Tweede trainster gedood door orka in SWF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:08

Cayenne schreef:
Ik geloof ook niet dat het nodig is om steeds meer sensatie erin te brengen. Wordt er een beetje onpasselijk van.

idd, een ongeluk ligt in een klein hoekje. Heel erg en tragisch voorval, maar speculaties en sensatieverhalen helpen niemand verder en blazen de zaak ook op

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:15

KiWiKo schreef:
Ik zag een filmpje van de betreffende orka dat die een trainster haar been vast had tussen zn kaken.... de trainster is op het droge getrokken door haar collega's ...... als je orka kwaad had gewild, had dat hele been er niet meer aangezeten, hij hield gaat gewoon stomweg op zijn voorzichtigst vast....

Ik denk dat je dit filmpje bedoelt http://www.youtube.com/watch?v=De_4RYMA1qE
Dit is niet dezelfde orka als het incident waar dit topic over gaat (Tilikum). De orka uit het filmpje is Shamu, SeaWorlds eerste orka (1965-1971). Sindsdien is Shamu trouwens de shownaam geworden voor al de orka's van SeaWorld, terwijl de echte Shamu al heel lang dood is ;)

HorseyDude: Misschien handig om een bron te noemen als je met zo'n verhaal komt?

De shows zijn gisteren weer begonnen in alle 3 de SeaWorld parken. Voorlopig gaan de trainers het water niet meer in met de orka's en houden ze meer afstand, totdat het onderzoek naar de dood van Dawn (de trainer) is afgerond.
Aan het begin van de show gisteren is een filmpje laten zien ter nagedachtenis van Dawn
http://www.seaworldparksblog.com/explor ... -brancheau

CoonArt

Re: Tweede trainster gedood door orka in SWF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 14:45

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:57

Tja HD, en waar komt dat vandaan? Ik kan ook wel van alles bij een video zetten.
Vind YT dus geen betrouwbare bron

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:19

HD, het gaat niet om de informatie of updates die je geeft. Maar om de manier waarop je het verteld, onder ander hoofdletters om de erge dingen te benadrukken, uitroeptekens en het woordgebruik. En een zin als "Maar nu komt het, vast wat niemand nog weet".
Dan is de inhoud voor mij sensatiegericht en dat vind ik jammer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:54

Grit schreef:
HD, het gaat niet om de informatie of updates die je geeft. Maar om de manier waarop je het verteld, onder ander hoofdletters om de erge dingen te benadrukken, uitroeptekens en het woordgebruik. En een zin als "Maar nu komt het, vast wat niemand nog weet".
Dan is de inhoud voor mij sensatiegericht en dat vind ik jammer.

Oh op die manier... wel een beetje kinderlijk van me... :o

Ze hebben in ieder geval een Dawn Brancheau Foundation opgericht... en de schreeuw voor vrijlating van de dieren begint nu wel steeds harder en harder te worden. Als je sommige blogs leest op internet dan gaat het soms hard tegen hard (wel vrij/niet vrij)...

Heb al wel foto's gezien waarop te zien is hoe een trainer in het publiek in tranen zit. ;( Ik zal wat beter op mijn taalgebruik letten, want het is een heel serieus topic.

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:59

Ik ben lid geworden van je hyves. Orka's zijn altijd al mijn lievelingsdieren geweest en de meningen die ik hier lees ben ik het beide mee eens. MAar goed, het is een wild dier wat ze kunstjes laten doen in een zwembad. Het blijft een 'killerwhale' en geen hond. Maar ik heb uit een ander bericht begrepen (weet even niet meer waar, krant of tv ofzo) dat er nog nooit eerder iemand was gedood door een orka?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 18:01

Hannekeee schreef:
Ik ben lid geworden van je hyves. Orka's zijn altijd al mijn lievelingsdieren geweest en de meningen die ik hier lees ben ik het beide mee eens. MAar goed, het is een wild dier wat ze kunstjes laten doen in een zwembad. Het blijft een 'killerwhale' en geen hond. Maar ik heb uit een ander bericht begrepen (weet even niet meer waar, krant of tv ofzo) dat er nog nooit eerder iemand was gedood door een orka?

Nee, zover ik weet is dit het allereerste geval... (ik geloof dat het andere geval met Tilli onderkoeling was)

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:17

Hannekeee schreef:

In Seaworld zelf was er inderdaad nog nooit eerder een trainer gedood. Wel in het park Sealand (Canada) in 1991 en in Loro Parque (Tenerife) 2 maanden geleden.
Voor zover bekend is er nog nooit iemand gedood door een orka in het wild.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:29

Ik heb al veel op je site rond gesnuffeld Annemieke, super dat je al deze informatie zo hebt verzameld.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 19:02

Grit schreef:
Ik heb al veel op je site rond gesnuffeld Annemieke, super dat je al deze informatie zo hebt verzameld.

Ben ik helemaal met je eens. Supersite, Annemieke! +:)+

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:47

Wat een prachtig filmpje zeg wat ze hebben laten zien..

Het blijven prachtige dieren om te zien..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:31

Voor de geinteresseerde: Er is NU een docu op National Geografic bezig over agressief gedrag en aanvallen bij dolfijnen in gevangenschap én in het wild.
[edit] Aanval van Orka "Ky" werd net ook behandeld, weet niet wat er nog meer gaat komen natuurlijk [/edit]

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:02

Heb het grotendeels gezien. Ook het stukje tussendoor met de orka, zo'n grote jongen met paringsdrift kun je beter niet tegen komen :=

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:13

Heb het gemist. Nergens een herhaling :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:21

Was het toevallig deze docu?

Afbeelding

Zoja, hij is ook op DVD!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:21

nop, dit was van de serie hunter or hunted (oid)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:49

Kan iemand mij dit uitleggen?

Hier een plattegrond van Sea World.
Ik zie VEEL waterpartijen, maar de daadwerkelijke orkaverblijven(Believe) zijn in verhouding daarmee echt superklein. Waarom gebruiken ze daar die enorme lap water in het midden niet voor??

http://www.seaworld.com/orlando/parkmaps.html

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:58

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:05

nee san diego is nog hart verscheurender.. daar zitten ze in een super klein badje met de zee zo dichtbij.... dood en dood zielig...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:07

Dat is niet mijn beleving geweest in San Diego :n
Dus de zee dichtbij maakt het erger, dan hetzelfde bassin met de zee ver weg :+

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:24

opgesloten zitten en de vrijheid ruiken? tja..... het is maar hoe je het bekijkt he.... het punt blijft die beesten horen daar niet ze zijn ongelukkig en gaan allemaal veel te vroeg dood..... het is gewoon te klein..... het is net als of je dus je paard in een hok stopt de hele dag van nou.... 5 bij 5 en 2,5 hoog... en dan ook nog kunstjes laten doen voor zn eten want anders krijgt hij niet... maar goed mensen vinden het mooi he? en als t mooi is dan moet het maar blijven.... ondanks dat sea world alles behalve diervriendelijk bezig is...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 10:21

Waarom sluiten ze het bassin in Orlando niet aan het meer met de paddleboats en ivp trapbootjes laten ze dáár de dieren zwemmen? Effe een kanaal graven, brug erover en voila!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:27

Je moet ook kijken naar de diepte van het geheel :) Voor bootjes heb je aan 2, 3 meter genoeg. Voor een orka toch echt niet :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 10:28

Pluttersput schreef:
Je moet ook kijken naar de diepte van het geheel :) Voor bootjes heb je aan 2, 3 meter genoeg. Voor een orka toch echt niet :)

Dat wordt dan uitgraven die hap :) Amerikanen zijn goed in bouwen! :D