Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:26

Jeetje wat kunnen mensen vreemd reageren.. Een hoofddoek of boerka? Heb me er werkelijk waar nog nooit aan geirriteerd.. Net zoals ik me niet irriteer aan mensen met een pet/muts op. Waarom niet? Vind het niet belangrijk genoeg om me daar aan te gaan irriteren. Ik laat liever mensen in hun waarde, ongeacht wat zij dragen.

Daarnaast.. Sorry maar hoe vaak zie je vrouwen in een echte Boerka nou in Nederland? Als ik dit topic lees lijkt het alsof 90% van de moslims hier een boerka dragen.. Terwijl dat eerder andersom is.

Dus laat mensen lekker in hun waarde, vindt jij het leuk als je door een groep "stoere" jongens vreemd wordt nagekeken of zelfs uitgescholden wordt omdat je je paardenkleding ( of een andere kleding smaak hebt,of er anders uit ziet dan de rest,of omdat jij graag gothic kleding draagt, je veel of geen make up draagt) nog aan hebt? Nee.. Dus veroordeel zelf ook niet mensen alleen maar omdat ze iets anders aan hebben of zich in andere dingen interreseren, want dat zou jij ook niet leuk vinden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:33

Nies_ schreef:
Ben het helemaal met je eens, Mallodie!

Ik ben trouwens ook voor het afschaffen voor welk geloof dan ook op scholen ed. vind het nogal middeleeuws.

Als je eens de wereld overkijkt zul je zien dat geloof echt niet iets middeleeuws is maar ook nog zeker een grote rol speelt in het leven van veel mensen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:34

Nassah, Ik veroordeel helemaal niemand, júist niet.
Als een pet/muts niet mag, waarom een hoofddoek dan wel? ( om maar even bij jouw voorbeeld te blijven)

ChantalSmook, ik ben 'tegen' geloof, maar niet tegen mensen met geloof. Als ik iets afkeur hoeft dat niet te betekenen dat iedereen dat doet.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:36

pubelia schreef:
mistery schreef:
Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.

Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.

Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...

Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?

In turkije zijn hoofddoekjes verboden in openbare gebouwen. ;)
Ben overigens aardig vaak naar turkije geweest, en ik heb serieus NIEMAND met hoofddoek zien lopen.
En dit gaan overigens niet over vakantie, want dat ben je gewoon een toerist. Maar over WONEN in een ander land.
Als ik in egypte zal gaan wonen zal ik ook wijdere en verhullendere kleding gaan dragen, omdat ze met strakke spijkerbroeken daar niet heel erg blij mee zijn (ook veel te warm overigens)
Laatst bijgewerkt door Springruit06 op 15-01-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

astridelise

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:37

Ik wel, de schoonmaaksters....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:39

Dat zegt genoeg toch astridelise?

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 05:27

Gleyla schreef:
Teddy321 schreef:
Heb jij wel enig idee waarom moslimvrouwen verplicht zijn chadorr of bhurka te dragen? Nee dus...
Het staat namelijk nergens in de Koran. Als je de echte redenen wilt weten, dan zou ik me daar eens in verdiepen als ik jou was.....daar na praten we verder!

Het staat niet letterlijk in de koran, het is maar juist hoe iemand de koran interpretteerd. En ik weet goed genoeg waarom men op een hoofddoek is gekomen. Voor de geinteresseerden kan ik het "verhaaltje" zelfs vertellen, hoe het in de koran staat

Juist, het is maar hoe je de Koran interpreteerd. Hieronder en link van iemand, wiens interpretatie ikzelf erg aannemelijk vind. Als iemand, Gleyla of iemand anders misschien, een goed onderbouwde andere interpretatie heeft, zou ik die graag lezen. En dit is niet negatief bedoeld, maar ik ben er echt in geinteresseerd. :j
http://heiden.skynetblogs.be/post/45574 ... -in-islam-

Vjestagirl schreef:
Nou vertel maar dan. Waar staat dat vrouwen hun schoonheden niet hoeven te bedekken?

Nergens. :+ Maar waar in de Koran staat dat gezicht, haar en hals 'schoonheden' zijn? Als je bovenstaande link leest tot het einde, lees je ook een verklaring waarom dat bedekken van gezicht, haar en hals nu zo onlosmakelijk verbonden zijn met het Islamitische geloof.

jasminex schreef:
Een burka dragen de vrouwen meestal omdat ze het zelf willen,
niemand heeft mij gedwongen maar ik draag toch een hoofddoek.
In de koran staat dat je je lichaam niet mag laten zien aan de man, haar valt haar ook onder want daar kan je mannen mee verleiden.
De reden van een burka is omdat sommige mesnen vinden dat je met je gezicht ook kan verleiden daarom dragen ze een burka, sommigen met een gaasje voor de ogen omdat ze vinden dat je met de ogen ook kunt verleiden.
Ik draag alleen een hoofddoek en gewone nederlandse kleding (wet t-oliebol met lange mouwen en geen mini-rokje ofzo).
Maar in de koran word niks verplicht en als je dat niet doet ben je geen moslim meer, je kan gewoon alles doen en toch ben je een moslim als je dat zelf vind.

En hoe verklaar jij het dan dat in landen zoals Iran, Afghanistan, Jemen enz. enz. vrouwen opgepakt en berecht (lees: gedood) worden als zij het weigeren een burka te dragen?
(Heb wel even moeten nadenken wat je met t-oliebol bedoelde. :P)

jasminex schreef:
Ik vind dat iedereen mag dragen wat hij/zij wil.
Als je die mensen met een burka dwingt om hem af te doen zeggen ze zeker nee wat zou jij doen als iemand zei doe je broek uit of doe je shirtje uit?
Zij voellen zich bloot zonder burka, ik voel me ook niet zo lekker zonder hoofddoek.

En juist dit is het issue. Hoe kun je mensen die opgegroeid zijn met het idee dat het niet bedekken van haar en/of hals en/of gezicht verleidelijk en dus zich bloot geven/slecht/hoerig is, waar ze voor gestraft zullen worden door hun familie of Allah, verbieden een hoofddoekje, khimar of burka te dragen........?
Overtuig ons (goed onderbouwd dus denk goed na) waarom jullie een hoofddoek, khimar of burka dragen en overtuig ons van het feit dat jullie zélf uit volle overtuiging hiervoor kiezen en het niet dragen omdat het 'gewoon zo moet' vanwege het geloof en omdat je je anders zo naakt voelt.

ayo schreef:
Dat vind jij ja, maar hoe weet jij nou hoe die vrouwen zich voelen in hun burka? Misschien voelen zij zich wel supergoed en trots in een burka?

Omdat jij het ziet als onderdrukking, betekent niet dat het zo is.

Ik zal het eens omdraaien. Ik las eens het boek 'Een goede man slaat soms zijn vrouw' van Joris Luyendijk echt een aanrader overigens als je de Arabische wereld eens van een andere kant wil leren kennen. Daar zeiden vrouwen, dat ze ons zielig vonden omdat wij zo onder druk staan van het schoonheidsideaal. Wij maken ons elke dag op, gaan naar de sportschool, proberen ons sexy te kleden voor de mannen. Zij vinden dat juist onderdrukking. Zij kunnen bij een badhairday lekker een hoofddoek opdoen en niemand die het ziet, zij hoeven zich niet uit te sloven voor mannen.

Het is maar net hoe je het bekijkt dus.

Dit kun je niet menen.... :n :n Alleen al de titel van dat boek doet al m'n haren recht overeind staan.
Hoe kun je waarde hechten aan een uitspraak van een (of meerdere) vrouwen die geciteerd willen worden in een boek met zo'n titel?
Deze vrouwen zijn opgevoed met het idee dat een man superieur is aan hun vrouw. Dat zij enkel deugdzame vrouwen zijn als zij gehoorzamen aan mannen (familie of echtgenoot), dat mannen voogden (afgeleid van voogdij = gezag hebben over) zijn over vrouwen omdat Allah de man boven de vrouw heeft doen uitmunten. Dit zijn uitspraken afgeleid uit citaten uit de Koran. Nog een citaat: "En voor de vrouw waarvan gij slecht gedrag vreest, vermaan haar eerst, weiger daarna het bed te delen en sla haar."
Nee, deze vrouwen vinden zichzelf niet onderdrukt, ze zijn zo opgevoed, ze weten niet beter. Een batterijkip weet ook niet beter......
Ter informatie: ik ken het boek niet. Ik heb gegoogled op z'n naam en heb slechts 12 pag. kunnen lezen. Ik begrijp dat het een boek is waarin de schrijver ons de denkwijze van een Moslim duidelijk wil maken en het lijkt me idd. een boek dat het waard is om gelezen te worden. Helaas denk ik niet dat het meer begrip kweekt bij mij over het feit dat een man denkt een vrouw zo te mogen onderdrukken, hooguit over het waarom een vrouw zich zo láát onderdrukken.

Jasminex schreef:
Nies- schreef:
Oh, dus als mijn geloof zegt dat ik anderen moet slaan, dan mag dat ook?

ik zal je zeggen dat geen enkel geloof zal zeggen dat je je medemens onnodig moet slaan ;)

Ook nu weer komt het neer op de interpretatie: vind jij het nodig of onnodig dat een vrouw geslagen mag worden door haar man als zij ongehoorzaam is?? (Zie het citaat hierboven.)

Vjestagirl schreef:
citaat schreef:
Wat is onnodig? In Saoudie-Arabie worden meisjes verdronken door hun eigen vader omdat ze met een vreemde man hebben gepraat!
In Somalie is pas een vrouw gestenigd omdat ze was verkracht!

En het verdrinken van een meisje in een land heeeeeeeel ver weg, met een compleet andere cultuur, andere normen en waarden en een ander systeem dan het onze heeft te maken met het dragen van een burka in Nederland op precies welke manier?

Eremoord noemt men zoiets. ;) En idd. eremoord kwam al lang voor onze jaartelling voor en kwam voort uit een cultuur. Het werd niet enkel gepleegd door Islam-gelovigen, maar ook door Joden en Christenen.
Wat eremoord dan te maken heeft met een burka? Heel eenvoudig: in het Jodendom en bij de Christenen wordt eremoord niet meer gedoogd; het wordt zwaar bestraft. In landen echter waar wordt berecht volgens de 'Sharia' (de Islamitische wet) worden de daders van deze moorden nog steeds beschermd. Ze worden berecht, maar krijgen strafvermindering als het vrouwelijk familielid is aangetroffen in een situatie die wijst op overspel (bv. praten met een vreemde man....), als ze dat vrouwelijk familielid betrappen op overspel, worden ze uitgesloten van strafvervolging. Dit alles ook weer nav. een interpretatie van de Koran.

Gleyla schreef:
Leef en laat leven

Mijn idee. :j Maar laat dit dan ook gelden voor de interpretatie die aan de Koran gegeven wordt, waarin vrouwen als minderen van mannen worden gezien en waarin vrouwen zich moeten bedekken. Laat die interpretatie eens beginnen met een vrouw de vrijheid te geven zich vrouw te voelen, de vrouw het gevoel te geven dat ze niet slecht is en bestraft moet worden als zij het verkiest haar gezicht, haren en/of hals niet te bedekken.

Gelijkheid van rechten vooor man en vrouw, dat is waar ons land voor staat. En ik persoonlijk vind het Islamitische geloof zóóó niet synoniem hieraan. :n
En dat is waarom ik me stoor aan een Burka, mij doet het 'gewoon' denken aan onderdrukking van de vrouw. En dit baseer ik niet op iets 'van horen zeggen', maar ik heb er ontzettend veel over gelezen en er héél veel over nagedacht. En helaas heeft datgene wat ik gelezen heb me nog steeds niet overtuigd van het tegendeel.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:42

Citaat:
Mijn idee. :j Maar laat dit dan ook gelden voor de interpretatie die aan de Koran gegeven wordt, waarin vrouwen als minderen van mannen worden gezien en waarin vrouwen zich moeten bedekken. Laat die interpretatie eens beginnen met een vrouw de vrijheid te geven zich vrouw te voelen, de vrouw het gevoel te geven dat ze niet slecht is en bestraft moet worden als zij het verkiest haar gezicht, haren en/of hals niet te bedekken.

Gelijkheid van rechten vooor man en vrouw, dat is waar ons land voor staat. En ik persoonlijk vind het Islamitische geloof zóóó niet synoniem hieraan. :n
En dat is waarom ik me stoor aan een Burka, mij doet het 'gewoon' denken aan onderdrukking van de vrouw. En dit baseer ik niet op iets 'van horen zeggen', maar ik heb er ontzettend veel over gelezen en er héél veel over nagedacht. En helaas heeft datgene wat ik gelezen heb me nog steeds niet overtuigd van het tegendeel.

Die interpretatie bestaat ook...weliswaar valt die minder op, gewoon omdat dat beeld in onze maatschappij meer gevolgd wordt (los van geloof).

Ik heb in vorige posts ook al duidelijk gemaakt dat ik het zeker niet eens ben met de interpretatie die eraan gegeven wordt door sommigen (ivm dragen hoofddoek vs. opvallen).

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:35

ik vind dat de burka wel kan
ik vind dat je ieders geloof moet respecteren.
Ik snap niet dat daar zo moeilijk over gedaan word.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 23:40

Yucca schreef:
Sorry, ik val ff in dit topic:

Lekker handige poll: in de titel van het topic: 'moet een burka kunnen' ?

Dus ik vul in ja....

Is de titel van de poll ' is de burka storend'

:(

Sorry een blonde actie van mij, wauw het veranderen maar dat kan niet meer, sorry, dat is inderdaad niet zo slim van me.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 23:42

Ik vind het ook logisch dat werkgevers, moslima's weigeren die een Burka dragen, vooral als je achter een receptie of iets dergelijks staat.

Ik ben voel me niet bedreigd door iemand met een Niqaap of Burka. Ik vraag me alleen af waarom ze voor hun werk dan niet een hoofddoek dragen, dat word vaak wel geaccepteerd door de werkgever, uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf ermee maar een uitkering aanvragen... no way!

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:53

Ik vind het niet storend, maar langs de andere kant vind ik wel dat mensen zich moeten aanpassen. Ze kiezen er voor om hier te wonen, dan moeten ze onze cultuur maar aannemen. Wij moeten ons niet aanpassen aan hun.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:53

insun schreef:
Maar laat dit dan ook gelden voor de interpretatie die aan de Koran gegeven wordt, waarin vrouwen als minderen van mannen worden gezien en waarin vrouwen zich moeten bedekken. Laat die interpretatie eens beginnen met een vrouw de vrijheid te geven zich vrouw te voelen, de vrouw het gevoel te geven dat ze niet slecht is en bestraft moet worden als zij het verkiest haar gezicht, haren en/of hals niet te bedekken.

Ik vind dat je het netjes heb geformuleerd. Ik heb dat gevoel dus ook.
Trouwens heb ik dat gevoel ook bij de "Nerdelandse kerken" waarbij de vrouwen een rok/jurk aan moeten etc (make up,haar knippen/kleuren...)

Imo kan geloof iets toevoegen voor mensen,dat geloof ik best. Máár die regeltjes dáár ben ik op tegen.
Dan maken ze imo iets negatiefs van het geloof.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:54

Nessah schreef:
Jeetje wat kunnen mensen vreemd reageren.. Een hoofddoek of boerka? Heb me er werkelijk waar nog nooit aan geirriteerd.. Net zoals ik me niet irriteer aan mensen met een pet/muts op. Waarom niet? Vind het niet belangrijk genoeg om me daar aan te gaan irriteren. Ik laat liever mensen in hun waarde, ongeacht wat zij dragen.

Daarnaast.. Sorry maar hoe vaak zie je vrouwen in een echte Boerka nou in Nederland? Als ik dit topic lees lijkt het alsof 90% van de moslims hier een boerka dragen.. Terwijl dat eerder andersom is.

Dus laat mensen lekker in hun waarde, vindt jij het leuk als je door een groep "stoere" jongens vreemd wordt nagekeken of zelfs uitgescholden wordt omdat je je paardenkleding ( of een andere kleding smaak hebt,of er anders uit ziet dan de rest,of omdat jij graag gothic kleding draagt, je veel of geen make up draagt) nog aan hebt? Nee.. Dus veroordeel zelf ook niet mensen alleen maar omdat ze iets anders aan hebben of zich in andere dingen interreseren, want dat zou jij ook niet leuk vinden.

_/-\o_

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:05

_Jennifer_ schreef:
Ik vind persoonlijk dat een Burka storend is, omdat slechts de ogen zichbaar zijn. Ik vind het prima als mensen zich uiten in hun geloof, maar een burka vind ik wat veel, wij zijn hier vrij open, en een burka past daar dus totaal niet bij. Je weet niet wie eronder zit en als je met diegene praat zie je ook geen gezichtsuitdrukkingen, wat ik ook vervelend vind.
Eergister ging het bij het programma 'jong' er nog over. Best leuk om te zien trouwens. Ik weet niet of je dat kunt zien bij tvopjepc of uitzendinggemist of iets, maar misschien is dat ook wel leuk om te bekijken.
edit: hoofddoekjes heb ik geen last van

Mee eens. :)
Ik vind dat je het gezicht moet kunnen zien, de rest mag van mij allemaal verborgen, het maakt mij echt niet uit of iemand zijn nagels gelakt heeft of niet, of dat het knipje in het haar van de kruidvat of van de etos is, zolang je uitdrukkingen maar ziet :')

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:31

Waarom wil je zo graag iemands gezicht zien? Ik heb liever een vrouw in een boerka aan mijn kassa dan een jongen met een petje en een half stoned gezicht.

Ik heb werkelijk waar nog nooit iets mee gemaakt met iemand die een burka draagt dat ik denk.. Oeh het moet verboden worden..
Laat die mensen toch lekker, hoeveel vrouwen zie je in Nederland nou in een Boerka??

Een Boerka past juist wel bij Nederland, want in ons land mag je geloven wat je wilt.. Dat is juist de vrijheid in Nederland en ik vind het prachtig al die mensen door elkaar heen.. Laat elkaar lekker in de waarde en irriteer je niet aan kleine dingen.. Er zijn veel belangrijkere dingen om je druk te maken denk ik dan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:36

Nessah schreef:
Waarom wil je zo graag iemands gezicht zien? Ik heb liever een vrouw in een boerka aan mijn kassa dan een jongen met een petje en een half stoned gezicht.

Ik heb liever iemand met een petje en een half stoned gezicht dan iemand met een bivakmuts...en een burka kán integer bedoeld zijn, maar kan ook heel goed een alternatieve bivakmuts zijn...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:38

Ik heb het topic niet doorgelezen. En ik heb op ja gestemd.

Mensen mogen zich van mij uitdrukken in hun geloof. Tegen een burka heb ik in principe ook niks, ik vind het alleen heel vervelend om niet te kunnen zien wie er onder die doeken zit. De meeste burkas hebben zelfs gaas voor de ogen, je ziet dus eigenlijk een doek over straat lopen waar de vreselijkste crimineel in kan zitten. Niemand kan zien dat hij het is, en hij loopt lekker zonder problemen rond. Ik vind het gewoon een eng idee dat je iemands gezicht/ogen/uitdrukking niet kan zien. Dat zegt zoveel over iemand.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:35

beantsje schreef:
Nessah schreef:

Ik heb liever iemand met een petje en een half stoned gezicht dan iemand met een bivakmuts...en een burka kán integer bedoeld zijn, maar kan ook heel goed een alternatieve bivakmuts zijn...

Dat is echt precies wat ik wilde zeggen over die bivak! Je ziet iemands gezicht niet eens!

Alleen jammer dat een jongen met een pet meteen geassocieerd wordt met stoned zijn :roll:

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:15

babbii_lief schreef:
ik vind dat de burka wel kan
ik vind dat je ieders geloof moet respecteren.
Ik snap niet dat daar zo moeilijk over gedaan word.

Ik vind in principe ook dat je ieders geloof moet respecteren. Ik vind echter ook dat een (wijdverspreid) geloof mensen ineens meer rechten zou moeten geven dan anderen. Dus in de klas een hoofddoek ook een petje of allebei niet. In de bank een bivak muts dan ook een burka of allebei niet.

Niet maar haar overtuiging in allah is belangrijker dan jou overtuiging in wat jij ook gelooft. Ik heb er persoonlijk meer moeite mee dat mensen met geloof juist met veel meer weg komen dan mensen die daar geen mannetje op een wolk voor aanhalen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:29

@Liedje
Ik ben het met je eens van de bivak (wat nog niet verboden is) en burqa in bv de bank.

En hoezo komen mensen met geloof met veel meer weg dan mensen zonder geloof? Jij mag toch ook best een burqa dragen?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:46

Brainless schreef:
@Liedje
Ik ben het met je eens van de bivak (wat nog niet verboden is) en burqa in bv de bank.

En hoezo komen mensen met geloof met veel meer weg dan mensen zonder geloof? Jij mag toch ook best een burqa dragen?

Tuurlijk mag ik een burka, een hoofdoek of een kruisje dragen, of een kledingsstuk met hetzelfde effect(en dan bedoel ik dus gewoon masker, pet ketting). Maar als ik dan naar de commisie gelijke behandeling stap krijg ik echt geen mee leidende aai over de bol omdat ik ben geweigert :7 en onmiddelijk een schadevergoeding, excuus, mijn baan terug weet ik veel. Met een man op een wolk krijg ik dat wel hoor :7 O:) .

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 03:04

Hoe reageren de mensen die tegen de "burka" zijn op mij als ik een 2 maten te grote hoodie draag met de capuchon over mijn gezicht getrokken, een baseballpetje op, zonnebril op en shawl over mijn halve gezicht getrokken? Is een vrij Hollands plaatje, maar er is feitelijk niet veel meer zichtbaar dan bij een burka of ander lichaamsbedekkend gewaad. Toch is mijn winterse buitensportkleding wel geaccepteerd en een vrijwel allesbedekkend gewaad niet. Vreemd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 03:14

Nessah schreef:

En mij mogen ze vreemd nakijken als ik in paardrijkleding aan kom of in goth kleding. Is echt nie mijn probleem. :D

En je zou hier eens in Hasselt moeten winkelen, er lopen er echt veeel volledig gesluierd.... Om nog maar te zwijgen over Genk, ga ik wat verder "van huis" zie ik het trouwens wat minder maar ga je dan richting as en maasmechelen dan zie je het weer meer..... Hoeveel je er ziet hangt dus echt af van waar je woont. :)

Moet zeggen dat ik vooral medelijden heb met volledig gesluierde als het 36°C is... Ik heb het al heet in mijn topje... Kan me echt niet voorstellen hoe warm die dames het moeten hebben :oo Pfff...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:54

Ik zie mij al bij mijn paard aankomen in Burka, die zal zich rotschrikken :o

Ik vindt dat je niet het gehele lichaam zo af mag schermen. Ik vindt een Burka veel te ver gaan. Ik heb er geen fijn gevoel bij wanneer ik op het station sta en er staat iemand in Burka naast mij, net als dat er iemand met zijn helm op het tankstation inloopt... Je hoor je gezicht niet af te schermen. Niet met een Burka, niet met een helm en natuurlijk ook niet met een bivakmuts....