Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:53

mvs schreef:
Die jongens die zich verschuilen achter hun geloof, wat moet er volgens jou dan aan worden gedaan? Ik geloof echt dat dat gewoon het grootste deel opvoeding is en het leren van normen en waarden..

Die mag je wat mij betreft opsluiten in de gevangenis (of andere zware straffen). Ik denk dat opvoeding hier deels mee te maken heeft, omdat Moslim ouders ook in een lastige situatie gebracht worden: onze maatschappij kent heel andere normen en waarden dan dat hun eigen geloof uitdraagt. Ik denk dat die ouders ook niet goed weten hoe ze met die tweestrijd om moeten gaan.

Ik denk dat een groot aandeel van het probleem bij de media ligt. De media licht de nationaliteit etc. van een misdadiger er dikwijls uit wat ik volstrekt onnodig vind. Daarbovenop komen mensen als Wilders die de Koran volgens mij niet eens gelezen hebben (zo lijkt het althans niet) die met populistisch gepraat mensen met een negatieve ervaring met een Moslim overtuigen van het kwaad van álle Moslims.

MamboBeach: reken maar dat een Moslim jongere die zich misdraagt véél strenger aangepakt wordt wanneer hij/zij traditionele ouders heeft! Je hand afhakken wanneer je iets gestolen hebt is echt niet uitzonderlijk in Islamitische landen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:53

MamboBeach schreef:
BlueEyes, welke post heb je het over? En dan nog een keer, lees eens goed...

Ik lees goed! En ik heb het over de meeste van jouw posts in dit topic. Er spreekt gewoon uit dat je niet van moslims houdt. Jij claimt op grond van wat jij gezien hebt, maar voor jou geldt wat mij betreft hetzelfde: ken jij zelfs maar 1% van de Nederlandse moslimbevolking persoonlijk?

En ja, ik meen het wel degelijk serieus.

Maar ik hou er nu echt mee op, het niveau in dit topic daalt me veel te hard ('proest'? Ooit op huisbezoek geweest als docent bij verschillende gezinnen? Ik weet heus wel waar ik het over heb...) en buiten dat is het bedtijd :wave:

MamboBeach

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:56

BlueEyes, Je hebt het niet goed gelezen dus ga ik er verder ook niet op in en jouw aanname dat ik niet van moslims houd slaat nergens op.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:58

Heino schreef:
mvs schreef:
Die jongens die zich verschuilen achter hun geloof, wat moet er volgens jou dan aan worden gedaan? Ik geloof echt dat dat gewoon het grootste deel opvoeding is en het leren van normen en waarden..

Die mag je wat mij betreft opsluiten in de gevangenis (of andere zware straffen). Ik denk dat opvoeding hier deels mee te maken heeft, omdat Moslim ouders ook in een lastige situatie gebracht worden: onze maatschappij kent heel andere normen en waarden dan dat hun eigen geloof uitdraagt. Ik denk dat die ouders ook niet goed weten hoe ze met die tweestrijd om moeten gaan.

Ik denk dat een groot aandeel van het probleem bij de media ligt. De media licht de nationaliteit etc. van een misdadiger er dikwijls uit wat ik volstrekt onnodig vind. Daarbovenop komen mensen als Wilders die de Koran volgens mij niet eens gelezen hebben (zo lijkt het althans niet) die met populistisch gepraat mensen met een negatieve ervaring met een Moslim overtuigen van het kwaad van álle Moslims.

MamboBeach: reken maar dat een Moslim jongere die zich misdraagt véél strenger aangepakt wordt wanneer hij/zij traditionele ouders heeft! Je hand afhakken wanneer je iets gestolen hebt is echt niet uitzonderlijk in Islamitische landen.

Ja, we leven in in 2009 en in Nederland dus dat gebeurt hier niet...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:59

waar basseer jij het op dat moslimouders hele andere normen en waarden hebbben dan 'onze maatschappij'.. wat tevens ook hun maatschappij is maargoed.

wat zijn volgens jou de normen en waarden van 'onze maatschappij' en wat zijn volgens jou de normen en waarden van 'moslimouders'?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:00

MamboBeach schreef:
Ja, we leven in in 2009 en in Nederland dus dat gebeurt hier niet...

Wat dacht je van eerwraak? Een heel stuk extremer, ik weet het, maar het komt voor. Ondanks dat het absoluut niet mijn normen en waarden zijn, kan je er alles over zeggen behalve dat het niet doortastend en aanpakken is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:03

jameyskatje schreef:
waar basseer jij het op dat moslimouders hele andere normen en waarden hebbben dan 'onze maatschappij'.. wat tevens ook hun maatschappij is maargoed.

wat zijn volgens jou de normen en waarden van 'onze maatschappij' en wat zijn volgens jou de normen en waarden van 'moslimouders'?

Dat is niet helemaal uit de lucht gegrepen hoor. Wij krijgen in ons bedrijf ook wel eens ouders die hun kinderen mee nemen. De moeder moet buiten blijven. Ik biedt de kinderen dan wat aan en de zonen bedanken zelden en vragen ook vaak om meer op een manier die weinig respect tegenover mij laat blijken. Ik geef zon jong dan een veeg uit de pan, maar ik vrees dat weinig anderen dat ook doen.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:06

jameyskatje schreef:

dat blijkt (naast dat elke andere cultuur sowieso verschillende normen en waarden heeft)
kennelijk zijn de normen en waarden van moslimouders gewoonweg niet dezelfde als die van ons anders zouden vele moslim jongens toch niet zo absurt omgaan met hun medemens? of weet jij een ander alternatief...

Tuurlijk is er een tweestrijd, maar we zijn in Nederland waar men zich hoort te gedragen naar de nederlandse waarden en normen.

Dat van de media vind ik echt onzin, in de media wordt zo goed mogelijk vermeden om de nationaliteit te noemen als het gaat om een moslim. Ze zeggen wel een Nederlandse man, een Antilliaanse vrouw maar dan wordt het opeens een Noord-Afrikaanse man :roll: waarom? wees er nuchter onder en er wordt geeneens een verschil gemaakt, er is denk ik ook veel gevoeligheid. Vinden wij iets slecht wat een moslim doet dan is het meteen omdat iemand een moslim is..

En wat je zelf zegt Heino, de normen en waarden van de islam komen niet met de Nl overeen en passen zo niet in onze maatschappij.. pas je aan als je in een nieuw land komt, dan waren er geen problemen geweest in mijn ogen..

waarom beschuldigen we dan onze medenederlanders die extreem dit feit verwoorden? en zo gewoonweg (heel slim overigens) een gevoel opwekt bij vele mensen van onrecht en dat we het Nederland kwijtraken waar we zo op gesteld zijn, dat is gewoon een politiek trucje en dat hebben de mensen die kritisch kijken heus wel door..

het gaat uiteindelijk helemaal niet om hoofddoekbelasting, het gat er gewoon om dat er nog te weinig moslims zijn die zich hebben aangepast, en dat vind ik jammer

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:07

jameyskatje schreef:

Omdat ik daarover heb gesproken met moslimjongeren, moslimouders en dergelijke.
Vraag je nu van mij om hier uitleg te geven om daarna te zeggen dat ik het niet juist zie...

Ik zie ook juist moslims waar ik respect voor heb hoor... :j

Altijd zo makkelijk he om te roepen dat als iemand zijn mening geeft te gaan roepen dat het niet klopt en niet juist is als het niet in het straatje past. Jammer.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:10

Geert wilders eindigt in de goot omdat hij steeds meer Coke nodig heeft om zijn maffe ideeën op peil te houden. :Y)

Als geert wilders minister wordt, moeten er sowieso 1-2 partijen zijn die met hem willen samenwerken tenzij hij ooit zoveel stemmen krijgt dat hij in zijn eentje kan regeren (als hij tegen die tijd dus nog niet vermoord is). Maar ik geloof er heilig in dat het nederlands rechtssysteem wel een manier vind om deze.. "man?" in iedergeval niet te laten veranderen in de 2e hitler, aleen is hij dan tegen de moslims...
Mocht hij ooit in de regering komen, wordt nederland het meest ongastvrije land ter wereld geloof ik.

-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:10

mvs schreef:
dat blijkt (naast dat elke andere cultuur sowieso verschillende normen en waarden heeft)
kennelijk zijn de normen en waarden van moslimouders gewoonweg niet dezelfde als die van ons anders zouden vele moslim jongens toch niet zo absurt omgaan met hun medemens? of weet jij een ander alternatief...

Wat ik nu zo jammer vind als dat je wanneer een Moslim jongen slecht gedrag vertoont je dit direct aan het falen van de Islam wijt. Er zijn zo ontzettend veel factoren die een rol spelen bij misdragen, dat kan je niet enkel wijten aan iemand's religie.

mvs schreef:
En wat je zelf zegt Heino, de normen en waarden van de islam komen niet met de Nl overeen en passen zo niet in onze maatschappij.. pas je aan als je in een nieuw land komt, dan waren er geen problemen geweest in mijn ogen..

Passen niet in onze maatschappij? Onze maatschappij is nu eenmaal een multiculturele, en we moeten met z'n allen een bevredigende manier van samenleven zien te vinden. Ik vind dat 'wij Nederlanders' ons ook in zekere zin aan moeten passen aan anderen, en dus ook Moslims.

mvs

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:13

het is niet 1 moslim jongen en dat weet jij ook :+

ik ken ook jongens die wel uit een modern gezin komen, op een goede school zitten, enorm slim zijn en gewoon fijn zijn in de omgang... helaas zijn dat er gewoon vrij weinig

Ik vind ook dat wij Nederlanders ons moeten aanpassen, maar een deel van mijn vrijheid inleveren dat niet.. (vrijheid in de zin van gedachte)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:17

mvs schreef:
het is niet 1 moslim jongen en dat weet jij ook :+)

Ja dus? Dan vind ik het alsnog jammer dat je het direct aan de Islam wijt. Waarom niet aan het feit dat het een jongen is? Of aan het feit dat hij aan het puberen is? (bij wijze van)

mvs schreef:
Ik vind ook dat wij Nederlanders ons moeten aanpassen, maar een deel van mijn vrijheid inleveren dat niet.. (vrijheid in de zin van gedachte)

En waar ligt die grens? Ik ben er voor mezelf ook nog niet uit wat ik acceptabel vind qua aanpassing van mijn kant en wat niet. Maar tot nu toe ervaar ik eigenlijk dat er helemaal geen aanpassing van mijn kant nodig is. Ik woon in het zwartste gedeelte van Den Haag maar ben nog geen problemen tegengekomen, juist een heleboel interesse, vriendelijkheid en "onderdeel van de clan" gevoel.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:18

Heino schreef:
Passen niet in onze maatschappij? Onze maatschappij is nu eenmaal een multiculturele, en we moeten met z'n allen een bevredigende manier van samenleven zien te vinden. Ik vind dat 'wij Nederlanders' ons ook in zekere zin aan moeten passen aan anderen, en dus ook Moslims.

Onze cultuur is inderdaad een multiculturele, maar dat wil niet zeggen dat allochtonen daarom onze regels en wetten maar mogen overtreden in grote mate.
Nederlanders mogen dit net zo min, lijkt mij ook vrij logisch.

maar om in een land te komen, waar je verwelkomt word omdat je je eigen land je leven niet zeker bent en er vervolgens maar gaan roepen dat het nederlandse volk zich maar moet gaan aanpassen :n
NL heeft zich meer als genoeg aangepast met de grootste moskee van Europa.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:19

90% van de moorden en doodslag bij blanke autochtone nederlanders spelen zich af in de relationele sfeer. Het enige verschil is dat wij het geen eerwraak noemen...

Het is een beproefd recept om in een periode van crisis één groep de schuld te geven. Als alle marokkanen en turken maar vertrekken, dan komt het allemaal wel goed. Wat er dan voor het gemak even vergeten wordt, is dat al die werkende allochtonen niet meer in Nederland productief zijn en uiteindelijk die productiviteit en de daarbijbehorende verdiensten mee naar het buitenland nemen en Nederland dus letterlijk armer achterlaten.

Het is veel effectiever om belastingontduiking en fraude aan te pakken. Het grote probleem is alleen dat het dan opeens om je aardige buurman gaat die als bouwvakker elke zaterdag staat te beunen, zonder het op te geven. Of die leuke overbuurman die voor een paar tientjes jouw belastingaangifte doet, zonder het zelf op te geven. Of om het maar even in de paarden te houden, je geweldige instructrice, die maar 15 euro vraagt en daar echt geen belasting van afdraagt. Maar onder aan de streep is dat net zo hard diefstal, want de belasting die zij niet betalen, mogen wij met z'n allen alsnog opbrengen.

Autochtonen zijn ook helemaal niet minder crimineel dan allochtonen, ze zijn alleen oververtegenwoordigd in, de niet aangepakte, wittenboordencriminaliteit. Dat heeft niks te maken met autochtoon/allochtoon zijn, alleen maar met de sociale klasses waar ze voornamelijk in voorkomen.

En wat het verschil in normen en waarden betreft, als die buurman op een verjaardag opschept over hoe hij de belasting te slim af is geweest, dan krijgt hij meestal voornamelijk opgestoken duimen te zien. Maar het is gewoon criminaliteit, hij steelt namelijk gewoon geld van z'n buren die wel belasting betalen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:20

Pashon schreef:
Onze cultuur is inderdaad een multiculturele, maar dat wil niet zeggen dat allochtonen daarom onze regels en wetten maar mogen overtreden in grote mate.

Maar waarom dan allochtonen wel strenger straffen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:22

Pashon schreef:
Heino schreef:

maar om in een land te komen, waar je verwelkomt word omdat je je eigen land je leven niet zeker bent en er vervolgens maar gaan roepen dat het nederlandse volk zich maar moet gaan aanpassen :n
NL heeft zich meer als genoeg aangepast met de grootste moskee van Europa.

Ongelooflijk... Woon je er vlakbij of wel eens gezien?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:23

Heino schreef:
Pashon schreef:

Ik zeg niet dat er strenger gestraft moet worden.
Als een Nederlandse dezelfde misdaad begaat als een allochtoon dan moeten ze hetzelfde berecht worden en dezelfde straf krijgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:24

Pashon schreef:
Als een Nederlandse dezelfde misdaad begaat als een allochtoon dan moeten ze hetzelfde berecht worden en dezelfde straf krijgen.

Maar dat is iets heel anders dan Wilders roept.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:25

Heino schreef:
Pashon schreef:

Omdat ze meer 'herrie' maken en er toch niet van leren. En dit betekend niet dat ze strengere straffen moeten krijgen maar iets wat wel passend is...

Waar staat dat ze strenger gestraft moeten worden?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:27

Heino schreef:
Pashon schreef:

Maar dat is iets heel anders dan Wilders roept.

Wilders wil dat ze weer terug gaan naar eigen land.
En in dat standpunt van hem kan ik mij heel goed vinden, MITS het veilig is dat ze terugkeren voor een deel zal het NOG niet veilig zijn maar voor een groot deel wel dat kan dan weer op het vliegtuig terug.
Het klinkt en is hard, maar het is wel de realiteit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:29

Dan zeg je dus wél dat er strenger gestraft moet worden. Althans, ik vind iemand's complete bestaan verplaatsen toch behoorlijk strenger dan 10 jaar gevangenisstraf.

Mambobeach: over het meer herrie maken, lees Karl's stuk eens.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:29

Heino schreef:
mvs schreef:
het is niet 1 moslim jongen en dat weet jij ook :+)

Ja dus? Dan vind ik het alsnog jammer dat je het direct aan de Islam wijt. Waarom niet aan het feit dat het een jongen is? Of aan het feit dat hij aan het puberen is? (bij wijze van)

mvs schreef:

En waar ligt die grens? Ik ben er voor mezelf ook nog niet uit wat ik acceptabel vind qua aanpassing van mijn kant en wat niet. Maar tot nu toe ervaar ik eigenlijk dat er helemaal geen aanpassing van mijn kant nodig is. Ik woon in het zwartste gedeelte van Den Haag maar ben nog geen problemen tegengekomen, juist een heleboel interesse, vriendelijkheid en "onderdeel van de clan" gevoel.

er zijn wel meer puberende jongens in NL :+

voor mij licht die grens daar waar ik niet meer kan zeggen wat ik wil, dat ik die gedachte niet meer hard op kan uitspreken en dat ik veroordeelt wordt omdat ik een blank blond meisje ben, Ik heb gebeurtenissen gehoort en meegemaakt die gewoon niet normaal zijn. En helaas heb ik het gevoel van erbij horen totaal niet ervaren.

Allochtonen moeten zeker niet minder of strenger gestraft worden :n iedereen is gelijk.. alleen dat moet helaas een groot deel van de moslims zelf ook nog zien

Normen en waarden en belastingsfraude die opgestoken duimen krijgt is totaal wat anders, het gaat hier namelijk niet om dat soort normen en waarden. het gaat ij om de normen en waarden dat iedereen gelijk is, man of vrouw, homo of hetero, oud of jong. En DAT is wat ik zeker mis in de verhalen die ik heb gehoord over de Islam

en ik vind ook, is je eigenland veilig ga dan terug. Vaak komen moslims uit landen waar er een mindere welvaart is dan hier, ga daar dan heen en ontwikkel het land. dat is toch het land waar ej zo trots op bent?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:32

dat heeft niks met strenger straffen nodig, ook voor de allochtonen die nog nooit met justitie in aanraking zijn geweest moeten terug mits het veilig is.

als er in hun land geen oorlog was waren ze nooit naar nederland gekomen althans het allergrootste gedeelte niet, dus waarom nu wel blijven nu ze vernemen dat het hier eigenlijk toch iets leuker is als in hun land van oorsprong.

Hun bestaan verplaatsen hebben ze zelf al gedaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:33

Maar in mijn ogen verwachten Moslims ook niet dat wij hun normen en waarden overnemen. Waarom moeten zij hun normen en waarden dan veranderen? In wat voor opzicht heb jíj er last van dat zíj andere ideeën hebben over gelijkheid wat betreft man en vrouw?