[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:57

Onassa schreef:
klopt, en dat vind ik ook best terecht.
In deze tijd warin we leven, de hectiek, het vele moeten, vind ik echt dat de "oudjes"met 65 jaar wel genoeg hun handen uit de mouwen hebben gestoken en als ze geluk hebben, kunnen ze dan nog een paar jaartjes van hun welverdiende pensioen genieten.

Aan de andere kant worden ouderen ook steeds ouder waardoor de staat langer pensioen moet betalen.

Sflj: dat is ook mijn grootste ergernis aan de PVV. Iedereen wil beter onderwijs. Iedereen wil minder belasting betalen. Iedereen wil een veiligere samenleving. Maar hóe gaat hij dat nou waarmaken? Wat voor verandering brengt hij waardoor die punten ineens wel heel haalbaar zijn, wat anderen tot nu toe níet gelukt is.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:57

Maar iedereen denkt als je op de PVV stemt dat je meteen iets tegen buitelanders heb... dat is niet zoo.... maar vind zijn meningen vaak wel heel goed ;) Maar als ze zo veel roepen, dan geef ik ze de kans om het waar te maken hoor.

Waarom werken tot je 67 als je met 50 al versleten bent?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:59

Heino schreef:
Onassa schreef:
klopt, en dat vind ik ook best terecht.
In deze tijd warin we leven, de hectiek, het vele moeten, vind ik echt dat de "oudjes"met 65 jaar wel genoeg hun handen uit de mouwen hebben gestoken en als ze geluk hebben, kunnen ze dan nog een paar jaartjes van hun welverdiende pensioen genieten.

Aan de andere kant worden ouderen ook steeds ouder waardoor de staat langer pensioen moet betalen.

Sflj: dat is ook mijn grootste ergernis aan de PVV. Iedereen wil beter onderwijs. Iedereen wil minder belasting betalen. Iedereen wil een veiligere samenleving. Maar hóe gaat hij dat nou waarmaken? Wat voor verandering brengt hij waardoor die punten ineens wel heel haalbaar zijn, wat anderen tot nu toe níet gelukt is.

Door bijvoorbeeld te bezuiningen op kunst en cultuur wat hier gisteravond werd geschreven :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:00

MISTRAL94 schreef:
Door bijvoorbeeld te bezuiningen op kunst en cultuur wat hier gisteravond werd geschreven :Y)

Da's nogal simpel gezegd. Je verbetert onderwijs niet enkel door er simpelweg meer geld heen te pompen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:02

Je moet ergens een begin maken zo simpel ligt het wel ;) zonder geld ben je nergens tegenwoordig...

Maar goed ik heb het niet gezien gisteravond ik ga af op wat hier geschreven is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:03

MISTRAL94 schreef:
Je moet ergens een begin maken zo simpel ligt het wel ;) zonder geld ben je nergens tegenwoordig...

Ja met kwalitatieve veranderingen. Niet door er enkel meer geld heen te sturen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:05

MISTRAL94 schreef:

Nee want dat geld gaat naar de tweede Schiphol. :')

Even serieus, laatst bij het grote lijsttrekkersdebat (ivm gemeenteraadsverkiezingen) werd PVV er op aangesproken dat ze wel bezuinigen maar het meteen ook weer uitgeven. Dat is een probleem, er moet namelijk écht bezuinigd worden. Dus zonder het ook weer allemaal uit te geven.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:19

Ik moet even iets kwijt, omdat ik het idee heb dat SP (niet specifiek hier maar in het algemeen) wordt gezien als een partij die alles en iedereen maar vrijblijvend toelaat in Nederland. De SP is een sociale en tolerante partij die vindt dat iedereen gelijke kansen verdiend en dat vluchtelingen recht hebben op bescherming.

Interessant:
In internationale verdragen is vastgelegd dat vluchtelingen recht hebben op bescherming tegen vervolging, terreur of oorlog. De meeste vluchtelingen worden opgevangen in de regio. We moeten daarvoor meer geld en middelen beschikbaar stellen. Nederland moet in haar asielbeleid uitvoering geven aan de verdragen waaraan we ons gebonden hebben. De asielprocedure moet snel, zorgvuldig en duidelijk zijn. Wie mag blijven, moet zo snel mogelijk inburgeren. Wie niet mag blijven, moet het land verlaten.

De SP is zeer terughoudend als het gaat om arbeidsmigratie. Zolang er hier nog honderdduizenden mensen aan de kant staan, is het ongewenst om werknemers uit het buitenland te halen. Bovendien zijn die mensen vaak in hun eigen land harder nodig dan hier, migratie kan leiden tot ontwrichting in het land van herkomst.

Bron: sp.nl

Helemaal niet verkeerd imo en nog menselijk ook. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:46

Ik begrijp ook niet helemaal waar dat beeld van de linkse partijen vandaan kom. Heb zelf ook al een aantal partijpunten van GroenLinks hier neergezet waaruit blijkt dat het echt geen softe Marrokanen-aaiers zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:03

Heino schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ja met kwalitatieve veranderingen. Niet door er enkel meer geld heen te sturen.

Voor niets gaat de zon op.

Ook kwalitatieve veranderingen kosten geld...

RoodZonnetje

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:04

Logisch. Maar ik ben dan wel benieuwd hóe de PVV die veranderingen precies gaat brengen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:06

Wil even inhaken op beter onderwijs.
Vroeger (10 jaar geleden) was het beter. Maar er moesten zonodig betere en nieuwere manieren komen en dat heeft ons gebracht bij de huidige manier van lesgeven.
Vroeger kon het dus ook met minder geld waarom nu dan niet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:08

Ik ook en ik hoop dat de PVV meer zal bereiken dan de andere partijen in al die jaren! Dat er dingen anders moet is duidelijk, dat al die "grote" partijen gouden bergen beloven maar niet nakomen is ook langer bekend. Dus ik hoop dat de PVV werkelijk iets kan betekenen en dat ook Rita haar best zal doen om veranderingen te brengen. Dan zijn we een stap in de goede richting.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:13

En ik vraag me dan dus af hoe de PVV die plannen concreet uit gaat voeren. Daar zullen ze vast wel ideeën over hebben, ik ben er wel nieuwsgierig naar. Andere partijen hebben namelijk vrij concrete ideeën over hoe het onderwijs etc. te verbeteren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:43

Heino schreef:
En ik vraag me dan dus af hoe de PVV die plannen concreet uit gaat voeren. Daar zullen ze vast wel ideeën over hebben, ik ben er wel nieuwsgierig naar. Andere partijen hebben namelijk vrij concrete ideeën over hoe het onderwijs etc. te verbeteren.

Alleen zo jammer dat daar ook weinig tot niets van terecht komt :=

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:45

Hoezo komt daar ook weinig tot niets van terecht?
Dat weet je toch nog niet?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:46

Ow wacht,ik heb um door.
Sorry verkeerd gelezen.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:53

Heino schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maarja dat zal dan afwachten zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:53

Hebben we afgelopen jaren toch gezien? :D Beloven gouden bergen tijdens verkiezingen en wat is daar uiteindelijk van terecht gekomen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:59

Toekie schreef:
Ik moet even iets kwijt, omdat ik het idee heb dat SP (niet specifiek hier maar in het algemeen) wordt gezien als een partij die alles en iedereen maar vrijblijvend toelaat in Nederland.

...heel verhaal

Helemaal niet verkeerd imo en nog menselijk ook. ;)

Klopt, SP heeft al heél lang een heel duidelijk beleid ten aanzien van immigranten. Alleen dan wat beter onderbouwd en met echte oplossingen in tegenstelling tot de PVV

Zo hebben zij al vele jaren geleden in Oss zwarte en witte scholen verplicht gemengd. En daarnaast komen ze op voor de gewone man. Maar wel op een sociale en verstandige manier.

Veel PVV stemmers zouden veel beter op de SP kunnen stemmen. Jammer dat de meeste PVV stemmers zich niet verdiepen in de partijen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:02

Ja dat doen alleen de PVV stemmers zich niet verdiepen :')

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:09

MISTRAL94 schreef:
Ja dat doen alleen de PVV stemmers zich niet verdiepen :')

Ok dan: jammer dat de meeste stemmers in het algemeen zich niet in de partijen verdiepen
;)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:15

Ik krijg het idee dat men de PVV stemmers op andere gedachte wil brengen?dat we beter op de SP kunnen gaan stemmen?
Waarom in godsnaam?wat is er toch mis met mensen die PVV willen stemmen.Laat ons toch zelf kiezen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:22

gohya schreef:
Ik krijg het idee dat men de PVV stemmers op andere gedachte wil brengen?dat we beter op de SP kunnen gaan stemmen?
Waarom in godsnaam?wat is er toch mis met mensen die PVV willen stemmen.Laat ons toch zelf kiezen.

Je mag ook zelf kiezen hoor. niemand die je ergens toe dwingt. Maar in een algemeen discussietopic over politiek mag een ander ook zijn mening geven. En mijn mening is dat PVVers hun wens tot verandering veel beter kwijt zouden kunnen bij de SP.

Net zoals zoveel mensen hier zeggen dat de andere partijen niks zijn en de PVV veel beter

Dat mag allemaal.

En waarom in godsnaam vraag je? Nou, omdat de SP beter onderbouwde standpunten heeft over dezelfde issues als waar de PVV zich druk om maakt. Alleen dan uitvoerbaar en meer pragmatisch in plaats van xenofoob. En als je nog meer redenen wil dan moet je de partijprogramma´s van beide partijen maar eens vergelijken. Dus daarom.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:26

MISTRAL94 schreef:
Alleen zo jammer dat daar ook weinig tot niets van terecht komt :=

Nee omdat ze nog niet de kans gekregen hebben zich te bewijzen in de regering.. (in het geval van de linkse partijen)

Bij de PVV valt er alleen niet heel veel te verdiepen omdat ze niet duidelijk zijn hoe ze bepaalde dingen willen realiseren. En dat vind ik geen fijn idee. Het doel heiligt de middelen niet zegmaar.