PascalB schreef:Je moet tegenwoordig creatief zijn om geld opzak te houdenen het niet te hoeven doneren aan giro Den Haag
Precies, en soms moet je wel eens wat plannetjes omgooien, of je gooit de boot de deur uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nickyu schreef:weet niet welke doorwereld je in leeft , maar doe mij ook zo'n pilletje![]()
lijkt me erg fijn zo naief door het leven te kunnen
Nicolletje schreef:En dan denk ik, jeetje zovéél mensen die blijkbaar de A9 op MOETEN??
Gisteren idem dito, file file file, mensen ga toch niet met zijn allen om 18u op de A9/A1 zitten dan.. Vriend en ik zijn lekker naar de Makro gegaan en om 21u pas thuis, ja het is laat maar we konden zo doorrijden en ik heb lekker een skibroek gescoord voor 30 euro, dus nog goed voor de koopkracht ook![]()
Nicolletje schreef:Ik bedoel het niet persoonlijk op jou, maar blijkbaar zijn er nog zoveel miljoen Nederlanders met ongeveer hetzelfde verhaal en er is blijkbaar geen ruimte voor flexibiliteit en dat verbaast me soms.
Teddy321 schreef:Nicolletje schreef:Ik bedoel het niet persoonlijk op jou, maar blijkbaar zijn er nog zoveel miljoen Nederlanders met ongeveer hetzelfde verhaal en er is blijkbaar geen ruimte voor flexibiliteit en dat verbaast me soms.
Ik denk dat we best flexibel willen zijn, maar de meeste werkgevers zijn dat niet.
Nicolletje schreef:Ik bedoel het niet persoonlijk op jou, maar blijkbaar zijn er nog zoveel miljoen Nederlanders met ongeveer hetzelfde verhaal en er is blijkbaar geen ruimte voor flexibiliteit en dat verbaast me soms.
Nicolletje schreef:In andere landen ontstaan er op deze manier slaap/spookdorpen op het platteland en wordt de stad groter en drukker want iedereen wil daar wel wonen om te werken.
Vaak zijn in andere landen de afstanden te groot om even in een dag van je werk in de stad naar huis in het dorp te rijden.
In Nederland is het op zich nog wel te doen om buiten de stad te wonen en in de stad te werken, of je nou een uur in de file staat of een uur met het OV de stad doorkruist.
Zoals altijd vind ik dat de overheid met oogkleppen weer de symptomen bestrijdt zonder de kwaal aan te pakken.
Maar deze kwaal is zo groot dat het bijna onmogelijk is om daar wat mee te doen, dat dan weer wel.
MarvanTom schreef:Als de kilometerheffing is bedoeld om de auto te laten staan wanneer dat kan, is dat een goede zaak.
Ik doel nu op gemakzuchtige mensen die hun kids met de tuut naar school brengen, terwijl dat ook lopend kan. Of naar de super rijden, terwijl dat om de hoek is.
Niemand staat voor z'n lol in de file en niemand staat om 5 uur 's ochtends in de file...
sarabande schreef:De bedoeling is om van de file'e af te komen, dus zullen werknemers en bazen wel creatief moeten worden.
En als het moet, dus geld gaat kosten is het altijd verbazingwekkend wat er allemaal niet mogelijk is. Zomens kan een hitte rooster ook bijvoorbeeld.
Voor mensen die diensverlenend ergens op die tijden moeten zijn zal een compensatie gevonden moeten worden.
Maar dat soort bijstellingen zal pas komen als er echt in de kamer over nagedacht gaat worden. Wat ik hier veel zie is paniekvoetbal zonder dat nog duidelijk is wat de echte invulling wordt.
En natuurlijk doet de BV Nederland het weer allemaal fout en weet iedereen het weer veel beter hoe men moet regeren![]()
Er zijn al zoveel ministers van Verkeer die hier niet uitgekomen zijn en intussen kost dat stilstaan op de weg ook miljoenen, dus zal men ergens moeten beginnen.
Maar ja als men op de mening van het volk afgaat zou alles vanaf de eerste stoomtrein tot de pc er nooit gekomen zijn.
sorrell schreef:Mij persoonlijk maakt het niet uit, ik heb en rij geen auto![]()
...
MarvanTom schreef:Oftewel, wij moeten het wiel nog uitvinden?!?
Hou toch op joh...
Als zoveel ministers er niet uitgekomen zijn, dan heeft dat te maken met een complex probleem.
En als je de burgers een 'voorstel' doet zoals nu is gebeurd, en mensen gaan kijken naar hun eigen persoonlijke situatie en dat gaat weer achteruit, dan is zo'n reactie niks vreemds.
Hoeveel mensen zullen er nu echt door getroffen worden? Weet jij het?
Mensen die bv. in Friesland of Groningen wonen en in een andere provincie werken omdat in hun eigen provincie niets is, DIE worden pas getroffen!
Is/komt daar al een compensatieregeling voor? Weet jij het?
En dit gaat nog maar over de particulieren...
De bedrijven gaan er nog meer voor betalen. Wat heeft dat voor gevolgen? Weet jij het?
sarabande schreef:Car poolen bijvoorbeeld, iedereen meteen op de achterste benen, maar juist voor al die mensen die op die vaste tijden ergens moeten zijn zou dat voor de hand liggend zijn. Maar ja het komt niet van de grond, men wil lekker in zijn eentje in zijn neus kunnen peuteren.
nickyu schreef:sorrell schreef:Mij persoonlijk maakt het niet uit, ik heb en rij geen auto![]()
...
ook dan zou het je WEL uitmoeten maken want voor jou word het ook duurder
nee .. niet direct .. wel indirect in je brood , in je pakje melk , je bakje koffie of thee
de voorrijkosten van de hoefsmid , DA , etc etc etc ..
en oja .. koppen tax ..
alleen hoeveel dat is dat deel is nu nog niet te voorspellen