Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:41

Zou kunnen. ik zie wel waar het schip strandt. Ik denk dat ik D66 ga stemmen. Weet het nog niet

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:46

Maar goed, eerst eens voor de gemeenteraad gaan kiezen. Voor de gemeente weet ik het wel, wordt een andere partij dan nationaal. Met name omdat de lokale partij waar ik landelijk op zou stemmen heel erg foute uitspraken doet. Dat met name omdat Wilders hier populair is en die in deze gemeente niet meedoet. Dan heb ik geen zin in een pseudo-Wilders. Persoonlijke hoop ik dat de landelijke partij zich nog even distantieert van de uitspraak van deze regiokneukel, want sommige dingen kunnen volgens mij niet eens.

maar goed, ik heb nog een paar maanden de kans om mee te beslissen wat er met jullie belastingcenten gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:48

Agnes Kant heeft chronisch last van een verongelijkte houding en dat overlegt of discussieert moeilijk, die dus maar niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:49

joostvangestel schreef:
Shadow: ik doelde op de onderhandelingspositie van Nederland in de wereld, niet op de onderhandelingspositie van het PvdA binnen het kabinet. Door gewoon maar in wilde staking te gaan, is er dus niks meer te onderhandelen, want ze zijn er gewoon uitgestapt.

Ja, dat is een beetje mijn bezwaar. Het lijkt niet meer om de belangen in Nederland te gaan, maar om belangen in de wereld. (En dan misschien nog specifieker om de belangen van Balkenende en Verhagen bij de wereldpolitiek, maar goed, dat is mijn invulling. Het wekt die schijn, laat ik het daarop houden.)
Het is mij nog helemaal niet duidelijk geworden waarom wij zo'n onevenredig groot aandeel zouden moeten hebben (met veel geld en veel troepen) aan die oorlog.

Maar het is net alsof het al niet maanden duidelijk was dat hier een concreet plan gemaakt moest worden. En het CDA is toch met niks gekomen? Die wilde staking was niet bij het eerste gerucht maar na maanden waarin men wel wat beters had kunnen bieden. Had het CDA ergens de afgelopen maanden anders gehandeld, dan weet je niet of dat ook tot eenzelfde wilde staking had geleid. Het is lekker makkelijk om het nu allemaal af te schuiven op 1 partij, maar er is, m.i., maar verdomd weinig aandacht besteed aan *waarom* die afspraak uberhaupt weer ter discussie moest komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:54

Lovely schreef:
Agnes Kant heeft chronisch last van een verongelijkte houding en dat overlegt of discussieert moeilijk, die dus maar niet.

Je legt het weer prima uit :D . En Kroes heeft al aangegeven dat ze niet beschikbaar is.

Maar wie uit de D66 oud politici zou in aanmerking kunnen komen?????

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:58

Loueswies in ieder geval niet...daar had ik echt helemaal niks mee.

@Shadow:
Volledig met je eens dat Balkenende en Verhagen meer met buitenland bezig zijn. Die willen straks gewoon naar Europa of J de H Scheffer achterna. Die indruk krijg ik ook steeds meer althans

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:01

Lovely schreef:

Wat raak je daar de essentie........voltreffer... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:04

Teddy321 schreef:
Lovely schreef:

Wat raak je daar de essentie........voltreffer... _O-

Zelfs bij P&W blijkt iedere keer weer dat ze zich niet laat interviewen en dat er geen gesprek mee te voeren is..

Oud d'66 ers, tja, ze zijn of heel oud of nog een beetje bleu. Hafmo heeft geen goede opvolger klaargestoomd en dat is jammer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:06

sarabande schreef:

Jan Terlouw? Hans van Mierlo? Hans Gruijters is al jaar dood..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:06

Lovely schreef:
Zelfs bij P&W blijkt iedere keer weer dat ze zich niet laat interviewen en dat er geen gesprek mee te voeren is..

Oud d'66 ers, tja, ze zijn of heel oud of nog een beetje bleu. Hafmo heeft geen goede opvolger klaargestoomd en dat is jammer.

Kan niet op de naam van de toemalige minister van Economische zaken komen (ik bedoel niet de huidige, alhoewel haar haar altijd netjes zit :+ )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:08

joostvangestel schreef:
sarabande schreef:

Jan Terlouw? Hans van Mierlo? Hans Gruijters is al jaar dood..

Hans Gruijters, die had een afkeer van Christelijke politici. Hij zei: Als je een KVPer de hand schud, moet je daarna je vingers natellen :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:09

Hans Weijers, stond ik van de week nog mee in de lift, ik zal hem eens vragen. Of ik zet hem direct op de trein naar Den Haag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:09

Hafmo is zelf trouwens niet meer zo gezond, Terlouw heb ik vorig jaar nog gezien en die zit om 2 uur smiddags al aan de rode wijn; op die twee zou ik geen hoop vestigen :n.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:11

Dan stem ik op Hans Gruijters Sara. We zijn al veel te lang betutteld door de christelijke partijen!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:12

Teddy321 schreef:
Dan stem ik op Hans Gruijters Sara. We zijn al veel te lang betutteld door de christelijke partijen!

Nee....dies toch al dood?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:12

Teddy321 schreef:

Ja die is niet meer, maar ik bedoelde Hans Wijers inderdaad, hij zal er wel geen zin in hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:16

D66 zou dan eerst in de coalitie moeten komen, maar dat zal niet zo'n punt zijn als die gevormd wordt door alle partijen -/- de PVV.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:19

Lovely schreef:
D66 zou dan eerst in de coalitie moeten komen, maar dat zal niet zo'n punt zijn als die gevormd wordt door alle partijen -/- de PVV.

Pechtold blijft in de kamer, dus het lijkt me wijs met een goede vent als mogelijke MP de verkiezing in te gaan, ik vroeg me af wie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:23

Wijers zou een goede zijn, hij heeft veel meer ervaring dan Pechtold. Goede banden met het OBN in het bedrijfsleven, hij zal het verdere economische herstel kunnen helpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:25

Lovely schreef:
Wijers zou een goede zijn, hij heeft veel meer ervaring dan Pechtold. Goede banden met het OBN in het bedrijfsleven, hij zal het verdere economische herstel kunnen helpen.

Ben het helemaal met je eens, met zo iemand zou D66 nog wel eens heel veel stemmen ook van de gevestigde partijen kunnen trekken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:47

Hans Gruijters had zo een wedstrijd kunnen winnen als beste Helmonder :P

Halen ze Wolffensperger, de Graaf, van der Laan en Borst weer van stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:49

Gruijters was cool, maar in hemelsnaam niet GJ Wolffensperger, Thom de graaf en dat mens van Borst :n. Alhoewel ik voor Thom de gGraaf nog wel een uitzonderin wil maken :D.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:10

joostvangestel schreef:
Hmm,
- Pechtold heeft al aangegeven dat hij die verantwoordelijkheid niet wil dragen. Zelfkennis is het begin van de wijsheid..
- Bos heeft in mijn ogen zijn geloofwaardigheid verloren. Als bewaker van de schatkist maak je je land niet onbestuurbaar omdat je bang bent voor de taliban.
- Wilders is een ramp, dan moet ik of mijn baan opzeggen of een andere nationaliteit aannemen en naamsverandering aanvragen.
- Rutte zie ik die baan nog niet zomaar doen
- Balkenende is zo gek nog niet. Ze hebben zijn kabinetten eerder de nek omgedraaid dan dat hij daar zelf aktief deel aan nam.

De rest: kom nou, dat gelooft toch niemand.

Joost, waarom weet jij zo vaak in 1 post te zeggen waar ik bladzijden over doe om uit te leggen :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:13

superwoman schreef:
Blue_Eyes schreef:
@Sannnn: Als diegene een goede reden heeft om zijn mening te herzien, zie ik daar niet zo'n probleem in. Het is een teken van kracht en zelfverzekerdheid om het lef te hebben je mening te herzien als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Maar alleen maar relschoppen, daar is volgens mij helemaal niemand mee geholpen...

Het herzien van een mening kan idd goed zijn. :j Echter krijg ik bij Bos een "berekend" gevoel waneer jij van mening veranderd. "Het komt mij beter uit zo" gevoel ipv ik verander mijn mening omdat ik het nu anders ben gaan inzien wegens nieuwe informatie.
Het "draaien" is dus IMO niet het herzien van een mening, maar het draaien in de zin van "geen duidelijke reden willen geven voor het veranderen van je mening".

Bos had nooit de media in mogen stappen en ik zie hem niet als dom en naief.
Dus weer imo berekend.
Gebruikte deze kans toen hij merkte dat het kabinet het niet zou gaan redden.

Juist omdat "deze" beloofte 2 jaar geleden is gemaakt (*wat ze imo nooit hadden moeten doen) was het juist nú belangrijk om te kijken of je die beloofte moet nakomen. Nu stoppen zou kunnen betekenen dat de eerdere jaren voor niets zijn geweest. Dat een aantal Nederlandse jongens voor niets daar zijn omgekomen....
Ik zie ze liever ook "thuis", maar wel om de juiste reden en alle info ligt dáár en niet hier om de juiste beslissing te kúnnen maken.

Ik schreef deze post voor het 'draaikont' eraan toegevoegd werd en ging er dus vanuit dat het over Balkenende ging ;) Bos vind ik ook niet geloofwaardig, hoewel meer dan Wilders.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:43

geerke schreef:
Issy schreef:
Welke instellingen moeten geen subsidie meer krijgen dan?

heel klein voorbeeldje...
Omroepen....dertig stuks...dertig directeuren en onderdirecteuren.
15 verschillende verslaggevers in haiti...die allemaal hetzelfde vertellen...allemaal van de publieke omroep.
Voor het kleinste land in europa.....

Kunst wordt gesubsidieert...opera,concert gebouw compleet met orkest....waarom in vredesnaam?

Jan modaal komt niet in het concertgebouw of in de stopera voor het nationaal ballet....daar komen de 'welgestelden'.

Laat de bezoeker het gewoon betalen....natuurlijk moet je cultuur in stand houden,maar laat degene die dat belangrijk vinden het betalen,en niet jan met de pet door belasting geld.

Er worden kunstschilders gesubsidieert die hun werk na voltooien in een kelder stallen....niemand wil het kopen ,maar toch krijgen ze subsidie....dat is toch van de gekke?
Zoek een baan en ga in je vrije tijd schilderenals je er niet van rond kunt komen....

Bepaalde clubhuizen....krijgen gewoon 60.000 euro subsidie per jaar....en er ztten drie oudere marokkanen de hele dag thee te drinken en verder komt er geen mens.

En voor de bejaarden is geen geld?

Neem de bestuurslaag proviniale staten....kan iemand mij uitleggen wat die doen?
Dat wat zij doen kan de regering namelijk ook doen....weer een besparing van 35 miljard.

Waterschappen?
Kan de regering ook doen....We hebben daar toch al rijkswaterstaat?
Alles dubbelop dus.

Eerste kamer wat doen die?
Heel erg vreselijk oude mensen die alle wetten vertragen of niet door laten laten gaan....
Is de tweede kamer niet mans genoeg?

Zo kom je er wel hoor.....

kijk daar onstond even de verwarring. jij benoemt dit alles tot instellingen terwijl ik instellingen meer zie als zorg instellingen en welzijnsinstellingen. Ja er zitten er zeker een paar tussen waar opnieuw de stofkam overheen kan en gekeken moet worden naar resultaat en effectiviteit. maar wie er and ook in de coalitie komt zou dit allemaal opnieuw moeten bekijken en toesten. Echter vind ik dat er niet alleen op kosten getoetst moet worden maar juist op de inhoud. Soms is iets duur maar zeer effectief, en soms is iets goedkoop maar dubbelop een blok aan het been.