mvs schreef:Die jongens die zich verschuilen achter hun geloof, wat moet er volgens jou dan aan worden gedaan? Ik geloof echt dat dat gewoon het grootste deel opvoeding is en het leren van normen en waarden..
Die mag je wat mij betreft opsluiten in de gevangenis (of andere zware straffen). Ik denk dat opvoeding hier deels mee te maken heeft, omdat Moslim ouders ook in een lastige situatie gebracht worden: onze maatschappij kent heel andere normen en waarden dan dat hun eigen geloof uitdraagt. Ik denk dat die ouders ook niet goed weten hoe ze met die tweestrijd om moeten gaan.
Ik denk dat een groot aandeel van het probleem bij de media ligt. De media licht de nationaliteit etc. van een misdadiger er dikwijls uit wat ik volstrekt onnodig vind. Daarbovenop komen mensen als Wilders die de Koran volgens mij niet eens gelezen hebben (zo lijkt het althans niet) die met populistisch gepraat mensen met een negatieve ervaring met een Moslim overtuigen van het kwaad van álle Moslims.
MamboBeach: reken maar dat een Moslim jongere die zich misdraagt véél strenger aangepakt wordt wanneer hij/zij traditionele ouders heeft! Je hand afhakken wanneer je iets gestolen hebt is echt niet uitzonderlijk in Islamitische landen.