Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Shadow: ik doelde op de onderhandelingspositie van Nederland in de wereld, niet op de onderhandelingspositie van het PvdA binnen het kabinet. Door gewoon maar in wilde staking te gaan, is er dus niks meer te onderhandelen, want ze zijn er gewoon uitgestapt.
Teddy321 schreef:Lovely schreef:Agnes Kant heeft chronisch last van een verongelijkte houding en dat overlegt of discussieert moeilijk, die dus maar niet.
Wat raak je daar de essentie........voltreffer...
Lovely schreef:Zelfs bij P&W blijkt iedere keer weer dat ze zich niet laat interviewen en dat er geen gesprek mee te voeren is..
Oud d'66 ers, tja, ze zijn of heel oud of nog een beetje bleu. Hafmo heeft geen goede opvolger klaargestoomd en dat is jammer.
joostvangestel schreef:sarabande schreef:Maar wie uit de D66 oud politici zou in aanmerking kunnen komen?????
Jan Terlouw? Hans van Mierlo? Hans Gruijters is al jaar dood..
Lovely schreef:Wijers zou een goede zijn, hij heeft veel meer ervaring dan Pechtold. Goede banden met het OBN in het bedrijfsleven, hij zal het verdere economische herstel kunnen helpen.
joostvangestel schreef:Hmm,
- Pechtold heeft al aangegeven dat hij die verantwoordelijkheid niet wil dragen. Zelfkennis is het begin van de wijsheid..
- Bos heeft in mijn ogen zijn geloofwaardigheid verloren. Als bewaker van de schatkist maak je je land niet onbestuurbaar omdat je bang bent voor de taliban.
- Wilders is een ramp, dan moet ik of mijn baan opzeggen of een andere nationaliteit aannemen en naamsverandering aanvragen.
- Rutte zie ik die baan nog niet zomaar doen
- Balkenende is zo gek nog niet. Ze hebben zijn kabinetten eerder de nek omgedraaid dan dat hij daar zelf aktief deel aan nam.
De rest: kom nou, dat gelooft toch niemand.
superwoman schreef:Blue_Eyes schreef:@Sannnn: Als diegene een goede reden heeft om zijn mening te herzien, zie ik daar niet zo'n probleem in. Het is een teken van kracht en zelfverzekerdheid om het lef te hebben je mening te herzien als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Maar alleen maar relschoppen, daar is volgens mij helemaal niemand mee geholpen...
Het herzien van een mening kan idd goed zijn.Echter krijg ik bij Bos een "berekend" gevoel waneer jij van mening veranderd. "Het komt mij beter uit zo" gevoel ipv ik verander mijn mening omdat ik het nu anders ben gaan inzien wegens nieuwe informatie.
Het "draaien" is dus IMO niet het herzien van een mening, maar het draaien in de zin van "geen duidelijke reden willen geven voor het veranderen van je mening".
Bos had nooit de media in mogen stappen en ik zie hem niet als dom en naief.
Dus weer imo berekend.
Gebruikte deze kans toen hij merkte dat het kabinet het niet zou gaan redden.
Juist omdat "deze" beloofte 2 jaar geleden is gemaakt (*wat ze imo nooit hadden moeten doen) was het juist nú belangrijk om te kijken of je die beloofte moet nakomen. Nu stoppen zou kunnen betekenen dat de eerdere jaren voor niets zijn geweest. Dat een aantal Nederlandse jongens voor niets daar zijn omgekomen....
Ik zie ze liever ook "thuis", maar wel om de juiste reden en alle info ligt dáár en niet hier om de juiste beslissing te kúnnen maken.
geerke schreef:Issy schreef:Welke instellingen moeten geen subsidie meer krijgen dan?
heel klein voorbeeldje...
Omroepen....dertig stuks...dertig directeuren en onderdirecteuren.
15 verschillende verslaggevers in haiti...die allemaal hetzelfde vertellen...allemaal van de publieke omroep.
Voor het kleinste land in europa.....
Kunst wordt gesubsidieert...opera,concert gebouw compleet met orkest....waarom in vredesnaam?
Jan modaal komt niet in het concertgebouw of in de stopera voor het nationaal ballet....daar komen de 'welgestelden'.
Laat de bezoeker het gewoon betalen....natuurlijk moet je cultuur in stand houden,maar laat degene die dat belangrijk vinden het betalen,en niet jan met de pet door belasting geld.
Er worden kunstschilders gesubsidieert die hun werk na voltooien in een kelder stallen....niemand wil het kopen ,maar toch krijgen ze subsidie....dat is toch van de gekke?
Zoek een baan en ga in je vrije tijd schilderenals je er niet van rond kunt komen....
Bepaalde clubhuizen....krijgen gewoon 60.000 euro subsidie per jaar....en er ztten drie oudere marokkanen de hele dag thee te drinken en verder komt er geen mens.
En voor de bejaarden is geen geld?
Neem de bestuurslaag proviniale staten....kan iemand mij uitleggen wat die doen?
Dat wat zij doen kan de regering namelijk ook doen....weer een besparing van 35 miljard.
Waterschappen?
Kan de regering ook doen....We hebben daar toch al rijkswaterstaat?
Alles dubbelop dus.
Eerste kamer wat doen die?
Heel erg vreselijk oude mensen die alle wetten vertragen of niet door laten laten gaan....
Is de tweede kamer niet mans genoeg?
Zo kom je er wel hoor.....