proberend op alles wat ik gelezenheb een beetje op in te gaan:
Ik ben het helemaal eens met de KLM, 2 stoelen gebruiken is 2 betalen. Daar is niks discriminerends aan.
En een dun persoon voor de helft...alleen als je 2 dunnen veilig! in een stoel kan zetten. en dat heb ik nog nergens gezien, dus dat is een loos argument. Die mensen gebruiken gewoon 1 stoel= 1 keer betalen.
naast comfort voor je buren; zoals veel mensen al zeggen is het niet fijn als je de vetrol van een ander op schot hebt liggen terwijl jij voor die ruimte betaald hebt. veiligheid staat ook voor alles, als je niet in 1 stoel past kom je er niet makkelijk uit en zit je anderen miss wel in de weg die er dan ook niet uitkomen.
Omdat ik veel hoest drink ik veel water, maar ik krijg geen 2e flesje gratis omdat ik het " echt nodig heb" Dan zouden medicijnen ook wel gratis zijn, die apothekers, die discrimineren zieke mensen!
Die bril van oma > als vanwege een knobbelneus niet alle monturen lekker zitten, krijg je va de opticien echt geen korting op een duurder model dat wel lekker zit hoor.
Dat is betalen of irriteren en anders neem je maar lenzen ofzo
ze zullen hooguit wat voor je bijbuigen ofzo. KLM geeft je ook je geld terug als er toch mogelijkheden zijn om een lege stoel te benutten. past ook wel binnen spreekwoordelijk bijbuigen'
Waarom zouden er ' een paar' grotere stoelen bij moeten, voor wat meer geld. Die zijn er toch al in de duurdere klasse....kun je net zo goed daar een stoel boeken als je toch bereid bent meer te betalen. Dit naast de economische en technische problemen die dit op zou leveren
en die paar mensen die er echt niks aan kunnen doen dat ze dik zijn....
- die krijgen toch ook geen geld voor grotere kleding, omdat ze er niks aan kunnen doen dat ze niet in een confectie maat passen.
- En benneton gaat toch ook geen maat 60 produceren omdat er mensen zijn die er niks aan kunnen doen dat ze niet in maat 40 passen. Is dat dan ook discriminatie?
Iemand in een rolstoel kan de spaanse trappen in rome niet beklimmen, moeten die dan maar vervangen worden door een roltrap? Ik kan er zelf met mijn longetjes ook niet aan beginnen.
Andersom, als ik maar een halve hamburger op kan, kan ik toch ook niet een halve big mac bestellen bij de mac. Dan neem ik maar een kleinere. Ook al vindt ik die saus van de big mac het lekkerst. Dat is dus dunne mensen discriminatie??
Kortom, ik geef ze groot gelijk, zo werkt het nu eenmaal. Het heeft niks met discriminatie te maken.
Jij mag niet in dit zwembad, want ik kan je vet niet aanzien, DAT is discriminatie, dit is gewoon economie en practisch denken.