Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Jetta schreef:En dat kan ook, niet ziek worden omdat je het niet van plan bent.
Dat trucje wil ik ook leren
Jetta schreef:Dat is geen trucje, dat is levenskracht! Goed voor jezelf zorgen, je niet vatbaar opstellen. Bij jezelf blijven! Niet meedoen aan de paniekzaaierij van de overheid. Neem je tijd en neem je rust.
Het werkt echt.
Jetta schreef:Tja, voor mij is het niet belachelijk. Voor mij is het een levenshouding. Mijn dochter heeft dat waarschijnlijk van mij geerfd. (Net als het paardenvirus) Iedereen mag daarvan vinden wat hij/zij wil.
Net zoals iedereen zelf mag weten of hij/zij zich laat inenten.
Er zijn inderdaad al een tijdje patiënten met Mexicaanse griep bekend, die niet of nauwelijks op Tamiflu reageren. Daardoor denkt men ( de wetenschap) aan mutaties van het virus.
Shadow0 schreef:Jetta schreef:Dat is geen trucje, dat is levenskracht! Goed voor jezelf zorgen, je niet vatbaar opstellen. Bij jezelf blijven! Niet meedoen aan de paniekzaaierij van de overheid. Neem je tijd en neem je rust.
Het werkt echt.
Zolang het je niet overkomt is het makkelijk om te denken dat het jou niet overkomt omdat je positief in het leven staat... en van mij mag je het voor jezelf geloven want wat iemand persoonlijk gelooft is vrije keuze.
Maar in algemene zin is het niet waar. Zeker, een positieve instelling helpt. Je weerstand is beter als je de zaken positief bekijkt dan als je jezelf de grond in praat. Bij jezelf blijven idem: als je vaak over je grenzen gaat hebben je conditie en weerstand daaronder te lijden. Het helpt wat. Maar ook niet meer dan 'wat' - zoals frisse lucht en voldoende vitaminen ook 'wat' helpen maar geen oplossing zijn voor mensen met gezondheidsproblemen.
Ik vind de stellige manier waarop je het brengt kwalijk en kwetsend, en ik zou je willen vragen daar voorzichtig mee te zijn. (Enne, aangezien ik dus ook wel wat mensen ken die ondanks hun enorme levenskracht en positieve energie toch nu niet meer hier zijn, gestorven, vind ik het ook niet een onderwerp waar de![]()
-smileys erg gepast zijn.)
Jetta schreef:Ik zeg ook niet :eigen schuld, dikke bult. Ook ik ken mensen die, ondanks hun gezonde levensstijl, heel erg ziek zijn geworden.