dat is niet te controleren.

Komt bij dat je altijd een kind neemt uit egoisme. Er zijn geen niet egoistische redenen om een kind te nemen. Zelfs de reden dat je wilt dat er over 90 jaar nogsteeds mensen zij is egoistisch. En dat oerwezen zijn gewoon hormonen. Jouw lichaam, jouw kind, jouw keuze, jouw geld.

An_J schreef:

Hoe kom je ongevraagd in de situatie van kinderen? Als je geen kinderen wilt dan heb je geen seks. Als je seks hebt weet je dat je kans hebt om kinderen te maken. Dus kies je ervoor...

Nou sorry, maar egoïsme staat simpelweg niet op die manier gedefinieerd in de Dikke van Dale. En mijn suggestie is dan ook dat je die eerst leest. Tuurlijk als je blijft doordenken kan je van alles egoïsme maken. Maar ik denk niet dat jij kunt beslissen of ik uit egoïsme een kind gekregen heb.

Ik zeg niet dat je ongevraagd in een situatie met kinderen komt (hoewel ook die bestaan, denk aan verkrachting om maar iets te noemen) MAAR dat er wel degelijk gezinnen zijn die het geld nodig hebben. Ik noem een vader die, buiten zijn schuld, ontslagen is. Waarvan moeder in de ziektewet is geraakt. En dit zijn simpele voorbeelden maar het komt meer voor dan je denkt.

Je kunt simpelweg niet zo rechtlijnig denken. Dan moet je zeggen ik voer een puntensysteem of iets van die trant in en naar aanleiding daarvan pas je de toelage aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:14

Als je het topic had gelezen (wat meer zin heeft dan de Dikke van Dale lezen als je je in een discussie wilt mengen) heb niet alleen ik maar al best wat mensen met mij aangegeven dat een toeslag voor mensen van wie de situatie buiten hun schuld om veranderd best een toeslag mogen krijgen. En hoeveel kinderen worden er nou daadwerkelijk geboren vanuit verkrachting. Laten we vooral reeel blijven, het is donker Afrika niet.

En ik denk ook dat alles egoisme is...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:21

Ik meng me niet in discussie. Ik geef simpelweg mijn mening waar het topic om vraagt. Men vraagt om te stemmen en daarbij een toelichting. Dus waar hebben we het over? Er wordt een discussie van gemaakt.

Dit mag misschien geen donker afrika zijn maar de huidige samenleving zorgt voor verschillende situaties waarbij een kind niet gewenst is maar wel komt. Ken genoeg voorbeelden uit de praktijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:23

Hé wat raar, ik dacht toch echt dat we hier al 17 pagina's discussie over dit overwerp voeren... Op een discussie forum. In een discussie onderdeel van het discussie forum. Naja, raar, k zal me wel vergist hebben.

En kom maar op met die voorbeelden.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:24

Mindim schreef:
Dus het gemeenschapsgeld moet naar failiette ondernemingen en mensen die in schulden raken met hun huis? Waar peil je dat dan aan. Als je naar programma's kijkt als 'geen cent te makken' en dergelijke, dan spenderen mensen meer dan hun beurs toestaat en uiteindelijk komen ze dan niet uit. Daar hoeft om mij geen gemeenschapsgeld heen. Een eigen bedrijf starten, kent ook een risico, je kunt je tegen veel risico's verzekeren.

Het is inderdaad een stuk veiliger om in loondienst te zijn. Daar krijg je ww nadat je werkgever failliet is gegaan. Als zelfstandige is dat dus niet zo. je kunt je verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid (premies zijn niet in verhouding met die van iemand in loondienst trouwens) en als je failliet bent, heb je pech en blijft in wezen alleen bijstand over.

Iemand die in de ww loopt, krijgt ook geld van de gemeenschap. Daar mag wel gemeenschapsgeld heen? Zie het verschil niet zo.

Je loopt het risico voor jezelf te beginnen, en hebt dan geen recht op gemeenschapsgeld. je neemt het risico aan kinderen te beginnen, maar mag wel kb. Beetje meten met 2 maten.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:52

De stelling is Kinderbijslag : onzin of nodig? Er wordt gevraagd om te stemmen. Bij het stemmen wordt meestal een motivatie gevraagd. Dat is niet meer dan dat ik gedaan heb. Voor de netheid heb ik aangegeven dat ik niet alle andere 17 pagina's heb gelezen. Dus het lijkt me niet meer dan een duidelijk verhaal. Maar dat terzijde.

Verhalen uit de praktijk zijn er genoeg. Meisjes die onder sociale druk zwanger worden en kind van de familie simpelweg niet mogen aborteren.
Uitgehuwelijkte dames die simpelweg niet toe waren aan man en kind.
Verkrachting (komt meer voor dan je denkt) in combinatie met godsdienst.
Minder begaafde meisjes/vrouwen die de consequenties niet overzien.
En dan heb je nog de dames die eigenlijk stiekum thuishoren in de psycho-sociale hulpverlening...

Om maar wat voorbeelden te noemen... en ja, allemaal in de praktijk tegengekomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:55

An_J schreef:
De stelling is Kinderbijslag : onzin of nodig? Er wordt gevraagd om te stemmen. Bij het stemmen wordt meestal een motivatie gevraagd. Dat is niet meer dan dat ik gedaan heb. Voor de netheid heb ik aangegeven dat ik niet alle andere 17 pagina's heb gelezen. Dus het lijkt me niet meer dan een duidelijk verhaal. Maar dat terzijde.

Verhalen uit de praktijk zijn er genoeg. Meisjes die onder sociale druk zwanger worden en kind van de familie simpelweg niet mogen aborteren.
Uitgehuwelijkte dames die simpelweg niet toe waren aan man en kind.
Verkrachting (komt meer voor dan je denkt) in combinatie met godsdienst.
Minder begaafde meisjes/vrouwen die de consequenties niet overzien.
En dan heb je nog de dames die eigenlijk stiekum thuishoren in de psycho-sociale hulpverlening...

Om maar wat voorbeelden te noemen... en ja, allemaal in de praktijk tegengekomen.

Dat zijn kinderen die door de moeder misschien niet gewenst zijn, maar wel geplaned zijn en bewust voor gekozen is...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:00

Tis maar wat je gepland en bewust kiezen noemt...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:03

Als je niet wilt discussiëren en alleen je mening hier als een meeuwenflats neer wilt flatsen. Waarom ben je er dan nog? Waarom kom je dan op een discussieforum? Niet dat ik je weg wil hebben hoor. Maar begrijp je antwoord daar niet in?

Diezelfde vandale
Forum:
fo•rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie:
~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:05

Heel banketstaaf, maar dat een moeder het kind liever niet had willen hebben (omdat ze zwanger wordt onder sociale druk, omdat ze liever helemaal nog niet getrouwd was maar uitgehuwelijkt is enz) vind ik geen reden om de kinderbijslag niet stop te zetten.

Verkrachting is verschrikkelijk, en als je daardoor zwanger wordt is dat nog erger. Maar daar is abortus voor uitgevonden. En als je dat niet wilt doen omdat je gelovig bent, kies je zelf om het kind te houden.

Minder begaafde meisjes worden vaak aan de prikpil gezet. Ik ken ook een voorbeeld van iemand die (onder toezicht) het kindje van haar broer een weekeindje mocht 'lenen' en ze daarna niet meer wilde. Als deze dames dusdanig minder begaafd zijn dat ze niet voor een kind kunnen zorgen (door die 'tekortkoming') dan is dat naar mijn mening alle reden om ze de prilpil te geven of te steriliseren.

En of je neemt wel deel aan een discussie, en lees je in over wat er al gezegt is, of je neemt er geen deel aan, maar dan blijf je niet post na post na post hangen, alles herhalend wat al lang gezegt is, onder het motto 'ik neem niet deel aan de discussie', want dat doe je dan wel. Het is of het een, of het ander.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:14

Waarom ik er nog ben ? Allereerst omdat ik aangesproken werd door jullie en dus mag reageren. Als tweede omdat mijn dochtertje lag te slapen ik dus even niets te doen had.

Kijk, 3 jaar geleden was ik absoluut eens geweest met de stelling dat je kinderen neemt uit egoisme. Maar nu weet ik simpelweg dat dat niet zo is.

En wat de kinderbijslag betreft, zoals ik al zei... er zijn best opties om die te beperken. Zeker als mensen daar neit afhankelijk van zijn.

Maar ik ben simpelweg van mening dat je :
A. niet kunt oordelen over andermans motivatie en situatie.
B. er ook andere alternatieven zijn om 3 miljard naar een potje zorg en onderwijs te schuiven.

Maar goed ik stop hier dan ook de discussie... simpelweg omdat ik hoor dat mijn dochter wakker is. Misschien kom ik later nog terug op jullie commentaar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:17

Vjestagirl, ik vind jouw mening wel erg rechtlijnig, eerlijk gezegd. Word je verkracht en ben je daar zwanger van geraakt en heb je net een religie die abortus niet goed keurt, dan heb je een heel heftig dilemma. Besef jij dat eigenlijk wel? Jij denkt zo vanuit je eigen wereldje, maar zou je in een andere cultuur leven, dan zit het toch wel ietsje anders in elkaar, hoor. ;)

Verder vind je gezeur over 'als je voor een kind kiest, doe je dat uit egoisme' ook wel een beetje bullshit. Mijn kind zit vol levenslust, die is dolblij dat ze bestaat :D . En geloof me, vanaf het moment dat ze op de wereld kwam, zag je dat al aan haar. Ben ik nou egoistisch geweest, omdat wij haar in en met alle liefde gemaakt hebben? Ik heb best veel opgeofferd voor mijn kind. Wat precies, ga ik hier niet allemaal benoemen, want dat gaat niemand wat aan, dat is prive. Wil een ding wel opnoemen, mijn carriere. Maar daar kan ik prima mee leven, want ik vind mijn kind het allerbelangrijkste in mijn leven. Dat boeiende werk komt wel weer (ik werk nu parttime, veel minder leuk werk, maar ach..... Ik kan mijn kind van school halen en er voor haar zijn, dus geen opvang nodig e.d....).
Maar ach, ik ben zooooooo egoistisch dat ik haar op de wereld heb gezet ;) . Hou toch op effe op, zeg. :P

We weten nou wel dat jij geen kinderen wil en dat je een hekel aan ze hebt, inclusief de moeders. Blijkbaar weet je ook precies wat er in mensen omgaat die wel bewust voor kinderen kiezen. Nou, bij deze, nee, dat weet je niet dus...... ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:20

Ik vind niet (zoals ik al vaker heb aangegeven) dat het 'eerlijk' is om kinderbijslag inkomens afhankelijk te maken. Als je meer verdient betaal je ook meer mee aan alles (dmv dat je meer dan de helft van je inkomen afstaat) en kinderen geen ziekte zijn, maar iets waar je zelf voor kiest. Iedereen is evenveel ouder. Gelijke moniken, gelijke kappen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:26

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl, ik vind jouw mening wel erg rechtlijnig, eerlijk gezegd. Word je verkracht en ben je daar zwanger van geraakt en heb je net een religie die abortus niet goed keurt, dan heb je een heel heftig dilemma. Besef jij dat eigenlijk wel? Jij denkt zo vanuit je eigen wereldje, maar zou je in een andere cultuur leven, dan zit het toch wel ietsje anders in elkaar, hoor. ;)

Oh dat snap ik best. Maar dan moet de staat betalen omdat jij religieus bent. Overgens denk ik dat iedereen die verkracht is een dilemma heeft, daar hoef je niet religieus voor te zijn.

Twiggy2008 schreef:
Verder vind je gezeur over 'als je voor een kind kiest, doe je dat uit egoisme' ook wel een beetje bullshit. Mijn kind zit vol levenslust, die is dolblij dat ze bestaat :D . En geloof me, vanaf het moment dat ze op de wereld kwam, zag je dat al aan haar. Ben ik nou egoistisch geweest, omdat wij haar in en met alle liefde gemaakt hebben? Ik heb best veel opgeofferd voor mijn kind. Wat precies, ga ik hier niet allemaal benoemen, want dat gaat niemand wat aan, dat is prive. Wil een ding wel opnoemen, mijn carriere. Maar daar kan ik prima mee leven, want ik vind mijn kind het allerbelangrijkste in mijn leven. Dat boeiende werk komt wel weer (ik werk nu parttime, veel minder leuk werk, maar ach..... Ik kan mijn kind van school halen en er voor haar zijn, dus geen opvang nodig e.d....).
Maar ach, ik ben zooooooo egoistisch dat ik haar op de wereld heb gezet ;) . Hou toch op effe op, zeg. :P

Ja. Want toen jij je kindje maakte was dat omdat jij een kindje wilde en niet omdat je kindje zo vol levenslust zat en zo blij was om te leven, want dat wist je toen helemaal nog niet.

En ja, dat je er veel dingen voor opoffert dat geloof ik graag. Maar ook daar kies je voor. Het is als dingen opofferen omdat je er wat leukers voor terug krijgt. Zie het als op vakantie gaan. Je wilt graag naar Amerika. Dat je daarvoor 2x11 uur in dee vliegtuig moet zitten neem je voor lief, omdat het doel het waard is. Zo werkt het ook met kinderen. Je offert er dingen voor op, dat neem je voor lief, omdat je het doel het waard vindt. Maar dat doe je wel omdat JIJ kinderen wilt. Dus ja, dat vind ik egoistisch. Egoisme is niet perse slecht.

Twiggy2008 schreef:
We weten nou wel dat jij geen kinderen wil en dat je een hekel aan ze hebt, inclusief de moeders. Blijkbaar weet je ook precies wat er in mensen omgaat die wel bewust voor kinderen kiezen. Nou, bij deze, nee, dat weet je niet dus...... ;)

Ik heb geen hekel aan kinderen. Ik heb een hekel aan jengelende vervelende kinderen (die k vaker tegen kom dan de leuke lieve schattige kinderen). Maar ik begeleidde ponykampen, ik werk in een restaurant met gigantische speeltuin, midgetgolf baan etc. waar heel veel kinderen komen. Ik heb ook geen hekel aan moeders. Ik heb een hekel aan moeder voor wie er niets anders meer bestaat dan hun kind, over niets anders meer kunnen praten en niet snappen dat de rest van de wereld dat misschien niet wil.

En nee, ik kan niet weten wat er omgaat in mensen die voor kinderen kiezen, want ik ben niet iemand die voor kinderen kiest. Overgens kun jij ook niet weten wat er in mensen omgaat die voor kinderen kiezen omdat je er zelf eentje hebt. Je weet wat er in jou omgaat. Je weet ook niet wat er omgaat in mensen die geen kinderen kiezen, simpelweg omdat je hen niet bent.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-03-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:30

Citaat:
omdat wij haar in en met alle liefde gemaakt hebben?

En dat is toch wat anders dan gemaakt om later als het oud is nog te betalen aan het sociale stelsel. :D
Ik ken geen 1 paar dat daarvoor een kind wil. (Behalve An-J?)
Uiteindelijk doe je het 100% voor jezelf en je partner. Wat prima is, voor mij eigenlijk ook de enige echte reden.
Maar dan vind ik wel dat een ander daar niet aan mee hoeft te betalen. Het is iets wat 2 mensen graag willen.
En uiteindelijk betalen we er al aan mee (zonder problemen) denk aan kosten rondom zwanger raken voor enkele mensen, kosten bevalling. En het ziekenfonds dat gratis is voor kinderen. Maar ook scholing en zo heel veel dingen meer.
Daar heb ik echt geen moeite mee, zo is onze samenleving.
Maar die ondergewaardeerde 60 euro, nee dat geef maar ergens anders aan uit. Aan iets wat ons allemaal kan gebeuren zonder keuze.
Ziekte als voorbeeld.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:41

Vjestagirl, ik heb jarenlang geleefd zonder kinderwens. Pas na mijn 30e (denk zelfs nog later) ging er iets spelen en toen ik de vader van mijn kind ontmoette op mijn 31e/32e, wist ik dat hij de vader van mijn kind zou worden (mits ik zwanger werd, dat moesten we nog afwachten natuurlijk). Ik heb meerdere mensen om me heen die bewust geen kinderen willen. Prima, ieder zijn keuze, ieder zijn leven. En er valt zeker iets voor te zeggen. Overigens was mijn allerbeste vriend (ik noem hem mijn grote broer ;) ) zo iemand die geen kids wilde, maar (inmiddels is hij 41) hij heeft me enkele weken verteld dat zijn vriendin hartstikke zwanger is. Nog steeds heeft hij wat dubbele gevoelens, omdat hij heel kritisch is op anderman's kinderen en waarschijnlijk bang is voor wat hem nu gaat overkomen. Maar hij is er wel blij mee, hoor. :D
Dat kan dus ook nog.......

En jengelende kinderen, daar hou ik ook niet van, maar ik weet wat voor levensfasen kinderen doormaken en helaas, het hoort erbij. :+
En ik heb ook niets met moeders die alleen maar over de kids kunnen praten, maar die ken ik eerlijk gezegd ook niet. Wel als ze net mama zijn geworden ofzo, maar daar kijk ik doorheen. Dat enthousiasme vind ik juist schattig. :D

En verder heb je eigenlijk geen idee wat je allemaal op gaat offeren, als je een kind krijgt. Sommige dingen zijn wel al duidelijk, andere dingen minder duidelijk, dat leer je gaandeweg. Het is de grootste verandering in je leven, dat kan ik wel vertellen. En ik heb een hoop meegemaakt, hoor, dus ik weet waar ik het over heb. ;)
Gelukkig heb ik er ook zoveel voor terug gekregen, dus ik vind het prima en leer juist heel veel hiervan. Als mens, als moeder, als (ex)partner, als vriendin....... Zoveel rollen, zoveel leerprocessen.

En _sparta_, hahaha, nee, ik ben niet aan mijn dochter begonnen voor het sociale stelsel in ons land, sorry. :+
Ik ken niemand die daarom aan kids begint, maar het is natuurlijk wel zo dat de vergrijzing een probleem is/wordt en dat jonge mensen dus wel heel welkom zijn voor ons land.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 24-03-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:44

Dat is wel welkom. Zeker. Maar het wordt hier steeds "om de oren geslagen" als mensen tegen de KBS zijn.
Zo van die zorgen wel later voor je, dus ben maar snel stil. Ik vind het gewoon een bijkomstigheid, niet meer. mensen kiezen zelf voor een kind.
Stop dat KBS geld in een pot waar heel Nedeland wat aan kan hebben, voor iets waar mensen niet voor kiezen, maar hen overkomt.