Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:16

Vjestagirl schreef:
FlyAway schreef:

Toen ik je een paar pagina`s geleden vroeg wat dan wél de oplossing was, gaf je als antwoord dat geld geven de oplossing was. Het moest alleen meer geld zijn dan 5, 50, 0f 100 euro volgens jou. Dus wat wil je nou?

Niet zozeer meer, als wel over een langere periode. Nu geld geven is leuk. Mensen zullen er nu mee geholpen worden. Maar over 3 maanden is iedereen opgehouden met geld geven, en dan zitten die mensen in hun tentje (wat nu heel handig is) met hun zak rijst (die nu heel handig is) en dan is het geld op om te weder opbouwen. Dus nee, ik denk niet dat nu geld geven dé oplossing is. Ik denk dat structureel geld geven EN mankracht EN middelen, dat dat de oplossing is. Maar dan wel over de komende 10 jaar, en niet over de komende 10 maanden. En als je eerlijk bent, dan weet jij ook dat we niet nog 10 jaar geld gaan geven aan deze mensen, en dat ze het over 10 jaar nogsteeds slecht hebben.

Ik kan weinig begrip opbrengen voor jouw gedachtengang Vjestagirl. Omdat inwoners van Haïti over 3 maanden mogelijk weinig tot geen geld meer krijgen, zullen we alvast geen geld geven.
Beter een beetje dan niks??
Waarvan haal jij dat zogenaamde structurele geld en middelen en mankracht? Juist ja, door onder andere donatie. Want als ik me goed kan herinneren kan nog niemand geld sche*ten en elk land heeft al te kampen met staatsschuld.
Dat geld dat je geeft aan daklozen vind ik ook maar een verloren zaak.. terwijl er aan de andere kant van de wereld met datzelfde geld wel heropbouw kan gerealiseerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:29

Vjestagirl schreef:
En dat zegt dat ik niet nadenk?

Als ik niet verder zou kijken dan mijn wereldje thuis zou ik geen internationale opleiding doen, vrienden door heel Europa hebben, momenteel in Ierland wonen.

En verkade kan me idd niet schelen. Ik eet sowiezo al fairtrade en biologisch, drink geen koffie, geen thee en geen alchol. Omdat ik anti-bioindustrie ben, en omdat je het wereld honger probleem op deze manier op kan lossen eet ik geen vlees...

Ik lees veel, verdiep me in onderwerpen die mij boeien. Dus niet denken lijkt me een beetje... overtrokken.

Makkelijk oordelen over iemand die je niet kent, en omdat ze iets anders aanpakken dan jijzelf je kunt zeggen dat ze niet nadenken.

Wij oordelen naar de posts die je zelf geeft. Jouw eigen woorden. Hierdoor hebben wij een indruk gekregen van jouw, immers je beantwoord rechtstreekse vragen zelf met antwoorden, "het doet mij niets, etc". Daaraan hangt men een conclusie.

Jouw internationale opleiding zal niet met wereldhulp te maken hebben, heb meer het idee dat het commercieel is waar jij straks voordeel van zal hebben. Ik ben ook anti bioindustrie, maar meer omdat ik niet van het dierenleed hou wat er achter zit. Het hongerverhaal kan een conclusie zijn, maar dan moet de soja produktie waar dus vegetarische produkten van gemaakt worden ook gestopt worden....de soja winning is een gigantisch probleem!!

Het gaat niet om Verkade hoor, het gaat om de slavernij van de cacao bonen die gewoon is doorgegaan, ondanks dat de slavernij bij wet verboden is, gewoon illegaal gaat het door en de multinationals kopen hun bonen via die slavenboeren. Daar is een documentaire over geweest en Verkade heeft een positie ingenomen om alleen via Fairtrade bonen te kopen....politiek? Ik denk het wel, maar het mes snijdt aan 2 kanten. Cote Dor, nog een paar bekende merken, hoe zit dat? Weet jij dat??? Hoe zit het met de bonbons??

Kortom, jij zelf bent het die het stigma plakt op je zelf.

Van de daklozen is die mensen hun gebruik blijven stimuleren, dank zij jouw kunnen ze aan het einde van de week weer hun fles alcohol kopen. Dat bad is beter niet, dan gaan hun wonden open als die laag smurrie van de huid gaat en een baan???

Ik denk stiekem dat je het doet omdat je zelf bang bent ook in zo een schuitje te kunnen komen en daarom hoopt dat er ook een naïveling rond loopt die een euro jouw geeft. En niet irreëel hoor, dakloos worden is meer een mogelijkheid voor de meesten dan door een tram overreden te worden.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:55

Jildau schreef:
Maar juist als je een internationale opleiding doet en vrienden in Europa hebt, ben je dan niet benieuwd wat daar gebeurt? Dan zou je je toch juist interesseren in het nieuws over de wereld? Als er bijvoorbeeld een erge ramp in Ierland zou gebeuren wil je dat dan ook niet weten?

Ik hoor van mijn vrienden die hen bezig houden. En dat is ook lang niet altijd het nieuws.

Mijn opleiding is International Leisure Management. Vrije tijdsmanagement dus. Dus oa 'hoe zorg ik dat kinderen meer buiten spelen' (om maar een voorbeeld van beleidsmanagement te noemen). Hoe zorg ik dat mensen een waarde volle ervaring hebben.

En als ik ergens niet bang voor ben dan is het dakloos worden. Of verslaafd raken for that matter. Ik rook niet, drink geen alcohol, geen drugs, helemaal niets. Dus nee, ik ben daar niet bang voor.

Anoniem

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:28

Ik ontwijk nieuws :+ Alleen maar narigheid ver van mijn bed af.. Als er iets rots is waar ik verandering in kan brengen wil ik graag helpen om het te verbeteren, maar rottigheid aan de andere kant van de wereld, moord hier, bedrog daar.. Ik kijk & luister liever naar gezellige dingen :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:33

Dus eigenlijk wil je alleen helpen met dingen die in je eigen omgeving gebeuren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 18:40

Jildau, tegen wie heb je het?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:49

Tegen Laura. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:45

Vjestagirl schreef:
Twiggy2008 schreef:
En wat het onderwerp van dit topic betreft; ik volg het nieuws en diverse ontwikkelingen juist wel. Hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling, vind ik. De wereld is groter dan het kleine wereldje thuis om je heen. Ik ben iemand die graag nadenkt over dingen, die vragen stelt, die graag van de hoed en de rand wil weten. Ik kijk graag wat verder dan mijn neus lang is. :j

Zeg je nou dat ik niet verder kijk dan mijn wereldje thuis, dat ik niet graag nadenk, en dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is?

Wat ik zoal van jou regelmatig lees en nu hier gelezen heb, kan ik dat inderdaad bij deze wel zo'n beetje bevestigen. :j
Sommige opmerkingen die ik hier heb gelezen (en dan doel ik niet eens alleen op de jouwe) getuigen me toch van een egoisme en kortzichtigheid, echt ongelofelijk. Maar ja, zo zit de wereld ook in elkaar. Ben blij dat er gelukkig toch ook een hoop mensen zijn, die gelukkig heel anders in elkaar zitten. Zie bv alle mensen die nu wereldwijd bezig zijn om een enorme actie in elkaar te zetten voor Haiti. Je zult er maar wonen en alles kwijt zijn..... Je huisje, je familie, vrienden, afschuwelijk. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:58

Jildau schreef:
Dus eigenlijk wil je alleen helpen met dingen die in je eigen omgeving gebeuren?

Ik steun 2 goede doelen per maand, ik geef hen al het geld wat ik kan missen (wat uiteraard niet veel is, als arm studentje, maar het is iéts).. Daar help ik ook mee wil ik graag geloven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:38

Vjestagirl schreef:
Jildau schreef:
Maar juist als je een internationale opleiding doet en vrienden in Europa hebt, ben je dan niet benieuwd wat daar gebeurt? Dan zou je je toch juist interesseren in het nieuws over de wereld? Als er bijvoorbeeld een erge ramp in Ierland zou gebeuren wil je dat dan ook niet weten?

Ik hoor van mijn vrienden die hen bezig houden. En dat is ook lang niet altijd het nieuws.

Mijn opleiding is International Leisure Management. Vrije tijdsmanagement dus. Dus oa 'hoe zorg ik dat kinderen meer buiten spelen' (om maar een voorbeeld van beleidsmanagement te noemen). Hoe zorg ik dat mensen een waarde volle ervaring hebben.

En als ik ergens niet bang voor ben dan is het dakloos worden. Of verslaafd raken for that matter. Ik rook niet, drink geen alcohol, geen drugs, helemaal niets. Dus nee, ik ben daar niet bang voor.

Dakloos worden kan iedereen....daar hoef je in den beginne niet verslaafd voor te zijn. Verslaving heeft een oorsprong en dat kan ook beginnen bij de geheel onthouders.

Zeg nooit, nooit....ik krijg de indruk dat je weinig levenservaring hebt.

Vrijetijdsmanagement is zo een nieuw soort opleiding, vraag mij af of daar wel markt voor is.

Hoe benoem je de waardevolle ervaring? Het buiten spelen? Ben wel benieuwd wat je daar mee bedoelt.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:46

Vjestagirl schreef:
Andere vraag. Waarom wil het bedrijf dat hondenvoer maakt geld voor het voer dat ze leveren voor die 8 honden die daarheen zijn? Waarom sponsoren ze dat niet? Waarom wil het bedrijf dat eten verzorgd voor die mensen die daar hard werken voor anderen daar geld voor? Waarom sponsoren ze dat niet? Waarom wil het bedrijf dat de brandstof levert voor die dingen en mensen en honden om daar te komen daar geld voor? Waarom sponsoren ze dat niet?

Zelfde als de hele operatie om daarheen te gaan met een reddingsteam: hondenvoer maken kost geld, daar zijn ingredienten voor nodig, machines en mensen die betaald moeten worden om dat proces draaiend te houden. En tuurlijk kunnen bedrijven best wat sponsoren, maar ze kunnen simpelweg niet elke keer als er iets ergs gebeurd in de wereld maar gratis hun spullen weggeven. In normale tijden niet goed voor je bedrijf maar nu met de crisis grote kans dat je dan failliet raakt als je elke ramp moet sponsoren. Hoe graag een bedrijf dat ook wil, we leven in een wereld waar je geld nodig hebt voor je spullen, dus helaas is gratis weggeven niet zo makkelijk als dat het lijkt..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:50

Hoho Russel, hier moet ik even op inhaken: toen ik mijn diploma van de middelbare school haalde, dat was in 1992, kon je in Leeuwarden al de opleiding Vrijetijdsmanagement volgen (misschien heette het ietsje anders). Nieuw is het dus niet.
Maar ik denk wel dat het voor beroepen waarin je je met mensen bezig houdt, belangrijk is (kan zijn) om te weten wat deze mensen bezighoudt, zodat je hier op in kunt springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:51

Nou 1992 vind ik niet schokkend lang hoor.... ;) Maar ben dus kennelijk ook een stukje ouder :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:27

Ik heb een hele lange lijst met TeMs op dit topic staan - ik plaats een tijdelijk slotje om te kijken wat er zoal aan de hand is.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:27

Dit topic is zo ontspoord in een discussie waar het überhaupt niet over ging, en zit zo vol aanspraken op de persoon dat ik denk dat ik het beter dicht kan laten.
Jammer.