Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 07:52

PascalB schreef:
Je moet tegenwoordig creatief zijn om geld opzak te houden :D en het niet te hoeven doneren aan giro Den Haag ;)

Precies, en soms moet je wel eens wat plannetjes omgooien, of je gooit de boot de deur uit ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:14

:') _O- wil iedereen met een boot nu opstaan :D

chiqa voor de mensen die nu een sleurhut boot of iets anders hebben
WAT ZE KUNNEN OPGEVEN ... ja die hebben nog een mogelijkheid om een stapje terug te doen

voor de mensen die geen keuze hebben in huis,werk en niks extra's meer hebben
en het BUITEN de km heffing het ook gaan voelen aan de koppentax en dagelijkse boodschappen
voor die groep is het alles behalve leuk

de rijen bij de voedselbanken zijn de laatste jaren alleen maar langer geworden

weet niet welke doorwereld je in leeft , maar doe mij ook zo'n pilletje :D
lijkt me erg fijn zo naief door het leven te kunnen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:27

nickyu schreef:
weet niet welke doorwereld je in leeft , maar doe mij ook zo'n pilletje :D
lijkt me erg fijn zo naief door het leven te kunnen :o

Beetje vervelend om dit steeds weer te herhalen Nickyu, onderbouwen kan je het niet althans...je tekst is niet te volgen, dus vraag mij bij deze af of jij wel met beide benen op de grond staat?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:03

nu dat is dus net wat ik me ook afvraag over jou chiqa
"dan verkoop je toch gewoon de boot", tja was leuke reclame
maar helaas ligt het ver van de werkelijkheid voor heeeeel veel mensen ..
die hebben niks meer om op te geven

er zijn heel veel mensen (en dan heb ik het dus niet over ons zelf) die nu precies rond komen
mensen die GEEN mogelijkheid hebben dichter bij hun werk te gaan wonen en die GEEN mogelijkheid hebben dichterbij werk te vinden (en dit soms al jaren aan het proberen zijn)

dus "even" dichterbij gaan wonen (voor een zekerheid tot de voordeur daar er tegenwoordig nihil vaste contracten worden afgegeven) of "even" een baan dichterbij zoeken
terwijl ze die keuze niet altijd hebben ... is leven in een droom wereld

als je NU werkloos , al voor zeg een jaar , bent
je woont hier in westdorpe
en je kan een baan krijgen in hulst , als vrachtwagen chauffeur
starttijd 7,00 uur of 6 uur of 8 uur
als chauffeur is dat erg variabel , idem voor de eindtijd ..

dan heb je een auto nodig !
met openbaar vervoer kom je er niet op tijd
openbaar vervoer reistijd totaal 1 uur en 34 minuten
met de auto 17 minuten ..
kosten auto nu nog minder dan openbaar vervoer

hier je koophuis verkopen terwijl de huizen hier gemiddeld een jaar lang te koop staan
en dan daar iets huren of kopen .. doe je niet even
daarbij kind van school naar nieuwe school
is eindelijk alles rond ben je je baan weer kwijt
want tja .. vaste contracten worden er niet gegeven momenteel ..

carpoolen is leuk , als heel toevallig er iemand die kant op moet en in de buurt of halverwege woont
tja dat een der 2 dan altijd op de ander mag wachten (buiten omrijden wat het voordeel van het meerijden weer teniet doet)

zo zijn er nog veel meer banen waar dat niet zo evident is
of tja .. moet eerlijk zeggen dat in al die jaren dat ik heb gewerkt
nog nooit het genoegen heb gehad om een collega van het zelfde bedrijf
of buurbedrijf bij mij in het dorp heeft gewoont
wel in dorpen 20km de andere kant op , vanaf de werk lokatie gezien

en dan ook nog het geluk dat je zelfde tijden werkt .. echt het klinkt fantastisch allemaal
carpoolen .. maar dat kan vaak niet ..

helaas liggen de banen niet voor het op rapen
de huizen wel ..maar ja moet je wel eerst je eigenhuis kwijt en
in sommige gevallen ook de loterij winnen daar de huizen niet overal even betaalbaar zijn als in noord holland of zeeland ..

openbaar vervoer is als je niet ergens in het centrum moet zijn
en je zelf niet in een grotere gemeente woont waar het allemaal fijn is geregeld
en je de luxe hebt om later te kunnen beginnen (zeg kantoor tijden)
zeker niet altijd een optie

"even"verhuizen zit er voor heeeeel erg veel mensen ook niet in
en dan na 6 maanden weer verhuizen ?( + kind verhuizen van school )

carpoolen is leuk als het kan , vaak geen optie ..

het is leuk om in een ideale droom wereld te leven
echter is de harde waarheid meestal anders als hoe het ideale zou kunnen zijn ...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:07

Nou vind ik de lappen tekst van Nickyu niet altijd even duidelijk, maar dit stukje, wat ze net geschreven heeft, is toch echt helemaal helder voor mij en ben het er dan ook helemaal mee eens.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:31

Ik heb gestemd op TEGEN en bijna 20 pagina's gelezen.
Enerzijds ben ik het met de gedachtengang van Chica eens, laat ik het anders zeggen.
Wat mij verbaasde is dat duizenden mensen liever 3.5u in de file naar huis staan met die sneeuw een paar weken terug, dan een alternatief zoeken. Die file op de A9 heeft tot 1 uur 'snachts geduurd.
En dan denk ik, jeetje zovéél mensen die blijkbaar de A9 op MOETEN??

Gisteren idem dito, file file file, mensen ga toch niet met zijn allen om 18u op de A9/A1 zitten dan.. Vriend en ik zijn lekker naar de Makro gegaan en om 21u pas thuis, ja het is laat maar we konden zo doorrijden en ik heb lekker een skibroek gescoord voor 30 euro, dus nog goed voor de koopkracht ook :Y)

Nu kom ik met mijn tegens.
We, Nederland, hebben het er zelf naar gemaakt dat de wegen dicht zitten.
We moesten zo nodig investeren in kenniseconomie. Zonde ropleiding ben je nergens. Zit je met je mooie diploma, wil je ook een mooie baan hebben.
Die banen zijn met name in Amsterdam e.o.
Maarja in Amsterdam is het wel heel duur en druk om te wonen. Fijn, hebben we Lelystadten en Almere's gemaakt om dat op te lossen. Sommigen wilden nog vrijer wonen en kochten een goedkoper huisje in Gelderland of Brabant.
Met als gevolg dat elke dag die hele A1 A28 A27 en A2 helemaal vol zitten. Een andere baan in de je regio ga je niet zoeken want: die zijn er niet of de salarissen liggen lager.

Iedereen houdt het in stand. Onze hele mentaliteit is van 9 tot 5, winkels, kantoren, alles is van 9 tot 5 want om half 6 willen we thuis aan de Unox rookworsten zitten.
De overheid houdt het in stand door winkels beperkte openingstijden te geven dus staat heel NL nu op zondag in de file voor koopzondag, als je geluk hebt dat dat er nog is.
De hele randstad wordt volgebouwd met kantoren enz maar in de regio is niks betaalbaars aan woonruimte meer te vinden zowat.
Buiten de grote stad is het OV schandalig en buiten de Randstad nog veel schandaliger.

In andere landen ontstaan er op deze manier slaap/spookdorpen op het platteland en wordt de stad groter en drukker want iedereen wil daar wel wonen om te werken.
Vaak zijn in andere landen de afstanden te groot om even in een dag van je werk in de stad naar huis in het dorp te rijden.

In Nederland is het op zich nog wel te doen om buiten de stad te wonen en in de stad te werken, of je nou een uur in de file staat of een uur met het OV de stad doorkruist.

Zoals altijd vind ik dat de overheid met oogkleppen weer de symptomen bestrijdt zonder de kwaal aan te pakken.
Maar deze kwaal is zo groot dat het bijna onmogelijk is om daar wat mee te doen, dat dan weer wel.

Ik rij trouwens 800 km per week en sta 1x in de week in de file, de rest blijf ik na het werk bij mijn ouders eten en zelfs slapen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:44

Nicolletje schreef:
En dan denk ik, jeetje zovéél mensen die blijkbaar de A9 op MOETEN??

Gisteren idem dito, file file file, mensen ga toch niet met zijn allen om 18u op de A9/A1 zitten dan.. Vriend en ik zijn lekker naar de Makro gegaan en om 21u pas thuis, ja het is laat maar we konden zo doorrijden en ik heb lekker een skibroek gescoord voor 30 euro, dus nog goed voor de koopkracht ook :Y)

1ste Als je er 1maal in staat heb je weinig keus :+
2de Als iemand thuis zit te wachten.... je weet nl. niet van te voren hoelang het gaat duren.
Ik had een vergadering en gelukkig met spoed (tijdelijk) oppas kunnen regelen. Zo zijn er meer werkende mensen die thuis worden verwacht.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:49

Het werd een dag van te voren al aangegeven dat het weleens een zooitje op de weg kon zijn.
Dus je weet dat je er recht inrijdt, dat wist je s'middags om 14u al, toen werd het al gezegd.

Dat bedoel ik dus, er is weinig keus blijkbaar, of de mensen willen niet iets anders kiezen, dat verbaast me zo.

Brainless

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:15

Mijn man kon/kan niet makkelijk eerder weg van zijn werk.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:21

Ik bedoel het niet persoonlijk op jou, maar blijkbaar zijn er nog zoveel miljoen Nederlanders met ongeveer hetzelfde verhaal en er is blijkbaar geen ruimte voor flexibiliteit en dat verbaast me soms.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:36

Nicolletje schreef:
Ik bedoel het niet persoonlijk op jou, maar blijkbaar zijn er nog zoveel miljoen Nederlanders met ongeveer hetzelfde verhaal en er is blijkbaar geen ruimte voor flexibiliteit en dat verbaast me soms.

Ik denk dat we best flexibel willen zijn, maar de meeste werkgevers zijn dat niet.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:18

Teddy321 schreef:
Nicolletje schreef:

Ik denk dat we best flexibel willen zijn, maar de meeste werkgevers zijn dat niet.

Ik denk dat wij als nederlanders best flexibel zijn, maar dat onze "lieve"regering dat niet is.
Wanneer er iets omhoog gaat, moet er ook iets omlaag voor de mensen. Ipv dat te doen, nee gooien ze wel weer wat anders omhoog.
Kijk b.v. naar de ziektekostenverzekering. Voor tig jaar geleden betaalde je nog pakweg 40euro voor een goede verzekering en nu ......... als je goed verzekerd wilt zijn barre veel! Daarbij komt ook nogeens dat het elk jaar nog eens omhoog gaat. Wanneer je rookt, betaal je strax dubbel. En het accijns op een pakkie shag, en nog eens extra toeslag op je zorgverzekering (bijna 15 p/m hoorde ik) en tja je gaat ook nog eens eerder dood.

Kortom ik denk dat de nederlandse regering maar eens flexibeler moeten worden. Daar moeten mensen ontslagen worden, lonen omlaag. Ook normale hypotheken laten betalen ipv tegen 1%rente, want de gemiddelde nederlander betaald pakweg 5%rente voor zijn hypotheek.
Enz enz.

Kan nog veel meer argumenten noemen, maar wordt er niet beter op.
Ook ik ben tegen de KM heffing. Voor de politiek kunnen ze weer flink belasting vangen waar natuurlijk de lonen van betaald moeten worden enz.

Niicole__

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:09

ik ben ook echt TEGEN de kilometerheffing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:52

Nicolletje schreef:

Daar heb je idd een punt, en dan blijf ik toch weer zeggen waar een wil is is een weg. Dr zijn genoeg mogelijkheden om een oplossing hiervoor te vinden, even het gemak aan de kant zetten.
(Nee ik ga ze niet wéér herhalen dat heb ik al meerdere malen gedaan)

Ik begrijp wel dat het voor sommigen negatief uit zal pakken, maar voor velen ook positief waarondere ikzelf. En als ik iets positief vind is als ik beloond wordt als ik eens de fiets pak of lopend naar de stand ga,
waar ik voorheen met het gemak de auto pakte.
Al die kilometertjes bijelkaar opgeteld is voor mij voldoende om dr wat aan over te houden.
Nu betaal ik één bedrag, en dat bevalt mij niet.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:07

Mij persoonlijk maakt het niet uit, ik heb en rij geen auto :Y)

Wat de auto van mijn man betreft, hij heeft het eens uitgerekend en met het aantal KM wat hij rijdt zullen we niet meer gaan betalen, eerder voordeliger uit zijn..

Maar dat wil niet zeggen dat we voor de KM heffing zijn omdat het voor ons wel voordelig uitpakt..
Ik kan vrijwel helemaal meegaan in de punten die Snelleedje benoemd heeft

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:07

Nicolletje schreef:
In andere landen ontstaan er op deze manier slaap/spookdorpen op het platteland en wordt de stad groter en drukker want iedereen wil daar wel wonen om te werken.
Vaak zijn in andere landen de afstanden te groot om even in een dag van je werk in de stad naar huis in het dorp te rijden.

In Nederland is het op zich nog wel te doen om buiten de stad te wonen en in de stad te werken, of je nou een uur in de file staat of een uur met het OV de stad doorkruist.

Zoals altijd vind ik dat de overheid met oogkleppen weer de symptomen bestrijdt zonder de kwaal aan te pakken.
Maar deze kwaal is zo groot dat het bijna onmogelijk is om daar wat mee te doen, dat dan weer wel.

Klopt helemaal.
Symptomen die de overheid zelf veroorzaakt met hun Vinexwijken buiten de steden en lege kantoor- en bedrijfspanden langs een rijksweg.
Of is dat weer juist de kwaal?

Als de kilometerheffing is bedoeld om de auto te laten staan wanneer dat kan, is dat een goede zaak.
Ik doel nu op gemakzuchtige mensen die hun kids met de tuut naar school brengen, terwijl dat ook lopend kan. Of naar de super rijden, terwijl dat om de hoek is.
Niemand staat voor z'n lol in de file en niemand staat om 5 uur 's ochtends in de file...
Waarom zou ik dan meer moeten gaan betalen dan nu om het file-rijden te beperken, als ik nooit in de file sta?!?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:11

De bedoeling is om van de file'e af te komen, dus zullen werknemers en bazen wel creatief moeten worden.
En als het moet, dus geld gaat kosten is het altijd verbazingwekkend wat er allemaal niet mogelijk is. Zomens kan een hitte rooster ook bijvoorbeeld.
Voor mensen die diensverlenend ergens op die tijden moeten zijn zal een compensatie gevonden moeten worden.

Maar dat soort bijstellingen zal pas komen als er echt in de kamer over nagedacht gaat worden. Wat ik hier veel zie is paniekvoetbal zonder dat nog duidelijk is wat de echte invulling wordt.

En natuurlijk doet de BV Nederland het weer allemaal fout en weet iedereen het weer veel beter hoe men moet regeren :+

Er zijn al zoveel ministers van Verkeer die hier niet uitgekomen zijn en intussen kost dat stilstaan op de weg ook miljoenen, dus zal men ergens moeten beginnen.
Maar ja als men op de mening van het volk afgaat zou alles vanaf de eerste stoomtrein tot de pc er nooit gekomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:16

MarvanTom schreef:
Als de kilometerheffing is bedoeld om de auto te laten staan wanneer dat kan, is dat een goede zaak.
Ik doel nu op gemakzuchtige mensen die hun kids met de tuut naar school brengen, terwijl dat ook lopend kan. Of naar de super rijden, terwijl dat om de hoek is.
Niemand staat voor z'n lol in de file en niemand staat om 5 uur 's ochtends in de file...

Goed punt en hier draait het ook echt om. Het is gewoon niet te bepalen of een auto wel of niet nuttig op de weg rijdt, voor niemand niet dus nu pakken ze iedereen aan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:25

Nicolletje schreef:

bij mij heel veel ruimte voor flexibiliteit :) we gaan het gewoon proberen :)

heb ik een leuk taakje voor jou in deze........ mag jij mijn klanten opbellen dat er eea gaat veranderen in de tijden dat ze uit bed worden gehaald of in bed worden gestopt :)

Mw.... wil altijd om 11 uur naar bed gebracht worden, met het openbaar vervoer gaat dat niet lukken omdat je dan te laat klaar bent. 10 uur is de laatste mogelijkheid......... geloof me Mw ..... trekt je door de telefoon heen :D

Dhr....... moet morgenochtend om 9 uur in het ziekenhuis zijn, dat betekend dat hij om tussen 8 en half 9 opgehaald word door de rolstoeltaxi, dat betekend dat de verzorgende er uiterlijk om 6:30 uur zal moeten zijn........ gaat niet lukken met het openbaar vervoer.... Dhr, heeft in zijn werkzame carriere een heule goede baan gehad, en meneer accepteert het echt niet als ik zeg dat het niet gaat lukken......

Voor mij zou het ook betekenen dat mijn personeel niet meer dan 2 a 3 clienten kan doen op een ochtend (ochtend is van 7:30 tot 12:30) want trammetje hier, overstappen daar, busje zo...... maar wel die uren betaald krijgen, dus moet ik meer in rekening gaan brengen want de reistijd moet ook gewoon uitbetaald worden. En de vergoedingen van het PGB zijn niet zo bijzonder hoog!

misschien moeten sommige mensen zich eens realiseren dat er toch echt een wereld buiten die van hun is, die echt geweldig anders kan zijn :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:27

sarabande schreef:
De bedoeling is om van de file'e af te komen, dus zullen werknemers en bazen wel creatief moeten worden.
En als het moet, dus geld gaat kosten is het altijd verbazingwekkend wat er allemaal niet mogelijk is. Zomens kan een hitte rooster ook bijvoorbeeld.
Voor mensen die diensverlenend ergens op die tijden moeten zijn zal een compensatie gevonden moeten worden.

Maar dat soort bijstellingen zal pas komen als er echt in de kamer over nagedacht gaat worden. Wat ik hier veel zie is paniekvoetbal zonder dat nog duidelijk is wat de echte invulling wordt.

En natuurlijk doet de BV Nederland het weer allemaal fout en weet iedereen het weer veel beter hoe men moet regeren :+

Er zijn al zoveel ministers van Verkeer die hier niet uitgekomen zijn en intussen kost dat stilstaan op de weg ook miljoenen, dus zal men ergens moeten beginnen.
Maar ja als men op de mening van het volk afgaat zou alles vanaf de eerste stoomtrein tot de pc er nooit gekomen zijn.

Oftewel, wij moeten het wiel nog uitvinden?!?
Hou toch op joh...

Als zoveel ministers er niet uitgekomen zijn, dan heeft dat te maken met een complex probleem.
En als je de burgers een 'voorstel' doet zoals nu is gebeurd, en mensen gaan kijken naar hun eigen persoonlijke situatie en dat gaat weer achteruit, dan is zo'n reactie niks vreemds.
Hoeveel mensen zullen er nu echt door getroffen worden? Weet jij het?
Mensen die bv. in Friesland of Groningen wonen en in een andere provincie werken omdat in hun eigen provincie niets is, DIE worden pas getroffen!
Is/komt daar al een compensatieregeling voor? Weet jij het?
En dit gaat nog maar over de particulieren...
De bedrijven gaan er nog meer voor betalen. Wat heeft dat voor gevolgen? Weet jij het?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:37

sorrell schreef:

...

ook dan zou het je WEL uitmoeten maken want voor jou word het ook duurder

nee .. niet direct .. wel indirect in je brood , in je pakje melk , je bakje koffie of thee
de voorrijkosten van de hoefsmid , DA , etc etc etc ..
en oja .. koppen tax ..

alleen hoeveel dat is dat deel is nu nog niet te voorspellen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:48

MarvanTom schreef:
Oftewel, wij moeten het wiel nog uitvinden?!?
Hou toch op joh...

Als zoveel ministers er niet uitgekomen zijn, dan heeft dat te maken met een complex probleem.
En als je de burgers een 'voorstel' doet zoals nu is gebeurd, en mensen gaan kijken naar hun eigen persoonlijke situatie en dat gaat weer achteruit, dan is zo'n reactie niks vreemds.
Hoeveel mensen zullen er nu echt door getroffen worden? Weet jij het?
Mensen die bv. in Friesland of Groningen wonen en in een andere provincie werken omdat in hun eigen provincie niets is, DIE worden pas getroffen!
Is/komt daar al een compensatieregeling voor? Weet jij het?
En dit gaat nog maar over de particulieren...
De bedrijven gaan er nog meer voor betalen. Wat heeft dat voor gevolgen? Weet jij het?

Nee maar dat weet jij ook niet.En daar gaat het ook om, we hebben allemaal onze mening al klaar en gaan zitten jammeren terwijl het voorstel nog helemaall bijgeschaafd moet worden.
Dat mensen anders zullen moeten omgaan met hun gewoontes lijkt me duidelijk. Car poolen bijvoorbeeld, iedereen meteen op de achterste benen, maar juist voor al die mensen die op die vaste tijden ergens moeten zijn zou dat voor de hand liggend zijn. Maar ja het komt niet van de grond, men wil lekker in zijn eentje in zijn neus kunnen peuteren.
Voor degenen die bang zijn failliet te gaan een gat in de markt, begin een car pool bureau op grote schaal en 24 uur stand by, daar is vast geld mee te verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:53

sarabande schreef:
Car poolen bijvoorbeeld, iedereen meteen op de achterste benen, maar juist voor al die mensen die op die vaste tijden ergens moeten zijn zou dat voor de hand liggend zijn. Maar ja het komt niet van de grond, men wil lekker in zijn eentje in zijn neus kunnen peuteren.

Het heet niet voor niets de 'heilige koe' ;) Als ik de berichten hier zo her en der lees in dit topci bekruipt mij ook het gevoel dat sommigen uit principe ook niet willen carpoolen. Goed prima, maar dat gaat je straks wel wat geld kosten, dat is een keus die je zelf maakt, vind niet dat een ander hier voor verantwoordelijk is.

Carpoolbedrijf, slim zeg hoe kom je dr op zal straks idd wel een markt voor zijn!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:53

nickyu schreef:
sorrell schreef:

...

ook dan zou het je WEL uitmoeten maken want voor jou word het ook duurder

nee .. niet direct .. wel indirect in je brood , in je pakje melk , je bakje koffie of thee
de voorrijkosten van de hoefsmid , DA , etc etc etc ..
en oja .. koppen tax ..

alleen hoeveel dat is dat deel is nu nog niet te voorspellen

Klopt nickyu.
Er worden nu voorzichtig bedragen losgelaten op ons en ze kijken gewoon hoe we dat ontvangen.
Die ANWB-enquete is daar een goed voorbeeld van.
MAAR, zei Camieleke: de kamer beslist en niet de stemmers. Zegt weer genoeg... :(
Hij was vd week in DWDD: lekker bekkie, leuke tongval, maar overtuigend dat dít nu echt eens van de grond moet komen voor ons aller belang? Neu.

Vandaag zijn er bij mijn ventjes bedrijf weer 2 mensen ontslagen, een transportbedrijf.
Wordt een maandelijks evenement.
De 48-urige werkweek plus kilometerheffing is een dodelijke combinatie en dat is nog iets voor de toekomst...
Als transport schaars wordt, worden de boodschapjes in de super ook duur, dus indirect krijgt iedereen nóg een andere rekening dan alleen de kilometerheffing.
Dat jullie dit ook ff weten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:57

MarvanTom schreef:
Vandaag zijn er bij mijn ventjes bedrijf weer 2 mensen ontslagen, een transportbedrijf.
Wordt een maandelijks evenement.

Dat is een gevolg van de kredietcrisis de KM heffing is juist om de toename van het verkeer op te vangen als de crisis voorbij is.