Vjestagirl schreef:FlyAway schreef:
Toen ik je een paar pagina`s geleden vroeg wat dan wél de oplossing was, gaf je als antwoord dat geld geven de oplossing was. Het moest alleen meer geld zijn dan 5, 50, 0f 100 euro volgens jou. Dus wat wil je nou?
Niet zozeer meer, als wel over een langere periode. Nu geld geven is leuk. Mensen zullen er nu mee geholpen worden. Maar over 3 maanden is iedereen opgehouden met geld geven, en dan zitten die mensen in hun tentje (wat nu heel handig is) met hun zak rijst (die nu heel handig is) en dan is het geld op om te weder opbouwen. Dus nee, ik denk niet dat nu geld geven dé oplossing is. Ik denk dat structureel geld geven EN mankracht EN middelen, dat dat de oplossing is. Maar dan wel over de komende 10 jaar, en niet over de komende 10 maanden. En als je eerlijk bent, dan weet jij ook dat we niet nog 10 jaar geld gaan geven aan deze mensen, en dat ze het over 10 jaar nogsteeds slecht hebben.
Ik kan weinig begrip opbrengen voor jouw gedachtengang Vjestagirl. Omdat inwoners van Haïti over 3 maanden mogelijk weinig tot geen geld meer krijgen, zullen we alvast geen geld geven.
Beter een beetje dan niks??
Waarvan haal jij dat zogenaamde structurele geld en middelen en mankracht? Juist ja, door onder andere donatie. Want als ik me goed kan herinneren kan nog niemand geld sche*ten en elk land heeft al te kampen met staatsschuld.
Dat geld dat je geeft aan daklozen vind ik ook maar een verloren zaak.. terwijl er aan de andere kant van de wereld met datzelfde geld wel heropbouw kan gerealiseerd worden.